Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2014, 17:27   #141
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Zou u nu hetzelfde kunnen zeggen, maar dan zonder arrogant en neerbuigend te doen?
Want echte reclame voor het Vlaams nationalisme maakt u niet door zo negatief te zijn. Dat beseft u toch?
Niemand vindt mensen die zichzelf opblazen en beter/slimmer vinden dan iemand anders, sympathiek.
Ach ja, toen ik hier in het begin begon te schrijven was ik inderdaad veel vriendelijker.
Maar al die linksen dat hier zitten hebben een slechte invloed op mij.

Neen (of toch wel),

het feit dat ik het rechts gedachtegoed één van een hoger niveau noem, is het feit dat het voor mij wel héél duidelijk was waarom het zo is, en dat ik dus héél teleurgesteld zijn reactie las!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 17:27   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Toen Dyab Abou Jahjah destijds met zijn Arabisch Europese Liga begon, dacht ik eerst:

"Hé, wat fijn, een Europeaan van Arabische afkomst die z'n nieuwe sjarieja-loze thuis open en bloot in de armen sluit!"

Helaas - of is het: gelukkig? - had ik verkeerd gedacht.

Mijnheer wil eigenlijk niks van Europa weten. Neen neen, Europa moet volgens mijnheer óók een sjariejadebielennest worden. Alsof er nog niet genoeg ellende in de wereld heerst.

Bovendien blijkt het heerschap een mythomaan te zijn.

Het ergste is eigenlijk dat er nog steeds heel wat mensen bereid blijken het gat van zo'n zeikerd te likken.

Zou Dyab Abou Jahjah soms melk & honing schijten? Of beschikt-ie over andere, tot nog toe zorgvuldig verzwegen gaven?

Het geeft een beeld van hun radeloosheid.
Oud 28 september 2014, 17:28   #143
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Indien ik 240E niet op mijn negeerlijst had gezet wegens zijn ongelooflijk trolgehalte, had ik precies op dezelfde manier geantwoord....
Tussen haakjes : is niet arrogant en neerbuigend ?
nee, inderdaad, zo kan een zwarte dus ook nooit racistisch zijn tov. een blanke!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 18:03   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het geeft een beeld van hun radeloosheid.
Dat, of 'voorbedachte rade'.

In het eerste geval kan ik nog een (héél klein) béétje begrip opbrengen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 18:29   #145
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Welkom in het Maaslands kalifaat
Nu heeft men eens een migrant uit Syrië en/of Libanon die niet fanatiek is, die zeker geen politiek moslimextremist is, die de democratische kaart trekt, die intellectueel bij de pinken is, die in een vrij korte tijd goed tot zeer goed Nederlands heeft geleerd, die zich aangepast heeft aan onze manier van leven, die wars is van elk religieus dogmatisme, die de dingen in het juist perspectief probeert te plaatsen, en nu is het weer niet goed.

Weet u eigenlijk nog wat u wilt? Als d�*t de opstelling is van de NVA... Triestig. Zeer triestig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 18:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 18:38   #146
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nu heeft men eens een migrant uit Syrië en/of Libanon die niet fanatiek is, die zeker geen politiek moslimextremist is, die de democratische kaart trekt, die intellectueel bij de pinken is, die in een vrij korte tijd goed tot zeer goed Nederlands heeft geleerd, die zich aangepast heeft aan onze manier van leven, die wars is van elk religieus dogmatisme, die de dingen in het juist perspectief probeert te plaatsen, en nu is het weer niet goed.

Weet u eigenlijk nog wat u wilt? Als d�*t de opstelling is van de NVA... Triestig. Zeer triestig.
Waarom wilt hij dan persé dat de West-Europese maatschappij zich aanpast aan immigranten?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 18:40   #147
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Waarom wilt hij dan persé dat de West-Europese maatschappij zich aanpast aan immigranten?
Dat zegt hij niet in die woorden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 18:40.
Oud 28 september 2014, 18:49   #148
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij niet in die woorden.
“De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren. Wie het hier niet bevalt moet maar weggaan”. Aan het woord is de Antwerpse AEL-leider Dyab Abou Jahjah in het laatste nummer van het Nederlandse magazine Society Quarterly. “Belgen of Nederlanders die in eigen land niet kunnen leven met de multiculturele maatschappij, moeten maar verhuizen”

U zei?

Nog meer van de door u als "die intellectueel bij de pinken" genoemde persoon:

http://www.tijd.be/opinie/column/De_...15493-2337.art

Laatst gewijzigd door Cheminot : 28 september 2014 om 19:01.
Oud 28 september 2014, 19:02   #149
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren. Wie het hier niet bevalt moet maar weggaan”. Aan het woord is de Antwerpse AEL-leider Dyab Abou Jahjah in het laatste nummer van het Nederlandse magazine Society Quarterly. “Belgen of Nederlanders die in eigen land niet kunnen leven met de multiculturele maatschappij, moeten maar verhuizen”

U zei?
Ik onthou vooral: "wie het hier niet bevalt, moet maar weggaan."
En dat is ook zo. Dat geldt vooral voor allochtonen, maar ook voor autochtonen. Hoeveel mensen op dit forum heb ik al horen zeggen: "ik emigreer, want zoals de maatschappij nu evolueert hier, daar kan ik me niet in vinden." Ewel, vooral doen!

Want, tja, multiculturalisme is nu eenmaal een feit, een realiteit. Niet alleen in België maar overal, mundiaal.

Het is wel zo, dat de vrijheden, de waarden, waarvoor wij zo lang hebben moeten vechten in het Westen: die geven we niet prijs! Goed geweten. En als de allochtonen zich niet kunnen vinden met de manier waarop wij onze vrouwen of homo's behandelen, of dat ze niet te spreken zijn over hoe onze vrouwen door het leven gaan, dat ze dan maar vertrekken. En liefst zo snel mogelijk. Dat geldt ook voor de autochtonen. En dus heeft Abu Jahjah gelijk. Met andere woorden: "aanpassen of opkrassen!" Want dat is eigenlijk wat hij zegt. Zo te zien is deze Abu Jahjah een objectieve bondgenoot van het Vlaams Belang. Want die zeggen precies hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 19:12.
Oud 28 september 2014, 19:10   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U zei?
Er is weinig reactie gekomen op de uitspraken van onze Libanese vriend. Natuurlijk, hij houdt het vaag, hij treed niet in detail.

Wat hij hier post:
Citaat:
Dyab Abou Jahjah

“De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren. Wie het hier niet bevalt moet maar weggaan”
Beschrijft nochtans in grote delen de realiteit, het is effectief zo dat er bijvoorbeeld veel mensen zijn, een meerderheid wellicht van de niet moslims, die slecht om kunnen met het feit dat homo's niet in het multiculturele straatbeeld passen.
Is dat onverdraagzaam? Naar de multiculturele maatschappij toe ongetwijfeld, zoveel is duidelijk.
Oud 28 september 2014, 19:16   #151
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
En dat is ook zo. Dat geldt vooral voor allochtonen, maar ook voor autochtonen. Hoeveel mensen op dit forum heb ik al horen zeggen: [i]"ik emigreer, want zoals de maatschappij nu evolueert hier, daar kan ik me niet in vinden." I] Ewel, vooral doen![/

Want, tja, multiculturalisme is nu eenmaal een feit, een realiteit. Niet alleen in België maar overal, mundiaal.

Het is wel zo, dat de vrijheden, de waarden, waarvoor wij zo lang hebben moeten vechten, die geven we niet prijs. En als de allochtonen zich niet kunnen vinden met de manier waarop wij onze vrouwen of homo's behandelen, dat ze dan maar vertrekken. Dat geldt ook voor de autochtonen. En dus heeft Abu Jahjah gelijk. Met andere woorden: "aanpassen of opkrassen." Want dat is eigenlijk wat hij zegt. Zo te zien is deze Abu Jahjah een objectieve bondgenoot van het Vlaams Belang. Want die zeggen hetzelfde.
Nochtans schets Jahjah in zijn uitspraken en boeken een beeld waarbij de autochtone inwoners alles maar moeten aanvaarden onder het mom van die multiculturele samenleving.

Quote: "Iedereen moet stoppen met de eigen identiteit als norm te promoten" of "Het Vlaams-nationalisme heeft zijn slag in het verleden al thuisgehaald, nu is het een dominante macht geworden die een Vlaamse Leidkultur wil opleggen."

