![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alcohol is alcohol en is en blijft een harddrug en werkt accumulerend. Het volumepercentage zou je een redelijk goed idee van vergelijking kunnen geven. Neem bv een wijn van 9% en een cognac van 40% dan zou je in principe dus ongeveer 4 1/2 maal zoveel wijn moeten drinken. Een typisch wijnglas van 150 ml dat zowat voor 100 ml gevuld wordt tegenover typisch cognacmaatje 30 ml (3cl cafénorm) maakt dat ge als je 1 1/2 glas wijn drinkt dus in feite al meer alcohol binnen hebt dan bij die cognac Nu wijn is niet gedestilleerd en valt onder die onschuldige term 'gegiste vruchten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Wereld op zn kop. Alternatieve tabak. In Amsterdam mag je in de meeste shops geen nicotine roken. Er staan zo n potten alternatieve tabak op de tafels. In Rotterdam mag het nog wel bij de meeste, maar vind je amper potten alternatieven tabak.
Laten we toch het recht behouden ongezond te doen he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens nogal wiedes dat een cannabisgebruiker over het algemeen zijn dosis goed kan inschatten. Via de longen wordt het quasi direct in het bloed opgenomen zodat een goede controle niet moeilijk is. Via de maag is er een delay waardoor je niet altijd kan inschatten of je teveel op hebt. Wat nog een argument is voor cannabis als "basic" drug ipv alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mooie samenleving sta je voor. Back to te thirties... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verdampen en pijpen laten kleinere dosissen doe, maar dat heb ik nog niet veel gezien. Aanlengen met tabak, dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Het staat in koeien van letters op een siggie dooske
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() wie moet ze geven dan? Ouders in de eerste plek toch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard, maar denk jij dat die mensen daar vanzelf bekwaam voor zijn?
100 jaar geleden dacht de gemiddelde huisvader nog dat je naar de hel ging als je meneer pastoor geen goeiendag zei en 50 jaar geleden dat de Beatles zouden zorgen voor een totale verloedering van de samenleving. Wat denk je dat zo'n pakje doet? "Roken is dodelijk!". Kind neemt een saf, rookt die op en nog een en nog een: zie je wel, ik leef nog, het is niet dodelijk. In plaats van godsdienst zou men beter een vak "maatschappelijke voorlichting" invoeren, waar niet alleen over seks en drugs wordt gesproken, maar over diverse themata zoals ook bv. voeding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() ja en die leerkrachten denken anders over drugs dan ouders? welke leerkracht durft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De onwetendheid van ouders moet nu eenmaal gerespecteerd worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vanuit het huidige leerplan is er hier inderdaad geen ruimte voor, daarom pleit ik om nutteloze vakken als godsdienst en zedenleer weliswaar niet af te schaffen maar uit te breiden, zodanig dat ze feitelijk "maatschappelijke voorlichting" worden. In plaats van te gaan discussiëren over appels en slangen (trouwens het allereerste geval van Prohibition, met maar 2 mensen gade te slaan, ook jammerlijk gefaald) kan men dan onze jongvolwassenen eens wat beter inlichten over wat er allemaal gaande is in onze wereld. Wanneer er een degelijke opleiding is van deze leerkrachten met duidelijke eindtermen (bv. de fysische eigenschappen, effecten en (eventuele) overdoses van de meest courante drugs (de kans dat ze aan de witte lotus gaan lijkt me vrij klein), maar ook andere maatschappelijke thema's) dan lijkt het mij logisch dat op zijn minst deze stof wordt aangeboden aan onze jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mensen met gezond verstand laten zich niet leiden door een leerplan of welke richtlijn dan ook, trust me. Die kinderen die naar een katholieke secundaire school worden gestuurd zijn natuurlijk wel te beklagen. Ik wil ze bij deze ook mijn oprechte steun betuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan de andere enkel goede herinneringen (Toen ik ginder met een Crass shirt toekwam met opschrift "Jesus died for his own sins, not mine" was er gewoon een aardige discussie tijdens godsdienst. Hell, anarchopunk was gewoon zelfs een onderdeel in muzikale opvoeding). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Europees Commissaris
|
![]() Voorlichting, da's een goeie. Ik heb nog nooit een iet of wat objectieve documentaire op onze zenders gezien. Allemaal met types die 10 joints voor de koffie ophebben. Maar eens iets �* la "the Union" uitzenden, stel u voor.
Maar wel sportmannen die jupiler promoten, dat kan wel natuurlijk. Ik zal mijn kinderen idd zelf wel voorlichten over drugs, maar wanneer ik vele ouders rondom mij bezig zie en hoor geloven ze enkel wat ze in die docu's zien: gebruikt cannabis = junkie (maar wel drinken en paffen in bijzijn van hun gasten, want dat hebben ze perfect onder controle). |
![]() |
![]() |