Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2014, 07:53   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Relikwie? Hoezo? In de meeste Vlaamse dorpen staat er nog steeds een kerk. Heel herkenbaar voor de mensen. Als je door de polders fietst, zijn de kerktorens van de dorpen trouwens je gids.

Kom eens wat meer buiten, beste vriend.
Dat is inderdaad de realiteit hier in Vlaanderen / België / Nederland / ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 07:54   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Zo'n bord moet religieneutraal zijn. Het zou neutraliteit moeten uitstralen. Zoals in scholen, bedrijven en overheidsdiensten.
Begin met u zelf.
Oud 29 oktober 2014, 07:54   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ziet u eigenlijk een symbool van een bepaalde religie?
Ik zie dat alvast niet
Oud 29 oktober 2014, 07:55   #24
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

typisch extreem linkse reactie / draad : ik heb totaal geen grond voor mijn punt dus ik roep racisme en/of discriminatie en alles wat ik zeg en denk is ontegensprekelijk juist en waarheid
Oud 29 oktober 2014, 07:58   #25
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dankzij zo'n mensen is het hier zover kunnen komen.
eerder mede door de "inbreng" van dit soort mensen.
Oud 29 oktober 2014, 07:59   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
eerder mede door de "inbreng" van dit soort mensen.
Ja.
Oud 29 oktober 2014, 08:15   #27
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Is een kerktoren tegenwoordig al een uiting van racisme? Welke onzin gaat er nog zoal komen?
In een politiek correcte heilstaat dient alles wat een ander als beledigend of als racistisch ervaart verboden te worden.

Ik er vanuit dat Houzee een grap maakt maar in wezen is dit de richting die we ingezet hebben.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 08:29   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In een politiek correcte heilstaat dient alles wat een ander als beledigend of als racistisch ervaart verboden te worden.

Ik er vanuit dat Houzee een grap maakt maar in wezen is dit de richting die we ingezet hebben.
Ik vrees dit ook.
Oud 29 oktober 2014, 08:49   #29
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

@ TS: Racisme als pars pro toto voor alles wat niet neutraal is?
Ik denk dat je bedoelde dat je liever een bord wilt dat seculier is. Jouw oproep boet hierdoor, mi. terecht, aan kracht in.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 18:18   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een kerktoren tegenwoordig al een uiting van racisme? Welke onzin gaat er nog zoal komen?
Voor de geradicaliseerde atheïstische fundamentalisten is alles wat van ver op een toren lijkt een provocatie. Tussen hun houding en die van de radicale islam bestaat weinig verschil.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 18:20   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind huizen met rode dakpannen beledigend voor mijn gele politieke overtuiging. Ze doen teveel aan communistische dictaturen denken. Vanaf nu alleen nog gele dakpannen toegelaten?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 18:27   #32
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

even tussendoor

oude "bebouwde kom" borden zoals hieronder verliezen hun "kracht" in 2015

concreet, als u na juni 2015 dergelijk bord ziet. dan mag u gewoon uw snelheid aanhouden die geldig was van voor dit bord.
want vanaf juni 2015 heeft dit bord geen waarde meer.
Oud 29 oktober 2014, 19:36   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Je ziet ze overal in België : de platen die de bebouwde kom markeren, bij het binnenrijden van een stads- of dorpscentrum.

Niks mis mee?!? Ik denk toch niet meer van deze tijd. Dat kerkgebouw op die borden stoort mij mateloos.

Dit is nog zo'n typisch relikwie uit de tijd dat kerk en staat nauwelijks gescheiden waren van elkaar.

Het confronteert telkens weer met dar archaïsche Vlaanderen onder de kerktoren, naar de oerblanke tijd waarin diversiteit niet mocht bestaan.

Kan de wetgever dit bord nu eindelijk eens naar de prullenbak verwijzen zodat alle mensen zich kunnen thuisvoelen wanneer ze een gemeente of stad binnenrijden?

