Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2014, 14:44   #101
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En hoe doen de Grieken dat?
Ze hebben blijkbaar de dieselpersonenwagens uit de steden volledig geband** om de #zomersmog sterk te reduceren#, moet al heel lang geleden zijn, dus heeft het weinig zin met een diesel in Griekenland te rijden, enkel bij vrachtwagens heeft het dan nog zin.

Citaat:
http://luchtkwaliteit.vmm.be/info.php?&tab=smog
Zomersmog

# Zomersmog bestaat uit een mengsel van gassen. De belangrijkste zijn stikstofoxiden (NOx)# , vluchtige organische componenten (VOC) en ozon (O3). De stoffen die de zomersmog veroorzaken komen vrij bij de verbranding van brandstoffen door de industrie en het verkeer. Een tweede belangrijke bron is de verdamping van oplosmiddelen. ...

Wintersmog

Wintersmog is een mengsel van verschillende chemische verbindingen. De belangrijkste bestanddelen zijn stikstofdioxide (NO2), zwaveldioxide (SO2) en fijn stof (PM10, PM2,5, roet). ...
Citaat:
http://autogas-journal.de/cms2/de/ar...plodieren.html

Die äußeren Bedingungen für Autogas sind in Griechenland besser als in irgendeinem anderen Land Europas. Traditionell sind die meisten Fahrzeuge mit Ottomotoren ausgestattet. Im Gegensatz zu vielen anderen Nationen spielt der Dieselmotor in griechischen Fahrzeugen kaum eine Rolle, sieht man einmal von den schweren Nutzfahrzeugen ab. Um dem Sommersmog in den Metropolen zu begegnen, hat man zusätzlich die Selbstzünder aus den Innenstädten verbannt**, per Verordnung sozusagen. Somit macht es für die Griechen kaum Sinn, auf dieselgetriebene Fahrzeuge zu setzen.
(sorry, maar als ik in het Nederlands google vind ik niets)

En naast benzine rijden ze veel op LPG men ziet het aan hun vele autogas-tankstations:
http://index.pois.gr/google.asp?SubCatID=143
CNG is verwaarloosbaar weinig, zoals in BE.

Zo doet men het in Zwitserland (17 % dieselaandeel):
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2014 om 15:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 15:29   #102
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rvuilend.dhtml

Wie al eens te voet of met de fiets buitenkomt ( vooral in wintermaanden ) kon al een donker bruin vermoeden hebben dat theoretische weinig vervuilende wagens in de praktijk heel wat mee vervuilen. Zie hier de bevestiging.
Wat een onderzoek

Natuurlijk ga een diesel van 10 jaar oud meer vervuilen dat een nieuwe diesel.

Euro-6 is nieuw, euro-5 is de laatste jaren verkocht en dat vervuilt niet 6 keer meer.

Ik weet nog een onderzoek.

Benzinewagens van 40 jaar geleden zijn vervuilender dan benzinewagens van 2 jaar geleden.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 15:36   #103
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze hebben blijkbaar de dieselpersonenwagens uit de steden volledig geband** om de #zomersmog sterk te reduceren#, moet al heel lang geleden zijn, dus heeft het weinig zin met een diesel in Griekenland te rijden, enkel bij vrachtwagens heeft het dan nog zin.
Griekenland toont dat vrij simpele maatregelen (zoals verbieden van diesels in binnensteden) dus volstaan om het aantal dieselauto's drastisch te doen afnemen zonder een groot schokeffect te veroorzaken. Maar Europa is blijkbaar liever bezig met normen aan stofzuigers op te leggen. Waarom toch?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 september 2014 om 15:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 16:14   #104
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het wordt hoogtijd de elektrische auto niet langer te boycotten. De fossiele lobby dient aan banden gelegd te worden. De schade aan aarde en mens is te groot.
De elektrische auto wordt toch niet geboycot?
Er staat er hier zelfs ene op mijnen oprit te blinken!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 16:38   #105
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wat een onderzoek

Natuurlijk ga een diesel van 10 jaar oud meer vervuilen dat een nieuwe diesel.

Euro-6 is nieuw, euro-5 is de laatste jaren verkocht en dat vervuilt niet 6 keer meer.
Daarover is die 6 maal meer:
Citaat:
In het echt vervuilen dieselauto's zes keer méér dan tijdens de testen in laboratoria
Vanaf quasi euronorm 3 wordt het boerebedrog steeds duidelijker:



Het rood lijntje is de labatoriawaarde gehaald tijdens een fluttest (# NEDC) waar alle trukken van de foor toegelaten zijn.
Tijdens die fluttest halen ze gemiddeld "adembenemende " 33,6 kmh#.
#
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle
Combined
The combined fuel economy is calculated by a total consumption of urban and extra-urban cycles over the total distance (theoretical 11023 meters). The total test time amounts to 1180 s with an average speed of 33.6 km/h.# Sometimes the NEDC is also quoted at 1220 s, which includes the initial 40 s with the vehicle at standstill and combustion engine off.


The NEDC is composed of two parts: ECE-15 (Urban Driving Cycle), repeated 4 times, is plotted from 0 s to 780 s; EUDC cycle is plotted from 780 s to 1180 s
Vervolg de adembenemende acceleraties tijdens die fluttest:

Citaat:
Urban driving

The Urban Driving Cycle ECE-15 (or just UDC) was introduced first in 1970 as part of ECE vehicle regulations; the recent version is defined by ECE R83, R84 and R101.[1][3][4] The cycle has been designed to represent typical driving conditions of busy European cities, and is characterized by low engine load, low exhaust gas temperature, and a maximum speed of 50 km/h.[5]

When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s, cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in neutral, then 5 s in the 1st gear).

At 49 s, the car slowly accelerates to 32 km/h in 12 s (manual: 5 s in 1st gear, 2 s gear change, then 5 s in the 2nd gear), cruises for 24 s, slowly brakes to a full stop in 11 s (manual: last 3 s with clutch disengaged), then pauses for another 21 s (manual: 16 s in neutral, 5 s in the 1st gear).

At 117 s, the car slowly accelerates to 50 km/h in 26 s (manual: 5 s, 9 s and 8 s in the 1st, 2nd and 3rd gears, with additional 2 × 2 s for gear changes), cruises for 12 s, decelerates to 35 km/h in 8 s, cruises for another 13 s, brakes to a full stop in 12 s (manual: 2 s change to the 2nd gear, 7 s in the 2nd gear, last 3 s with clutch disengaged), then pauses for 7 s (manual: in neutral with clutch engaged).

The cycle ends on 195 s after a theoretical distance of 994.03 meters, then it repeats four consecutive times. Total duration is 780 s (13 minutes) over a theoretical distance of 3976.1 meters, with an average speed of 18.35 km/h.
Het is geen bomma op de fiets hé het is een auto, 18 kmh gemiddeld ("stad") haalt zelfs een 70-jarige op haar oude fiets.

En nu op de snellere wegen buiten bebouwde kom en de autosnelweg (gesimuleerd op de band hé), hou je vast.... voor het tunneleffect LOL ze rijden: more AGGRESSIVE HIGH SPEED driving...
Citaat:
Extra-urban driving

The Extra-Urban Driving Cycle EUDC, introduced by ECE R101 in 1990,[1] has been designed to represent more aggressive, high speed driving modes. The maximum speed of the EUDC cycle is 120 km/h; low-powered vehicles are limited to 90 km/h.[5]

After a 20 s stop - if equipped with manual gearbox, in the 1st gear with clutch disengaged - the car slowly accelerates to 70 km/h in 41 s (manual: 5 s, 9 s, 8 s and 13 s in the 1st, 2nd, 3rd and 4th gears, with additional 3 × 2 s for gear changes), cruises for 50 s (manual: in the 5th gear [sic]), decelerates to 50 km/h in 8 s (manual: 4 s in the 5th and 4 s in the 4th gear [sic]) and cruises for 69 s, then slowly accelerates to 70 km/h in 13 s .

At 201 s, the car cruises at 70 km/h for 50 s (manual: in the 5th gear), then slowly accelerates to 100 km/h in 35 s and cruises for 30 s (manual: in the 5th or 6th gear).

Finally, at 316 s the car slowly accelerates to 120 km/h in 20 s, cruises for 10 s*, then slowly brakes to a full stop in 34 s (manual: in the 5th or 6th gear, lat 10 s with clutch disengaged), and idles for another 20 s (manual: in neutral).
Total duration is 400 s (6 minutes 40 s econds) and theoretical distance is 6956 meters, with an average speed of 62.6 km/h.
Een brommertje 50 cc met 3 handversnellingen uit de 60 er jaren dus of was dat een auto ? Het is meer uitbollen in neutraal als rijden... ze rijden welgeteld 10 sec lang ! 120 kmh tijdens een test van 1180 of 1220 sec waar ze iets meer dan 11 km afleggen. Proficiat !
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2014 om 17:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 20:43   #106
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
Standaard

Niet alleen qua NOx-vervuiling ook qua verbruik hebben de dieselwagens een groter probleem, en wijken significant meer af als benzineversies.

Een Fiat Panda 1,2 benzine lag 18 % boven zijn testcyclusverbruik.
Een Golf 1,6 TDI diesel lag 50 % boven zijn testcyclusverbruik.
De vervuiling is dan navenant nog meer afwijkend (of topicstarter)

bron:
Citaat:
http://www.gva.be/cnt/dmf20140923_01...rbruik-auto-s1

Consumentenorganisatie Test-Aankoop waarschuwt dat het werkelijke brandstofverbruik van wagens tot vijftig procent hoger ligt dan de door fabrikanten aangekondigde waarden.

