Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2014, 16:04   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

wtf ?

Citaat:
http://newsmonkey.be/article/19112
...


"In een lab op de rollenbank voldeden de voertuigen aan de norm, sommige voertuigen in de praktijktest ook", nuanceert de woordvoerder van automobielorganisatie Febiac Joost Caesemans in De Standaard. "Euronorm na euronorm gaan we vooruit op het vlak van CO2-uitstoot."

De resultaten van het onderzoek van TNO zijn gebaseerd op metingen uit 2010 en 2013, zowel in een laboratorium als op de weg. Hoewel het aantal gemeten voertuigen beperkt is, verwacht TNO dat het beeld niet zal veranderen als er meer testresultaten beschikbaar komen. In tegenstelling tot dieselwagens, halen Euro 5 en Euro 6 voertuigen met benzinemotoren wél de lage NOx-emissies in de praktijk.
Wat lult die Joost van Febiac nu over CO2 ? CO2 heeft nu eens geen bal te maken met Euronormen die enkel de voornaamste schadelijke emissies vastlegt, waaronder NOx of Stikstofoxides (geel hieronder)


Paars is HC + NOx.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2014 om 16:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 16:26   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

In Bolivia zijn dieselauto's sinds verschillende jaren reeds verboden. Maar ja dat is dan ook maar een stom 'ontwikkelingsland' aan wie de westerse democratieën wel eens de les zullen spellen hoe men aan milieuzorg doet. Er iets van leren? Hoe komt men erbij?

Het zorgt in ieder geval voor een aangenamer klimaat in de stad. Gezonder en minder stank.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:39   #43
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wtf ?



Wat lult die Joost van Febiac nu over CO2 ? CO2 heeft nu eens geen bal te maken met Euronormen die enkel de voornaamste schadelijke emissies vastlegt, waaronder NOx of Stikstofoxides (geel hieronder)


Paars is HC + NOx.
Ik denk dat onze Joost niet bijster pienter is en ofwel een verborgen agenda heeft ofwel zelf met een diesel rijdt.

Enkele jaren terug stelde hij nog dat het fijn stof van dieselwagens een probleem is omdat ze allemaal met filters zouden worden uitgerust.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:40   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarom de mensen straffen die een dieselwagen hebben?
....
Johan Daelemans, jij trapt ook letterlijk in iedere hondendrol die op straat ligt.

In een boutade, ietwat overdreven, wou ik zeggen dat men in dit apenland toch graag mensen straft die helemaal geen straf verdienen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:45   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een mini benzine is uiteraard véél beter, je leest verkeerd ik had het over overlevingskansen met de nadruk op overleven en kans.

En voor een heel licht compact onhoorbaar benzinmoteurtje zou ik zelfs een wankeltje kiezen.
Spijtig dat Audi die hybride A1 e-tron met 254 cc-wankeltje niet in productie genomen heeft: http://www.hybrideauto.eu/audi/a1-etron.html
Een wankelmotor heeft wel lichte milieunadelen tov een klassieke benzinemotor.
Ik denk dat dat toch klein is hoor.

De hybride Outlander heeft een benzinemotor van 2000 cc. Wel niet de modernste uit de stal.
Wie een paardentrailer naar de Ardennen wil trekken, zal constateren dat in weerwil van de keuzeknop 'batterijen op peil houden', aan de voet van de eerste berg met lege batterijen staat.
Dat is geen probleem, die motor maakt genoeg elektriciteit om straffe bergen op te rijden, maar toch, op zo'n momenten heb je graag de volle power ter beschikking. (en mogelijks moet enkel de software aangepast worden ...)

De kleinere hybrides moeten natuurlijk geen aanhangers trekken, maar toch wel boven geraken met vier volwassenen en wat bagage.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:47   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Johan Daelemans, jij trapt ook letterlijk in iedere hondendrol die op straat ligt.
Lap, ik heb het weer zitten...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:47   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In Bolivia zijn dieselauto's sinds verschillende jaren reeds verboden. Maar ja dat is dan ook maar een stom 'ontwikkelingsland' aan wie de westerse democratieën wel eens de les zullen spellen hoe men aan milieuzorg doet. Er iets van leren? Hoe komt men erbij?

Het zorgt in ieder geval voor een aangenamer klimaat in de stad. Gezonder en minder stank.
Kan de hoogte daar iets mee te maken hebben ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:51   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nog wat meer verkeersremmers, bulten, slaloms, en andere onzin installeren.
Optrekken, remmen, optrekken, remmen,... kilometers aan één stuk door, heel groen, heel proper.
Dan hebt u nog niet door dat die verkeersremmers er zijn opdat u eens zou beseffen dat doorgaand verkeer daar niet hoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:59   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat dat toch klein is hoor.
Voor een hybride-kleinwagen formaat Audi A1 is tesamen 75 kW voldoende hoor, en desnoods is zelfs 240 Nm beschikbaar.

