![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of omdat hij zegt dat die wet het CGKR bevoegdheden geeft die in strijd zijn met de scheiding der machten ? Of omdat hij zegt dat de staat alles wat zij niet goed vindt wil verbieden maar dat wij tegelijkertijd alles wat niet verboden is maar goed moeten vinden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Gouverneur
|
![]() Omdat hij een vergaande dejuridisering van de private ruimte wenst waarmee hij de mensenrechten in private sociale verhoudingen wenst uit te hollen.
Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Gouverneur
|
![]() Hij vindt dat er teveel regels door de overheid aan de burger worden opgelegd (juridisering van de private verhoudingen). Hij is voor meer vrijheid in sociale aangelegenheden.
Ik ben zijn lectuur nog aan het doorworstelen, maar hoe meer je leest hoe meer ik van de ene verbazing in de andere val met betrekking tot zijn aanstelling als bestuurder bij het CGKR. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je die gasten niet mogen doorzenden? Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen reputatie en ze moeten er de gevolgen van ondergaan! Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2014 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Gouverneur
|
![]() Andev, niemand is verantwoordelijk voor de vooroordelen die anderen over hem of haar verzonnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een basisinkomen voor iedereen waar je voldoende goed kan leven en waarvoor je geen klap hoeft te doen... Neen, dank U! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben geen goed werkende justitie en rechtszekerheid! Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tal van criteria kunnen bij de verhuurder een rol spelen en de staat kan deze onmogelijk allemaal legaliseren. Het is niet aan de staat om daar een hoofdcriterium uit te nemen en negatie daarvan strafbaar te maken. En zelfs dan nog , als je gewoon niet wil verhuren aan zigeuners is dat uw zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Totalitarisme gaat over de diepte en breedte van overheidsbeslissingen. Als het volledig leven geregeld en/of gereguleerd wordt door de overheid, dan spreekt men van totalitarisme. Of die beslissingen nu democratisch zijn ingevoerd of niet, verandert daar niets aan. Democratie zegt iets over het proces om tot die overheidsbeslissingen te komen.
![]() |
![]() |
#311 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat hij geen zinnige dingen zegt. Afwachten wat dit in de praktijk betekent. Of hij als overheid bereid is de antidiscriminatiewetgeving, waar hij tegen is maar die democratisch gestemd is, op een niet discriminerende wijze toe te passen of dat hij het tegendeel zal doen, en dus maw de wet overtreden. In dat laatste geval heb je een platvloerse opportunist met een mooi theorietje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal met de liberalen en conservatieven in de regering niet veranderen. Binnen vijf jaar zullen er minder vrijheden zijn als nu. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 oktober 2014 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kom je daar toch bij? Geen enkele partij heeft die vrijheidsbeperkende rotwetten voor een verkiezing in haar programma vermeld. We kunnen ze niet eens met een referendum wegstemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al dat geleuter over de "rechten" van krapuul (want dat is het gewoon) loopt de spuigaten uit! Je kan steunen op het "gerecht"? Vergeet het maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu juist de kritiek van Storme. Het is een subjectief gevoelen.
De staat bepaalt wat het is en wat het niet is en dat kan volgens Storme niet. Bovendien zijn er ook dingen die jij discriminerend kan vinden maar de staat niet en omgekeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik kan inkomen (begrijpen kan ik niet daar ik zelf niet van vreemde afkomst ben) dat het niet aangenaam is als mensen anders naar u kijken terwijl ge net zo goed een Vlaming zijt als ik. Ik mag hopen dat diegenen die niet naar huidskleur kijken dat compenseren. Racistische klootzakken hebt ge overal. Maar vergeet niet: In order for you to insult me, I'd first have to value your opinion. Probeer van dergelijk uitschot niet wakker te liggen. Ze hebben hun eigen achterlijkheid niet gekozen. Maar ze hebben wel het recht om die achterlijkheid te uiten. En dat recht zal ik altijd verdedigen, ongeacht de situatie. Het recht om te mogen zeggen wat men wenst. Om racisten als idioten te kunnen bestempelen.
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |