![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens sterven doe je altijd alleen....net als dat je alleen wordt geboren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2014 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste Babel. Die vrouw zoekt vroeg of laat een andere partner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Rudy, lees anders aandachtig mijn verhaal.
Rudy, ze zijn volgend jaar 30 jaar getrouwd. Het spreekwoordelijke kalf van zelf kinderen krijgen is voor de vrouw in kwestie al lang verdronken. Ze zag hem zo graag dat ze, ondanks die moeilijke keuze, toch samen zijn gebleven en er samen het beste van hebben gemaakt. Nogal iets anders dan jouw idiote stelling dat mensen die er bewust voor kiezen kinderloos te blijven het gevolg is van een gebrek aan affectie. Wat dan te zeggen over kinderrijke koppels die uit elkaar gaan? Een geval van té veel affectie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 3 november 2014 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ze dat niet is. Mocht ze zich niet hebben kunnen neerleggen bij hun gezamenlijke beslissing betreffende kinderen, zou het huwelijksbootje al lang schipbreuk geleden hebben.
Toch nog even in herinnering brengen dat het hier niet alleen over dit specifieke geval gaat. Het ging over jouw veralgemening dat mensen die er bewust voor kiezen om kinderloos te blijven, een gebrek aan affectie hebben. Dat is hetgene wat ik wilde ontkrachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En jouw mening is nog steeds even weinig onderbouwd en idioot geformuleerd. Mensen die kinderen willen maken ook een egocentrische keuze. Elke keuze over de eigen toekomst is per definitie egocentrisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel maar eens tegen je lief dat je geen kinderen wilt. Ze zal je met haar reeënogen aankijken maar jij gaat door het leven als eenzaat, ook al heb je een wip links en rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jij beweert dat mensen die wensen kinderloos te blijven een eenzaam leven lijden/leiden. De realiteit spreekt dat tegen. Er zijn voldoende kinderlozen koppels of zelfs mensen die ervoor opteren om als single door het leven te gaan (priesters bijvoorbeeld). Ik hoef niks te onderbouwen aangezien er voldoende mensen rondlopen die jouw stelling ondergraven. Mening, mening. Formuleer het dan ook als mening. Een mening gaat als volgt: "ik vind mensen die ervoor opteren om kinderloos te blijven..." Ter vergelijking, dit is een stelling: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, de doorsnee burger wordt geen priester. Uw voorbeeld vind ik dan ook misplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb steeds ondervonden dat mensen die gekozen hadden om kinderloos te blijven heel intelligente mensen waren.....Marginalen daarentegen heb ik nooit die keuze weten maken laat staan ze te overwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Partijlid
|
![]() Voordat je een kleine maakt zou je eerst moeten uitrekenen hoeveel hij gaat kosten aan energie, hoeveel Watt hij gaat verbruiken op 80 jaar om verwarmd en verplaatst te worden, om er eten voor te telen enz, dus hoeveel bomen, hoeveel liter mazout en hoeveel kilo kolen moeten daar voor worden in brand gestoken, en is het dan nog de moeite om er aan te beginnen? Blijkbaar kan de mens niet veel meer dan het gecontroleerd in brand steken van de omgeving en moet daarom beschouwd worden als de meest mislukte diersoort ooit, die het verdient om zo rap mogelijk te verdwijnen. En zeg niet dat dat niet kan. De dinosaurussen dachten ook dat ze niet konden verdwijnen.
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bembem : 4 november 2014 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, ik geef mijzelf nog zo'n 2-3 jaar en dan hak ik definitief de knoop door, 't is nu ook niet omdat ik zogezegd 'arm' ben dat ik maar voor de rest van m'n leven geheel kinderloos verder dien te gaan, tenslotte zie ik andere 'armen en precairen' dagelijks rondlopen met hun 4 patotters enzo, en 't is nu ook niet dat ik dat kind helemaal niets zou kunnen meegeven voor een goede start in het leven later, daarbij zijn bemiddelde ouders heus niet altijd een garantie op 'een goed leven later', kijk bvb. maar naar mij -> ik was rotverwend vroeger, m'n ouders passeerden grandioos de adoptietesten, papounet had een diplomatieke functie in het buitenland (no kidding), en wat is er van me geworden? juist ja: een werkloze bijna marginale eenzame vrouw van middelbare leeftijd die waarschijnlijk binnenkort op het Ocmw vliegt als kuisvrouw via art. 60 ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |