Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2014, 09:21   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpele vraag,
geen antwoord.

Dus, wij dringen wat aan.

Waarom deed hij het niet ?

.
Omdat de CD&V zijn veto stelde.

Nog vragen?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 09:22   #22
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de schuld van NVA ? hij was bang om stemmen te verliezen of zo ?
Hij wou zijn vrienden niet boos maken, net zoals Bart Dewever ze niet boos wil maken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 09:23   #23
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Omdat de top van de sossen teveel zouden moeten betalen.
Niet alleen de top van die partij...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 november 2014 om 09:24.
Oud 7 november 2014, 10:06   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpele vraag,
geen antwoord.

Dus, wij dringen wat aan.

Waarom deed hij het niet ?
Open VLD was er niet voor te vinden. Van CD&V mocht Elio Di Rupo Open VLD niet bij Groen/Ecolo buiten de regering plaatsen.

Als N-VA nu opnieuw een vermogenswinstbelasting wenst in te voeren komen ze opnieuw Open VLD tegen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 10:10   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Marc Coucke: 1,45 miljard euro winst met de verkoop van zijn bedrijf. Belasting betaald op dit bedrag: 0 euro.

Bart Dewever: Er is gewoon geen alternatief voor ons beleid...
Coucke heeft zijn bedrijf pas in 2012 van de beurs gehaald om het 2 jaar later te verkopen. Of dit onder goede-huisvader beleid valt is nog niet zo zeker. Als de fiscus het bekijkt als goede-huisvader beleid is het vrij van belasting op meerwaarde. Als de fiscus het bekijkt voor wat het is dan is er wel degelijk een belasting op meerwaarde van toepassing.

Marck Coucke stapt best zelf naar de fiscus om te onderhandelen. In tegendeel tot de heersende perceptie is er momenteel wel al een belasting op meerwaarde als het een economische activiteit uitmaakt.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 november 2014, 10:27   #26
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Et alors? Btw is ook een belasting op een belasting. Op iedere uitgave van je zuur verdiende en dik belaste centen wordt je nog eens belast.
Et alors? Dat is een reden om het wel te doen?

Citaat:
De eigenaar van een nieuwe auto die de weg op gaat betaalt inverkeerstelling, diegene die hem later als tweedehands in het verkeer stelt, zal daar opnieuw inverkeerstelling op betalen.

Citaat:
Maar dat vindt iedereen intussen ook normaal...
Dat zeg jij.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 10:37   #27
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
vermogenswinstbelasting # vermogensbelasting. Dat zijn twee totaal verschillende zaken. (een vermogensbelasting is inderdaad een idiote belasting)
Maar ik zie niet in waarom een (beperkte) heffing op gerealiseerde meerwaarden niet zou kunnen of mogen ?
Als men dat dan budgetneutraal koppelt aan lastenverlaging op arbeid lijkt het me eerder positief voor de economie.
Als we winstbelasting gaan afschaffen en een verlies-reductie opzetten?
Oud 7 november 2014, 12:03   #28
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, het is een winst. Een winst van 60 miljard oude Belgische franken waar hij geen cent op betaalt. Als ik 100 euro opslag krijg, ben ik er meteen 50 kwijt aan de belastingen. Da's nochtans ook een winst. Mijn baas beloont me voor het goede werk, terwijl ik daar maandelijks geen minuut langer hoef voor te werken.
Maar als het om een exuberant bedrag gaat, dan wordt er vanalles uit de kast gesleurd om dit recht te praten.
En ja, de "meeste investeerders zus en zo"...
Gaap!
Op grond van welke bepalingen wordt er in die transactie met Omega Pharma geen belasting betaalt?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 12:12   #29
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ja

Citaat:
Ja

Citaat:
Dat zeg jij.
Inderdaad

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 november 2014 om 12:13.
Oud 7 november 2014, 12:15   #30
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Op grond van welke bepalingen wordt er in die transactie met Omega Pharma geen belasting betaalt?
Ik ben geen fiscaal expert. Feit is dat hij er, volkomen legaal, geen cent belasting op betaalt.

Oud 7 november 2014, 12:22   #31
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben geen fiscaal expert. Feit is dat hij er, volkomen legaal, geen cent belasting op betaalt.
Als je zoiets simpel niet kan duiden kan men jou gelijk wat wijsmaken.

Ik lees in de krant dat de bewering gesteund is op de belastingvrijstelling voor particulieren.
Nochtans lees ik dat de verkoop door vennootschappen gebeurd is. Dat zijn geen particulieren. Dergelijke transacties in persoonlijke naam heb ik trouwens nooit gezien omdat ze gepaard gaan met een belangrijke voorfinanciering. Weinig particulieren gaan even een miljard euro in eigen naam lenen, laat staan dat een bank ertoe bereid is.

Uiteindelijk kan je jouw uitspraak maar doen op het einde van de aangiftetermijn voor dergelijke winsten, en met kennis van zaken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 12:47   #32
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart Dewever: Er is gewoon geen alternatief voor ons beleid...
Dat klopt, dit beleid is het beste dat mogelijk waar waar iedereen het over eens kom komen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:06   #33
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ja

Ja

Inderdaad
Boeiend. Maar niet heus.
Oud 7 november 2014, 13:10   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben inderdaad minder belastingen nodig op arbeid.
Arbeid moet zwaar belast blijven want hoe ga je anders de meer dan 1 miljoen ambtenaren hin loon, hun 86 betaalde verlofdagen en extra feestdagen en dubbele pensioenen betalen? Dat is niet gratis, U moet daarvoor tot 67 gaan werken en blij zijn met 982 Euro/maand pensioen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:15   #35
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meerwaardes die men realiseert op de verkoop van aandelen zijn in ons land in principe onbelast. Daar is een uitzondering op : als de meerwaarde uit pure speculatie komt. Wat hier niet het geval lijkt te zijn.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:16   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we winstbelasting gaan afschaffen en een verlies-reductie opzetten?
Er is hoegenaamd geen sprake van verlies reductie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 13:22   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meerwaardes die men realiseert op de verkoop van aandelen zijn in ons land in principe onbelast. Daar is een uitzondering op : als de meerwaarde uit pure speculatie komt. Wat hier niet het geval lijkt te zijn.
Dat is volledige foute interpretatie. Meerwaarde is in principe wel belast onder de huidige wetgeving. Enkel indien de transacties geschieden in het kader van goede-huisvader beheer is de belasting op meerwaarde niet van toepassing. Dit ongeacht of de meerwaarde geraliseerd is door fysieke personen, vennootschappen, holding-structuren of vzw's.

Aangezien dit een operatie betreft waar in minder dan 3 jaar tijd er een bedrijf van de beurs is gehaald en buiten de beurs om met aanzienlijke meerwaarde is verkocht vallen deze transacties niet onder het beleid van een goede-huisvader. Door het speculatief karakter is de meerwaarde hier wel belastbaar.

Oud 7 november 2014, 13:23   #38
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tweetjes Bekijk bericht
En die extreem hoge vergoedingen bij sluiting/reorganisatie van grote ondernemingen.
Die worden niet betaald door de belastingbetalers maar door mijn werkgever.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 14:25   #39
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je zoiets simpel niet kan duiden kan men jou gelijk wat wijsmaken.

Ik lees in de krant dat de bewering gesteund is op de belastingvrijstelling voor particulieren.
Nochtans lees ik dat de verkoop door vennootschappen gebeurd is. Dat zijn geen particulieren. Dergelijke transacties in persoonlijke naam heb ik trouwens nooit gezien omdat ze gepaard gaan met een belangrijke voorfinanciering. Weinig particulieren gaan even een miljard euro in eigen naam lenen, laat staan dat een bank ertoe bereid is.

Uiteindelijk kan je jouw uitspraak maar doen op het einde van de aangiftetermijn voor dergelijke winsten, en met kennis van zaken.
Wat jij daar allemaal meent te over moeten weten interesseert me niet. Feit is dat hij er niet op betaalt en zelf stelt de heisa daarover te snappen.
Maar lees jij je kranten maar, kun je nog wat gewichtig doen.

Oud 7 november 2014, 14:29   #40
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Er is hoegenaamd geen sprake van verlies reductie.
Dat is er ook geen sprake van meerwaardebelasting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be