Dank u
In een bebouwde kom staan natuurlijk geen kerken! Hoe dom dat ze op dat bord nu net doen alsof de meeste gemeentes en dorpen toch wel een kerktoren hebben zeker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 19:55   #34
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Het gaat er niet over dat er in de meeste Vlaamse dorpskernen een kerk staat (dikwijls nog fraaie gebouwen ook), maar wel over het feit dat het religieuze kenmerken zijn. Hoe zouden wij reageren als er een moskee op zo'n bord zou worden afgebeeld? Ook kwaad en terecht overigens, de overheid moet neutraal zijn.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 20:03   #35
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
even tussendoor

oude "bebouwde kom" borden zoals hieronder verliezen hun "kracht" in 2015

Agge da bord ziet : TERUGKEREN
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 20:07   #36
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat racisme, het is alleen een indirecte vorm ervan. Zoals de meeste extreemrechtsen hier ook trouwe aanhangers zijn van de roomskatholieke kerk omdat ze op die manier ongestraft kritiek kunnen leveren op vreemdelingen die in ons geval dikwijls moslim zijn.

Men geeft vreemdelingen systematisch de indruk dat ze niet welkom zijn in Vlaanderen, want Vlaanderen wilt onder de kerktoren leven en zich niet openstellen naar andere culturen. Multicultuur wordt in Vlaanderen vooral beleden met de mond, maar in de praktijk ... ho maar, geen plaats voor vreemdelingen in onze traditionele dorpskern seg, sluit ze maar allemaal op in Brussel.

Kerkgebouwen zijn ook al lang niet meer kenmerkend voor de skyline van de meeste steden, het is tekenend in dat verband dat u moet verwijzen naar uw polderdorpjes tegen de nederlandse grens!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 21:16   #37
Varrus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat racisme, het is alleen een indirecte vorm ervan. Zoals de meeste extreemrechtsen hier ook trouwe aanhangers zijn van de roomskatholieke kerk omdat ze op die manier ongestraft kritiek kunnen leveren op vreemdelingen die in ons geval dikwijls moslim zijn.

Men geeft vreemdelingen systematisch de indruk dat ze niet welkom zijn in Vlaanderen, want Vlaanderen wilt onder de kerktoren leven en zich niet openstellen naar andere culturen. Multicultuur wordt in Vlaanderen vooral beleden met de mond, maar in de praktijk ... ho maar, geen plaats voor vreemdelingen in onze traditionele dorpskern seg, sluit ze maar allemaal op in Brussel.

Kerkgebouwen zijn ook al lang niet meer kenmerkend voor de skyline van de meeste steden, het is tekenend in dat verband dat u moet verwijzen naar uw polderdorpjes tegen de nederlandse grens!
Nou en? Als dat nu mijn cultuur is? Bovendien heeft "Vlaanderen" deze mensen ook niet gevraagd om naar hier te komen, dat is ons opgelegd. Gaat men nu ook al opleggen dat we dat leuk moeten vinden (en het antwoord is ja)?
Varrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 21:31   #38
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Nou en? Als dat nu mijn cultuur is? Bovendien heeft "Vlaanderen" deze mensen ook niet gevraagd om naar hier te komen, dat is ons opgelegd. Gaat men nu ook al opleggen dat we dat leuk moeten vinden (en het antwoord is ja)?
Wat bedoel je nu, multikul is toch leuk ?
Oud 29 oktober 2014, 21:54   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar zit het beledigende in de afbeelding van het bord? Ik zie iets wat op huizen en een toren moet lijken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 21:56   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet over dat er in de meeste Vlaamse dorpskernen een kerk staat (dikwijls nog fraaie gebouwen ook), maar wel over het feit dat het religieuze kenmerken zijn. Hoe zouden wij reageren als er een moskee op zo'n bord zou worden afgebeeld? Ook kwaad en terecht overigens, de overheid moet neutraal zijn.
Een religieus kenmerk zou een toren zijn met een kruis erop. Nu zie ik iets wat op een toren moet lijken. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be