![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Belijdt u de Joodse God of de Joodse cultuur? Hetzelfde vraag ik aan een Westerse die moslima werd omwille van haar vriendje : 'Gelooft u in Allah, of bent u verliefd op Allah?' Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 12 oktober 2014 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geloof voor mij part in wolken of wat ook , da's uw vrijheid !!
Wie niet gelooft , of niet wil geloven , da's uw vrijheid !! Wie heeft er nu gelijk ?? Wat ik niet vind kunnen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=179637
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, hoor. U gelooft wel dat Jezus opgestaan is uit de doden, maar niet dat er geestelijke wezens bestaan. Er is evenwel geen groter irrationeel element in ons christendom dan de Opstanding, net zoals de louterende rol van Jezus' kruisdood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk : over engelen en hun tegenhangers (=duivel) durf ik mij niet goed uitspreken. Ik kom 'vaak' in contact met religieuzen, en daar hoor ik even vaak het verhaal 'dat alle engelen bij God hoorden, maar zich dan opeens één van de machtigste engelen tegen God ging afzetten omdat hij nog meer macht wou. En zo ontstond de duivel'. Dat vind ik nogal vergezocht... Waarschijnlijk geloof ik in het bestaan van 'de' engelen, maar de verhaaltjes er bij vind ik erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en ikzelf moet er niet van verschieten dat dit in de VS gebeurd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik meen trouwens begrepen te hebben dat de expansie versnelt en dat men daar eigenlijk nog geen verklaring voor heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het lijkt alsof u van mij denkt dat ik geloof op basis van 'verbeeldingsgehalte'. Klopt dat? In ieder geval, dat is niet zo. Met de verrijzenis heb ik véél minder 'geloofsmoeite' dan met de hele 'engelenhistorie', maar door te kijken naar de vele dingen die ik voor zo goed als 99% aanneem, tov. die enkele dingen waar ik moeite mee heb, kan ik wel stellen dat ik mij een katholiek mag noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar of ik dat éne deel nu geloof of niet, ik geloof de hele geloofsbelijdenis en daarin wordt er niet gesproken over engelen. Ik geloof dus in de barmhartige God die mij niet neerbliksemt omdat ik met geloofsproblemen worstel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat na de "dark-ages" ligt weten we niet. Dat is zoiets als proberen om achter de CBR te kijken. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar met zo'n antwoord ben ik niet veel. Ik bedoel eerder : aan al uw religieus getinte berichten hier bent u ofwel de evolutie aan het afkraken ofwel het bestaan van JHWH aan het bewijzen door... de geschiedenis van het Joodse volk. En dat vind ik raar. Je gelooft toch niet omdat je een indrukwekkende geschiedenis hebt? |
|
![]() |
![]() |