Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2014, 12:18   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Israël is een seculiere maatschappij

Moorddadig regime tov palestijnen? Laat u toch niet zo meeslepen in die propaganda. Israël heeft één van, zoniet het meest ethische leger van de hele wereld.
Welke "propaganda" ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 12:19   #122
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
De term" jood" of "christen" komt niet voor in het OT of NT, tenzij door mensenhanden toegevoegd.

De essentie voor God is dat je in Hem gelooft, dus je leven als gelovige leidt en ook zo sterft.

De Heilige Koran 2:132
En dit was door Ibrahim, vzmh, aan zijn zonen opgelegd en dat deed Jacob (Israel), vzmh, ook, zeggende: "O mijn zonen! Allah heeft voor jullie de ware godsdienst uitgekozen en sterf niet tenzij je Moslim bent."

Het beloofde land was en is voor de gelovigen.
Zij ontkennen geen profeten, noch Jezus, noch Mohammed vzmh.

De Joden en de Christenen zeggen: “Wij zijn Allah’s kinderen en Zijn geliefden.” Zeg: “Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: “Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen.” Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. Allah heeft macht over alle dingen.
U bent nog een beetje onwetend. De Koran is eigenlijk oorspronkelijk een Christelijk liturgisch boek van Syrische Christelijke sekte die niet in de Heilige 3 vuldigheid geloofden.
Ik hoop dat ik niet te veel ontgoochel als ik u vertel dat een koopman Mohammed nooit bestaan heeft. oorspronkelijk was 'Mohammed' een titel voor Jezus (de uitverkorene).
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 12:23   #123
geertvdb

Standaard

Citaat:
Israël is een seculiere maatschappij

Moorddadig regime tov palestijnen? Laat u toch niet zo meeslepen in die propaganda. Israël heeft één van, zoniet het meest ethische leger van de hele wereld.
Het meest ethische leger van de wereld ... wat zou dat betekenen? Ethischer dan dat van Luxemburg? Ethischer dan dat van IJsland? Hoe wordt dat berekend? Is er een competitie waar dat wordt bepaald? Een rangschikking opgemaakt door de VN?
Oud 23 oktober 2014, 13:07   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

1) humor en zelfrelativering? Ik vraag het me af.

2) Ik zou die zogezegde antisemitische cartoons die verboden werden in dat baken van de vrije meningsuiting en gevoel voor humor, Nederland, wel eens willen zien dan.

En het schijnt dat in De Morgen Obama als een een aap gecartoeneerd werd. Dat moest ook gecensureerd heb ik vernomen.

Leve de persvrijheid in Venezuela denk ik dan tussen haakjes. Chavez werd daar continu met een aap vergeleken door de oppositiepers, zowat allemaal dus. Dat kon daar. Alhoewel ontertussen wel gedaan werd in het o zo vrije westen alsof er geen persvrijheid was onder Chavez. Zo werkt de propaganda nu eenmaal. Als je ziet hoe men durft de waarheid omdraaien zou ik nog beginnen denken dat Noord Korea wel een soort van verborgen ecologisch paradijs is waar mensen in punkkapsels rondlopen en het zelfs wagen gelukkig te zijn.

3) Ik dwaal af.

4) Wat ik eigenlijk zeggen wou is dat 130 landen van de wereld het bestaansrecht van Palestina erkennen maar niet de VS, de EU, en niet Israël. Hebben die dan veel reden om verontwaardigd te zijn als iemand als Jahjah het bestaansrecht van Israël niet zou erkennen (en doet die dat wel degelijk...citaat)? Is zo'n visie dan simpelweg te herleiden tot 'antisemitisme'? toch niet noodzakelijk lijkt me.

En hoe noemen we dan de destructie van een derde van alle woningen (zo'n 18000 volgens de VN tijdens de vriendelijk klinkende 'Cast Lead' operatie...weinig chirurgisch aan) in Gaza tijdens het laatste Israëlische uitstapje? Een uiting van menslievendheid omdat het niet tweede derde is geweest misschien? En is kritiek daarop dan geboren uit gevoelens van racisme tegenover Joden? Is het echt nodig het begrip 'anti semitisme' zo ruim beginnen toe te passen dat de meerderheid van de wereldbevolking eronder valt? Wat is de zin daarvan?

5) Voor alle duidelijkheid. Ik erken het bestaansrecht van Isräel en Palestina en ik boycot geen Israëlische producten. En ik kan moeilijk geloven dat er vele Joden zijn die het Israëlisch staatsterrorisme tegen de Palestijnen goedkeuren omdat ik niet wil geloven dat het extremisme onder joden zo wijdverbreid zou zijn.
1) Sommige Vlamingen soms toch wel, ja. Vaak de verkeerde, en op 't verkeerde moment op de verkeerde plaats, maar toch.

Wat de Vlamingen nog niet met de Joden gemeen hebben is ondermeer een internationaal erkende Holocaust en een eigen Staat.

In de eerste eeuw van het Heilig Land der Vaad'ren hebben de Vlamingen toch wel een en ander meegemaakt dat op internationale erkenning zou moeten kunnen rekenen, vind ik, en dat zou dan tegelijkertijd het tweede met zich méé kunnen brengen.

Of dat een verbetering zal zijn, zal dan later wel blijken.

Ik reken er niet echt op.

2) Ja, 'propaganda'. Daar zouden we het nog eens uitgebreid over moeten kunnen hebben. Misschien echter beter in een andere topic.

3) Doe maar. Mij stoort het niet.

Hoe méér, hoe beter, soms, zelfs.

Dan valt er hier tenminste nog eens iets écht boeiend te lezen.

4) In dezen is de begripsverwarring verschrikkelijk, hé.

Voor sommigen is Joden = Israëlis = Zionisten 'één pot nat', voor anderen is élke anti-zionist onmiddellijk ook een anti-semiet, ...

Ik vind de héle discussie steeds vermoeiender worden, alleen al daarom.

5) Ondertussen is dat ook min of meer mijn standpunt geworden.

Hoezeer ik de stichting van de staat Israël ook een domme fout blijf vinden, ondertussen besef ik maar al te goed dat de vele in Israël GEBOREN EN GETOGEN mensen in elk geval daar niet voor verantwoordelijk kunnen worden geacht. Zij hoeven daar dan ook niet voor te boeten.

Daarnaast hebben ook zij het recht van hun geboorteland te houden, en het te willen verdedigen.

Net als de Palestijnen.

Maar eigenlijk is dit allemaal geen 'binnenlandse politiek', hé.

Graag tot nog eens,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 oktober 2014 om 13:13.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 13:43   #125
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Appartheid is helemaal niet het tegendeel van een seculiere samenleving.
Als ge voor uw apartheid godsdienst als criterium neemt, ipv bvb huidskleur, dan heeft het niet veel met elkander te maken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 13:50   #126
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS: Je kan wel blijven herhalen dat het Beloofde Land een fabeltje is. Maar door dit te blijven herhalen zal de Bijbel niet veranderen hoor?
Maar blijkbaar ken jij de Bijbel niet. Het Nieuw Testament ontkracht heel duidelijk de claim van het 'uitverkoren volk' op hun beloofde land. Er is geen Bijbelse rechtvaardiging voor de landclaim van Israël, tenzij je een jood bent natuurlijk (die Jezus en het NT verwerpen).
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 14:52   #127
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
...

Het Nieuw Testament ontkracht heel duidelijk de claim van het 'uitverkoren volk' op hun beloofde land.
Fout:

Citaat:
Johannes 12:13 De menigten beschrijven Jezus als de “Koning van Israël”.

Handelingen 1:6 De discipelen vragen: “Heere, zult U in deze tijd voor Israël het Koninkrijk weer herstellen?”. Vanzelfsprekend hadden de discipelen in deze context het etnische Israël voor ogen, niet de Kerk.

Handelingen 13:23 Paulus noemt het historische feit dat de Messias “voor Israël” kwam als vervulling voor de belofte aan Israël.

Romeinen 9:4 Paulus somt de voorrechten op die God aan de “Israëlieten” gaf, die Paulus in vers 3 “mijn broeders, mijn familieleden wat het vlees betreft” noemt.

