Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Wat doen om de verkeersregels te doen naleven
Boetes aanzienlijk verhogen 5 21,74%
Rijbewijs met punten 6 26,09%
Invoer Zwiterse systeem; auto in beslagname + verkoop 5 21,74%
andere, zie antwoord 7 30,43%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2014, 16:50   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In Gent wordt de hele binnenstad zone 30, met knippies en al.

Dat dit voor nog meer files en milieuvervuiling zal zorgen is blijkbaar niet belangrijk.
Ze mogen van mij van gans Gent-centrum een voetgangerszone maken, als er maar ver rond kunt rijden (en niet stilstaan).
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 oktober 2014 om 16:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:07   #162
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In Gent wordt de hele binnenstad zone 30, met knippies en al.

Dat dit voor nog meer files en milieuvervuiling zal zorgen is blijkbaar niet belangrijk.
Nee, u snapt het blijkbaar allemaal niet zo goed. Het is dan ook een uiterst vooruitstrevend plan, iets wat de autoverslaafde Vlaming zich allemaan niet kan voorstellen. Te baanbrekend.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 17:21   #163
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, u snapt het blijkbaar allemaal niet zo goed. Het is dan ook een uiterst vooruitstrevend plan, iets wat de autoverslaafde Vlaming zich allemaan niet kan voorstellen. Te baanbrekend.
Zone 30 telt nochtans ook voor openbaar vervoer, maar zo ver denkt u waarschijnlijk niet zeker?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 21:56   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In Gent wordt de hele binnenstad zone 30, met knippies en al.

Dat dit voor nog meer files en milieuvervuiling zal zorgen is blijkbaar niet belangrijk.
Waarom zou dat voor meer files zorgen? Indertijd werd er ook moord en brand geschreeuwd toen men de eerste voetgangerszone invoerde. Nu wil geen enkele handelaar in Gent nog terug naar die tijd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 09:00   #165
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou dat voor meer files zorgen? Indertijd werd er ook moord en brand geschreeuwd toen men de eerste voetgangerszone invoerde. Nu wil geen enkele handelaar in Gent nog terug naar die tijd.
Dus, jij hebt permanent contact met alle handelaars in Gent?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 09:33   #166
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als je rondrijdt op de weg is het indrukwekkend om zien hoe weinig mensen de wegcode volgen. Aan de lopende band zie je ze met de GSM in de hand, gebruiken ze richtingaanwijzers niet, rijden ze flagrant te hard, ...

Wat kunnen we doen om de mensen de verkeerswetten wel doen naleven?
Nog meer regelneverij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 10:08   #167
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als je rondrijdt op de weg is het indrukwekkend om zien hoe weinig mensen de wegcode volgen. Aan de lopende band zie je ze met de GSM in de hand, gebruiken ze richtingaanwijzers niet, rijden ze flagrant te hard, ...
... fietsers die door het rood rijden of langs de verkeerde kant van de baan, fietsers die hun licht niet opzetten bij mist of in het donker, voetgangers die het zebrapad niet gebruiken wanneer dit moet, fietsers die in de verkeerde richting een eenrichtingsstraat inrijden, fietsers die te snel rijden, naast mekaar rijdende fietsers die ten gepasten tijde niet opzij gaan voor naderend verkeer, ...

Het mag niet verwonderen dat Blue Sky zich weeral slechts op de overtredingen van 1 groep focust.

Citaat:
Wat kunnen we doen om de mensen de verkeerswetten wel doen naleven?
Begin eens met de V85 regel toe te passen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 10:34   #168
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Zone 30 telt nochtans ook voor openbaar vervoer, maar zo ver denkt u waarschijnlijk niet zeker?
[sarcasme] Behalve voor trams die hebben quasi steeds voorrang (spoorverkeer) en een dubbel zo lange remweg als bussen, lekker veilig.

En plots worden de emo-kinderen er niet meer bijgesleurd want kinderen zijn allergisch voor tramrails op de openbare weg.
Ook op treinperrons en treinsporen door de bebouwde kom spelen kinderen nooit hé. Dat weet je toch.

Emo-kinderen spelen vooral als er foei-auto´s voorbijkomen. Want die zijn zeer vergevingsgezind geworden zie EUroNcaptesten, auto´s moeten ook altijd kunnen stoppen in een zone 30 ## hé, volgens menige school en-of schepen van mobiliteit ## .
Autobestuurders zijn immers supermannen geworden met superauto´s, die remmen vanzelf hé, autobestuurders hebben geen reactieweg meer, die staan op 3 m stil he bij 30 kmh, google overneemt alles, niet gelezen ? Er komt zo´n anker onderaan de koffer en de auto staat echt op 3 m stil, childdetection, wordt het kind geraakt is dat enkel zacht opgevangen door de airbag die uit de motorkap komt (Volvo ? http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...g-op-V40.dhtml ).

## ook de politie heeft dat ervaren wat die onwetende sufferds uit hun botten kunnen slaan:
- http://www.lokalepolitie.be/5408/ove...er/verkeerswet onder .4 Hebben voetgangers altijd voorrang?
- http://www.everyoneweb.com/WA/DataFi...cht0708nr4.pdf lees en huiver...

Als er vrachtwagens, bussen, trams voorbijkomen spelen kinderen niet, dat weet iedereen toch. [/sarcasme]
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2014 om 10:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 12:46   #169
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Er komt zo´n anker onderaan de koffer en de auto staat echt op 3 m stil
zo'n anker zou de staat van de wegen wel kunnen verklaren
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 15:31   #170
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
zo'n anker zou de staat van de wegen wel kunnen verklaren

Hier haalde het anker meermaals uit : (een deel van het 2-3 meter spoorgat is duidelijk te zien)

http://www.nieuwsblad.be/article/det...41015_01324373 foto 2.

De reactieweg (1 sec reactietijd) van een bestuurder is in de regel bij 30 kmh 8,33 meter, dus 8 meter bolt het voertuig aan 30 kmh voort vooraleer effectief te beginnen remmen, de remweg bij inzettende rem is dan pakweg 3,5 - 4 meter nog. Totaal ~ 12 meter. Ergo: we hebben uitgooiende ankers nodig. Voor zware vrachtwagens en bussen en trams zie ik geen oplossing, die moeten uit het 30 kmh-straatbeeld van steden/dorpen definitief verdwijnen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2014 om 15:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 15:52   #171
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Begin eens met de V85 regel toe te passen.
Gezien 2/3 te hard rijdt in bebouwde kom, 2/3 dagelijks GSM gebruikt in wagen, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt aan rond punt, ... lijkt het me hoogst onverstandig om de snelheidslimieten door "deze bende" te laten bepalen.

De meeste automobilisten hebben totaal geen besef en hebben een totaal gebrek aan achtergrond kennis om veilige en realistische snelheidslimieten te bepalen. Zo snel mogelijk van A naar B vlammen en zo weinig mogelijk of geen rekening houden met al de rest, daar hebben ze vooral oog voor.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 16:02   #172
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Gezien 2/3 te hard rijdt in bebouwde kom, 2/3 dagelijks GSM gebruikt in wagen, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt aan rond punt, ... lijkt het me hoogst onverstandig om de snelheidslimieten door "deze bende" te laten bepalen.

De meeste automobilisten hebben totaal geen besef en hebben een totaal gebrek aan achtergrond kennis om veilige en realistische snelheidslimieten te bepalen. Zo snel mogelijk van A naar B vlammen en zo weinig mogelijk of geen rekening houden met al de rest, daar hebben ze vooral oog voor.
Tiens hier reed 10,6 % tot 13,4 % % boven de flitslimiet, en dat zelfs ´s nachts wat aanleunt bij de V85 free flow voorwaarden (weinig/geen hinder van trage voertuigen of druk verkeer, men ziet het ook aan de laag aantal gecontroleerde bestuurders (641)), eveneens waren het ook niet-aangekondigde controles:
Citaat:
http://www.lokalepolitie.be/5370/nie...ijders-betrapt

75 hardrijders betrapt

Ma 23/04/2012 - 8:26

Afgelopen vrijdagnacht hield de lokale politie HAZODI snelheidsmetingen. In totaal werden er 641 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 75 te snel reden. 10,6% van de gecontroleerde bestuurders beging een overtreding. De snelheidsmetingen kaderen binnen de snelheidscampagne van het BIVV.

De controles vonden plaats in Hasselt (Sint-Truidersteenweg, Kempische Steenweg en Kuringersteenweg) en in Zonhoven (Wijerstraat). Op drie van de vier controleplaatsen bedraagt de toegelaten snelheid 70 km per uur. Op één controleplaats (Sint-Truidersteenweg) bedraagt de toegelaten snelheid 50 km per uur. In Hasselt werd er vooral te snel gereden op de Kempische Steenweg: 13,4% van de gecontroleerde voertuigen hield zich hier niet aan de snelheidsbeperking. De maximale gemeten snelheid bedroeg 123 km per uur.

De snelheidscampagne van het BIVV loopt van 02 april 2012 tot en met 29 april 2012. In elke gemeente die deel uitmaakt van de politiezone zijn er controles die niet aangekondigd worden via de website of het Twitteraccount van de politiezone.
75/641 is 11,7 % betrapt boven flitslimiet, geheime stiekeme controles ´s nachts en dus wslk zeer onopvallend (ze zullen er geen spot op richten), ´s nachts wordt trouwens met infrarood geflitst dus geen merkbare flits (ik spreek uit ervaring ).

De V85 percentile -bestuurders die zich dus aan de snelheid houden lijken dus een perfect instrument om de snelheidslimiet op een wegsegment te bepalen. Binnen de echte bebouwde kom niet zozeer (50 kmh lijkt OK) maar vooral buiten de bebouwde kom te bepalen, de verantwoordelijke 85 % (zelfs + 86 %) van de bestuurders is dus een meetbaar feit, de onaangepaste limiet mag dus op verantwoorde plaatsen buiten de bebouwde kom terug met 20-30 kmh omhoog.

Hier nog een grootschalige controle omgeving Hasselt wat wslk te ver van de de free-flow voorwaarden-V85 ligt:
Citaat:
http://www.hbvl.be/cnt/aid1173888/15...urders-te-snel

Hasselt - Bij snelheidsmetingen op de Sint-Truidersteenweg,

Boerenkrijgsingel, Kuringersteenweg en Diestersteenweg werden 2.040 voertuigen gecontroleerd; 152 bestuurders begingen een overtreding.
152/2040 of maar maar 7,4 % bestuurders betrapt boven de flitslimiet.
De V85-bestuurders is dus een uitstekend middel om de snelheidlimiet op een wegsegment te bepalen, vele studies (in alle talen) tonen dat aan.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2014 om 16:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 16:40   #173
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Gezien 2/3 te hard rijdt in bebouwde kom, 2/3 dagelijks GSM gebruikt in wagen, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt aan rond punt, ... lijkt het me hoogst onverstandig om de snelheidslimieten door "deze bende" te laten bepalen.
Zoals gewoonlijk geef je maar wat cijfers, zonder enig bronmateriaal. Intussen heeft Micele die cijfers al onderuitgehaald met harde, onderbouwde feiten. Zaken die jij in je blinde, dogmatische kruistocht tegen de automobilist weer zal negeren natuurlijk.

Citaat:
De meeste automobilisten hebben totaal geen besef en hebben een totaal gebrek aan achtergrond kennis om veilige en realistische snelheidslimieten te bepalen.
Beweer jij. Ik denk persoonlijk het tegendeel. De feiten tonen alvast aan dat onze beleidsmakers er niks van bakken.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 17:10   #174
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk geef je maar wat cijfers, zonder enig bronmateriaal. Intussen heeft Micele die cijfers al onderuitgehaald met harde, onderbouwde feiten. Zaken die jij in je blinde, dogmatische kruistocht tegen de automobilist weer zal negeren natuurlijk.
Wat niet weet, niet deert natuurlijk.

http://www.vandaag.be/binnenland/672...p-rotonde.html

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...et-stuur.dhtml

http://www.hbvl.be/cnt/aid836591/twe...n-bebouwde-kom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Beweer jij. Ik denk persoonlijk het tegendeel. De feiten tonen alvast aan dat onze beleidsmakers er niks van bakken.
Ik denk dat het eerder aan de incompetentie van de bestuurders ligt, getuige daarvan de dagelijkse ongevallen en bijhorende files

http://www.vab.be/nl/nieuws/2010/1/5...orzaak-ongeval

Citaat:
9 op de 10 automobilisten leggen de belangrijkste oorzaak van een ongeval niet bij de andere weggebruikers of externe factoren zoals wegeninfrastructuur of weer, maar bij hun eigen rijgedrag.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Facebook.dhtml
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 17:35   #175
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat niet weet, niet deert natuurlijk.

http://www.vandaag.be/binnenland/672...p-rotonde.html
Was vroeger ook niet verplicht bij het verlaten van de rotonde, Belgie heeft die regel uit Duitsland overgenomen. Menige bestuurder is zelfs onwetend, of te lui, het wordt toch niet gecontroleerd hé. Ik zie ook geen cijfers.

Ik zie geen cijfers.

Alweer geen cijfers, daarbij V85 gaat hoofdzakelijk buiten de bebouwde kom op vlotte snellere wegen, moest de V85-bewijsvoering enkele wegen in de bebouwde kom betreffen zijn het brede doorstroomwegen (minstens 2+2) het is namelijk free flow én bepaalde voorwaarden die gij niet leest), dus met een hogere limiet als de algemene 50 kmh, ken jij bvb artikel 11.1 van de wegcode dan niet ?
Citaat:
11.1. Binnen de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 50 km per uur.
Op sommige openbare wegen kan evenwel een lagere of hogere snelheidsbeperking opgelegd of toegelaten worden door het verkeersbord C43.
Citaat:
Ik denk dat het eerder aan de incompetentie van de bestuurders ligt, getuige daarvan de dagelijkse ongevallen en bijhorende files
Wat gij allemaal denkt lezen we wel. Incompetentie van bepaalde bestuurders is voor een groot deel te danken aan onze gebrekkige rijopleiding en rijopvoeding (gebaseerd op clichés en cafépraat), of moeten ze tegenwoordig rijexamens afleggen op een drukke snelweg ? Moeten we nu al meer kunnen als foutloos parkeren en een helling uit stilstand oprijden ?

Citaat:
De weggebruiker die een cruciale rol speelt in het geheel. Door opleiding en sensibilisering kan de overheid proberen iedereen aan te zetten tot een veilig verkeersgedrag. Toch worden hier, op een aantal positieve uitzonderingen na (vb. Rijbewijs Op School), te weinig middelen ingezet.
Citaat:
http://www.uhasselt.be/Documents/IMO...-2007(HLN).pdf

8/08/2007
Belgische rijopleiding is ondermaats

DIEPENBEEK De rijopleiding in ons land is ondermaats en is één van de
oorzaken waarom België op vlak van verkeersveiligheid slechter scoort dan
andere Europese landen. Dat blijkt uit de eindverhandeling 'Rijopleiding en
verkeersveiligheid' van studente Claudia Juvyns van de faculteit Toegepaste
Economische Wetenschappen van de Universiteit Hasselt.
De rijopleiding schiet volgens de studente op verschillende vlakken te kort. «België is het
enige Europese land waar de niet-professionele rijopleiding zo wijd verspreid is», schrijft
ze. «Het risico dat de begeleider de leerling foute technieken aanleert, is niet
denkbeeldig. Daarnaast is een wagen van de rijschool beter uitgerust om in gevaarlijke
situaties in te grijpen.»
Ook de duur van de opleiding zou volgens haar te kort zijn. «In onder meer Frankrijk,
Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk - allemaal landen die het beter doen op
vlak van verkeersveiligheid - is het aantal uren professionele begeleiding niet beperkt tot
20, maar zijn 35 tot zelfs 44 uren verplicht. Daarnaast is het rijexamen in ons land ook
maar een momentopname. Het zou beter zijn om jonge chauffeurs gedurende een
bepaalde periode aan een aantal tests te onderwerpen.»
Volgens het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid klopt het dat ons land niet
goed scoort in vergelijking met andere Europese landen. «We zitten wat betreft
verkeersveiligheid in de middenmoot, dat is correct
», zegt Werner De Dobbeleer.
«Maar
dat enkel toeschrijven aan de rijopleiding, is fout. Er zijn veel meer factoren die
meespelen: de infrastructuur, de politiecontroles, de sensibiliseringscampagnes, ... De
rijopleiding is bovendien nog geen jaar geleden hervormd. Het is nog veel te vroeg om
nu al conclusies te trekken, laat staan om bij te sturen.» (CSG)
© Aurex NV
Kronkel kronkel Mhr leugenaar BIVV de Dobbeleer, neen BE zit niet in de middenmoot maar helemaal in de staart wat jonge bestuurders betreft tussen 15 en 30 jaar

Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/overhe...en-west-europa

BELGIË HEEFT MEESTE JONGE VERKEERSDODEN IN WEST-EUROPA

Vandaag maakt mobiliteitsorganisatie Touring bekend dat België de slechtste van de Europese klas is als het gaat om jonge verkeersdoden in eigen land. Met 136 jonge verkeersdoden per jaar en per 1 miljoen inwoners doen we dubbel zo slechts als Nederland en Zweden. We stranden daarmee ook ver boven het Europese gemiddelde dat op 103 slachtoffers per jaar ligt. Het onderzoek beschouwt de leeftijdscategorie 15-30 jaar als jong en geeft mee dan 25% van de doden in deze groep sterven ten gevolge van een ongeval. Dat is twee keer zo veel als het aantal zelfmoorden. Touring trekt dan ook aan de Belgische alarmbel.
Want hoewel het aantal slachtoffers in België daalde van 540 in 2001 tot 269 in 2010, zijn we nog steeds de slechtste van de EU. Zo'n 18 procent van de slachtoffers zijn tussen de 18 en 24 jaar. Van alle jongeren die tussen de 15 en 30 jaar sterven, is dat voor 29,5 procent van de gevallen het gevolg van een verkeersongeval. Er vallen binnen de categorie eveneens 5 keer zoveel mannelijke slachtoffers dan vrouwelijke.
Omdat er blijkbaar meer jongens dan meisjes sterven en/of de oorzaak zijn voor een ongeval doet Touring een oproep speciaal naar alle jonge mannen. Ze willen iedereen er op attent maken dat je door onervarenheid, immaturiteit of een bepaalde attitude niet alleen jezelf maar ook een ander in gevaar brengt. We denken daarbij vooral aan de eindejaarsperiode, waarvan we nu al weten dat er mensen zullen verongelukken.
Bij jonge mannen doet enkel Polen slechter in de EU.
Hier is al een topic van. Dat de BIVV dikwijls onwaardheden verteld en de "overheidsgatlikker" is is algemeen bekend.
De topic vind je hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=165127
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2014 om 17:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:19   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus, jij hebt permanent contact met alle handelaars in Gent?
Handelaren hebben vandaag de dag ingezien dat verkeersvrije winkelzone goed is voor hun winkel. Daarom zien we lang niet meer diezelfde reacties zoals in het begin. Kortrijk, net als Roeselare, gingen daarom op vraag en in samenwerking met de middenstand over tot een vergroting van die winkelzone.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 19:20   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
... fietsers die door het rood rijden of langs de verkeerde kant van de baan, fietsers die hun licht niet opzetten bij mist of in het donker, voetgangers die het zebrapad niet gebruiken wanneer dit moet, fietsers die in de verkeerde richting een eenrichtingsstraat inrijden, fietsers die te snel rijden, naast mekaar rijdende fietsers die ten gepasten tijde niet opzij gaan voor naderend verkeer, ...
Wat een overtreding inhoudt, moet als dusdanig ook beboet worden. Heel simpel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 20:20   #178
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Handelaren hebben vandaag de dag ingezien dat verkeersvrije winkelzone goed is voor hun winkel
Je herhaalt hier gewoon je bewering.

Maar staaf de bewering, dat handelaren er zo over denken, nu ook eens.

Laatst gewijzigd door lohabra : 18 oktober 2014 om 20:20.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 20:30   #179
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een overtreding inhoudt, moet als dusdanig ook beboet worden. Heel simpel.
Waar massaal overtreden wordt, moet onderzocht worden of de regel niet overdreven/absurd/nefast is.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2014, 20:54   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waar massaal overtreden wordt, moet onderzocht worden of de regel niet overdreven/absurd/nefast is.
Wat is dan wel volgens u "massaal"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be