Citaat:
De kleinere hybrides moeten natuurlijk geen aanhangers trekken, maar toch wel boven geraken met vier volwassenen en wat bagage.
Voor een auto van ~ 1200 kg meer dan genoeg, ook volgeladen en bergop, zelfs 150 Nm is meer dan genoeg, vroeger had een zuigmotor-benzine van 1800 cc ook niet meer. Mijn eerste BMW 2002, 2000 cc dus, had 160 Nm en 100 DIN PK en woog 990 kg leeg.

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A1#A1_e-tron_concept

In maart 2010 toonde Audi de A1 e-tron concept, een hybride variant van de A1. De A1 e-tron is voorzien van een elektromotor van standaard 61 pk met een piekvermogen van 102 pk. Er is altijd 150 Nm aan koppel beschikbaar maar als het moet zelfs 240 Nm. De actieradius van de elektromotor bedraagt 50 km en de topsnelheid 130 km/u. De elektromotor wordt bijgestaan door een 254 cc grote wankelmotor die helpt de accu's aan boord bij te laden. Hierdoor wordt de actieradius met 200 km verhoogd en zou de A1 e-tron in theorie 250 km kunnen afleggen zonder op te hoeven laden. De accu's kunnen weer opgeladen worden aan een 380 volt stopcontact en duurt volgens Audi zo'n 3 uur. Ondanks de vele aanpassingen weegt de e-tron toch slechts 1.190 kg.

In september 2010 is Audi gestart met een praktijktest waarbij 20 A1 e-tron modellen in de Duitse stad München zullen gaan rondrijden. Tijdens het project dat in samenwerking met de Technische Universiteit van München wordt gedaan zullen diverse onderdelen onderzocht worden om zo veel mogelijk obstakels naar een serieproductie te doen verhelpen.
Mazda won ooit 24 h van Le Mans met een wankelmotor... 4 rotors totaal ~ 2600 cc, dit voor 3 Jaguars met 7400 cc... cilinderinhoud is niet alles...
http://de.wikipedia.org/wiki/24-Stun...lussklassement
3 Wankels in de top 8, dus dat was zeker geen toeval...

meer info: http://www.roadandtrack.com/racing/salon-mazda-787b
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2014 om 20:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 20:19   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan hebt u nog niet door dat die verkeersremmers er zijn opdat u eens zou beseffen dat doorgaand verkeer daar niet hoort.
Ik rij op alle wegen waar ik royaal voor betaald heb.
Naar de duivel met al die groene onnozelheden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 20:28   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan hebt u nog niet door dat die verkeersremmers er zijn opdat u eens zou beseffen dat doorgaand verkeer daar niet hoort.

"Verkeersremmers" liggen ook op brede voorrangswegen waar 70/90 kmh geldt hoor.

draai het beeld eens op deze link... :
https://www.google.be/maps/@51.15523...dHhw!2e0?hl=nl

De Panhovenstraat is de hoofdverbindingsweg tussen # Peer en Kaulille #, even verderop is het zelfs nog 90 kmh. Enkel ter hoogte van Grote-Brogel (lichte lintbebouwing) geldt 70 kmh, op het joekelplateau is het wel 30 kmh. Daar rijden redelijk veel zware vrachtwagens en ook bussen. Al dat verkeer moet daar quasi naar 20-30 kmh ipv de 70 kmh. De klinkers net voor de kaboenk-hellingen zijn vandaag nog wat verder verzakt als op de foto.