Voor Jahjah moeten we alles maar in één pot gooien en er een nieuw soepje van koken. Nochtans is dat net waar het in het verleden volledig is fout gelopen.
Oud 28 september 2014, 19:19   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is weinig reactie gekomen op de uitspraken van onze Libanese vriend. Natuurlijk, hij houdt het vaag, hij treed niet in detail.

Wat hij hier post:

Beschrijft nochtans in grote delen de realiteit, het is effectief zo dat er bijvoorbeeld veel mensen zijn, een meerderheid wellicht van de niet moslims, die slecht om kunnen met het feit dat homo's niet in het multiculturele straatbeeld passen.
Is dat onverdraagzaam? Naar de multiculturele maatschappij toe ongetwijfeld, zoveel is duidelijk.
Ja, maar ja. Aanpassen wil zeggen dat -bijvoorbeeld- in onze maatschappij homo's niet meer gediscrimineerd worden. Dat vrouwen niet minderwaardig zijn, dat zij dezelfde beroepen kunnen en mogen uitoefenen als de mannen, enz. Dat is wettelijk (zelfs grondwettelijk?) zo bepaalt op een democratische wijze. Wij hebben dat hier zo gewild. Dat is onze manier van leven. Dus, diegene die dat niet ziet zitten, moet maar ophoepelen. Dat is misschien een beetje cru gezegd, maar zo is het. En dat is ook wat Abu Jahjah zegt. Ik hoop dat hij zich dat realiseert.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 19:21.
Oud 28 september 2014, 19:20   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is ook zo. Dat geldt vooral voor allochtonen, maar ook voor autochtonen. Hoeveel mensen op dit forum heb ik al horen zeggen: "ik emigreer, want zoals de maatschappij nu evolueert hier, daar kan ik me niet in vinden." Ewel, vooral doen!

Het is wel zo, dat de vrijheden, de waarden, waarvoor wij zo lang hebben moeten vechten in het Westen die geven we niet prijs. En als de allochtonen zich niet kunnen vinden met de manier waarop wij onze vrouwen of homo's behandelen, of dat ze niet te spreken zijn hoe onze vrouwen door het leven gaan, dat ze dan maar vertrekken. En liefst zo snel mogelijk. Dat geldt ook voor de autochtonen. En dus heeft Abu Jahjah gelijk. Met andere woorden: "aanpassen of opkrassen!" Want dat is eigenlijk wat hij zegt. Zo te zien is deze Abu Jahjah een objectieve bondgenoot van het Vlaams Belang. Want die zeggen precies hetzelfde.
Hm neen, je hebt zijn boodschap niet begrepen.

het is zijn eigen schuld, zoals ik eerder zei, hij is vaag ter zake.

Nu, het gaat niet over hoe de allochtonen omgaan met de manier waarop wij onze vrouwen/homo's en dergelijke meer behandelen, het gaat over hoe wij omgaan met de manier waarop zij vrouwen/homo's behandelen.
De moslim zegt, homo's passen niet in het multiculturele straatbeeld, en als de autochtoon dat niet goed vindt, dan rot hij maar op.
Oud 28 september 2014, 19:25   #154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm neen, je hebt zijn boodschap niet begrepen.

het is zijn eigen schuld, zoals ik eerder zei, hij is vaag ter zake.

