![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#342 |
Gouverneur
|
![]() Wel indien dat zo is, Knuppel, dan is dat inderdaad niet correct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat er volledige vrijheid van gedachten dient te zijn. In theorie wordt dat recht ook gewaarborgd door de grondwet, dus ik zie het probleem niet. Er is vrijheid van vereniging, vrijheid van geloofsovertuiging en vrijheid van opinie.
Het aanzetten tot haat en bijgevolg tot geweld is natuurlijk iets anders. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien is het aanzetten tot haat een mening en geen geweld. Als iemand zegt dat zwarten halve apen zijn die de kwalificatie 'mens' niet verdienen en dat zwarten gemarginaliseerd zouden moeten worden, dan is dat duidelijk racisme. Het is ook duidelijke haat. Maar het is en blijft een mening. Een achterlijke mening, ja, maar desondanks, een mening. Aanzetten tot haat is toegelaten in een vrije samenleving.
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://rudidierick.wordpress.com/201...h-cgkr-update/ Als je meer wil horen van iemand die het heeft geprobeerd, en die nul op het request kreeg moet je Daiwa maar eens een PB sturen.
![]() |
![]() |
#347 |
Gouverneur
|
![]() De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is vrijheid van meningsuiting wel degelijk absoluut. Een verbod op belediging is een schending van die vrije meningsuiting en bijgevolg uit den boze. Het is gevaarlijk om iets zo vaag als 'een belediging' te verbieden. Het zet de deur open voor totale onderdrukking van vrije meningsuitingen.
![]() |
#349 |
Gouverneur
|
![]() Wel, Nebur, ik respecteer jouw recht op die mening, waar ik het geheel en al mee oneens ben. Alles heeft zijn grenzen, ook vrijheden. Absoluutheid is nooit goed. Trouwens de een zijn recht is vaak een grens voor de rechten van de andere in een samenleving. Mocht je alleen leven op de wereld had je alle vrijheid die je wilde. Dat is echter niet het geval. Het respecteren van jouw mensenrechten door mij, is voor mij een plicht. Ik heb daardoor geen onbeperkte vrijheid. Andersom is dat ook zo.
Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Gouverneur
|
![]() Om het verder over Storme te hebben: hij maakt een kunstmatig onderscheid tussen de moraal van de mensen in de private ruimte en de moraal 'opgelegd' door een overheid.
Hij vergeet daarbij dat de overheid het volk is. Het zijn de door het volk gekozen vertegenwoordigers die de verkozen moraal bindend maken voor iedereen via het maken van wetten. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een consequente implementatie van de visie van Storme zou een maatschappij kunnen ontwrichten. Je kan een spiraal van haat op gang brengen die zelfs de economie kan doen imploderen. Zo ver zal het niet komen, omdat ik vrij zeker ben dat Storme zijn principes ook zal inbinden in de praktijk. Wat dan zal overblijven is wat meer vrijheden voor sommigen om te discrimineren. Waarschijnlijk bepaalde ondernemers. Mooie principes kunnen tot gruwels van toepassingen leiden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 oktober 2014 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De antidiscriminatiewetten leiden als vanzelfsprekend tot censuur en zelfcensuur. Zelfcensuur spruit voort uit de angst voor de gevolgen als men zijn mening durft te uiten. Niet alleen in Denemarken werden er TV-programma's geschrapt uit schrik voor gewelddadige reacties. Ook de Belgische media doen aan zelfcensuur, en zelfs aan gedwongen censuur. Er bestaat al lag geen vrijheid van meningsuiting meer in Belgique. Of wat denk je hier van? Citaat:
![]() |
![]() |
#354 |
Minister-President
|
![]() De overheid moet nooit zaken beoordelen op basis van intenties. Laster moet wat mij betreft niet strafbaar zijn. Wat is laster? Hoe hoog is de gelden schade? Hoe bewijst ge een oorzakelijk verband daartussen?
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het Handvest voor Vlaanderen is een voorgesteld basisdocument voor Vlaanderen waarin de rechten en vrijheden van de Vlamingen en de werking van de Vlaamse deelstaat worden beschreven. De tekst is gebaseerd op de Belgische Grondwet, de bijzondere wetten op de staatshervorming en internationale mensenrechtenverdragen. Het document wordt veelal aangeduid als een Vlaamse Grondwet, hoewel noch de Vlaamse Gemeenschap, noch het Vlaams Gewest de bevoegdheid heeft een Grondwet aan te nemen. De tekst zou dus eerder een symbolische waarde hebben, ook omdat Vlaanderen er een eerste keer als natie wordt aangeduid en omdat er een aantal sociale rechten en principes in worden vermeld. (Wikipedia). Als je het dus niet kunt vinden met de grondrechten opgesomd in de Belgische grondwet, zal je de toekomstige grondwet voor Vlaanderen ook maar een vodje papier vinden. Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bel naar het CGKR. Wedden dat die niets zullen doen. Ze zijn nu selectief in hun bestrijding van racisme en discriminatie en zullen dat blijven met Storme. Die legt gewoon andere accenten. Is het dan zo moeilijk eens echt het goede voorbeeld geven als CGKR?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 oktober 2014 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Gouverneur
|
![]() In onze democratie worden de grondrechten van minderheden gevrijwaard. De meerderheid kan haar wil niet zomaar opleggen aan de minderheid. Of wil jij het andersom: dat de minderheid haar moraal oplegt aan de meerderheid?
Laatst gewijzigd door Tomas : 27 oktober 2014 om 21:12. |
![]() |
![]() |