Romeinen 11:7 Paulus stelt een contrast tussen Israël als geheel dat niet heeft verkregen wat het zoekt, en het uitverkoren deel dat wel verkreeg

bron : Het gebruik van de term Israël in het Nieuwe Testament

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
....

Er is geen Bijbelse rechtvaardiging voor de landclaim van Israël, tenzij je een jood bent natuurlijk (die Jezus en het NT verwerpen).
Weer fout.

Citaat:
As Bible believing Christians we have a great love for the Jewish people. Please allow us to explain why this is so. Because of what the Bible teaches we are absolutely convinced of the following:

1. The Jews are God's chosen people: "For thou (Israel) art an holy people unto the LORD thy God; the LORD thy God hath chosen thee to be a special people unto Himself, above all the peoples who are upon the face of the earth" (Deuteronomy 7:6).

2. God used the Jewish people in a special way to give mankind the Bible. He used men such as Moses and David and Solomon and Isaiah and Jeremiah and Ezekiel to be His special penmen.

3. It was to the Jewish people that God gave His holy laws, especially the Ten Commandments, which are a reflection of God's holy and absolute standards (Exodus 20; Deuteronomy 5). Those societies or those individuals that disregard these laws are headed for trouble.

4. Israel has divine rights to the land of Israel (Eretz Yisrael) because God Himself promised this land to Israel in the covenant which He made (cut) with Israel: "Unto thy seed have I given this land, from the river of Egypt unto the great river, the river Euphrates" (Genesis 15:18). Because of this we fully support the nation Israel in their rightful claim of the land of Israel as their homeland. Their cause is just.

5. God has a wonderful future for the Jewish people. This involves the fulfillment of all of the kingdom promises found in the writings of the Hebrew prophets (such as found in Isaiah 2:1-5; Isaiah 9:6-7; Isaiah 11:1-16; Jeremiah 23:5-8; Jeremiah chapter 31, and many other similar promises). We are convinced that the day is coming when Israel shall dwell safely in the land to enjoy a peace and prosperity such as the nation has never had. Indeed, according to the prophets, Jerusalem will be the capital of the world and Israel will be the pride of every nation (Micah 4:1-2; Zechariah 8:22-23).

....

Bron.
Oud 23 oktober 2014, 15:20   #128
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Graag tot nog eens,

"djimi"
idem. Ik krijg Doel niet uit mijn hoofd.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 15:40   #129
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
joden hebben in Israel systematisch en consequent meer rechten als niet joden
Citaat:
Dit, beste vriend, is een leugen. Waar haalt u deze bullshit van?
[...]

Citaat:
Qua immigratie vind ik het normaal dat enkel Joden aanspraak kunnen maken op het Israëlisch staatsburgerschap.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 16:14   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de eerste eeuw van het Heilig Land der Vaad'ren hebben de Vlamingen toch wel een en ander meegemaakt dat op internationale erkenning zou moeten kunnen rekenen, vind ik, en dat zou dan tegelijkertijd het tweede met zich méé kunnen brengen.
Ik denk niet dat "Vlamingen" Israël ooit erkend hebben als "Heilig Land der Vaad'ren".

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 23 oktober 2014, 16:17   #131
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezeer ik de stichting van de staat Israël ook een domme fout blijf vinden, ondertussen besef ik maar al te goed dat de vele in Israël GEBOREN EN GETOGEN mensen in elk geval daar niet voor verantwoordelijk kunnen worden geacht. Zij hoeven daar dan ook niet voor te boeten.

Daarnaast hebben ook zij het recht van hun geboorteland te houden, en het te willen verdedigen.

Net als de Palestijnen.
Hoe definiëer jij Palestijnen gezien jij ze tegenover "in Israël GEBOREN EN GETOGEN mensen" stelt ? Zijn Palestijnen voor jou mensen die niet in Israël geboren en getogen zijn ?

Oud 23 oktober 2014, 16:20   #132
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als ge voor uw apartheid godsdienst als criterium neemt, ipv bvb huidskleur, dan heeft het niet veel met elkander te maken
Ik heb geen apartheid. Apartheid is nooit op basis van religie. Als je gaat discrimineren op basis van religie dan praat je of religieus fundamentalisme.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 oktober 2014 om 16:21.
Oud 23 oktober 2014, 16:31   #133
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
[...]
Dus voor u is iedereen in de Joodste staat welkom?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 16:33   #134
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke naties erkennen Israël als "Joodse staat" ?
onder andere al de landen binnen de verenigde naties. Het zijn die die het mandaatgebied Palestina in een Palestijnse en een Joodse staat hebben verdeeld. Het gevolg is bekend.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 23 oktober 2014 om 16:34.
Oud 23 oktober 2014, 16:56   #135
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Fout:

Handelingen 1:6 De discipelen vragen: “Heere, zult U in deze tijd voor Israël het Koninkrijk weer herstellen?”. Vanzelfsprekend hadden de discipelen in deze context het etnische Israël voor ogen, niet de Kerk.

Romeinen 9:4 Paulus somt de voorrechten op die God aan de “Israëlieten” gaf, die Paulus in vers 3 “mijn broeders, mijn familieleden wat het vlees betreft” noemt.

Je haalt hier een subjectieve commentaar aan, die op geen enkele manier de landclaim rechtvaardigt.

Handelingen 1:6

Citaat:
6 Terwijl zij zo bij elkaar waren, vroegen zij Hem: "Here, gaat U nu van Israël weer een vrij land maken, met een eigen koning?"

7 "Dat hoeven jullie niet te weten", antwoordde Hij. "Mijn Vader beslist hoe en wanneer bepaalde dingen gebeuren.

Romeinen 9

Citaat:
4 De Israëlieten zijn door God aangenomen als Zijn zonen. Zij hebben gezien hoe groot en machtig Hij is. Zij weten welk verbond Hij met hen heeft gesloten. God heeft hun verteld hoe zij moeten leven en Hem kunnen dienen. Zij weten welke beloften Hij aan hun voorouders heeft gedaan.

5 En het grootste van al: Christus is, naar de mens gesproken, uit hen voortgekomen. Christus, Die boven alles staat. Alle lof en eer is daarom voor God, voor altijd! Amen.

6 Heeft God dan Zijn woord gebroken? Dat is uitgesloten! Maar niet alle Israëlieten zijn èchte Israëlieten.

7 Al stammen zij van Abraham af, daarom zijn zij nog niet allemaal ware kinderen van Abraham. Want God heeft gezegd dat Hij alleen Isaäk als Abrahams zoon beschouwde.

8 Dus zijn Abrahams natuurlijke kinderen niet vanzelf kinderen van God. Nee, dat zijn alleen zij die, net als Abraham, op de belofte van God vertrouwen.

..

23 Waar het Hem om gaat, is dat Zijn buitengewone grootheid gezien wordt door de mensen, met wie Hij het goed voor heeft. Hij heeft hen lang van te voren aangewezen en nu ook geroepen.

24 Die mensen zijn wij! Niet alleen Israëlieten, maar mensen uit alle volken.

..

30 Wat kunnen wij hieruit opmaken? Het volgende: De volken die niet hun best deden om door God aangenomen te worden, zijn toch aangenomen en wel omdat zij nu in Jezus Christus geloven.

31 Maar de Israëlieten deden daarvoor wél hun uiterste best. Zij hielden zich strikt aan de wet van God en probeerden zo door Hem aangenomen te worden.

32 Maar het is hun niet gelukt. Waarom niet? Omdat zij niet op Jezus Christus vertrouwden, maar dachten dat het helemaal van henzelf afhing, van hun eigen prestaties. Jezus Christus was voor hen het grote struikelblok.

33 God had hen daar al voor gewaarschuwd. "Pas op", zei Hij, "Ik leg temidden van de Israëlieten een struikelblok neer, een steen waaraan zij zich zullen stoten. Maar wie op Hem zijn vertrouwen vestigt, zal nooit teleurgesteld worden."

Hieronder nog eens de passages die duidelijk ingaan op de belofte aan Abraham, en de christelijke visie.

