Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2014, 22:39   #281
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Mij werd als 18-jarige in ieder geval vertelt dat het een spaarproduct was,ik heb geen zin om via mijn belastingen mezelf te vergoeden.Graag zou ik vergoed worden door het ACW en een strafrechterlijk onderzoek en eventuele veroordeling van het uitschot dat mij belazerd heeft.
Evengoed de staat behoort tot dat uitschot hoor. ook zij hebben u belazert door het geven van garanties, ik noem het "het zich sterk maken".
Ook zij dienen veroordeeld te worden in deze.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 22:42   #282
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In de statuten van een vennootschap kan de verkoop van aandelen aan voorwaarden zijn gebonden.
Wel leuk dat de aandeelhouders van cooperatieve aandelen om den haverklap switchen tussen aandelen, obligaties, spaarboekjes en nu ook al termijnrekeningen, naargelang het hun best uitkomt.
Het zijn aandelen, misschien wel verpakt als een spaarproduct. Maar dan moet men degenen die ze als spaarproduct heeft verpakt, maar verantwoordelijk stellen.
Maar ook te gene die zich in deze heeft sterk gemaakt door garanties te bieden, en dat is de staat.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2014 om 22:42.
Oud 10 september 2014, 22:53   #283
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In de statuten van een vennootschap kan de verkoop van aandelen aan voorwaarden zijn gebonden.
Wel leuk dat de aandeelhouders van cooperatieve aandelen om den haverklap switchen tussen aandelen, obligaties, spaarboekjes en nu ook al termijnrekeningen, naargelang het hun best uitkomt.
Het zijn aandelen, misschien wel verpakt als een spaarproduct. Maar dan moet men degenen die ze als spaarproduct heeft verpakt, maar verantwoordelijk stellen.
Dat is correct. Die voorwaarden kan bv. zijn dat ge ze niet aan eender wie mag verkopen omdat ge dan als aandeelhouder van de ene dag op de andere zou kunnen naast je aartsvijand komen te zitten zonder de gelegenheid te hebben gehad zelf de aandelen in te kopen al dan niet in overeenkomst met nog andere. Maar verkopen kun je ze hoor en dat wordt ook nooit ergens als een spaarproduct omschreven wat hier wel het geval is en dit onder het goedkeurend staatstoezicht.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2014 om 22:54.
Oud 10 september 2014, 23:01   #284
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ingewikkelder omdat de lijst van bedriegers en profiteurs groter is dan het ACW alleen?

Akkoord.
Ik zie zelfs niet in wat Europa daarbij komt kijken. Heel dat ARCO gebeuren bestond al lang voor de Europese eenmaking. Volgens mij heeft Europa daar geen fluit over te zeggen.

Stel dat ik een zaak heb als een persoonszaak en ik ga verbintenissen aan met een klant, en laterop wordt die zaak opgeslorpt in een keten van zaken, dat verandert niets aan de verbintenissen die door mij zijn aangegaan met die klant van voor de fusie hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2014 om 23:06.
Oud 10 september 2014, 23:19   #285
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zie zelfs niet in wat Europa daarbij komt kijken. Heel dat ARCO gebeuren bestond al lang voor de Europese eenmaking. Volgens mij heeft Europa daar geen fluit over te zeggen.

Stel dat ik een zaak heb als een persoonszaak en ik ga verbintenissen aan met een klant, en laterop wordt die zaak opgeslorpt in een keten van zaken, dat verandert niets aan de verbintenissen die door mij zijn aangegaan met die klant van voor de fusie hé.
Ik heb de indruk dat uw post niet helemaal als goede vergelijking kwalificeert. Tenslotte zijn in het Arco-gebeuren de klanten belogen en bedrogen, ook misbruik van vertrouwen en fraude zijn begrippen die nauw verbonden zijn aan het Arco-bedrog, je begrijpt toch ook dat zulke zaken met of zonder de EU strafrechtelijk moeten worden uitgespit.
In een ander land zouden de mensen van het ACW in de gevangenis zitten, in België zitten ze in de regering en delen ze de lakens uit.

Je ziet daar niets verkeerd mee?
Oud 11 september 2014, 08:34   #286
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat uw post niet helemaal als goede vergelijking kwalificeert. Tenslotte zijn in het Arco-gebeuren de klanten belogen en bedrogen, ook misbruik van vertrouwen en fraude zijn begrippen die nauw verbonden zijn aan het Arco-bedrog, je begrijpt toch ook dat zulke zaken met of zonder de EU strafrechtelijk moeten worden uitgespit.
In een ander land zouden de mensen van het ACW in de gevangenis zitten, in België zitten ze in de regering en delen ze de lakens uit.

Je ziet daar niets verkeerd mee?
Ja zeker, ook dat, maar hier heeft de staat zelfs het systeem haar steun betuigt. Wat doe je daar dan mee? ook opsluiten in een gevangenis? Dan gaat ge er nog veel moeten bijbouwen hoor.

Nee, het minste wat ge moogt verwachten is dat ze haar beloften in deze nakomt, al dan niet met goeddunk van Europa. Dat moeten ze dan achteraf maar onder elkaar uitvechten.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2014 om 08:46.
Oud 11 september 2014, 11:56   #287
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Met de komst van Europa zijn er toch een paar dingen verandert. Zo kan een benadeelde zich tot Europa wenden als hij zich benadeeld voelt door de Belgische staat (hier de Dexiaaandeelhouders die door het faillissement van Dexia niet vergoed worden door de staat, terwijl de Arcoaandeelhouders door het faillissement van ditzelfde Dexia wel vergoed worden door de staat).
En verder kijkt Europa wel met argusogen naar onrechtmatige steun van de overheid aan bedrijven, instellingen...
Trouwens heel de Arcohistorie is wel opgezet nadat de Europese regels al lang gestonden, is zelfs opgezet nadat het Arcoschip al verbrand was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 07:07   #288
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Koen Geens, voormalig advocaat van het ACW, heeft op eigen houtje beslist om in beroep te gaan tegen de beslissing van Europa dat de staatssteun aan ARCO onwettig was:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140912_01265877
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 08:49   #289
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Koen Geens, voormalig advocaat van het ACW, heeft op eigen houtje beslist om in beroep te gaan tegen de beslissing van Europa dat de staatssteun aan ARCO onwettig was:

Dat zal ik dan ook maar doen met de Vlaamse regering, die ons garant heeft gesteld bij de banken achter onze rug om, voor 14 miljard die ze aan privé bedrijven heeft gegeven.
Europa zegt ook dat die in de Vlaamse begroting dient ingeschreven te worden.
Geef nu maar een seintje aan de moderator, want ik heb niet dezelfde mening als jij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 18:18   #290
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geniet van het gespartel van n-va tenor Jan Jambon die wellicht na wat juridisch advies hoe hij het kon formuleren ons probeert een uitleg te serveren die verbloemt dat n-va al lang heeft vrede genomen met een vergoeding door de staat van de arco cooperanten.
Die slijmbal denkt dat de bevolking zo achterlijk is dat ze gaan geloven dat ze 'gewoon akkoord gaan omwille van juridische redenen...'

Mannekes... jullie hebben gewoon het bestaande politieke akkoord om die cooperanten hoe dan ook te vergoeden mee geslikt en het zou intelligenter zijn om dat gewoon toe te geven. Wie denken jullie daarmee te bedriegen ?
Zijn futiele poging tot uitleg op Radio 1 was zielig.
Het was even geloofwaardig als een n-va die zou beweren nog steeds achter het confederalisme aan te hollen.

Citaat:
Bij N-VA was zaterdagmiddag te horen dat de partij niet afwijkt van haar eerder ingenomen standpunt: 'De verantwoordelijken moeten eerst hun verantwoordelijkheid moeten opnemen, maar als we juridische duidelijkheid willen, moet deze procedure zijn gang kunnen gaan. Het is belangrijk dat alle rechtsmiddelen worden uitgeput, zodat er op het einde geen onduidelijkheid bestaat.'
The fine art of hypocrisy...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 september 2014 om 18:19.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 19:01   #291
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik ga de uitlating van Jan Jambon eens vertalen:

"Het is duidelijk dat N-VA verantwoordelijk is dus zal de overheid de borgstelling handhaven."

Als N-VA verder doorraast in die bocht geven ze Peter Dedecker nog marsorders om zijn partijstelling in het strafrechtelijk onderzoek jegens het ACW op te geven als duidelijk blijkt dat het ACW juridisch aansprakelijk gesteld kan worden.