# Noordelijke brede voorangsweg tussen Peer en Kaulille # evtl kaart aanklikken voor te vergroten:


Een van de vele onwettige verkeersplateau´s ! 7/10 is/was in 2011 onwettig.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2014 om 20:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 20:31   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom altijd en alleen in Europa ? De Russen de Chinezen en vele anderen zal het allemaal worst wezen.Waarom moet Europa altijd de beste leerling uit de klas zijn terwijl we toch maar altijd de slechtste punten krijgen ??
U gaat me nu toch niet komen vertellen dat Europa voor zijn milieubeleid zich best laat inspireren door Rusland en door China? Heaven forbid! De luchtvervuiling is in China reeds zo verschrikkelijk dat Peking en andere grote steden gewoon een acuut gevaar vormen voor de gezondheid. Idem voor India waar New Delhi, Mumbai en Colcatta steeds meer met een verstikkende smog af te rekenen krijgen. Als Europa een flinke stap in de goede richting zou doen zal dit zonder de minste twijfel een serieuze invloed uitoefenen op de publieke opinie in Azië.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 22:18   #53
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een wankelmotor heeft wel lichte milieunadelen tov een klassieke benzinemotor.
Je kan ook stellen dat een 2-takt 'lichte' milieunadelen heeft tov een klasieke verbrandingsmotor. Beide gebruiken een 'wasted-oil' smering om zuiger/rotor te smeren. (olie met de brandstof mengen)
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 22:21   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een mini benzine is uiteraard véél beter, je leest verkeerd ik had het over overlevingskansen met de nadruk op overleven en kans.
Waarom heeft een mini diesel méér overlevingskansen dan een mini benzine?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 22:45   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan de hoogte daar iets mee te maken hebben ?

.
Nee. Diesel mag maar vanaf 4000 cc. Simpele en efficiënte maatregel. Ik hoor daar niemand over klagen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 september 2014 om 22:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 23:18   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U gaat me nu toch niet komen vertellen dat Europa voor zijn milieubeleid zich best laat inspireren door Rusland en door China? Heaven forbid! De luchtvervuiling is in China reeds zo verschrikkelijk dat Peking en andere grote steden gewoon een acuut gevaar vormen voor de gezondheid. Idem voor India waar New Delhi, Mumbai en Colcatta steeds meer met een verstikkende smog af te rekenen krijgen. Als Europa een flinke stap in de goede richting zou doen zal dit zonder de minste twijfel een serieuze invloed uitoefenen op de publieke opinie in Azië.
Als u nu eens zou uitgaan van cijfers over investeringen in propere energie in China, dan zou u een ander verhaal krijgen. China is de nr 1 ter wereld op gebied van investeringen in propere energie momenteel. Ook procentueel ten opzichte van andere energievormen zien we hier een voorsprong die hopelijk haar positieve invloed zal hebben op de publieke opinie in Europa. Als men het tenminste te weten komt.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 september 2014 om 23:22.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 06:08   #57
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En hoe zit het met waar het materiaal gemaakt wordt?
En waar zijn 'brandstof' vandaan komt?

moest je over zonnecellen beginnen, ga terug naar vraag 1.
Je zou eens moeten weten wat er allemaal moet aan geloven voor je tot één litertje bruikbare fossiele brandstof komt...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 07:08   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.861
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je zou eens moeten weten wat er allemaal moet aan geloven voor je tot één litertje bruikbare fossiele brandstof komt...
Op't moment ongeveer 4 liter.
Voor teerzanden en steenkoolvergassing-wat betere feedstock voor de raffinaderijen opleverd- is het ongeveer een 1 op 10 verhouding.

Toch zijn de winstmarges zodanig dat nu investeren in teerzand en steenkoolvergassing op termijn verdomd meer winst kunnen leveren.

En we mogen niet vergeten, die energie is opgeslagen zonne-energie die we nooit meer kunnen inhalen. Beter ze nu te gebruiken, zelfs inefficient, om die zonne-energie rendabel en duurzaam om te gaan zetten zodanig iedereen zijn kilowatts kan krijgen om op een comfortabele manier een leven te leiden.

Wat de groenen blijkbaar willen is een paleolithische samenleving, waarbij technologie in een 20ste eeuwse stasis 10 miljard mensen in leven kan houden met bonenpap en minimale kans op nieuwe ideen. Tot ook die "fossiele zonne-energie" op is, en het geen 10 miljard mensen meer zijn, maar 5 000 000 nomadische sukkels die met moeite een stenen speerpunt kunnen maken om zich te verdedigen tegen een roofdier.
De variabele is simpel, meer dan 10 miljard met de huidige technologie, des te sneller we naar die 5 000 000 gaan.

Wat ik wil, is een samenleving met genoeg manuren aan arbeid om technologie met een stabiele groei (technologie is niet gelijk aan consumptie) iedereen een vooruitzicht te geven op een goed en zelfverklaard nuttig leven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 september 2014 om 07:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 07:16   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ik wil, is een samenleving met genoeg manuren aan arbeid om technologie met een stabiele groei (technologie is niet gelijk aan consumptie) iedereen een vooruitzicht te geven op een goed en zelfverklaard nuttig leven.
Waarom wil niet iedereen dat?
Welk belang hebben die groene domoren erbij om het anders te willen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 07:31   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.861
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom wil niet iedereen dat?
Welk belang hebben die groene domoren erbij om het anders te willen?
U zegt het zelf, domoren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be