Galatians 3:29

Citaat:
If you belong to Christ, then you are Abraham’s seed, and heirs according to the promise
Matthew 3:9

Citaat:
And do not think you can say to yourselves, ‘We have Abraham as our father.’ I tell you that out of these stones God can raise up children for Abraham
Romans 4:13

Citaat:
It was not through the law that Abraham and his offspring received the promise that he would be heir of the world, but through the righteousness that comes by faith.
Galatians 3:16

Citaat:
The promises were spoken to Abraham and to his seed. Scripture does not say “and to seeds,” meaning many people, but “and to your seed,” meaning one person, who is Christ.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Weer fout.
Dat is weer het OT of de Torah.

Aanvullend:

Citaat:
"The Holy Scriptures cannot be used to justify the return of Jews to Israel and the displacement of the Palestinians,” Bustros said at the close of a two-week conference in Rome, Italy, “to justify the occupation by Israel of Palestinian lands.”
Citaat:
"We Christians cannot speak of the promised land as an exclusive right for a privileged Jewish people,” Bustros continued. "This promise was nullified by Christ. There is no longer a chosen people – all men and women of all countries have become the chosen people."
http://rt.com/politics/vatican-israe...ians-catholic/

Laatst gewijzigd door mvd : 23 oktober 2014 om 17:00.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 17:03   #136
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus voor u is iedereen in de Joodste staat welkom?
Ik denk dat er wat schort aan je zinsbouw

Eerst zeg je "dat joden meer rechten hebben in Israël, is een leugen"

En dan zeg je, vlak daarachter dan nog, "het is maar logisch dat joden meer rechten hebben in een land als Israël"

dat is toch interessant
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 17:17   #137
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat er wat schort aan je zinsbouw

Eerst zeg je "dat joden meer rechten hebben in Israël, is een leugen"

En dan zeg je, vlak daarachter dan nog, "het is maar logisch dat joden meer rechten hebben in een land als Israël"

dat is toch interessant
Iedere Israëlische burger heeft gelijke rechten en dat is logisch.

Wat ook logisch is, is het feit dat een Antwerpse Jood wél het Israëlisch burgerschap kan krijgen maar een Antwerpse niet-Jood niet. Teneinde het Joodse karakter van de staat Israël te behouden. Compris?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 23 oktober 2014 om 17:21.
Oud 23 oktober 2014, 17:28   #138
geertvdb

Standaard

Citaat:
Iedere Israëlische burger heeft gelijke rechten en dat is logisch.

Wat ook logisch is, is het feit dat een Antwerpse Jood wél het Israëlisch burgerschap kan krijgen maar een Antwerpse niet-Jood niet. Teneinde het Joodse karakter van de staat Israël te behouden. Compris?
Nee, dat is helemaal niet logisch. Antwerpse Joden stammen namelijk niet af van de oorspronkelijke Joden, maar van oost Europese bekeerlingen. De Palestijnen stammen wel af van de Joden, want zij zijn nazaten van Joden die in de 7e eeuw verplicht tot de islam bekeerd werden.

Dus nu heeft men een absurde situatie dat op een kleine lap grond (veel te klein voor al die 'Joden' uit de hele wereld), de echte nazaten van de Joden verdreven worden, door bekeerlingen die denken dat ze de nazaten zijn.
Oud 23 oktober 2014, 18:47   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onder andere al de landen binnen de verenigde naties. Het zijn die die het mandaatgebied Palestina in een Palestijnse en een Joodse staat hebben verdeeld. Het gevolg is bekend.
De Verenigde Naties erkennen Israël niet als Joodse staat.

Oud 23 oktober 2014, 19:03   #140
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, dat is helemaal niet logisch. Antwerpse Joden stammen namelijk niet af van de oorspronkelijke Joden, maar van oost Europese bekeerlingen. De Palestijnen stammen wel af van de Joden, want zij zijn nazaten van Joden die in de 7e eeuw verplicht tot de islam bekeerd werden.

Dus nu heeft men een absurde situatie dat op een kleine lap grond (veel te klein voor al die 'Joden' uit de hele wereld), de echte nazaten van de Joden verdreven worden, door bekeerlingen die denken dat ze de nazaten zijn.
Wel... Israël is natuurlijk een democratie. En als die regering beslist dan Joden waar dan ook ter wereld (bekeerd of niet) recht hebben op een Israëlisch paspoort. Wie zijn wij zijn dan om te zeggen dat zoiets niet mag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be