![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#4241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4243 | |
|
![]() Citaat:
Als ik u goed begrijp rechtvaardigt dit dus eveneens criminaliteit onder jongeren die in een kansarme buurt wonen waar veel criminaliteit voor zou "kunnen" komen. De groep rechtvaardigt en legitimeert dit Zal het nog straffer stellen. De heersende massa (bedrijf) valt regelmatig vrouwelijk personeel lastig, dan mag ik het ook .... Laatst gewijzigd door Adrian M : 22 september 2014 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België heb je de betere klasse die er niet aan zou denken wijn uit een plastiek zak te drinken(behalve in bars waar de grootste "bucht" wordt geserveerd aan stevige prijzen...), en het gepeupel die dat wel doet. In Nederland is wijn op zich zowiezo al iets van de "betere klasse", zie je trouwens ook aan de prijzen... Ook in de ex-sovjet-Unie is wijn of "champagne" iets voor speciale gelegenheden, de meeste mensen drinken vodka of, in de Caucasus, "cognac"(te bestellen per 250 gram, niet per glas zoals in het Westen) afgewisseld met bier(altijd halveliter). Sterke drank is erg goedkoop vergeleken met het Westen, wijn relatief gezien vrij duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als vrouwen lastig vallen veel voor komt in een maatschappij, dan is het de norm. Je kunt ertegen zijn, maar het blijft de norm. Overigens vrouwen in ex-sovjet-landen moeten tegen een stootje kunnen, het zijn niet de verwende wichten van het Westen en venten zijn er over het algemeen ook geen pseudo-homo's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4246 | |
|
![]() Citaat:
eveneens zover zou mogen gaan ![]() Ethiek en moraal zijn dus afhankelijk van het bedrijf waar men werkt ... Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 september 2014 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, afhankelijk van de maatschappij waarin men leeft. Je kunt natuurlijk tegen die maatschappij zijn, maar dan nog kun je normen en waarden niet veranderen, tenzij je het voor het zeggen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4248 | |
|
![]() Citaat:
Het was de norm, dus was het gerechtvaardigd en zijn de mannen die eraan deelnamen niet (individueel) aansprakelijk. Men kan aanvoeren dat deze mannen de opdracht kregen van hun superieur. Toch werkt dit niet zo. De soldaat blijft een eigen morele verantwoordelijkheid houden en dient een dg bevel te weigeren. Trekken we het verder naar IS, onthoofding etc is de norm en geldt er geen individuele verantwoordelijkheid Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 september 2014 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4249 |
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 september 2014 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4250 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij dient iemand altijd een eigen ethische en morele verantwoordelijkheid te blijven behouden, in welke omstandigheid ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4251 | |
|
![]() Citaat:
Een Amerikaanse militair verkrachtte in het veld een Vietnamese. Z'n collega militair zag het gebeuren. Hij trok hem van haar af en sloeg hem met de kolf van een M-16 zo lens dat hij meen voor de rest van z'n leven in een rolstoel is beland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4252 | |
|
![]() Citaat:
Al is dit op kleine schaal, hij heeft de mogelijkheid om aan verandering mee te kunnen helpen. In ieder geval binnen zijn bedrijf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je personeel betreft kun je ook niet tegen een bepaalde cultuur ingaan, zeker niet als blanke. Ik probeer hen er wel bewust van te maken dat er dingen verkeerd lopen, en dat het anders kan, zeker op politiek en economisch vlak. Maar een cultuur en mentaliteit verander je extreem moeilijk. M'n advocaat vindt bvb. dat vrouwen zowiezo onder de man staan en dat homo's een spuitje moeten krijgen, ga daar maar eens tegen in... En het is een goede vent met progressieve ideeën over economie en politiek, er zijn er vele ergere. Maar zulke dingen zitten ingebakken in cultuur en opvoeding, net als er ook hier dingen ingebakken zijn in cultuur en opvoeding. Dit verandert zeer, zeer traag. Ik bemerk ook dat als je er een tijdje bent hun denkpatroon overneemt, dat heb ik trouwens ook in Rusland/Oekraïne, etc. Iemand heeft van je gestolen? We gaan de politie betalen om die eens de rammeling van z'n leven te geven, zo van die dingen... door in hardere maatschappijen te functioneren (niet als toerist) wordt je zelf ook hard... Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2014 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4254 | |
|
![]() Citaat:
Desalniettemin, gaf aan op kleine schaal, kan iemand kleine dingen eraan doen binnen zijn bedrijf. Waar een begin is, is een weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet verwonderlijk zijn dat er dan nooit een einde komt aan de spiraal: enige moraliteit is er immers niet. Ik steel, omdat een ander steelt. Ik moord, omdat een ander moordt. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger werden wijnen in Frankrijk voor dagelijks gebruik in groene flessen met plastic dop verkocht. Als de fles leeg was, kon je weer naar de wijnboer gaan waar dezelfde fles werd gevuld. Was dit een "minderwaardige wijn"? Neen, dat was een goede "vin de table", maar geen topwijn of bewaarwijn. Minderwaardige wijn bestaat natuurlijk ook, zonder evenwel gelijk te moeten worden gesteld met "wijn in box" of "vin de table". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Belgich gepeupel dat wijnen in plastic drinkt? Ja, ongetwijfeld. Ik wil evenwel niet de hele menigte te eten geven die zich in de betere middenklasse bevindt en in de zomer naar de Colruyt gaat om een wijn in box te kopen voor bij de BBQ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik sta op de Oekraïense soevereiniteit, sta ik ook op die van Syrië. U weet het ongetwijfeld niet, maar ik heb meermaals op dit forum de waarde van het Assadregime aangekaart. Ook al gaat het om een dictatuur, het was/is een van de weinige landen in de Arabische landen waar de religieuze minderheden, naast de moslimmeerderheid, een plaats kunnen innemen in het politiek en economisch leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds vinden communisten dat wie rijk wordt dankzij de arbeid van anderen een dief is, en islamieten vinden interesten hefen op leningen eveneens diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |