![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij het geen winst maakt maar dat ligt dan weer aan de anderen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Management is management.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je op 1 jaar zo veel verdiend als die gewone werknemer op gans zijn leven mag je toch een beetje nadenken toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn CEO s van multinationals die hun bedrijf in jaren niet bezoeken.
Er zijn er zelfs die ze nooit bezoeken.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 november 2014 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard zijn de titels van CEO wel gretig in trek.
Wat feitelijk in vele gevallen gewoon verwanten zijn. Filiaalhouders. Of gedelegeerde bestuurders die aangesteld worden om...verantwoordelijk te zijn bij faillissementen en zo. Afijn verkeerdelijk gekozen titels.
![]() |
#67 |
Partijlid
|
![]() 290,000 Euro is dan ook echt niet markconform voor een topmanager.
Ik werkte als 30-er 10 jaar geleden bij één van de grootste internationale multinationals in België en ik had toen al salaris en benefits met een full cost van meer dan 250,000 euro. Ik had bovendien nog een vice-president (+/-500k) en president (+/-1000k) boven mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Partijlid
|
![]() Wat ik vooral deed met die 250k was sponsoren van de staat. Na de inhalige staat had ik ongeveer 100k over + auto + onkosten.
Ik heb hier van geleefd, een huis gekocht en gespaard. Met het spaargeld een zaak overgenomen en heb nu meer dan 50 man in dienst. Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms beginnen ze goed, ze bloeien dan, ze geraken uitgeblust en op een bepaald moment is het tijd dat er inderdaad een andere aan het hoofd staat. Kijk ik vraag mij altijd af waarom ik die kop van rudy de leeuw zo 20 jaar op mijn scherm zie komen, en waarom Justaert al 40 jaar op mijn scherm komt uitleggen hoe de sociale zekerheid in elkaar moet zitten... Voor zover ik dat begrijp zijn dat dynastien, waar zij als een vorst regeren, en waar niemand hen in feite van hun post jaagt, ondanks het feit dat ze na 3-5 jaar ook niet meer schitteren in hun ideeen of gedachtengoed. Een manager in de privé gaat sneller aan jobrotatie doen dan bij de overheid. En dat is ook een inefficientie.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 november 2014 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Partijlid
|
![]() 290k dan krijgt ge mannen zoals gepistoneerde Jannie Haeck. Danku Jogan.
Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De draad is ontploft wat aantal posts betreft, dus misschien herhaling:
Croo had beter meteen ook gezegd dat de staat beter de private ondernemingen privaat moet laten of maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik vind het jammer dat we grote innovators en denkers minder betalen dan managers. Veel meer dan een professorsalaris (120k per jaar op volledige ancienniteit en rang) geraken die mensen niet, maar hun bijdrage is een veelvoud van een topmanager.
Ik ben daarom verheugd dat sommigen nog een nobelprijs van 860k euro mee naar huis nemen. Helaas schatten wij de Didier Bellensen hoger in dan een Dr. Englert of Higgs. Beetje maatschappijverloedering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die daar zo blind zijn voor het ontzagwekkende talent van Didier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er zijn kennissen van mij die naast hun professorstatuur een eigen bedrijf hebben opgestart en daar een geneesmiddel ontwikkeld hebben en ik kan je zeggen die lachten met 120k. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen neen, ik had het over fysici, ingenieurs, bio-technologen, scheikundigen...mensen die de vooruitgang van morgen bewerkstelligen. Die hun werk publiceren voor de gehele maatschappij om te gebruiken. Mensen die over 100 jaar nog steeds gekend zijn voor hun werk. De gemiddelde KMO baas of manager, die heriner je je zelf niet meer als ze een paar jaar uit de firma weg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 26 november 2014 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helmut Lotti verdient meer dan een Vlaamse topper viool of piano. Een topper voetbal in Vlaanderen verdient meer dan een topper basket in Vl ... meer dan een topper volley ... Een arbeider in de chemie of in de tuinbouw ... Daar staat niet in de grondwet, noch in de bijbel of koran, dat het leven eerlijk is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |