![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt: voor de ZEER lage inkomens ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn kleinkinderen deden een vacantiejob die bijna hun ganse studiejaar betaalde. Kan een hint zijn?
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hard gewerkt om dan een eigen zaak te beginnen . 15 jaar bedrijfsleider geweest . Nu ligt de riem er af . Ambtenaar-proefje gedaan , nu relax ambtenaartje wezen . Kheb al genoeg gewerkt , nu relax ik tot het einde . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burger
|
![]() Het is een simpele mentaliteitsverandering die niet eens zo drastisch hoeft te verlopen, gewoon een sociale zekerheid 2.0. Waarom nu geen opt-out organiseren voor mensen die geen gebruik wensen te maken van de huidige sociale zekerheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() De grootste les in ons onderwijs is dat een uur 50 minuten duurt . (dat is een constante )
Dat op die 50 een paar minuten te laat en een paar minuten vroeger stoppen normaal is . ( dus is 40 minuten voldoende ) Dat 3 maanden thuis zitten ( liefst betaald ) gewoon is . En dat je loon krijgt , als je helemaal nx doet , of je zet je in , zelfde loon . Verschrikkelijk als je ontdekt dat een uur 60 minuten telt , je o dagen vakantie krijgt in je eerste jaar , als het nodig is je werkdag langer kan duren en dat meer dan de helft van je loon afgehouden word voor je het ontvangt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nee wat wil je hier nu juist mee zeggen? Wat heeft middelbaar nu te maken met het inschrijvingsgeld in het hoger onderwijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Graag; maar daar sta je dus voor open? Mensen die er geen gebruik van willen maken, doen geen bijdrage, houden hun volledige loon en staan zelf in voor hun SZ?
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 20 oktober 2014 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu we gebruik maken van vele natuurlijke rijkdommen die geen grondstoffen of grond zijn, zoals het elektromagnetisch spectrum (mobiele telefonie, satellietontvangst), is het begrip aan uitbreiding toe, al is "natuurlijke rijkdommen" vervelend genoeg een hele mond vol. Bovendien is de beursterm "grondstoffen", gangbaar bij economen, iets anders dan wat de heer en mevrouw Modaal daaronder verstaan, ook vervelend dus (varkensruggen zijn "commodities"). Ik probeer al een paar jaar iets te vinden dat socialer, gecombineerd met een vrije markt liberaler én ecologischer zou zijn of betere mogelijkheden voor het functioneren van een echte democratie zou bieden, maar ik heb nog niets gevonden. Het is eigenlijk een fantastische aanvulling van het individualistische liberalisme met een eerlijk, verantwoord collectivisme: individuele eigendomsrechten worden aangevuld met collectieve eigendomsrechten en natuur-eigendomsrechten. De klassieke liberale filosofen hadden wel al zoiets, maar dat is wat uit het gezicht verdwenen: natuurrechten, een begrip waar ik eigenlijk wat moeite mee heb.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het gros van alle staatswerking he. Geld transfer van de productieven (middenklasse) naar de kliek staatsbevriende elite enerzijds, en arm gehouden pamperkiesvee anderzijds.
![]() |
#114 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste profiteur van het onderwijs is dus de onderwezene zelf. Het is een investering (of in sommige gevallen een consumptieproduct) dat je toelaat om je diensten duurder te verkopen op de arbeidsmarkt. Citaat:
Het probleem is dat ons onderwijs bijzonder duur en onefficient is omdat het in staatshanden zit. Je zou dezelfde leerefficientie, of nog veel beter, kunnen bekomen met een kleine fractie van de middelen die nu aangewend worden in een systeem dat nog geinspireerd is vanuit de 14de eeuw. Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het basisinkomen-idee moet wel gecombineerd worden met de "grondbelasting" �* la Henry George. Een basisinkomen mag geen gegarandeerd inkomen van een vast bedrag zijn - al is die visie wel wijdverbreid bij de aanhangers ervan. En wat het al helemáál niet mag zijn, is een bestaansminimum. Het moet een dividend op het gebruik van natuurlijke rijkdommen zijn dat aan de burgers wordt uitgekeerd door een overheid die nooit ofte nimmer en onder geen enkel voorwendsel de misdaad mag begaan om schulden aan te gaan.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat klopt wel, maar ik denk dat Flippend Rund iets anders zegt, dat ook klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anders zou ik zeggen dat schokkende waarheden verdomd goed kunnen lijken op ingetrapte open deuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij persoonlijk betreft opt ik direct uit de publieke ziekenkas en het pensioen. Ik heb rap uitgerekend dat mijn prive mutualiteit goeiekoper is en het gros van mijn ziektefacturen betaalt terwijl de openbare terugbetaling ridikuul is (6 Euro voor een bril of zo). En ik heb ook uitgerekend dat mijn bijdragen voor pensioen, als ik die zelf zou mogen sparen en beleggen, meer opleveren dan wat ik daar als pensioen voor zal krijgen. Alles bij elkaar is die verplichte bijdrage voor mij dus enkel nadelig.
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij het beoordelen van de sollicitantentests werd ik soms ziek van ergernis, en dacht ik: was ik minister van onderwijs, ik deed de hogescholen in kwestie op staande voet dicht. Ze zouden ons beter van wat belastingen ontslaan en met het uitgespaarde geld zouden we voor een fractie van de overheidsinvestering in waardeloze opleidingen ons personeel zelf kunnen opleiden, want anders dan de scholen hebben wij de kennis in huis.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 oktober 2014 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |