Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2014, 13:19   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dan krijg je systemen zoals nu waarbij niemand tevreden is.

Anderzijds kan een laaggeschoolde minder snel een derde pijl opbouwen dan een hogergeschoolde. Misschien ook afschaffen wegens oneerlijk?
Dat is toch prima in Belgie?

Het belangrijkste is dat organisaties zoals het ACW kunnen blijven graaien en de lakens uitdelen.
Oud 17 september 2014, 13:28   #42
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is toch prima in Belgie?

Het belangrijkste is dat organisaties zoals het ACW kunnen blijven graaien en de lakens uitdelen.
Men gaat liever tot hun 70ste werken in het huidige systeem ipv het systeem aan te passen. Voor mensen die in de privé hun boterham zeer goed verdienen zal niet echt een verbetering zijn maar voor de overige werknemers wel.

Daarbij zal door vereenvoudiging ook geld bespaard worden. Dit kan men gebruiken om een spaarpot aan te leggen voor toekomstige pensioenen en om de bijdrages ivm rsz te verminderen.

Maar nee, sommige denken enkel met hun oogkleppen op. Het is dat soort mentaliteit dat nefast is voor onze toekomst.
Oud 17 september 2014, 13:36   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Dat er mensen de dag vandaag die al veertig jaren aan het doppen zijn.Nog altijd een uitkering krijgen.
"Ik ben nu 40 jaar aan 'de dop'. Bewust." Dat zegt H.B., een 64-jarige man met een universitair diploma. "Mooi leven gehad en niemand die ooit lastige vragen heeft gesteld. Ik heb een klein jaar gewerkt en dat was het." B. leidt een rustig leventje aan de Westkust. "Volgend jaar ga ik met pensioen."
Bravo regering!
Hier in Leuven steekt Sint Maartensdal vol met mensen in woestijnkledij, die nooit zullen werken. Ooit gaan die ook op "pensioen" en trekken die slechts een een handvol euro's minder dan jij die 40 jaar zijn kas heeft afgedraaid.
T'is maar dat je weet waarvoor je werkt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:43   #44
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hier in Leuven steekt Sint Maartensdal vol met mensen in woestijnkledij, die nooit zullen werken. Ooit gaan die ook op "pensioen" en trekken die slechts een een handvol euro's minder dan jij die 40 jaar zijn kas heeft afgedraaid.
Ik ben in een emotionele bui vandaag,en heb één dag verlof en even tijd om te reageren op dit forum.
Kan het vloeken in m'n eigen echt niet laten vandaag wat ik hier lees!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:45   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat : de generatie die massaal op 52 of 54 op brugpensioen is gegaan mag verder blijven parasiteren en diegene die nu verplicht wordt te werken tot 65 of tot 67 of misschien nog langer moet de rekening betalen.
ja kijk als die lamme vetzakken bij de politie van hun 60 tot hun 65 hun veeg lijf vooruitslepen en zitten te knorren en mopperen dat ze nog niet op pensioen mogen gaan, zul je zien dat het netto effect is dat er een loodzware top, te lui om ander werk te zoeken, te lui om een blaadje papier van hun buro te schuiven, zal doortrekken aan die overbetaalde wedde, en zal dus automatisch die 10 jaar overbetaalde ancienniteit 15jaar overbetaalde ancienniteit worden. Dus ik weet niet of het nu zoveel zoden aan de dijk brengt, tenzij dat die gasten 5 jaar langer scheten gaan laten in hun buro, 5 jaar langer hun oversten zullen zitten coillonneren, en 5 jaar langer op zo onzichbaar mogelijke manier gaan verder modderen. En dan finaal aan ongeveer dezelfde overbetaalde ambtenarenwedde op pensioen gaan gaan. Ik vind wel dat er meer een move naar het eenheidsstelsel mag gedaan worden, zodat iedereen die nu op pensioen gaat zelfs met terugewerkende kracht een 10-30% inlevert en terechtkomt op het privéstelsel. Er moet in principe geen verschil zijn in stelsels.

clausule:
Goed ja elke overeenkomst met een of andere ambtenaar die zich nu aangesproken voelt, is uiteraard toevallig.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2014 om 13:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:47   #46
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan krijg je systemen zoals nu waarbij niemand tevreden is.

Anderzijds kan een laaggeschoolde minder snel een derde pijl opbouwen dan een hogergeschoolde. Misschien ook afschaffen wegens oneerlijk?
Dat derde systeem is er gekomen met een reden en wordt gestimuleerd door de overheid. Bovendien is het niet algemeen.
En neen, het is niet oneerlijk want het maakt deel uit van het loon, de baas betaalt.
Pensioen wordt betaald aan de hand van pensioen bijdragen.
Helaas worden de bijdragen van degenen die nu werken gebruikt om de huidige gepensioneerden te betalen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:51   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel straks gaan die allemaal de overheidsgebouwen isoleren, het klassement en archief in orde zetten, OCMW huizen isoleren, schilderen, energievriendelijk maken zonder verf en ander materiaal achterover te drukken/.

Het worden leuke tijden. Ipv de privé te beschuldigen van geen migranten te willen tewerkstellen, gaan ze straks als ervaringsdeskundige kunnen uitleggen hoe je migranten integreert in de economie.

Trouwens: ik vraag mij af, waarom discrimineren die migranten bij de keuze van hun partner de Belgen ? Is dat ook geen racisme ? Ik moet toch als belg evenveel kans hebben om het hart te veroveren van een migrant dan de allochtoon. EN toch zit er statistisch gezien iets niet snor, migranten trouwen met hun eigen soort... En dat is discriminatie van Belgen.
Oud 17 september 2014, 13:52   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men gaat liever tot hun 70ste werken in het huidige systeem ipv het systeem aan te passen. Voor mensen die in de privé hun boterham zeer goed verdienen zal niet echt een verbetering zijn maar voor de overige werknemers wel.

Daarbij zal door vereenvoudiging ook geld bespaard worden. Dit kan men gebruiken om een spaarpot aan te leggen voor toekomstige pensioenen en om de bijdrages ivm rsz te verminderen.

Maar nee, sommige denken enkel met hun oogkleppen op. Het is dat soort mentaliteit dat nefast is voor onze toekomst.
Tot hun zeventigste werken is immers enkel een denkbeeldig concept, er is geen werk.

En zelfs dan nog, de bediendes, daar maakt het niks voor uit, die zitten aan een bureau het uit te leggen en mannekens te tekenen.
De dakwerkers en dergelijke, zie je ze op hun zeventigste nog met de rol roofing op de schouder de ladder op/stelling op/het dak opkruipen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 september 2014 om 13:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 13:57   #49
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel straks gaan die allemaal de overheidsgebouwen isoleren, het klassement en archief in orde zetten, OCMW huizen isoleren, schilderen, energievriendelijk maken zonder verf en ander materiaal achterover te drukken/.

Het worden leuke tijden. Ipv de privé te beschuldigen van geen migranten te willen tewerkstellen, gaan ze straks als ervaringsdeskundige kunnen uitleggen hoe je migranten integreert in de economie.

Trouwens: ik vraag mij af, waarom discrimineren die migranten bij de keuze van hun partner de Belgen ? Is dat ook geen racisme ? Ik moet toch als belg evenveel kans hebben om het hart te veroveren van een migrant dan de allochtoon. EN toch zit er statistisch gezien iets niet snor, migranten trouwen met hun eigen soort... En dat is discriminatie van Belgen.
Ik vrees dat je die met geen stokken aan de waggel krijgt en zeker de lady's niet. Ze hebben hier haast allemaal constant eentje aan de hand , eentje in de koets en eentje in de buik , terwijl de al wat grotere broertje wiet aan het verhandelen zijn.
Kwestie van het "verhoogd" kindergeld niet te mislopen hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 14:04   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tot hun zeventigste werken is immers enkel een denkbeeldig concept, er is geen werk.

En zelfs dan nog, de bediendes, daar maakt het niks voor uit, die zitten aan een bureau het uit te leggen en mannekens te tekenen.
De dakwerkers en dergelijke, zie je ze op hun zeventigste nog met de rol roofing op de schouder de ladder op/stelling op/het dak opkruipen?
Die dakwerker kan ook mannekes tekenen tot zijn 70. Dat maakt dus ook niet uit. Zelfs gij kunt dat.
Oud 17 september 2014, 14:12   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die dakwerker kan ook mannekes tekenen tot zijn 70. Dat maakt dus ook niet uit. Zelfs gij kunt dat.
wie gaat een dakwerker van 60 aanwerven om mannekes te tekenen?
Oud 17 september 2014, 14:13   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Al dat studeren, terwijl een computer toch alle rommel kan opslaan. Waarom is elk examen niet open boek, computer? Dan kan je tenminste inzicht testen en niet alleen geheugen....
Onder andere omdat ons onderwijs nog niet -te- ver is doorgeslagen in het systeem dat jij voorstelt, staan we in internationale rankings nog altijd heel hoog voor kwaliteit.
In landen waar ze wel te ver daarin gegaan zijn, is het onderwijs sterk achteruit gegaan. (denk aan nederland, maar ook frankrijk bv)
Onderwijs zal altijd een mix zijn van inzicht verwerven, en een stuk louter kennis verwerven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 14:18   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij zou toch Xenophon kunnen aanwerven om die mannekes te tekenen ?
Dan kunnen we die 60 jarige dakwerker gerust laten.
Oud 17 september 2014, 14:20   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kunt tikken op politics, dan kun je werken . voila
Oud 17 september 2014, 14:37   #55
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet je aan xeno vragen, ik ben een bediende maar ik moet geen mannekes tekenen of ik vlieg buiten.
Oud 17 september 2014, 14:40   #56
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder andere omdat ons onderwijs nog niet -te- ver is doorgeslagen in het systeem dat jij voorstelt, staan we in internationale rankings nog altijd heel hoog voor kwaliteit.
In landen waar ze wel te ver daarin gegaan zijn, is het onderwijs sterk achteruit gegaan. (denk aan nederland, maar ook frankrijk bv)
Onderwijs zal altijd een mix zijn van inzicht verwerven, en een stuk louter kennis verwerven.
Ja natuurlijk, je mag niet te veel voor jezelf nadenken dat is te gevaarlijk voor de maatschappij.
Oud 17 september 2014, 14:48   #57
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat derde systeem is er gekomen met een reden en wordt gestimuleerd door de overheid. Bovendien is het niet algemeen.
En neen, het is niet oneerlijk want het maakt deel uit van het loon, de baas betaalt.
Pensioen wordt betaald aan de hand van pensioen bijdragen.
Helaas worden de bijdragen van degenen die nu werken gebruikt om de huidige gepensioneerden te betalen.
Dat is de tweede pijler.

De derde pijler betaalt men zelf door o.a. een levensverzekering of pensioensparen. Mensen die niet kapitaalkrachtig zijn kunnen amper optimaal gebruik maken van de derde pijler.
Oud 17 september 2014, 14:50   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja natuurlijk, je mag niet te veel voor jezelf nadenken dat is te gevaarlijk voor de maatschappij.
Je kunt natuurlijk ook in de eindtermen aardrijkskunde inschrijven dat de leerling op het einde van het middelbaar moet in staat zijn om via google de hoofdstad van België te kunnen opzoeken.
Waarom zou je nu zulke zaken moeten van buiten leren ?
Oud 17 september 2014, 15:02   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Weer eens geen kracht van verandering te bespeuren bij de N-VA. Gewoon lekker aanmodderen met de rest.
Toen ik laatst keek bleek de N-VA geen 100% van de politieke macht in Belgie uit te maken.
Verder worden we altijd geregeerd door mensen die erkennen dat er zoiets als "rechten op basis van afspraken in het verleden" bestaan.....
We moeten begrijpen dat politici doen wat ze kunnen op het moment dat het kan,en dat tussen "de tijdsgeest" en "het idee" wel eens een decennium en 2 of 3 verkiezingen kunnen liggen.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2014 om 15:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 15:19   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom verworven rechten en overgangsmaatregelen?

Hervormen en besparen is oorlog.
Cfr. het krantenartikel waar de nva zegt geen zelfmoordcommando te zijn.
Wil je zo'n redelijk grote hervorming als nu op tafel ligt, er door krijgen, dan moet je draagvlak creëren.
Stel je voor bij die flikken: als je zegt, nu plots, iedereen werken tot 65, waar dan nu maar vb. 60 is, dan heb je dikke boel van iedereen.
Zeg je hetzelfde maar met enkele overgangsmaatregelen enz. dan ga je heel wat mensen krijgen die zeggen: "ja, ze hebben me bij mijn pietje, maar eigenlijk zagen we het wel aankomen".

Veel meer gezonde jaren bij het ouder worden.
Ik beweeg me wat in de wereld van eigenaren van mobilhomes. Dat zijn bijna allemaal oude knarren die naar de 80 bollen (met op het achterruitje de tekst: te oud om te werken, te jong om te sterven, maar perfect fit om te reizen ...);
Al eens meegedaan met wielerterroristen? In elke club zitten grijsaards die heel wat jongeren ferm wat verzuring in de beenspieren bezorgen elke weekend.
Zelfs mensen met een "nieuwe heup gestoken" huppelen rond lijk jonge hindes.

De laagste lonen kunnen amper meedoen met de derde pijler pensioensparen.
Ja, dank zij de oude machtspartijen moeten ze onredelijk veel belasting betalen op hun klein loon.
Er zijn maar enkele oplossingen daarvoor: staat ontvetten (overbodige taken afstoten, wat overblijft efficiënter organiseren en laten werken) , tax shift ...

Werken van je 60° tot je 65°: mocht ik een zwaar beroep uitgeoefend hebben, ik zou het opgeven op mijn 60° en iets op mijn eigen beginnen, aan een tempo dat ikzelf bepaal en rustig aan kan.
Ik zou dan wel content zijn met een preeke van de helft van vroeger.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 september 2014 om 15:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be