Altroconsumo, de Italiaanse zusterorganisatie van Test-Aankoop, deed een test met een Fiat Panda 1.2 en een Volkswagen Golf 1.6 TDI. Ze stelden vast dat het beloofde brandstofverbruik zelfs niet in de buurt kwam van het werkelijke verbruik. Bij de Fiat Panda was er een verschil van 18 procent, bij de Volkswagen Golf liep dat op tot liefst 50 procent.

Dat er een verschil is tussen het beloofde en het werkelijke verbruik werd in het verleden al vaker aangetoond. Maar dat werd altijd voor een deel verklaard omdat de fabrikanten de testen uitvoeren in een testlab, en niet in de realistische omstandigheden vanop de baan.

Altroconsumo liet nu de testen uitvoeren door onafhankelijke labo’s, volgens het officiële testprotocol dat ook de fabrikanten gebruiken. Ze pasten ook alle toegestane ’trucjes’ toe om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Banden met extra lage rolweerstand, die te hard worden opgepompt, loskoppelen van de alternator, afplakken van kieren en spleten, motorolie met lagere viscositeit.

En dus was het verrassend dat de consumentenorganisatie toch nog zo’n groot verschil vaststelde met het aangekondigde verbruik. ‘Voor een automobilist die 15 000 km per jaar rijdt, kan dat 500 euro aan meerkosten betekenen.’ Altroconsumo heeft besloten om via een groepsvordering de eigenaars van deze twee types wagens te helpen om het te veel betaalde geld terug te krijgen.

Samen met de Europese consumentenkoepel BEUC eist Test-Aankoop dat het huidige testprotocol, dat dateert uit de jaren 70, dringend wordt vervangen door een veel accuratere meetprocedure.
Zelfs met zoveel mogelijk dezelfde (onrealistische) trukken die ze aanwenden lukte het niet...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2014 om 20:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 19:33   #107
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
De elektrische auto wordt toch niet geboycot?
De elektrische auto is niet levensvatbaar zonder subsidies. Er valt niks te boycotten.
Kijk hieronder even. Topnieuws in 2011.
Heeft iemand die dingen al zien rijden?
Hype....en nutteloos.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 22:11   #108
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
Standaard

Citaat:




Tesla Model 3: realistic range of over 200 miles

16 Jul, 2014

Tesla to challenge the compact exec elite with all-electric Tesla Model 3. Gen III car on sale in 2017 with possible UK engineering input.

Tesla founder and CEO Elon Musk has exclusively revealed to Auto Express plans for a new electric BMW 3 Series rival, including its name – Tesla Model 3.
...]

Musk also confirmed that he expected the new car to have a realistic range of over 200 miles with strong performance, like the Model S. “We want people to fall in love with their car and look forward to driving it,” he told us.

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/tesla/8...#ixzz3EMdNYpgN
mmmh

Verkoop EV komt van de grond, hier de cijfers maand/juli en halfjaar 2014.
EV lijkt de plug-in hybrides in te halen.
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/World

Toplanden:
Citaat:
Global EV Share leaders

For the first time ever, there's five markets above the 1% EV share hallmark, here they are:

1. Norway - 14,49%
2. Netherlands - 4,58%
3. Iceland - 2,20%
4. Sweden - 1,52%
5. Estonia - 1,05%
Belgium:
http://ev-sales.blogspot.be/2014/08/...july-2014.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2014 om 22:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 22:19   #109
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
mmmh
Je weet dat toekomstmuziek bij mij geen verf pakt.
Wachten - zien - testen - oordelen.
Subsidie vrij welteverstaan. Alles is een goede deal als je er geld voor krijgt - zelfs oud plastiek....

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 september 2014 om 22:21.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 22:25   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je weet dat toekomstmuziek bij mij geen verf pakt.
Wachten - zien - testen - oordelen.
Subsidie vrij welteverstaan. Alles is een goede deal als je er geld voor krijgt - zelfs oud plastiek....
Testje in Noorwegen putje winter.

375 km geen probleem met 90 % volle accu:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=yIUwLv5yTsU

Bjørn's Tesla Model S #2: 375 km/233 mi on a single charge in Norwegian winter

Veröffentlicht am 04.12.2013
Bjørn Nyland

My second Tesla Model S road trip video. This time I was attempting to drive 375 km/225 mi on a single charge, in Norwegian winter conditions. On the way, I also carried a kitten, a flat TV and the belongings of a student moving home to her parents.

Loeckchen TVvor 2 Monaten

Why it doesn't reach the 100% while charging?

Bjørn Nyland vor 2 Monaten

I don't charge to 100 % if not needed. Charging to 90 % is better for battery health in the long run.

...]
Tot uw dienst.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2014 om 22:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 06:09   #111
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je weet dat toekomstmuziek bij mij geen verf pakt.
Wachten - zien - testen - oordelen.
Subsidie vrij welteverstaan. Alles is een goede deal als je er geld voor krijgt - zelfs oud plastiek....
Wel, ik heb voor mijn Model S geen cent subsidies gekregen. What's your problem?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 09:20   #112
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De elektrische auto is niet levensvatbaar zonder subsidies. Er valt niks te boycotten.
Kijk hieronder even. Topnieuws in 2011.
Heeft iemand die dingen al zien rijden?
Hype....en nutteloos.
Nutteloos? Ik denk het niet, de elektrische auto heeft tal van onmiskenbare voordelen. Hij is stil en heeft lokaal een 0 uitstoot wat hem ideaal maakt om in de stad te rijden zoals u hier reeds een mooi voorbeeld geeft. In plaats van met voertuigen te werken aangedreven met een dieselmotor die de hele tijd moeten optrekken en afremmen, vergezeld van de nodige roetwolken, kan het aanleveren van pakjes of ophaling van afval perfect met een elektrische voertuig gebeuren.

Het gaat hem in de eerste plaats natuurlijk om zo weinig mogelijk te rijden en nutteloze verplaatsingen te vermijden, maar wanneer men niet anders kan is een elektrisch voertuig daarbij ideaal.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 21:52   #113
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wel, ik heb voor mijn Model S geen cent subsidies gekregen.
Tiens... niet op de zaak gekocht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
What's your problem?
Sinds wanneer is een mening een probleem?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 26 september 2014 om 22:04.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 21:52   #114
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet alleen qua NOx-vervuiling ook qua verbruik hebben de dieselwagens een groter probleem, en wijken significant meer af als benzineversies.

Een Fiat Panda 1,2 benzine lag 18 % boven zijn testcyclusverbruik.
Een Golf 1,6 TDI diesel lag 50 % boven zijn testcyclusverbruik.
De vervuiling is dan navenant nog meer afwijkend (of topicstarter)
(...)
Even de gegevens nagekeken:

De Panda 1.2 benzine heeft een theoretisch gemiddeld verbruik van 5.2 l/100km. 18% hoger komt neer op 6.1l/100 km. Dat zou kunnen.

De Golf 1.6TDI heeft een theoretisch gemiddeld verbruik van 3.8l/100km. Dat gelooft niemand. 50% hoger komt neer op 5.7l/100km. Dat lijkt me dan weer aan de hoge kant. Ik verwacht dat je in de praktijk ergens tussen de 5 en de 5.5 zal uitkomen.

Ach, iedereen weet dat die standaardtest een farce is. Maar onze overheid is zo naïef om daar waarde aan te hechten en daar allerlei fiscale mechanismen aan te verbinden.
Tijd om met die onzin op te houden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 22:02   #115
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nutteloos? Ik denk het niet, de elektrische auto heeft tal van onmiskenbare voordelen.
ja, natuurlijk zijn er voordelen maar het prijskaartje, het gewicht van de batterijen, het rijbereik en de oplaadtijden vergooien veel.
Zonder subsidies - weinig elektrisch.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 22:23   #116
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wel, ik heb voor mijn Model S geen cent subsidies gekregen. What's your problem?
OK, geen subsidies, maar:

Wat betaalde je aan BIV?
Wat betaal je aan verkeersbelasting?
Hoeveel accijns betaal je op de elektriciteit die je verbruikt?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 22:25   #117
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
(...)
In plaats van met voertuigen te werken aangedreven met een dieselmotor die de hele tijd moeten optrekken en afremmen, vergezeld van de nodige roetwolken,
(...)
Over welke aftandse diesel heb je het?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2014, 08:27   #118
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
OK, geen subsidies, maar:

Wat betaalde je aan BIV?
Wat betaal je aan verkeersbelasting?
Hoeveel accijns betaal je op de elektriciteit die je verbruikt?
Dan hebben we een verschillend beeld van wat subsidies zijn, denk ik. Krijgen mensen met een laag inkomen subsidies omdat ze in een lagere belastingsschaal vallen dan mensen met een hoog inkomen? Krijgen kroostrijke gezinnen subsidies omdat ze korting hebben op het openbaar vervoer?

En ik betaal evenveel accijns op mijn elektriciteit als jou, hoor.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2014, 09:57   #119
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.551
Standaard

Bartje, Heb je uw Tesla op de zaak gekocht of niet?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2014, 10:20   #120
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Bartje, Heb je uw Tesla op de zaak gekocht of niet?
Nee, maar heb er wel al mijn spaarcenten aan uitgegeven van zodra die minder begonnen op te brengen dan de inflatie.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be