![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus volgens jou kennen "gefrustreerde klikspanen" geen frustratie ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij nogmaals af op welke planeet jij leeft.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie niet luisteren, moet voelen. Wie hardleers volhard in zijn koppigheid, moet dan maar op de blaren zitten. De mazen van het net worden steeds kleiner en de dashcam is wederom een uitstekend instrument om deze verkeersterroristen klein te krijgen!
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 oktober 2014 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2014 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad dezelfde logica als de jouwe.
Citaat:
![]() Heb je de Duitse autoriteiten al laten weten dat hun wegen vol terroristen zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2014 om 20:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad nu wel duidelijk dat u een gevaarlijk individu bent. De redeneringen die U maakt lopen verrassend gelijk met de redeneringen die zware criminelen maken die de wetten eveneens naar eigen goeddunken aan hun laars lappen.
Citaat:
In België daarentegen is het een nationale sport om op alle mogelijke manieren de snelheidsbeperkingen trachten te omzeilen. Zie daar het grote verschil.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Behalve als ze fietsen, wielerterrorist is een benaming die vooral uit de mond van egoïstische en gefrustreerde milieuvervuilende autobestuurders komt en niet gebaseerd is op enige vorm van terechte kritiek, maar enkel een uiting van hun woede is
![]()
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch raar dat NR_W in februari 2012 al flitsmarathons organiseerde en dat BE dat later invoerde pas in april 2014. Citaat:
Citaat:
mmh dat lijkt toch verbazingwekkend netjes van die 95 % bestuurders.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2014 om 22:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me geen vorm van verklikking. Ik weet bijvoorbeeld van fietsers dat de beelden van hun helmcamera door de politie werd aangenomen om verkeersagressie van een bepaald automobilist aan te tonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de krant:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() * http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=13
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2014 om 22:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het wel zo dat wielrenners ook gevaarlijke toeren uithalen; logisch ook aangezien ze aan hoge snelheid van A naar B willen rijden wat onvermijdelijk tot conflicten leidt met trager verkeer. Onderstaand alvast een reactie van een ervaren fietser; Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs las ik op een blog een gelijkaardige reactie. De man had een fietsvakantie achter de rug in Frankrijk. Zijn ervaring was het dat de modale Franse automobilist heel wat respectvoller omgaat met fietsers dan de Belgische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat zijn "Belgische automobilisten" ? Bij mijn weten heeft de meerderheid van de automobilisten zeker ook een fiets en fietst ook regelmatig of bij gelegenheid. Mss kan je het eens opzoeken. Ik zal eens 2 ervaren fietsers citeren sé, die tenminste netjes genuanceerd klinken: http://www.demorgen.be/sport/pro-of-...elde-a1667806/ Pro of contra de ribbelstroken op het jaagpad langs de Schelde? 12 juli 2013 Ribbelstroken op het jaagpad langs de Schelde, de zogenaamde pelotonremmers, moeten een einde maken aan klachten over 'wielerterroristen'. Jonas Heyerick (contra) en Björn Rzoska (pro) verschillen alvast van mening over dit initiatief van de Vlaamse overheid. Pro: Je bent nu eenmaal niet alleen "Het zal u misschien verwonderen, maar ik ben voor. Ondanks het feit dat ik graag in een peloton rij dat snelheid ontwikkelt. Maar een jaagpad is iets anders", schrijft Björn Rzoska (Groen), Vlaams Parlementslid en gepassioneerd wielertoerist. Ik beken. Ook ik bestijg minimaal één keer per week een koersfiets. In een glitterpakje, jawel. En maal dan graag op zijn minst 100 kilometer. Liefst met wat klimwerk. Tegen een aanvaardbaar tempo. Ik beken nog iets. Ook ik ben bezig met de laatste nieuwe ontwikkelingen op vlak van versnellingsapparaten, kaders van carbon en wetenschappelijke trainingsmethoden. Nog een bekentenis. Ook ik geniet van koersen in een peloton. Op de flanken van de Berendries, de Rozier of Alpe d'Huez. En ik besef maar al te goed dat wielertoeristen - sommigen gebruiken consequent het veroordelende 'wielerterroristen' - geen al te beste reputatie hebben als het aankomt op rekening houden met andere weggebruikers. Of met het verkeersreglement. Afdwingen Rammelstroken godbetert. Op de jaagpaden. Het zal u misschien verwonderen, maar ik ben voor. Ondanks het feit dat ik graag in een peloton rij dat snelheid ontwikkelt. Maar een jaagpad is iets anders. Daar ontmoeten verschillende gebruikers elkaar, zeker op het moment dat de zon van de partij is. Op dat moment mijd ik als wielertoerist de jaagpaden. Om wandelaars niet te storen. En als het dan toch niet anders kan, dan pas ik mijn snelheid aan. Logisch, gezien ik ook verwacht dat een autobestuurder rekening houdt met een peloton op de weg. Weinig wielertoeristen weten dat je niet sneller dan 30 kilometerper uur mag op een jaagpad. En dat mag je afdwingen. De rammel- of ribbelstroken zijn bovendien ook een instrument om de groeiende groep elektrische fietsers wat binnen de