![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik kan aannemen dat jij niet geloof dat evolutie een bewezen feit is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben de getuigenis van miljoenen mensen dat Mozes een leider van Israel was, net zoals we de getuigenis hebben van miljoenen mensen dat God tot Israel gesproken heeft op de berg Sinaï. Het jodendom is DE ENIGE religie die een claim heeft van een openbaring van God aan miljoenen mensen tegelijk. Alle andere religies zijn begonnen met een veronderstelde openbaring aan één enkel persoon, of de claim van één enkel persoon dat hij God was. De geloofwaardigheid van zo'n claim schommelt zo rond de nul. De claim van een openbaring van God aan miljoenen mensen kan niet ontrkacht worden, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA "Want vraag toch naar de dagen van het verleden, van vóór uw tijd, sinds de dag dat God de mens op de aarde schiep; en vraag van het ene einde des hemels tot het andere, of er zo iets groots is gebeurd of iets dergelijks is gehoord. Heeft ooit een volk een goddelijke stem gehoord, sprekende uit het midden van het vuur, zoals gij die gehoord hebt, en het leven behouden? Of heeft ooit een god beproefd te komen om zich een volk te nemen uit het midden van een ander volk, door beproevingen, door tekenen, door wonderen en strijd, met een sterke hand en een uitgestrekte arm en met grote verschrikkingen, zoals J-H-W-H, uw God, om uwentwil dit alles in Egypte voor uw ogen gedaan heeft? Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve Hij." Deut 4:32-35 . . . . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister
|
![]() Zoals ik al gezegd heb, klopt de term 'bewezen feit' op zich niet. Dus neen, ik beschouw evolutie niet als een bewezen feit. Ik beschouw het als een wetenschappelijke theorie die redelijk veel inhoud heeft en opgebouwd is uit een groot aantal waarnemingen, zowel ter observatie als ter verificatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt alleen volledig onderuitgehaald door het fossielenverslag, en door het feit dat materie veroorzaakt wordt door bewustzijn, en niet andersom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En waar is die getuigenis van die miljoenen mensen dan? In de bijbel? Neen maar, de bijbel bewijst dat de bijbel juist is. Zucht....
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() Vooral: Een Jood dat zegt dat zijn godsdienst goddelijk is. Hoe objectief zeg...
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat u wel hebt, is uw geloof. Het geloof in datgene wat in de Thora staat de waarheid is. Maar elke zinnig rationeel mens kan zonder verpinken zeggen dat God die als een zuil Mozes voorafgaat een louter verzinsel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt u het dan nog niet? Bijvoorbeeld, om bij het onderwerp te blijven. Indien God het toenmalige Hebreeuwse volk had willen redden van de Farao, dan had hij 'in al zijn almacht' heel die meute Hebreeërs te samen opgeheven in de lucht, hen getransporteerd door de lucht, en hen in één klap neergezet in een zogenaamd veilige streek. Dus heel die poespas, heel dat web van verhalen is gewoon je reinste hersenspinsel en is voor niets nodig. Ik begrijp niet dat mensen hier kunnen in geloven. Maar goed, iedereen zijn ding zeg ik maar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2014 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat tweede wil ik je wel eens zien aantonen via een empirisch experiment (dat uit A bewijstzijn, B materie volgt). Bovendien is het onmogelijk om een negatieve stelling te gaan bewijzen �* la indien geen A dan geen B. Hoe weet je dat er geen materie kan zijn zonder bewustzijn? Laatst gewijzigd door Athelas : 29 september 2014 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot zover je claim dat jouw god de wereld zou kunnen scheppen als een reeds oudere god je wel eens voor kon zijn...
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb het al eerder bij zijn threads opgegeven om hem op andere ideen te brengen. Hij gelooft in zijn godsdienst, zijn goed recht, en gelooft maar al te graag onwetenschappelijke of achterhaalde publicaties die zijn godsdienst mogelijk redden van de bestaande overlappingen tussen beide. Ik probeer mij zodoende in dit soort threads te beperken tot verschaffen van - hopelijk - redelijk objectieve informatie en het vergaren/lezen van info/posts die ik zelf leuk/interessant vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ah, hier is die onnozele jood terecht gekomen. Hij heeft jaren op usenet zijn zever zitten verkondigen. Veel kosten aan zenne!
|
![]() |
![]() |