Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2014, 08:30   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat heeft hetro hiermee te maken?
In de openingspost had DePro_Leet het over onze homo premier EVDR en over de morbide obesitas van Maggie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 09:38   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Al dat politiek-correcte gewauwel over voorbeeldfunctie is klinkklare bullshit.
De taak van een minister is: het geld van de gemeenschap dat aan zijn/haar departement is toevertrouwd zo nuttig mogelijk besteden, liefst zoveel mogelijk naar wens van de meerderheid der burgers.
Dat is heel wat belangrijker dan in de schijnwerpers van de media een of ander stereotype faken.

Ik zou die falende poco-journalist eens volgende vragen willen voorschotelen:
Kan een rolstoelpatient het budget van een sportclub niet beheren?
Zou hij over een gehandicapte minister ook op dergelijke misplaatste wijze uit de hoek durven komen?
Vindt hij De Wever plots 'acceptabeler' of 'bekwamer' geworden na verlies van zijn overtollige kilo's?
Of geldt zijn kromme logica (juist gewicht staat recht evenredig tot goed politiek werk) enkel voor politieke figuren die hij niet lust?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 oktober 2014 om 09:42.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 09:44   #63
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
enkel slanke hetero's dus, LOL
Overgewicht en obesitas zijn 2 verschillende zaken.
Oud 12 oktober 2014, 09:47   #64
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
herhaling:
ik vind het even laakbaar om een politica, of eenderwie, te beoordelen op haar lichaamsgewicht even dom en kortzichtig als haar te beoordelen op basis van seksuele geaardheid, sekse tout court, huidskleur, ras ....

Ik denk dan onmiddellijk aan stelling 1 van de psychologie:
Wat An zegt over Jan, zegt meer over An dan over Jan.

.
Een rokende dokter gaat een patiënt adviseren om te stoppen met roken wegens dodelijk.

Geloofwaardig?

Hoe kan men iemand op volksgezondheid serieus nemen als de persoon zelf geen moeite wil doen om haar of zijn gezondheid te verbeteren?

Moest die persoon hiervoor wel iets doen dan was er geen probleem, echter de persoon doet uitspraken die niet rijmen met volksgezondheid.
Oud 12 oktober 2014, 09:50   #65
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de openingspost had DePro_Leet het over onze homo premier EVDR en over de morbide obesitas van Maggie.
Het is wel Prof_eet, en EVDR staat dat dan voor Elio Vanachter Di Rupo ? Nee ? Weet het me dan te zeggen. En ik heb in eerste instantie niet gesproken over morbide obesitas, maar werd er door collega Demper op gewezen dat het wel morbide is. Zeg me anders waar de grens ligt. Een geval als in de Monty Phyton film ? Is dat nog aanvaardbaar ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 09:54   #66
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Als arts zou ze moeten weten dat haar "toestand" een sterk verhoogd risico is op bv hart- en vaatziekten. Ze zou beter moeten weten dan zich zo te laten gaan.
Als minister van volksgezondheid komt ze bijgevolg totaal ongeloofwaardig over, meer nog, een regelrechte farce.
Net als een arts die u aanmaant te stoppen met roken en er zelf twee pakjes per dag doordraait.
Ze zit daar dan ook niet omwille van haar bewezen bekwaamheid maar enkel omdat ze veel stemmen binnen haalt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 09:59   #67
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vindt hij De Wever plots 'acceptabeler' of 'bekwamer' geworden na verlies van zijn overtollige kilo's?
Of geldt zijn kromme logica (juist gewicht staat recht evenredig tot goed politiek werk) enkel voor politieke figuren die hij niet lust?
De Wever was gewoon een dikkertje, iets minder dan Dehaene. Bij De Block spreekt men niet meer van overgewicht. Draai het of keer het zoals je wilt. Als je dat mens ziet denk je er toch iets bij ? Dat is gewoon menselijk. En om politiek correcte redenen mogen we dat dan niet ventileren, moeten we onze gedachten en meningen onderdrukken, daar loopt het mis, en ik doe daar niet aan mee. Period.

Van al de mensen in mijn onmiddellijke omgeving heb ik nog niemand gehoord die dat normaal vind dat een super-dikkertje een post van minister van volksgezondheid heeft. Ik zeg het we maken ons weer goed belachelijk in het buitenland. En skobelev hierboven verwoord het goed : het is een farce, een klucht.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 12 oktober 2014 om 10:02.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2014, 10:11   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
De Wever was gewoon een dikkertje, iets minder dan Dehaene.
Ik begrijp best dat ge de vroegere toestand van uw (half?)god wil minimaliseren of zelfs negeren, maar de waarheid is dat hij net als Maggie leed aan morbide obesitas.
Lees maar wat hij er zelf over zegt:
Bart De Wever: "Mijn morbide obesitas was onverantwoord"
Bart De Wever 'Ik zit in de categorie morbide obesitas'

Citaat:
Bij De Block spreekt men niet meer van overgewicht. Draai het of keer het zoals je wilt. Als je dat mens ziet denk je er toch iets bij ? Dat is gewoon menselijk. En om politiek correcte redenen mogen we dat dan niet ventileren, moeten we onze gedachten en meningen onderdrukken, daar loopt het mis, en ik doe daar niet aan mee. Period.
Ik ben er een groot voorstander van om alle meningen te laten uiten.
Ook de foute.
En je kan moeilijk tegenspreken dat een correlatie leggen tussen politieke bekwaamheid en gewicht een debiele opinie is.
Als je daar anders over denkt, mij niet gelaten, maar dan moet je konsekwent zijn en ruiterlijk toegeven dat De Wever in zijn morbied-obese fase minder bekwaam was dan nu.
Wat zal het zijn?

Citaat:
Van al de mensen in mijn onmiddellijke omgeving heb ik nog niemand gehoord die dat normaal vind dat een super-dikkertje een post van minister van volksgezondheid heeft.
Ik sluit niet uit dat de mensen in uw omgeving er achterlijke denkbeelden op nahouden.
Maar of dat samenhangt met hun (over)gewicht, daar durf ik aan twijfelen.
Oud 12 oktober 2014, 10:14   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een rokende dokter gaat een patiënt adviseren om te stoppen met roken wegens dodelijk.

Geloofwaardig?

Hoe kan men iemand op volksgezondheid serieus nemen als de persoon zelf geen moeite wil doen om haar of zijn gezondheid te verbeteren?

Moest die persoon hiervoor wel iets doen dan was er geen probleem, echter de persoon doet uitspraken die niet rijmen met volksgezondheid.
De taak van Maggie als minister is NIET om doktertje te spelen of om medisch advies te geven.
Haar taak is om het budget voor volksgezondheid goed te beheren.
Daarbij speelt haar (over)gewicht geen rol.

De vorige ministers van volksgezondheid waren niet eens dokters.
Speelde dat feit een rol bij het uitvoeren van hun taak?
Oud 12 oktober 2014, 10:14   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou een alcoholist ook minister van verkeer kunnen worden?
Oud 12 oktober 2014, 10:15   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou een alcoholist ook minister van verkeer kunnen worden?
Waarom niet?
Oud 12 oktober 2014, 10:18   #72
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Van al de mensen in mijn onmiddellijke omgeving heb ik nog niemand gehoord die dat normaal vind dat een super-dikkertje een post van minister van volksgezondheid heeft. Ik zeg het we maken ons weer goed belachelijk in het buitenland. En skobelev hierboven verwoord het goed : het is een farce, een klucht.
Zegt uw omgeving eveneens dat De Winter geen goede onderwijsminister zou kunnen zijn omdat het drop-out was in de richting Politieke Wetenschappen nota bene.
Oud 12 oktober 2014, 10:18   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al dat politiek-correcte gewauwel over voorbeeldfunctie is klinkklare bullshit.
De taak van een minister is: het geld van de gemeenschap dat aan zijn/haar departement is toevertrouwd zo nuttig mogelijk besteden, liefst zoveel mogelijk naar wens van de meerderheid der burgers.
Dat is heel wat belangrijker dan in de schijnwerpers van de media een of ander stereotype faken.

Ik zou die falende poco-journalist eens volgende vragen willen voorschotelen:
Kan een rolstoelpatient het budget van een sportclub niet beheren?
Zou hij over een gehandicapte minister ook op dergelijke misplaatste wijze uit de hoek durven komen?
Oud 12 oktober 2014, 10:19   #74
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
Omdat alcoholverslaving en verkeer al evenmin samen gaan als obesitas en gezondheid?
Oud 12 oktober 2014, 10:25   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp best dat ge de vroegere toestand van uw (half?)god wil minimaliseren of zelfs negeren, maar de waarheid is dat hij net als Maggie leed aan morbide obesitas.
Lees maar wat hij er zelf over zegt:
Bart De Wever: "Mijn morbide obesitas was onverantwoord"
Bart De Wever 'Ik zit in de categorie morbide obesitas'

Ik ben er een groot voorstander van om alle meningen te laten uiten.
Ook de foute.
En je kan moeilijk tegenspreken dat een correlatie leggen tussen politieke bekwaamheid en gewicht een debiele opinie is.
Als je daar anders over denkt, mij niet gelaten, maar dan moet je konsekwent zijn en ruiterlijk toegeven dat De Wever in zijn morbied-obese fase minder bekwaam was dan nu.
Wat zal het zijn?

Ik sluit niet uit dat de mensen in uw omgeving er achterlijke denkbeelden op nahouden.
Maar of dat samenhangt met hun (over)gewicht, daar durf ik aan twijfelen.

Oud 12 oktober 2014, 10:26   #76
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De taak van Maggie als minister is NIET om doktertje te spelen of om medisch advies te geven.
Haar taak is om het budget voor volksgezondheid goed te beheren.
Daarbij speelt haar (over)gewicht geen rol.

De vorige ministers van volksgezondheid waren niet eens dokters.
Speelde dat feit een rol bij het uitvoeren van hun taak?
Het gaat niet over welke diploma dat men heeft maar hoe men de functie uitvoert. Iemand die obesitas verdedigt kan ik niet serieus nemen als minister van volksgezondheid. Het is een voorbeeldfunctie.
Oud 12 oktober 2014, 10:26   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Dat is het soort van vragen dat men van ietwat kritische journalistiek kan verwachten. De vraag zou geen opschudding mogen veroorzaken. Ze nodigt uit tot een zinvolle discussie. Over het geven van het goede voorbeeld. Over het belang van postjes boven inhoud misschien ook wel.

Maar goed. Ik schat dat men gaat schrappen in gezondheidszorg. Misschien is de figuur van Maggie dan wel symbolisch voor die post.
Aan het verloop van deze discussie is niets te merken van een zinvolle discussie. De ene gaat akkoord met de kritiek van de betreffende journalist terwijl de andere ze flagrant afwijst.

Wat ik er zélf over denk demonstreer ik met een enkele voorbeelden.
Maggi was een kwart eeuw arts. Ik denk niet dat zij ook maar één patiënt gewichtsverlies heeft (kunnen/durven) aanraden voor zijn gezondheid. 90% van haar patiënten zou haar (en ik druk me bewust beleefd uit) "niet ernstig hebben genomen". Het maakt geen zak uit wat de oorzaak is van Maggi's zwaar morbide obesitas.

Maggi werd populair wegens haar aanpak van de asielproblematiek. Haar overgewicht speelde daarbij geen rol. Als minister van de gezondheidszorg speelt haar gewicht echter wél een rol. Haar gewicht vloekt nu eenmaal met haar taak als huidig minister.

De Wever was ook ooit te zwaar, maar had niet zoveel overgewicht als De Block. De Wever hoefde ook geen minister van volksgezondheid te zijn om voortdurend aangesproken te worden op zijn zwaarlijvigheid. Ook nadat hij zijn gewicht, dankzij een ijzeren wilskracht, tot een normaal niveau terugbracht maar kort daarop ziek werd, kenden zijn tegenstanders geen genade.

Ik kan goed begrijpen dat De Blocks politieke medestanders, alsook forummers die eveneens overgewicht hebben, De Block verdedigen als minister van volksgezondheid. Ik vind het echter volkomen logisch dat er mensen zijn het niet voelen rijmen dat iemand die overduidelijk ongezond is andermans gezondheid ter harte neemt.
Oud 12 oktober 2014, 10:28   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het gaat niet over welke diploma dat men heeft maar hoe men de functie uitvoert. Iemand die obesitas verdedigt kan ik niet serieus nemen als minister van volksgezondheid. Het is een voorbeeldfunctie.
Et zal gauw genoeg blijken dat jij lang niet de enige bent die er zo over denkt.
Oud 12 oktober 2014, 10:31   #79
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

iemand die haar eigen gezondheid al niet ter harte neemt, zeker met haar achtergrond als arts, lijkt me niet de meest geschikte persoon on the job.

Langs de andere kant....

Kleptomanie is ook een ziekte en dat is een noodzakelijke vereiste om hier ten lande minister te worden.

Toch wens ik Maggie als persoon, los van de politiek, het inzicht dat ze niet goed bezig is en beter 50kg verliest omwille van haar eigen gezondheid.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 oktober 2014 om 10:34.
Oud 12 oktober 2014, 10:32   #80
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et zal gauw genoeg blijken dat jij lang niet de enige bent die er zo over denkt.
Het gaat niet over dat De Block "dik" zou zijn. Iemand die overgewicht heeft en probeert te bestrijden met gezonde voeding krijgt van mij alle respect. maar dat is nu het probleem. Ik zie een minister die obesitas niet als een ziekte beschouwd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be