perken te houden. Begrijp me niet verkeerd, niets tegen een elektrische fiets. Dankzij de elektrische fiets kan een hele groep mensen opnieuw fietsen en dat juich ik toe. Maar we mogen ook niet blind zijn voor de andere kant van de medaille: nog deze week op het jaagpad in Temse langs de Schelde, kruiste ik een jongedame op een elektrische fiets die meer dan 30 per uur reed. Ik had overigens de indruk dat het meer de fiets was die met de bestuurster reed dan andersom. Die groeiende groep nieuwe weggebruikers verdient een duidelijk kader in de wegcode, om ongelukken te vermijden. Dan maar naar Nederland Langs de andere kant heb ik begrip voor de vele wielertoeristen die in het jaagpad een uitnodiging zien om eens door te trekken. Welke alternatieven hebben ze? Weinig of geen. Er is immers één rode draad doorheen de vele georganiseerde toertochten die vele duizenden wielertoeristen in het koersseizoen rijden. De kwaliteit van de wegen en de fietspaden in Vlaanderen laat vaak te wensen over. Als ik met de koersfiets naar Brussel rij, dan kan ik over een afstand van 60 kilometer zonder probleem een lijstje geven van fietspaden die ik onderweg trotseer en overleef, waar een automobilist, mochten het rijstroken zijn, nooit over zou willen rijden. Ik beken nog een laatste iets. Zelf trek ik vaak naar Nederland. Eerst rammel ik tien kilometer op slechte fietspaden, maar eens op grondgebied Axel rij ik als het ware in een fietsparadijs: wegen zonder putten, afgescheiden fietspaden die aangenaam bollen en stroken waar je als wielertoerist zonder problemen de gashendel kunt opentrekken. Zonder andere weggebruikers te hinderen. Minister Crevits belooft al jaren beterschap, maar mijn ervaring als fietser is dat er op dit terrein in Vlaanderen nog een pak werk is. Contra: Fietsplezier en hoe het te verpesten "Ik ben dus geen voorstander van de ritjes aan koerssnelheid langs de Schelde. Maar ik ben ook geen voorstander van de pelotonremmers die ze nu om de kilometer hebben neergelegd. Die verpesten het fietsplezier voor Jan en alleman", schrijft Jonas Heyerick, hoofdredacteur van van het wielertijdschrift Bahamontes, journalist bij P-magazine en zelf fervent wielertoerist. Ja, ik heb twee jaar geleden zelf een paar keer mee gevlamd met het roemruchte Scheldepeloton op woensdagavond. Zwijnaarde-Eine-Zwijnaarde, een traject van een kleine 40 kilometer dat altijd in minder dan een uur wordt afgelegd. Jakkeren aan hoge snelheid dus, TGV's aangedreven door een ketting en twee benen. Ideaal om je als wielertoerist een beetje coureur te wanen, en voor echte coureurs ideaal om een beetje koerssnelheid in de benen te krijgen. Leuk, die hoge snelheid, maar ook levensgevaarlijk. Niet alleen bij het Scheldepeloton maar bij alle groepjes wielertoeristen die zich in koers wanen - de naam wielerterroristen vindt wellicht daar zijn oorsprong. En het is niet alleen gevaarlijk voor de snelheidsmaniakken zelf, maar ook, en vooral, voor de andere gebruikers van het jaagpad langs de Schelde. Zo'n andere gebruiker ben ik ook geweest. Ik was een eenzame wielertoerist die de berm werd ingereden door een hem razendsnel tegemoetkomend pothelmdragend en over het hele jaagpad uitzwermend monster. Ik was de wandelende vader, vrouw en huppelende dochters aan de hand, die constant angstvallig achteromkeek uit vrees dat zijn meest kostbare bezit overhoop zou gereden worden door een zwerm tempobeulen. Gevaarlijke toestanden Ik ben dus geen voorstander van de ritjes aan koerssnelheid langs de Schelde. Maar ik ben ook geen voorstander van de pelotonremmers die ze nu om de kilometer hebben neergelegd. Die verpesten het fietsplezier voor Jan en alleman. Zowel de eenzame, langzame wielertoerist heeft er last van, als de vader die met zijn kinderen een tochtje wil maken, als de dertigkoppige bejaardenbende van rusthuis De Guitige Grijsaards die op een zomerse zondag met de fiets een pannenkoek wil gaan eten in de Mac Pudding. En het is het nog maar zeer de vraag of die vele strepen opgehoogde witte verf, anderhalve centimer hoog zijn ze, de echte diehards van het koersen af zullen houden. Ik vrees ervoor en denk dat ze eerder valpartijen en andere gevaarlijke toestanden zullen veroorzaken. Controles Zouden er geen betere alternatieven bestaan om de wielerterroristen de zin in dat kamikazekoersen te ontnemen? Strengere politiecontroles bijvoorbeeld? Een paar goed opgestelde patrouilles en gepeperde boetes zouden sommige snelheidsduivels misschien op andere gedachten kunnen brengen. Een paar sluizen waar slechts één of maximaal twee fietsers tegelijk doorheen kunnen, waardoor koersen aan hoge snelheid in een grote groep echt onmogelijk wordt? En waarom het jaagpad langs de Schelde niet één keer per week twee uur lang afsluiten en voorbehouden voor elke koersgrage wielertoerist? In Limburg doet men het op het Circuit van Zolder, waarom dan niet in Oost-Vlaanderen? Maar de mooiste, makkelijkste en meest elegante oplossing zou natuurlijk zijn dat de heren zelf beseffen hoezeer ze zichzelf en anderen in gevaar brengen met hun koersgedrag. Als ze inzien dat ze hun snelle benen beter testen en tonen in de vele tientallen koersen die elke week door de Koninklijke Belgische Wielerbond en talloze nevenbonden worden georganiseerd, wordt het vanzelf een stuk rustiger en veiliger langs de landelijke boorden van onze Schelde. En is niet iedereen daarmee gebaat?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 oktober 2014 om 11:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |