Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2014, 22:41   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
bah ik weet nog zo niet, de bevalling en de 9 maanden zwangerschap op zich zijn voor mij echt wel het belangrijkste euvel .. plus dat ik er in het algemeen echt wel op vooruit zou gaan - dat ik geen man/klassiek gezinnetje zou hebben, weegt me eerlijk gezegd niet zwaar, ik zou dan sowieso 1070€ per maand als gezinshoofd via het Ocmw krijgen + dan nog eens zo'n 150€ aan kindergeld, reken maar eens uit: dat doet al zo'n 1220€ in de maand, vergeleken met mijn schamele 850€ nu (waarvan mijn schuldbemiddelaarster nog eens zo'n 30€ per maand van afpitst), is dat echt wel een 'goed loon'
U gaat er dus van uit dat een kind schijnbaar geen financiële opoffering vraagt?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:44   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gaat er dus van uit dat een kind schijnbaar geen financiële opoffering vraagt?!
euch toch niet de eerste 5 jaar?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:47   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

JVDB ik heb dan 370€ in de maand extra, en ik zit dan waarschijnlijk ook in mijn woning waar ik momenteel voor op de wachtlijst sta ivm. sociaal verhuurkantoor, dus heb ik dan ook het voordeel van huursubsidie (wat ik nu niet heb) .. nee, ik kan er eigenlijk - zeker de eerste jaren, enkel maar op vooruit
Oud 31 oktober 2014, 22:48   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen? Ooit al eens stilgestaan bij de kostprijs van luiers?
Oud 31 oktober 2014, 22:48   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JVDB ik heb dan 370€ in de maand extra, en ik zit dan waarschijnlijk ook in mijn woning waar ik momenteel voor op de wachtlijst sta ivm. sociaal verhuurkantoor, dus heb ik dan ook het voordeel van huursubsidie (wat ik nu niet heb) .. nee, ik kan er eigenlijk - zeker de eerste jaren, enkel maar op vooruit
U gaat er dus blijkbaar steeds van uit dat een kind u geen euro meer zal kosten. Geen grotere illusie!
Oud 31 oktober 2014, 22:49   #66
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
bah ik weet nog zo niet, de bevalling en de 9 maanden zwangerschap op zich zijn voor mij echt wel het belangrijkste euvel .. plus dat ik er in het algemeen echt wel op vooruit zou gaan - dat ik geen man/klassiek gezinnetje zou hebben, weegt me eerlijk gezegd niet zwaar, ik zou dan sowieso 1070€ per maand als gezinshoofd via het Ocmw krijgen + dan nog eens zo'n 150€ aan kindergeld, reken maar eens uit: dat doet al zo'n 1220€ in de maand, vergeleken met mijn schamele 850€ nu (waarvan mijn schuldbemiddelaarster nog eens zo'n 30€ per maand van afpitst), is dat echt wel een 'goed loon'

plus dat ik dan voor later, hopelijk een lief en aanhankelijk kind krijg dat voor mij zal zorgen als ik oud en versleten ben ....

Omdat jij ook zo'n lieverd bent en voor je moeder gaat zorgen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:51   #67
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
De ziekenhuisfactuur van de bevalling zal al 1000 euro zijn. Dag dag, geboortepremie. Of ga je thuis op het toilet je kind eruit persen? En dan doen alsof je niet wist dat je zwanger was

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 oktober 2014 om 22:52.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:53   #68
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen? Ooit al eens stilgestaan bij de kostprijs van luiers?
ik weet niet hoor, maar met zo'n 470€ (met die huursubsidie) extra in de maand, kan men toch kanten uit .. en niet te vergeten Moeders voor Moeders met hun pakketten allerhande (voedsel, kleren ..) waar ik me ondertussen over heb geïnformeerd ...
Oud 31 oktober 2014, 22:55   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet hoor, maar met zo'n 470€ (met die huursubsidie) extra in de maand, kan men toch kanten uit .. en niet te vergeten Moeders voor Moeders met hun pakketten allerhande (voedsel, kleren ..) waar ik me ondertussen over heb geïnformeerd ...
Ik denk niet dat in aanmerking zou komen voor dergelijke hulp, rekening houdend met uw vrij hoog inkomen.

Terloops: met onze zeven kinderen hebben wij als gezin al enige ervaring over de financiële kosten.
Oud 31 oktober 2014, 22:55   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De ziekenhuisfactuur van de bevalling zal al 1000 euro zijn. Dag dag, geboortepremie. Of ga je thuis op het toilet je kind eruit persen? En dan doen alsof je niet wist dat je zwanger was
euch ik heb een ziekteverzekering gekkie, toen ik werd opgenomen voor m'n wijsheidstanden heb ik héééél weinig betaald, daar maak ik me eerlijk gezegd ook geen zorgen over

en ik krijg dan ook 900€ aan geboorteschenken
Oud 31 oktober 2014, 22:56   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tenzij je natuurlijk een hospitalisatieverzekering hebt, maar die is natuurlijk ook niet gratis.

