![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik steun deze regering dan ook niet, net omdat de individuele vrijheid de komende vijf jaar niet zal verhogen.
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel jaren ben je daar mee bezig? Hoeveel zal dat je kosten aan geld en tijd en ergernis? Stel dat de "tegenpartij" geld genoeg heeft om dure advocaten in te zetten die weten dat je gelijk hebt maar door een komma teveel of te weinig die ze wel ergens zullen ontdekken kan en mag er niets gebeuren? enz Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2014 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ook meteen wat Storme zegt. Je kan de mens niet opleggen rationeel te zijn en hem verplichten elk denken af te wegen en te toetsen aan deze wet. Je kan met andere woorden de blanke niet verplichten de zwarte graag te zien en omgekeerd natuurlijk ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Gouverneur
|
![]() Persoonlijk ben ik ook voor vrije opinie of vrij debat. Ik geloof dat achter een groot aantal (niet alle) van die racistische meningen terechte frustraties schuilgaan die gebaseerd zijn op ervaringen van mensen.
Mijn blanke Vlaamse adoptievader is bijvoorbeeld zeer Vlaamsgezind. Hij denkt "heel volks over vreemden" en ik neem hem dat geheel en al niet kwalijk. Hij verhuurt bijgevolg ook niet aan zomaar iedereen. Alleen kan zijn houding onrechtstreeks een weerslag hebben op mijn persoon wanneer dat tegen mij gebruikt wordt omdat men mij abusievelijk voor een vreemdeling aanziet. En dat is het nadeel dat ik daarvan ondervind. Hij weet dat, maar verandert helaas niet van gedachten, die vrij zijn. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=andev;7380528]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Gouverneur
|
![]() DucDEnghien, als je in een rechtstaat wil leven kan dat soms een probleem zijn. Maar het alternatief is dat iedereen het recht in eigen handen neemt waardoor zoals vroeger clans ontstaan die zich tegen elkaar wreken en zo hun recht opeisen. Neen dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Gouverneur
|
![]() Weet er iemand wat 'de Blauwen' zijn of zoiets. Mijn adoptievader was daar lid van. Iets met 'blauw' in de naam. Het was zeer Vlaamsgezind, denk ik. Jullie moeten dat beter kennen dan ik.
Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=DucDEnghien;7380532]Daar hebben we Ayne randgeval weer.
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga uit van wat Storme zelf zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
|
![]() In een rechtstaat zijn er uitstekende, goede, middelmatige, slechte en rampzalige advocaten. De prijs die je betaalt, bepaalt de keuze wie je als advocaat kan gebruiken. Hoe meer geld je hebt, hoe beter de service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 oktober 2014 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja. ik acht dat onderscheid niet zo belangrijk tussen een totalitair regime en een dictatuur. Maar waarschijnlijk druk je het correcter uit dan ik. In sommige dictaturen heb je meer persoonlijke vrijheden dan in België, ook al heb je er geen democratie. Of noem het bolletjeskleurderij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben het daarmee eens. Ïk vind zelf ook dat de erelonen van advocaten niet vrij te bepalen zouden mogen zijn. Indien de wet het recht op gelijkwaardige juridische bijstand waarborgt, dient die bijstand toegankelijk te zijn voor iedereen. Een betaalbare advocaat is daarom wel belangrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Gouverneur
|
![]() Mijn ervaring is dat je zelfs met de beste advocaat niet veel verder komt indien je zelf als client niet voldoende bewijslast kunt bijeenbrengen om een zaak te maken.
Mijn idee is dat je als client zelf vooral moet zorgen dat je je advocaat kan voorzien van genoeg bewijsmateriaal. Indien je dat niet kan, vergeet het dan maar, hoe duur je hem of haar ook betaald hebt. Daarnaast is het zo dat, indien je de wetgeving kent en je weet hoe je juridisch bewijsmateriaal dient te verzamelen, je je rechten kan verdedigen zonder advocaat. Indien je bewijsmateriaal onvertuigend is, zal de rechter je wel in het gelijk stellen, ookal heb je geen advocaat en ben je laaggeschoold. De rechter dient immers de wet te volgen. Je kan altijd in cassatie gaan als je meent dat de rechter de procedures niet correct heeft gevolgd. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over directe democratie, Johan.
Storme is de enige N-VA-er die directe democratie bepleit. Jij insinueert dat Storm niet bereid is de om consequenties van zijn keuze te dragen. Daarna begin je over de antidiscriminatiewet die de wetgever stemde. Dat heeft niets met directe democratie te maken. De wetten die in het parlement gestemd worden komen niet eens op democratische wijze tot stand maar op particratische. En niet zelden tégen wat de kiezer beloofd werd voor de verkiezingen.
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tomas slaat er trouwens met de klak naar. Vlamingen MAKEN gebruik van de antidiscriminatiewet, maar ze worden afgewimpeld door het CGKR.