Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2014, 18:50   #101
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat komt omdat je niet genoeg bijgedragen hebt.
Dat begrijp ik niet goed.
Je moet het je ganse leven met een laag loon doen en vervolgens krijg je ook niets als je oud bent. Anderen worden rijkelijk bedeeld en krijgen vervolgens ook een rijkelijk pensioen waarmee ze niet weten wat aanvangen.

Moet dat eigenlijk niet andersom zijn?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 18:53   #102
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Neen dat weet ik maar niets belet u van gedurende die jaren gebruik te maken van een tweede of derde pijler.
Mag ik ervan uitgaan dat je daar dan geen geld voor nodig hebt?
Geef me dan ook nog maar een ganse stapel 'pijlers'.
Oud 28 november 2014, 19:31   #103
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Beste illustratie: de film "Het Vonnis".
Ik heb hem nog niet gezien maar ik vrees dat het pure fictie is die helaas nogmaals de populistische visie van procedurefouten en diens gevolgen sterken.

Het hof van cassatie heeft in reeds op 16/11/2004 in een arrest gesteld dat zelfs een onrechtmatig verworven bewijs niet altijd ontoelaatbaar moet zijn... en dat zijn zowat de meest grove schendingen die ge maar kunt inbeelden.
Het hof van cassatie vervolgt dat ook nergens in de Belgische wet staat dat de rechter geen rekening zou mogen houden met onrechtmatig verworven bewijs.

In een strafzaak is het de strafrechter die oordeelt op grond van zijn innerlijke overtuiging. Het op een bepaald moment in het proces kennis krijgen van een onregelmatig bewijsmiddel zal hem/haar dus ook beïnvloeden.
Het moet dus echt al wel de spuigaten uitlopen alvorens een bewijs of een procedure niet zal worden aanvaard of een ommezwaai zou betekenen.

btw Procedureslagen en vonnissen die er uiteindelijk door worden beïnvloed of regelrecht teniet gedaan worden vormen een uitzondering in tegenstelling tot wat de sensatiepers ons wilt laten geloven.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 22:30   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik heb hem nog niet gezien maar ik vrees dat het pure fictie is die helaas nogmaals de populistische visie van procedurefouten en diens gevolgen sterken.

Het hof van cassatie heeft in reeds op 16/11/2004 in een arrest gesteld dat zelfs een onrechtmatig verworven bewijs niet altijd ontoelaatbaar moet zijn... en dat zijn zowat de meest grove schendingen die ge maar kunt inbeelden.
Het hof van cassatie vervolgt dat ook nergens in de Belgische wet staat dat de rechter geen rekening zou mogen houden met onrechtmatig verworven bewijs.

In een strafzaak is het de strafrechter die oordeelt op grond van zijn innerlijke overtuiging. Het op een bepaald moment in het proces kennis krijgen van een onregelmatig bewijsmiddel zal hem/haar dus ook beïnvloeden.
Het moet dus echt al wel de spuigaten uitlopen alvorens een bewijs of een procedure niet zal worden aanvaard of een ommezwaai zou betekenen.

btw Procedureslagen en vonnissen die er uiteindelijk door worden beïnvloed of regelrecht teniet gedaan worden vormen een uitzondering in tegenstelling tot wat de sensatiepers ons wilt laten geloven.
Een gewone film is altijd voor een groot deel fictie.
Een documentaire daarentegen is meestal objectief.
De film "Het vonnis" is zó realistisch dat het bijna een documentaire wordt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 22:33   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ze kunnen sjotten mogen ze wel komen.....dan halen we er zelfs onze tricolore vlag voor van de zolder

Je weet wel het arrogante volkje waarvan onze villa's volsteken.
Yep,
en als er ene goed kan velo rijden, dan verhuist hij naar Monte Carlo - Monaco.

by by solidariteit met beginnende velo-rijders en met werklozen, gehandicapten en weduwen/wezen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 22:38   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Yep !

Inderdaad,
en dan durven die van den N-VA nog zonder schaamte in hun blijterskostuum te kruipen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...41128_01401097

Te zielig voor woorden.
Ik mankeer tot graaf Verafstoot in deze chronologie;
alsook de wisselende meningen van die sossen.

