Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Gaat U De Standaard boycotten na de oproep van N-VA ?
1. Ja. Mijn abonnement wordt opgezegd en/of ik (laat) geen advertenties meer plaatsen. 5 19,23%
2. Neen. 7 26,92%
3. Ik was sowieso geen klant bij De Standaard. 13 50,00%
4. Annick De Ridder spreekt niet in naam van N-VA. 4 15,38%
5. Prins Laurent for president. 3 11,54%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2014, 01:41   #21
het Spelende Kind
Vreemdeling

het Spelende Kind's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee? Ik zou denken van wel. vrij evident.

U bent blijkbaar rechts en u ziet het als uw missie om andere rechtse mensen tot in het oneindige te verdedigen.
Maar rechtse mensen doen toch ook af en toe een stommiteit, niet?
Media doen niets anders dan personen, bewegingen of ideeën die hen niet aanstaan beschadigen.
Oud 26 oktober 2014, 06:33   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent blijkbaar rechts en u ziet het als uw missie om andere rechtse mensen tot in het oneindige te verdedigen.
Ik zou er ook geen probleem mee hebben als Peter Mertens zou oproepen De Tijd niet meer te kopen...

Kopen staat vrij, en oproepen iets niet te kopen laat de individuele keuzevrijheid intact. De Standaard schrijft zich in dat verhaal kennelijk in, vermits ze aanzienlijke reclamecampagnes lanceert.

Als ik tegen een vriend zeg dat de chocopasta van Nutella lekkerder is dan die van Kwatta, en als mijn vriend stopt met het kopen van Kwatta: dan heb ik de Kwatta-firma niet "beschadigd". Kwatta heeft dan de keuze haar gamma aan te passen of niet al te veel haar strategie te willen enten op individuele keuzes maar te geloven in haar product. Ik vermoed dat De Standaard net als Kwatta eerder het laatste gaat doen.

De koper, net als de kiezer, beslist. Maar toch niet helemaal.
Oud 26 oktober 2014, 09:01   #23
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zou er ook geen probleem mee hebben als Peter Mertens zou oproepen De Tijd niet meer te kopen...

Kopen staat vrij, en oproepen iets niet te kopen laat de individuele keuzevrijheid intact. De Standaard schrijft zich in dat verhaal kennelijk in, vermits ze aanzienlijke reclamecampagnes lanceert.

Als ik tegen een vriend zeg dat de chocopasta van Nutella lekkerder is dan die van Kwatta, en als mijn vriend stopt met het kopen van Kwatta: dan heb ik de Kwatta-firma niet "beschadigd". Kwatta heeft dan de keuze haar gamma aan te passen of niet al te veel haar strategie te willen enten op individuele keuzes maar te geloven in haar product. Ik vermoed dat De Standaard net als Kwatta eerder het laatste gaat doen.

De koper, net als de kiezer, beslist. Maar toch niet helemaal.
Maar dat is het net. Peter Mertens roept niet op om de Tijd niet te kopen. En als hij dat zou doen, dan is het kot op dit forum te klein.

Uw voorbeeld van de choco is zo bizar! Hebt u een vriend die zou overschakelen van Kwatta naar Nutella op uw advies? Wat voor vrienden hebt u? Hebben die geen eigen mening? kan u geen voorbeeld verzinnen dat iets realistischer is?
En ten gronde uw argument: U roept toch niet op om Kwatta niet meer te kopen. Uw zegt gewoon dat Kwatta lekkerder is. Dat is iets heel anders om op Facebook op te roepen om Kwatta niet meer te kopen met de bedoeling Kwatta failliet te laten gaan.
Want dat is de bedoeling van De Ridder. De Standaard moet failliet. Zij weet heel goed dat kranten en tijdschriften al een lange tijd onder druk staan door dalende verkoopcijfers.

En waarom wil mevrouw De Ridder dat doen? Omdat De Standaard een opinie publiceert waar zij het niet mee eens is. Wat een belachelijke reden. En dat voor een liberaal.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 oktober 2014 om 09:04.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:03   #24
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het Spelende Kind Bekijk bericht
Media doen niets anders dan personen, bewegingen of ideeën die hen niet aanstaan beschadigen.
Wel, als dat gebeurt is dat ook verkeerd

Ik zeg wel: als.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 oktober 2014 om 09:09.
Oud 26 oktober 2014, 09:06   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mmm, een boycot uitroepen is niet meer meningsuiting. Dat is het opzettelijk beschadigen van een privé bedrijf. Ik vind dat toch raar voor iemand die liberaal is, of was.
Zoiets als Louis Michel met Oostenrijk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:07   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Inderdaad. Dit doe je gewoon niet als politica. Ze dient zich neutraal op te stellen tov de vrije pers.

Weg met Annick bij de N-VA!
Waarom?
Oud 26 oktober 2014, 09:12   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is het net. Peter Mertens roept niet op om de Tijd niet te kopen. En als hij dat zou doen, dan is het kot op dit forum te klein.

Uw voorbeeld van de choco is zo bizar! Hebt u een vriend die zou overschakelen van Kwatta naar Nutella op uw advies? Wat voor vrienden hebt u? Hebben die geen eigen mening? kan u geen voorbeeld verzinnen dat iets realistischer is?
En ten gronde uw argument: U roept toch niet op om Kwatta niet meer te kopen. Uw zegt gewoon dat Kwatta lekkerder is. Dat is iets heel anders om op Facebook op te roepen om Kwatta niet meer te kopen met de bedoeling Kwatta failliet te laten gaan.
Want dat is de bedoeling van De Ridder. De Standaard moet failliet. Zij weet heel goed dat kranten en tijdschriften al een lange tijd onder druk staan door dalende verkoopcijfers.

En waarom wil mevrouw De Ridder dat doen? Omdat De Standaard een opinie publiceert waar zij het niet mee eens is. Wat een belachelijke reden. En dat voor een liberaal.
Toen bepaalde automerken beslisten om hun productie in België stop te zetten, werd er ook opgeroepen om deze merken te boycotten.

Ik vind dat er een beetje over. Merken als Renault, Opel, Volkswagen, Ford, ... hebben ooit geïnvesteerd in onze maatschappij. Ze hebben gezorgd voor jarenlange tewerkstelling.

Andere merken, die er zelfs niet aan dachten om hier te produceren, zouden nu plots de voorkeur moeten genieten. Wat hebben deze merken gedaan voor de tewerkstelling in ons land (vergeet de garagisten en de distributie)?
Oud 26 oktober 2014, 09:13   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, als dat gebeurt is dat ook verkeerd

Ik zeg wel: als.
Dan zijn ze dikwijls verkeerd.
Ze doen dat meestal niet open en bloot maar een beetje verbloemd.
Oud 26 oktober 2014, 09:18   #29
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toen bepaalde automerken beslisten om hun productie in België stop te zetten, werd er ook opgeroepen om deze merken te boycotten.

Ik vind dat er een beetje over. Merken als Renault, Opel, Volkswagen, Ford, ... hebben ooit geïnvesteerd in onze maatschappij. Ze hebben gezorgd voor jarenlange tewerkstelling.

Andere merken, die er zelfs niet aan dachten om hier te produceren, zouden nu plots de voorkeur moeten genieten. Wat hebben deze merken gedaan voor de tewerkstelling in ons land (vergeet de garagisten en de distributie)?
Mogen we nu eigenlijk terug gaan skiën in Oostenrijk?
Oud 26 oktober 2014, 09:31   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Mogen we nu eigenlijk terug gaan skiën in Oostenrijk?
Louis Michel ging het jaar nadien zelf al naar Oostenrijk.
Oud 26 oktober 2014, 09:44   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is de kracht van de consument. Voor het overig betaal ik al jaren niet meer voor DS. Sedert ze AVV-VVK van de eerste bladzijde hebben gehaald. DS lees ik nu in de bib of kreeg ze doorgespeeld van enkele vrienden.
Tegenwoordig erger ik mij in toenemende mate aan De Standaard. Ze zijn steeds meer de Belgicistische richting uitgegaan. De regeringsvijandige redactiecommentaren van de laatste maanden liegen er niet om.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 09:57   #32
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oh, dat was heel verkeerd!
Oud 26 oktober 2014, 10:01   #33
geertvdb

Standaard

Citaat:

Allemaal heel verkeerd.

het is wel zo dat automerken niet naar hier komen om voor tewerkstelling te zorgen. Enkel om winst te maken. En als ze dan subsidie krijgen (waar ik al tegen ben), moeten ze die subsidie wel teruggeven als ze het aftrappen. maar dit terzijde.

Uw laatste alinea is onbegrijpelijk.
Oud 26 oktober 2014, 10:02   #34
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tegenwoordig erger ik mij in toenemende mate aan De Standaard. Ze zijn steeds meer de Belgicistische richting uitgegaan. De regeringsvijandige redactiecommentaren van de laatste maanden liegen er niet om.
En waarom is dat erg? leest u enkel graag commentaren die uw mening bevestigen?
Oud 26 oktober 2014, 10:05   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In De Standaard komen veel meningen aan bod. Ik persoonlijk lees vooral de bijdragen van mensen waar ik het niet mee eens ben, dat kan verrijkend zijn.
Oud 26 oktober 2014, 10:42   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand met ideologische zuivere rechtse waarden gaat niet opkomen voor andere rechtse personen tenzij ze een tijdelijke alliantie sluiten.

Het is een links gedachtegoed om op te komen voor andere linkse personen in strijd tegen rechtse personen.

Het rechts gedachtegoed vindt haar fundamentele waarde in het individualisme.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 10:46   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Louis Michel deed zijn verklaring in functie van minister van Buitenlandse zaken en is hier op teruggefloten door de toenmalige eerste minister.

Er is een groot verschil tussen de reisadviezen van buitenlandse zaken en de oproep tot een boycot een lokale media.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 26 oktober 2014, 10:47   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?

Oud 26 oktober 2014, 10:48   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten dat ze geen AVV.VVK meer op hun eerste pagina zouden hebben; wat is dat voor jou, een Belgicisitische richting ?

Oud 26 oktober 2014, 10:53   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom is dat erg? leest u enkel graag commentaren die uw mening bevestigen?
Dat is erg omdat de meningen van links gewoon neerkomen op het verwoorden van hatelijke kritiek omdat de huidige Vlaamse en Federale regering eindelijk eens willen duidelijk maken dat dit land het zich niet kan permitteren een sociaal systeem in stand te houden dat, in vergelijking met de overige Europese staten, gewoon niet te justifiëren valt en ons daardoor economisch de das omdoet. La Belgique is geen verschijnsel dat helemaal alleen rondzweeft in het heelal. We moeten kunnen optornen tegen een bikkelharde Europese concurrentie. Onze loonkosten mogen bijgevolg niet uit de band springen door excessieve sociale lasten.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be