N-VA = CVP².

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 19:03   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De stoute N-VA dit, de stoute N-VA dat...
Oud 13 september 2014, 19:10   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De stoute N-VA dit, de stoute N-VA dat...
Het trekt inderdaad op niks.
Nu verdedigt de N-VA de ACV-belangen en weer is het niet goed.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 19:13   #294
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het trekt inderdaad op niks.
Nu verdedigt de N-VA de ACV-belangen en weer is het niet goed.
De lus rond de ACW-nek wordt inderdaad steeds meer aangespannen.
Oud 13 september 2014, 19:31   #295
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De lus rond de ACW-nek wordt inderdaad steeds meer aangespannen.
Onderschat ze toch maar niet.
Marianneke en Jean-Claude zijn goede vriendjes...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 20:25   #296
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ga de uitlating van Jan Jambon eens vertalen:

"Het is duidelijk dat N-VA verantwoordelijk is dus zal de overheid de borgstelling handhaven."

Als N-VA verder doorraast in die bocht geven ze Peter Dedecker nog marsorders
om zijn partijstelling in het strafrechtelijk onderzoek jegens het ACW op te geven als duidelijk blijkt dat het ACW juridisch aansprakelijk gesteld kan worden.

N-VA = CVP².
Om zich aan te bieden bij de onderzoeksrechter om te zeggen dat hij het allemaal niet écht meende, en dat het nu eenmaal politiek is hé mijnheer de rechter. Maar nu weet ik beter en zal het nie meer doen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 21:07   #297
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geniet van het gespartel van n-va tenor Jan Jambon die wellicht na wat juridisch advies hoe hij het kon formuleren ons probeert een uitleg te serveren die verbloemt dat n-va al lang heeft vrede genomen met een vergoeding door de staat van de arco cooperanten.
Die slijmbal denkt dat de bevolking zo achterlijk is dat ze gaan geloven dat ze 'gewoon akkoord gaan omwille van juridische redenen...'

Mannekes... jullie hebben gewoon het bestaande politieke akkoord om die cooperanten hoe dan ook te vergoeden mee geslikt en het zou intelligenter zijn om dat gewoon toe te geven. Wie denken jullie daarmee te bedriegen ?
Zijn futiele poging tot uitleg op Radio 1 was zielig.
Het was even geloofwaardig als een n-va die zou beweren nog steeds achter het confederalisme aan te hollen.

The fine art of hypocrisy...
Dus als ik U goed begrijp ben jij tegen juridische duidelijkheid? Juridische duidelijkheid die er trouwens zal op neerkomen dat de Belgische staat ongelijk krijgt. Geens heeft wat tijd gewonnen en als Europa finaal een oordeel velt is de regering allang gevormd en kan hij zich achter Europa verschuilen. Inderdaad: totale hypocrisie van de meesters van de hypocrisie, de tsjeven.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 21:25   #298
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Voelt ge u niet ongelooflijk dom als ge zo al schuimbekkend meteen op dit forum gaat posten als Geens iets doet dat tegen de N-VA verkiezingspraat ingaat, terwijl daarna blijkt dat hij geruggensteund wordt door uw partij?
Neen. Jij weet niet wat er achter de schermen speelt en dat is er duidelijk aan te zien. Het ACW zit in almaar kleiner wordende schoentjes. Europa gaat niet plooien voor de christelijke zuil in een klein landje.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 21:30   #299
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Neen. Jij weet niet wat er achter de schermen speelt en dat is er duidelijk aan te zien. Het ACW zit in almaar kleiner wordende schoentjes. Europa gaat niet plooien voor de christelijke zuil in een klein landje.
Geen idee wat het Gerecht gaat beslissen. Maar denkt u vooral niet dat 'Europa' zal ageren op grond van een bepaalde politieke agenda. Het Gerecht zal nagaan of de maatregelen in casu onder het begrip staatssteun komen en indien dit het geval is, of die staatssteun kan genieten van een uitzondering.

Maar blijkbaar zijn deheer fonne en uzelf experten als het gaat om Europees mededingingsrecht. U kent nu al het oordeel van het Gerecht.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 22:52   #300
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Juridische duidelijkheid die er trouwens zal op neerkomen dat de Belgische staat ongelijk krijgt.
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be