![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat U De Standaard boycotten na de oproep van N-VA ? | |||
1. Ja. Mijn abonnement wordt opgezegd en/of ik (laat) geen advertenties meer plaatsen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
2. Neen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
3. Ik was sowieso geen klant bij De Standaard. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 50,00% |
4. Annick De Ridder spreekt niet in naam van N-VA. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
5. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Media doen niets anders dan personen, bewegingen of ideeën die hen niet aanstaan beschadigen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kopen staat vrij, en oproepen iets niet te kopen laat de individuele keuzevrijheid intact. De Standaard schrijft zich in dat verhaal kennelijk in, vermits ze aanzienlijke reclamecampagnes lanceert. Als ik tegen een vriend zeg dat de chocopasta van Nutella lekkerder is dan die van Kwatta, en als mijn vriend stopt met het kopen van Kwatta: dan heb ik de Kwatta-firma niet "beschadigd". Kwatta heeft dan de keuze haar gamma aan te passen of niet al te veel haar strategie te willen enten op individuele keuzes maar te geloven in haar product. Ik vermoed dat De Standaard net als Kwatta eerder het laatste gaat doen. De koper, net als de kiezer, beslist. Maar toch niet helemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw voorbeeld van de choco is zo bizar! Hebt u een vriend die zou overschakelen van Kwatta naar Nutella op uw advies? Wat voor vrienden hebt u? Hebben die geen eigen mening? kan u geen voorbeeld verzinnen dat iets realistischer is? En ten gronde uw argument: U roept toch niet op om Kwatta niet meer te kopen. Uw zegt gewoon dat Kwatta lekkerder is. Dat is iets heel anders om op Facebook op te roepen om Kwatta niet meer te kopen met de bedoeling Kwatta failliet te laten gaan. Want dat is de bedoeling van De Ridder. De Standaard moet failliet. Zij weet heel goed dat kranten en tijdschriften al een lange tijd onder druk staan door dalende verkoopcijfers. En waarom wil mevrouw De Ridder dat doen? Omdat De Standaard een opinie publiceert waar zij het niet mee eens is. Wat een belachelijke reden. En dat voor een liberaal. Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 oktober 2014 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg wel: als. Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 oktober 2014 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat er een beetje over. Merken als Renault, Opel, Volkswagen, Ford, ... hebben ooit geïnvesteerd in onze maatschappij. Ze hebben gezorgd voor jarenlange tewerkstelling. Andere merken, die er zelfs niet aan dachten om hier te produceren, zouden nu plots de voorkeur moeten genieten. Wat hebben deze merken gedaan voor de tewerkstelling in ons land (vergeet de garagisten en de distributie)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig erger ik mij in toenemende mate aan De Standaard. Ze zijn steeds meer de Belgicistische richting uitgegaan. De regeringsvijandige redactiecommentaren van de laatste maanden liegen er niet om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
het is wel zo dat automerken niet naar hier komen om voor tewerkstelling te zorgen. Enkel om winst te maken. En als ze dan subsidie krijgen (waar ik al tegen ben), moeten ze die subsidie wel teruggeven als ze het aftrappen. maar dit terzijde. Uw laatste alinea is onbegrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() En waarom is dat erg? leest u enkel graag commentaren die uw mening bevestigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In De Standaard komen veel meningen aan bod. Ik persoonlijk lees vooral de bijdragen van mensen waar ik het niet mee eens ben, dat kan verrijkend zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een links gedachtegoed om op te komen voor andere linkse personen in strijd tegen rechtse personen. Het rechts gedachtegoed vindt haar fundamentele waarde in het individualisme.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Louis Michel deed zijn verklaring in functie van minister van Buitenlandse zaken en is hier op teruggefloten door de toenmalige eerste minister.
Er is een groot verschil tussen de reisadviezen van buitenlandse zaken en de oproep tot een boycot een lokale media.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten dat ze geen AVV.VVK meer op hun eerste pagina zouden hebben; wat is dat voor jou, een Belgicisitische richting ?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is erg omdat de meningen van links gewoon neerkomen op het verwoorden van hatelijke kritiek omdat de huidige Vlaamse en Federale regering eindelijk eens willen duidelijk maken dat dit land het zich niet kan permitteren een sociaal systeem in stand te houden dat, in vergelijking met de overige Europese staten, gewoon niet te justifiëren valt en ons daardoor economisch de das omdoet. La Belgique is geen verschijnsel dat helemaal alleen rondzweeft in het heelal. We moeten kunnen optornen tegen een bikkelharde Europese concurrentie. Onze loonkosten mogen bijgevolg niet uit de band springen door excessieve sociale lasten.
|
![]() |
![]() |