Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2014, 09:18   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Absoluut schandalig. Pakistan is, net als Israël trouwens, een creatie van het perfide Albion. Beide staten creëren niets dan narigheid in hun regio. Een aparte staat voor moslims op het Indisch schiereiland was nergens voor nodig en de Republiek India heeft gedurende decennia bewezen dat hindoe's, moslims, christenen, Sikhs, ... in vrede kunnen samenleven.

Let op: ik ben niet naief, ik weet heel goed hoe grim de verhoudingen op een bepaald moment waren tussen de Sikhs en de Congrespartij, hoe Sikhs de Indische presidente Indira Gandhi vermoordden o.w.v. de bestorming door het Indisch leger van een Sikh tempel en hoe dit dan weer tot rellen leidde waar vele Sikhs als vergelding vermoord werden.

Ik weet dat allemaal, maar de creatie van Pakistan heeft deze conflicten zeker niet gemilderd, en wellicht was dat ook de bedoeling van Albion.

De VS en vazallen, die het Seaborne Empire van de Britten erfden, hebben de steun aan Pakistan verdergezet, zelfs toen het Pakistaans leger in Oost-Pakistan, het later Bangladesh, een genocide begon. Het Indisch leger is gelukkig met Sovjetsteun tussen beide gekomen om die genocide te beëindigen, maar dit werd sterk veroordeeld als "strijdig met het internationaal recht" door VS, VK en Frankrijk. Gelukkig stelde de Sovjet-Unie als enige zijn veto tegen een resolutie die deze humanitaire actie van India veroordeelde.

Het is in Pakistan dat de CIA ook de terroristen, excuseer "freedom fighters" opleidde i.s.m. met de Pakistaanse geheime dienst ISI en een bepaalde Saoediër, genaamd Usama bin Laden. Die gingen dan gevechtservaring opdoen tegen het Rode Leger en Afghanistan en zijn dan over de wereld uitgezwermd om overal terreuraanslagen te plegen.

Dit kostte in de jaren '90 tienduizenden Algerijnse burgers het leven. De laatste telg in dit terroristengeslacht, die luistert naar de naam van de heidense godin Isis, is brutaler en gewelddadiger dan ooit. Mensen in stukken snijden, aan kruisen ophangen, afgehakte hoofden op pieken steken, ... het hoort er allemaal bij.

Dank aan het perfide Albion!
Citaat:
Als je mijn post gelezen had, dan had je gezien dat ik mijn pijlen richt op de staat Pakistan zelf. Soms gebruikt die inderdaad religieuze argumenten om haar bevolking te onderdrukken, maar dikwijls gaat het ook om ethnisch-nationalistische argumenten: minderheden worden onderdrukt omdat zij de staat in gevaar zouden brengen of separatistisch zouden zijn. Terwijl het separatisme natuurlijk voortkomt uit de onderdrukking.

Ik heb de situatie in het toenmalige Oost-Pakistan, Balochistan, genoemd. Ik heb de situatie van Balochistan vandaag nog verzwegen. De Balochen en de Bangladeshi's zijn moslims, maar ze worden (c.q. werden) als etnische minderheid onderdrukt.

Let wel: ook dit verhaal behoeft nuancering. Het is niet omdat ik zeg dat de creatie van een "aparte" - "apart" klinkt als "apartheid" - staat voor moslims op het Indische schiereiland verkeerd was, dat ik het hele land Pakistan als monolithisch blok zou veroordelen of zou ontkennen dat er progressieve elementen in geweest waren.

President Bhutto was b.v. een progressief man, een man die tasawwuf (islamitische spiritualiteit) bedreef bovenop. Maar hij werd alras door een staatsgreep gesteund door de CIA omvergeworpen. Generaal Zia ul-Haq kwam aan de macht en begon een systematische politiek van steun aan fundamentalisten en bestrijding van islamitische spiritualiteit.

Vele normale, hedendaagse staatsscholen werden gesloten en fundamentalistische "scholen", de scholen die de latere Taliban opleidden, kwamen in de plaats. I.p.v. kennis brachten ze nu een extreem-fundamentalistische wahhabitische ideologie over en een verbod op kritisch denken.

Het is deze militaire dictatuur Pakistan met zijn fundamentalistische onderwijspolitiek dat de VS en bondgenoten voortdurend tegen het aan de Sovjet-Unie gelieerde Indië hebben gesteund. De resultaten vandaag zijn groepen als Taliban, ISIS, al-Qaida, enzovoort. Geen wonder dat landen als Algerije, Indië, Iran, Irak, Syrië, Egypte, ... die zwaar onder dat soort terreur hebben geleden nu heel wantrouwig staan t.o.v. Washington.
Pikant detail: de stichters van Pakistan wilden eigenlijk een "lekenstaat". Pakistan wilde dus een "lekenstaat voor moslims" zijn, net zoals Israël een "lekenstaat voor Joden" wilde zijn. Een inherente contradictie: ofwel is de staat religieus neutraal en discrimineert zij niet tussen burgers van verschillende religies, ofwel is ze religieus niet neutraal.

In het laatst geval kan zij in het ene uiterste weliswaar een staatskerk hebben, zoals b.v. the Church of England in het VK, maar tegelijkertijd grote religieuze vrijheid garanderen en ook andere religieuze minderheden erkennen - het VK is in Europa een van de meest vrije landen qua religieuze expressie - of in het andere uiterste de staatsreligie aan iedereen opleggen, zoals b.v. gebeurde in de post-Westfaalse staten in Continentaal Europa (cuius regio, illius et religio).

Maar een staat proberen creëren voor een bepaalde religieuze groep - of die nu moslims of Joden zijn - en staatsgrenzen op te stellen op basis van religieuze grenzen en tegelijkertijd beweren dat je een lekenstaat aan het opbouwen bent, "das hinkt, das trägt des Teufels Huf." (Nietzsche)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 15:33   #42
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Wat kan je in Pakistan nog doen als een aantal buren, dorpsgenoten, medewerkers , voorbijgangers getuigen dat je blasfemie hebt gepleegd?
En aangezien een blasfemie niet herhaald mag worden (is ook blasfemie) weet niemand behalve de getuigen wat er gezegd is. Ontkennen van blasfemie is zodoende onmogelijk als de beschuldiging er eenmaal is.

En beledigen van de Profeet is ook blasfemie? Wordt hij aanbeden als een God?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 23 oktober 2014 om 15:35.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 16:24   #43
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Met een wet tegen godslastering in een islamitische staat is er op zich is niets mis, wél met de invulling, interpretatie en uitvoering ervan.

Voor mij, als moslim, hoeft Bibi dus ook niet de doodstraf te krijgen voor haar "blasfemie", een boete of gevangenisstraf in verhouding tot de maat van de lastering volstaat.
Wetten tegen godslastering en afvalligheid zijn fundamenteel verwerpelijk.

Asia Bibi behoort onmiddellijk vrijgelaten te worden.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 22:23   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet die ploat af.
Mag de waarheid niet gezegd worden Kallikles?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 22:24   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet leuk om geconfronteerd te worden met de echte bron van het ultieme kwaad. En dat is Mohammed in eigen persoon. Als zogenaamde "extremisten" van IS moorden en brandstichten, verkrachten en plunderen, dan doen ze dat met in het achterhoofd het voorbeeld van Mohammed.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 15:02   #46
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Is het een vorm van onweerstaanbare drang om in discussies over de islam over het christendom te beginnen?

Het feit dat Asia Bibi dood moet is niet te wijten aan het christendom of aan geopolitieke omstandigheden maar voor de volle 100% aan de islam.
Terwijl men in eigen land van elke bagatel racisme maakt staat op blasfemie en afvalligheid in verscheidene moslimlanden nog steeds de doodstraf.
Ik meen toch te kunnen stellen dat het verschil in ernstigheid fenomenaal is.
Christendom en Islam is één pot nat. Religioterij.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 15:31   #47
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat kan je in Pakistan nog doen als een aantal buren, dorpsgenoten, medewerkers , voorbijgangers getuigen dat je blasfemie hebt gepleegd?
En aangezien een blasfemie niet herhaald mag worden (is ook blasfemie) weet niemand behalve de getuigen wat er gezegd is. Ontkennen van blasfemie is zodoende onmogelijk als de beschuldiging er eenmaal is.

En beledigen van de Profeet is ook blasfemie? Wordt hij aanbeden als een God?
Je komt dus in een samenleving terecht waar een moslim gelijk welke niet-moslim legaal kan laten vermoorden, simpelweg door hem/haar te beschuldigen van blasfemie.

Laatst gewijzigd door Snerror : 24 oktober 2014 om 15:31.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 15:51   #48
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Christendom en Islam is één pot nat. Religioterij.
Tja jongen, idioten zijn we uiteindelijk allemaal
Ik heb echter een voorkeur voor idioten die mij en mijn gelijkgestemden in leven laten.
Oud 25 oktober 2014, 16:48   #49
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Wetten tegen godslastering en afvalligheid zijn fundamenteel verwerpelijk.

Asia Bibi behoort onmiddellijk vrijgelaten te worden.
In veel landen, ook westerse, zijn er nog wetten tegen godslastering. Ze bestaan nog.

Maar akkoord dat Bibi vrij moet. Hoewel, als ze zomaar vrij wordt gelaten, kan ze nog vermoord worden door een religiefanaticus. Bibi moet dus naar België gehaald worden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 18:12   #50
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen gaat dat alles voorbij aan de kern van het probleem, nl. Mohammed. En juist dat element gaat u angstvallig uit de weg. Begrijpelijk natuurlijk. Dit moet immers te confronterend zijn.
Mohammed leeft al heel lang niet meer en kan dus niet het probleem zijn.
Conflicten bestaan om vele redenen, niet alleen vanwege godsdienst.
dat idee is uitermate simplistisch en ignorant naar mijn idee.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 18:53   #51
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is vooral het idee dat forumleden dit niet zouden beseffen dat simplistisch en ignorant is.
Oud 25 oktober 2014, 20:14   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Voor mij, als moslim, hoeft Bibi dus ook niet de doodstraf te krijgen voor haar "blasfemie", een boete of gevangenisstraf in verhouding tot de maat van de lastering volstaat.
Over welke laster gaat het hier dan wel die tot boete of gevangenisstraf hoort te leiden volgens uw inzichten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 20:15   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Mohammed leeft al heel lang niet meer en kan dus niet het probleem zijn.
Dan hebt u geen enkel idee, maar echt totaal geen idee van de rol die Mohammed speelt in de islam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 11:15   #54
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Pakistaanse christene moet dood

er is maar 1 aarde , help die om zeep , wat dan ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 16:16   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
er is maar 1 aarde , help die om zeep , wat dan ??
Dan doen we met z'n allen zoals dat grote woestijnlicht, dat grote pedofete zwijn, deed. Moorden, plunderen en verkrachten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be