Duizend euro is dan nog het bedrag voor een probleemloze bevalling. Stel dat je geconfronteerd wordt met een keizersnede, dan lopen de kosten flink op.
Oud 31 oktober 2014, 22:57   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat in aanmerking zou komen voor dergelijke hulp, rekening houdend met uw vrij hoog inkomen.

Terloops: met onze zeven kinderen hebben wij als gezin al enige ervaring over de financiële kosten.
bij Moeders voor Moeders kunnen alleenstaande moeders met een Ocmw uitkering terecht hoor, dat heb ik nagevraagd ...
Oud 31 oktober 2014, 22:57   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euch ik heb een ziekteverzekering gekkie, toen ik werd opgenomen voor m'n wijsheidstanden heb ik héééél weinig betaald, daar maak ik me eerlijk gezegd ook geen zorgen over
U kletst hier wel echt uit uw nek. Er is bijna geen enkele hospitalisatieverzekering die tandheelkunde in haar polis opneemt. Daarnaast worden extracties helemaal niet terugbetaald.
Oud 31 oktober 2014, 22:58   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij Moeders voor Moeders kunnen alleenstaande moeders met een Ocmw uitkering terecht hoor, dat heb ik nagevraagd ...
Niet als uw inkomen te hoog wordt, wat heel normaal is. Als ik uw rekensommetje zie, dan begint u op den duur meer te incasseren dan een arbeidster die in een fabriek werkt.
Oud 31 oktober 2014, 23:06   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat er dus blijkbaar steeds van uit dat een kind u geen euro meer zal kosten. Geen grotere illusie!
ik las onlangs op een ander forum dat luiers bij de Lidl schijnbaar de beste zijn ivm. prijs/kwaliteit, en dat ze geen fortuinen kosten ..

dan ivm. eten zal ik zien van zo lang mogelijk zelf borstvoeding te geven, en dan geleidelijk aan papjes van zelfgemaakte puree, groenten en een klein beetje kip .. aardappelen, een zak van 5kg kost nog geen 2€, een pak wortels van een kilo nog geen 0,70€ .. een stukje kip nog geen 2€ .. daarnaast geplette bananen en appels die ook ver van duur zijn ...

kleren zal ik via de kringloopwinkel op de kop tikken en via de pakketten van bij MvM ...

rest de bezoeken bij de dokter .. die grotendeels terugbetaald worden veemits ik het Omnio-statuut heb nij de mutualiteit ..

nee, de eerste jaren ga ik vast en zeker kunnen sparen, want ik zal ook geen creche of schoolkosten hebben
Oud 31 oktober 2014, 23:08   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik las onlangs op een ander forum dat luiers bij de Lidl schijnbaar de beste zijn ivm. prijs/kwaliteit, en dat ze geen fortuinen kosten ..
Ja, die van de Lidl zijn inderdaad goed. Alleen weet u niet hoe de bips van het kindje zal reageren. Hierdoor heeft mijn vrouw voor bepaalde van onze kinderen noodgedwongen "echte" Pampers moeten gebruiken, bij andere ging het moeiteloos met Lidl- en Kruidvatpampers.

Alleen: pampers blijven prijzig. Hoe dan ook.
Oud 31 oktober 2014, 23:08   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kletst hier wel echt uit uw nek. Er is bijna geen enkele hospitalisatieverzekering die tandheelkunde in haar polis opneemt. Daarnaast worden extracties helemaal niet terugbetaald.
bizar want ik heb echt wel heel weinig betaald ...
Oud 31 oktober 2014, 23:09   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan ivm. eten zal ik zien van zo lang mogelijk zelf borstvoeding te geven, en dan geleidelijk aan papjes van zelfgemaakte puree, groenten en een klein beetje kip .. aardappelen, een zak van 5kg kost nog geen 2€, een pak wortels van een kilo nog geen 0,70€ .. een stukje kip nog geen 2€ .. daarnaast geplette bananen en appels die ook ver van duur zijn ...
Daar kruipt inderdaad het geld niet in. Alleen zult u er wel moeten op toezien dat uw kind meer en anders eet dan alleen kip. Afwisseling is heel belangrijk voor kindjes van die leeftijd. Niet omwille van de smaak, maar wel de wisseling van allerlei producten met diverse vitamines, mineralen, vezels, enzovoort.
Oud 31 oktober 2014, 23:10   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, die van de Lidl zijn inderdaad goed. Alleen weet u niet hoe de bips van het kindje zal reageren. Hierdoor heeft mijn vrouw voor bepaalde van onze kinderen noodgedwongen "echte" Pampers moeten gebruiken, bij andere ging het moeiteloos met Lidl- en Kruidvatpampers.

Alleen: pampers blijven prijzig. Hoe dan ook.
ach i see, ik las dat de pampers van 'Pampers' juist niet zo goed zouden zijn ivm. gevoeligheid, allergische reacties enzo ..
Oud 31 oktober 2014, 23:10   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bizar want ik heb echt wel heel weinig betaald ...
Wat is weinig voor een extractie?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be