![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet alleen daarvoor.
Zij komen ook kijken voor welke doelgroep de woning geschikt is en hoeveel kosten hun huurders kunnen veroorzaken. Daarnaast stellen zij steeds een lijst op van de aanwezige gebreken, zodat de verhuurder die later niet op hen kan verhalen. Een woning verhuren via het OCMW is trouwens niet steeds nadelig. Maar zij proberen natuurlijk ook steeds de laagste prijs te bekomen. |
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan zijn de euro's die Pericles belegde in Belgacom nu ook aan het zakken. Volgens mij zever in pakskes hoor. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarna ? Dan zijn er weer nieuwe normen en kan je opnieuw beginnen. Nee, ik heb de nest verkocht en er o.a. Belgacom aandelen mee gekocht. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verhuur twee appartementen aan het SVK in deze regio.
De betaalde huurprijs lig 50 euro lager dan in de markt. Voordeel is dat de huur steeds betaald wordt, ook bij leegstand. Tussen twee huurders in wordt de woning steeds opgeknapt (eigen klusjesdienst), er wordt geverfd en behangen. De mazoutketels die er staan worden door de eigen klusjesdienst onderhouden, dit kost me geen cent. Tijdens de 10 jaar dat ik verhuur aan het SVK heb ik er nog geen moment spijt van gehad, zeker niet van de minderinkomsten van 12000 euro (50 x2 x 12 x 10). In het blok, waarin min appartementen zich bevinden, zijn er mensen die zelf verhuren. Regelmatig 1 tot 2 maanden leegstand. De woning terug opknappen ...... Ik heb daar helemaal geen last van en tussen twee verhuringen in, mag ik steeds de woning inspecteren (ik krijg daar steeds een melding van). |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Banneling
|
Uiteraard betalen we in euro, en uiteindelijk - als je HIER iets met je geld wilt doen - zal je het in euro's moeten laten omzetten. Wat Belgacom betreft, 6% dividend en voldoende koerswinst zal het zaakje wel ruimschoots compenseren in dit geval. Maar als woningprijzen stabiel blijven en de munt verzwakt, dan verminderen ook de woningen in waarde. Ik zeg niet dat men per se vastgoed van de hand moet gaan doen he (men kan best een paar woningen/ appartementen in de beleggingsportefeuille hebben, al ware het maar om kapitaal te spreiden). Maar nu winst realiseren op vastgoed in België, onmogelijk denk ik.
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb twee appartementen die goed in orde zijn. Ik heb nog nooit de opmerking gehad dat het één of ander aangepast diende te worden. Ze verlangen niet de grote luxe wel verlangen ze dat het appartement onderhoudsvriendelijk is en energiezuinig (waaraan mijn appartementen uiteraard voldoen. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Met uw redenering verliezen we iedere dag loon. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2. absoluut. Toch met de USD als wereldreferentiemunt (de énige echte referentie). |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Man man jullie kunnen een eind weg tateren over geld en werk zeg.
Ik word er al moe van als ik het lees. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#232 | |
|
|
Citaat:
Al is het maar in de eerste plaats om kopers en verkopers makkelijk met elkaar in contact te brengen. Als ik aandelen koop en/of verkoop dan moet ik ook dat order doorgeven via een broker en betaal ik een spread tussen bied-en laatprijzen die de marketmaker in zijn zakken steekt. Toch prefereer ik dat dan dat ik aandeelbewijzen fysiek zou opvragen om ze daarna via een advertentie in de krant verder te verkopen.
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat je hebt gedaan door te herverdelen, ttz aan iemand geld af te nemen, en het aan iemand anders te geven, is dat je nu de consumptie die die eerste had kunnen doen, door de tweede laat doen. Maar consumptie is op zich "negatief" voor de economie. Consumptie is de BELONING voor een BIJDRAGE ; consumptie is "eruit halen", bijdragen is "erin steken". Sparen betekent de bijdrage leveren, maar de beloning niet innen: op die manier is er "meer" in de maatschappij. Maar natuurlijk is de uiteindelijke bedoeling van gans het economische gebeuren: consumeren om onze goestingen te bevredigen. Stellen dat mensen consumeren als stimulans voor het economische gebeuren is oorzaak en gevolg omkeren natuurlijk. Goesting is eerst. Bijdrage is tweede. Kunnen consumeren om uw goesting te bevredigen is de conclusie. Wat de circulatie op zich van diensten en goederen betreft, is er op het eerste gezicht geen verschil bij herverdeling. Inderdaad, wat de eerste van wie het afgenomen wordt, niet meer kan consumeren, zal de tweede, die het wel krijgt, nu wel mogen opdoen. Het zal hem misschien wel om verschillende goestingen, en dus verschillende goederen en diensten gaan. Maar behalve dat verschil is er natuurlijk niet veel onderscheid op het eerste gezicht.... op een HEEL BELANGRIJK PUNT na: aangezien consumptie het DOEL was, en bijdragen leveren het MIDDEL, krijg je nu dat degene die de bijdrage geleverd had, maar van wie je de bijhorende rechtmatige consumptie hebt afgenomen om het aan iemand anders te geven, dat je de MOTIVERING om bijdragen te leveren serieus hebt verminderd.
|
|
|
|
#234 |
|
|
Risico beperken kan je op verschillende manieren. Spreiden is slechts ten dele en beperkt effectief.
|
|
|
#235 |
|
|
Heu, tenzij je belegt in afgeleide producten, is het aan- en verkopen van aandelen hetzelfde als geld steken in een onderneming. Een aandeel is een 'aandeel' in het eigen vermogen van een onderneming.
|
|
|
#236 |
|
Parlementsvoorzitter
|
De vraag is hoe men de werkloosheid kan oplossen. De privesector slaagt daar in de gegeven omstandigheden niet in en verkiest het te delocaliseren, de staat, waarvan jij zegt dat ze de mensen niet mag tewerkstellen, met de werklozen achterlatend. Waarom zou de staat niet Mogen concurreren met de privesector die gedelocaliseerd is?
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan van je aandelen namelijk niet bepalen waar ze worden geïnvesteerd. Ook hebben je aandelen een direct rendement zonder verdere eigen inspanningen of arbeid te leveren. |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Mijn voorstel is een extreme vorm van wat china doet: staatsbedrijven in privehanden, infrastructuurprojecten: iedereen wordt economisch gebruikt onder impuls van de staat, ook de staatsbedrijven die joint ventures sluiten met buitenlandse privebedrijven... |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Europees Commissaris
|
Werk genoeg, zelfs zonder diploma.
|