Nu, het gaat niet over hoe de allochtonen omgaan met de manier waarop wij onze vrouwen/homo's en dergelijke meer behandelen, het gaat over hoe wij omgaan met de manier waarop zij vrouwen/homo's behandelen.
De moslim zegt, homo's passen niet in het multiculturele straatbeeld, en als de autochtoon dat niet goed vindt, dan rot hij maar op.
Moest dit zo zijn wat u zegt (ik heb dit zo niet begrepen), dan is Abu Jahjah aan het verkeerd adres. Want wij zullen nooit onze verworvenheden opgeven. Iedereen die de klok wil terugdraaien naar de middeleeuwen, die gaat maar in een land wonen waar er middeleeuwse toestanden de regel zijn. Dus die moet maar vertrekken. Ik stel voor in dit geval: het IS-kalifaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 19:26.
Oud 28 september 2014, 19:26   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar ja. Aanpassen wil zeggen dat -bijvoorbeeld- in onze maatschappij homo's niet meer gediscrimineerd worden. Dat vrouwen niet minderwaardig zijn, dat zij dezelfde beroepen kunnen en mogen uitoefenen, enz., enz. Dat is wettelijk (zelfs grondwettelijk?) zo bepaalt op een democratische wijze. Wij hebben dat hier zo gewild. Dat is onze manier van leven. Dus, diegene die dat niet ziet zitten, moet maar ophoepelen. Dat is misschien een beetje cru gezegd, maar zo is het. En dat is ook wat Abu Jahjah zegt. Ik hoop dat hij zich dat realiseert.
Jamaar, "aanpassen" is iets dat per definitie niet gebeurt in de multiculturele maatschappij. Anders heb je geen multiculturele maatschappij.

"Onze" manier van leven, die is niet superieur aan de andere culturen die deel uitmaken van onze multiculturele maatschappij, dat is wettelijk bepaald. Dus, wij gaan niet beslissen hoe het hier gaat gebeuren, als homo's in de moslimcultuur regelmatig slaag verdienen omdat ze homo zijn, dan moeten wij dat toch tolereren.
Oud 28 september 2014, 19:33   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar, "aanpassen" is iets dat per definitie niet gebeurt in de multiculturele maatschappij. Anders heb je geen multiculturele maatschappij.

"Onze" manier van leven, die is niet superieur aan de andere culturen die deel uitmaken van onze multiculturele maatschappij, dat is wettelijk bepaald. Dus, wij gaan niet beslissen hoe het hier gaat gebeuren, als homo's in de moslimcultuur regelmatig slaag verdienen omdat ze homo zijn, dan moeten wij dat toch tolereren.
Toch niet. Amerika of de VS -bijvoorbeeld- is een multiculturele maatschappij. Zonder enige twijfel. En daar vormt dat allemaal geen probleem. Bepaalde facetten van de verschillende culturen horen zich te voegen naar de wetten van de lekenstaat. En daarom is vrouwenbesnijdenis er verboden. Omdat volgens deze wetten dit neerkomt op het verminken van de vrouw. Het is niet omdat een maatschappij 'multicultureel' is, dat zij zich niet moeten voegen naar de wetten van de lekenstaat. Ik hoop dat Abu Jahjah dit beseft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 19:35.
Oud 28 september 2014, 19:38   #157
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Toch niet. Amerika of de VS -bijvoorbeeld- is een multiculturele maatschappij. Zonder enige twijfel. En daar vormt dat allemaal geen probleem. Bepaalde facetten van de verschillende culturen horen zich te voegen naar de wetten van de lekenstaat. En daarom is vrouwenbesnijdenis er verboden. Omdat volgens deze wetten dit neerkomt op het verminken van de vrouw. Het is niet omdat een maatschappij 'multicultureel' is, dat zij zich niet moeten voegen naar de wetten van de lekenstaat. Ik hoop dat Abu Jahjah dit beseft.
Als je zijn boeken en uitspraken leest moet je daarover geen illusies maken.
Oud 28 september 2014, 19:39   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je zijn boeken en uitspraken leest moet je daarover geen illusies maken.
Kunt u me dan enkele citaten uit zijn boeken geven?
Oud 28 september 2014, 19:40   #159
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Kunt u me dan enkele citaten uit zijn boeken geven?
Zie de link...
Oud 28 september 2014, 19:41   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dat Amerika een multiculturele maatschappij zonder problemen is, het is voer voor een draad apart.

Verder is het natuurlijk niet zo simpel, vrouwenbesnijdenis is verboden, zoveel is duidelijk. Maar of dit dan wil zeggen dat er geen vrouwen meer besneden worden, ik meen niet dat dit hetzelfde is.

Begrijp je? Homo's kletsen geven is bij ons zelfs met stip verboden, er staan strengere straffen op dan op hetero's aframmelen, en wat zien we? Moslims die homo's in elkaar trappen omdat ze niet in het multiculturele straatbeeld passen.

Er is wetgeving op papier, en er is de realiteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be