![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dan iets meer over hoe je neerkijkt op die verseksing van de samenleving. Heb je er last van als gelukkige echtgenoot ? Wie zich paternalistisch gedraagt, en de vrouwen in het gareel wilt houden, maakt zich belachelijk.
Waarom zou je niet gewoonweg genieten van het fenomeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TMF en Jim maken het enkel explicieter. Niets nieuws onder de zon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar jaren gewoond en ik kan je verzekeren dat Fransen een van de meest neurotische volkeren zijn op seksueel (en ander) gebied. Lees de boeken van Houllebecq of lees "Misère du désir" of "Sociologie du dragueur" van Alain Soral, of voor mijn part "Merci pour ce moment" van La Trierweiler. Je zal er direct beschreven vinden wat ik bedoel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt helemaal af van de man of de vrouw in kwestie. Een president of een bekende zanger of schrijver kan kiezen uit een heel lange rij van vrouwen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Nu poogt men echter het omgekeerde te bewerkstelligen: de mensen die nog gezond denken, te perverteren via wansmakelijke websteks als Gleeden. Dat men met zulke initiatieven hele families kapot maakt, met verstrekkende emotionele, psychologische en financiële gevolgen op verschillende generaties, stoort de oprichters niet. Het maakt het individu nog meer geïsoleerd en nog minder weerbaar t.o.v. de grote monopoliekapitalistische groepen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Bardot betreft, die maakte haar eigen zoon en diens vader zwart in een boek waardoor haar eigen zoon verplicht was om tegen haar naar de rechtbank te trekken! Ook verklaarde ze dat ze liever van een hond (!) was bevallen dan van een menselijk kind. Zei er iemand iets over neurotici? Of denk jij dat een hormonaal gezonde moeder zo'n smeerlapperijen uithaalt t.o.v. haar bloedeigen zoon???
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de praktijk is er scheefpoeperij, jaloezie, achterdocht en leugens, dat heeft veel te maken met de 'eigendoms'-visie op de ander : blijf van mijn erf/ vrouw/ man. Een koppel sluit in de praktijk in feite een exclusiviteitscontract voor sex, met strafclausules en beloning voor goed gedrag. Tjah, heel inspirerend kan je dat toch niet noemen, het legt mensen aan de ketting, sommigen willen dat inderdaad en voelen zich daar goed bij, anderen ondergaan dat onder sociale/financiele druk. Ik ken nogal wat mensen uit libertijnse milieus en ben er zelf ook een geworden na verloop van tijd, een vorm van bewustzijnsevolutie in feite, en eenmaal je van de ketting bent kun je daar nooit nog naar terug uit vrije wil. Indien mijn vrouw nood en zin heeft in sex met een andere man, aanvaard ik dat zonder jaloezie, zoals ik verwacht dat ze dat van mij aanvaard. Onze relatie gaat veel dieper dan dat, en wij zijn elkaars eigendom niet. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 oktober 2014 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was ook heel dikwijls in Parijs zelf & kom er nog regelmatig. Iemand die jaren daar woonde, heeft natuurlijk een andere kijk op dat volk. Ik veralgemeen & jij veralgemeent ook...We zijn in hetzelfde bedje ziek zeker ? Wil je nog eens # 37 lezen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kallikles. De antecedenten van Brigitte Bardot zijn binnen deze context van ondergeschikt belang. Ik weet ook wel dat de song 'je t' aime moi non plus' werd heropgenomen met Jane Birkin. Zo wereldvreemd ben ik niet. Kallikles. Ik heb er vooral een probleem mee als je je zo blijft vastklampen aan rurale achterhaalde seksistische en patriarchale principes van rond de kerktoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parcifal. Dus, voor wat hoort wat. Je partner mag je niets verwijten. Het is haar nu eenmaal toegestaan te doen wat je zelf leuk vindt. Zonder jaloezie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was trouwens denk ik één van de voorlopers wat betreft parenclubs (waar Houllebecq in elementaire deeltjes over schreef)....Ik vond dan ook niet dat Houllebecq in dat boek me de indruk gaf dat Fransen op gebied van seks enig taboe kennen. Als ik voorheen onder Fransen zat viel me ook op hoe snel ..vooral de vrouwen dan, over seks begonnen.....en een stuk vlotter en ongegeneerder dan Vlamingen dat doen. Cap D'agde en omstreken is trouwens nog altijd koploper op gebied van vrije seks. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2014 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...BLFME_01306001
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achter den Ijzer, 'Bachten de kuppe', en Izegem in het bijzonder, zie ik niet als fans van Gainsbourgh of Birkin. Zipper. Uit wat bestaat die hommage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |