![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wat een uitleg. Terwijl ik poepsimpel stelde: Schotland is nu achter de rug; onze hoop is nu gesteld op Catalonië. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou zelfs goed uitkomen, want die arme stad met zijn enkele dorpen errond, kan niet eens zijn eigen onderwijs organiseren, laat staan betalen. Alle onderwijs in Brussel wordt gefinancierd vanuit de Gemeenschappen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#183 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag "dat is dus voor u compleet hetzelfde".
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Madrid zal nooit toestaan dat Catalonië een bindend referendum organiseert. Vlaanderen moet nu volop inzetten op een ver doorgedreven confederalisme. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grapjas.
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar, eigenlijk sta ik door dit referendum terug wat positiever tegenover N-VA. Een mislukt referendum over onafhankelijkheid is toch en zware klap, Schotse onafhankelijkheid kan nu voor een hele tijd in de koelkast. In Québec is het autonomiestreven na '96 ook zwaar achteruit gegaan. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ok, ja... Julius Caesar zou zich in zijn graf omdraaien.
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ben het niet echt eens over dat arme Brussel. Als je werkt in een ander land, betaal je (normalerwijze) personenbelasting op de plaats waar je werkt. In België zelf betaal je geen inkomstenbelastingen waar je werkt, maar waar je woont. Moest Brussel een aparte stadsstaat zijn, dan zouden mensen die daar werken daar ook personenbelasting moeten afdragen. In dat geval zou Brussel over heel wat meer inkomsten beschikken. Hoewel ik het met veel in België oneens ben, vind ik het logisch dat men betaalt voor Brussel. Gezien het grote aantal mensen dat daar tewerkgesteld is, verdienen ze ook een grotere portie uit de personenbelasting dan dat ze nu krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
In België betaalt men belastingen aan de federale overheid en dat wordt dan volgens de modaliteiten van de financieringswet verdeeld over de gewesten en gemeenschappen.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 19 september 2014 om 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou een elegante manier zijn om de lokale problemen daar op te lossen. |
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Provinciaal Statenlid
|
En de ring rond Brussel en de luchthaven van Brussel maar in Vlaanderen laten liggen? Er zou dan wel een uitbreiding moeten komen om een aanvaardbaar socio-economisch geheel te doen ontstaan, me dunkt. En dat zal in Vlaanderen niet aanvaard worden.
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Brussel een onafhankelijk land was, dan zou iemand die in Brussel werkt ook belastingen betalen in Brussel. Gevolg: meer geld voor Brussel. Iemand die in Vlaanderen woont en in Brussel werkt wordt beschouwd als iemand die inkomsten vergaart voor Vlaanderen, terwijl bij afzonderlijke landen hij inkomsten zou vergaren voor Brussel. Als de belasting die mensen betalen die in Brussel werken beschouwd zou worden als inkomen van Brussel, dan zou Brussel geen netto-ontvanger meer zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 september 2014 om 11:12. |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En het tweede: zou kunnen, hangt af van de tarieven. Momenteel woont er ook heel wat rijkdom in Brussel. Met zijn 10% van be bevolking neemt Brussel wel ongeveer 20% van het BBP voor zijn rekening. De inkomensonghelijkheid is wel enorm groot. Maar in Vlaanderen denken ze natuurlijk dat hier alleen maar arme dutsen wonen want ze zien meestal niet meer dan het traject tussen het station en hun werk.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 19 september 2014 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
W�*�*rom zou dat moeten veranderen ? Vlaanderen IS Vlaanderen !!! Brussel IS Brussel. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nu komt mijn punt: mensen geven kritiek op die verdeling omdat Vlaanderen meer zou geven dan ontvangen. Hoeveel Vlaanderen "geeft" aan de federale regering wordt beoordeeld op basis van woonplaats van de belastingplichtigen, en niet op basis van waar de mensen werken. Iemand die in Vlaanderen woont en in Brussel werkt, wordt beschouwd als een Vlaming die belastingen betaalt aan de federale regering, en niet als een Brusselaar die belastingen betaalt aan de federale regering. Het bedrag dat Brussel bijdraagt aan belastingen die naar de federale regering gaan, wordt op die manier dus systematisch "onderschat". Moest Brussel echter een aparte staat zijn, dan zou het inkomen dat die inwoner van Vlaanderen vergaart ook belast worden, maar dan in Brussel in plaats van in Vlaanderen. Dezelfde persoon die op eenzelfde plaats woont en op eenzelfde plaats werkt, betaalt zijn belastingen dus aan een andere (hypothetisch in het geval van Vlaanderen) ontvanger naargelang het al dan niet twee afzonderlijke landen zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 september 2014 om 11:22. |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet eens leren fatsoenlijke besluiten te trekken uit wat brave mensen als ik zeggen. Schotland was/is en Catalonië is nog meer één van de buitenlandse trekpaarden die wij voor onze kar kunnen spannen. Net gelijk Baskenland, Corsica ... Laat de Jules daar onder de grond dus maar gerust. .
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wellicht de zoveelste ijdele hoop. Maar goed, we zullen zien. Ik sluit nooit iets uit. Maar ik geloof het pas als ik het zie.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2014 om 12:06. |
|
|
|