Alsook hoeveel sossen er zaten in raden van bestuur van banken.
Om van de tsjeven hun arcopar maar te zwijgen.

Te zielig voor woorden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 november 2014, 22:55   #107
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Groot gelijk, blijf op die wijze redeneren en wees gelukkig.
Oud 28 november 2014, 23:27   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mag ik ervan uitgaan dzikn e daar dan geen geld voor nodig hebt?
Geef me dan ook nog maar een ganse stapel 'pijlers'.
Het zijn idd hebbedingetjes gemaakt door en voor betere verdieners.
Dat is meestal zo met voordeeltjes.
Logisch ook, het zijn die klasse mensen die de dienst regelen.
Oud 29 november 2014, 09:12   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is waar, Jan en Piet Snot die zich geen dure advocaten kunnen veroorloven worden veroordeeld maar aan de andere kant verjaren zowat alle zaken waar veel geld mee gemoeid is of wordt de vordering nietig verklaard door procedurefouten.
Jan en Piet Snot kunnen betalen , maar meneer, die betaalt nooit.
Welke procureur was het ook alweer die zei dat het gerecht zich dringend bij het volk moest excuseren omdat het onschuldigen veroordeelt en zware criminelen vrijuit laat gaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2014, 09:12   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is waar, Jan en Piet Snot die zich geen dure advocaten kunnen veroorloven worden veroordeeld maar aan de andere kant verjaren zowat alle zaken waar veel geld mee gemoeid is of wordt de vordering nietig verklaard door procedurefouten.
Jan en Piet Snot kunnen betalen , maar meneer, die betaalt nooit.
Welke procureur was het ook alweer die zei dat het gerecht zich dringend bij het volk moest excuseren omdat het onschuldigen veroordeelt en zware criminelen vrijuit laat gaan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2014, 09:48   #111
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De totale bijdrage RSZ werknemer en werkgever voor een bediende/arbeider zijn ook een pak hoger dan die voor zelfstandigen. De bijdrage van een zelfstandige zijn gecapped op 16000 euro per jaar (80000 euro per jaar inkomen). Een werknemer betaalt meer dan het dubbele hiervan (hemzelf en zijn baas) op dit inkomensniveau.
Het Crootje heeft er nochtans voor gezorgd dat het pensioen van een zelfstandige nauwelijks lager ligt dan dat van een arbeider bediende.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2014, 10:09   #112
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zijn er die dromen ook hoor , altijd maar denken dat mensen frauderen in tijden van crisis halen velen zelfs bijna hun basisinkomen niet meer...hoe is het mogelijk, zegt ook veel van deze mensen hun inzicht en levens ervaring die altijd iedereen verdenken...en overal spoken zien,
2 voorbeelden,zelfstandig koppel gaat scheiden(goeie vrienden),een goed draaiende zaak overgenomen van zijn ouders.Zij laat zich uitschrijven,en kan bijna geen appartementje huren wegens niks van spaargeld op de bank.Een drama volgens haar want ze kan alles betalen met dozen(niet 1 doos,dozen!) cash geld die ze verdeeld hebben toen ze vertrok.
Een collega wil een huis kopen,zijn vriendin werkt part-time als poetsvrouw en is kapster als zelfstandig bijberoep.Ze krijgen geen lening wegens te laag inkomen,haar kapsalon draaide na aftrek van allerlei kosten zelfs verlies!Volgens hem kan de lening geen probleem zijn want hun werkelijk inkomen ligt 2000 euro hoger dan officieel bekend.Het probleem is volgens hem niet het zwart geld,maar het feit dat je de notariskosten niet meer cash mag betalen.

Zeer veel ondernemers vertikken het dan ook om een halve euro bij te dragen aan de maatschappij.
Oud 29 november 2014, 10:35   #113
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
2 voorbeelden,zelfstandig koppel gaat scheiden(goeie vrienden),een goed draaiende zaak overgenomen van zijn ouders.Zij laat zich uitschrijven,en kan bijna geen appartementje huren wegens niks van spaargeld op de bank.Een drama volgens haar want ze kan alles betalen met dozen(niet 1 doos,dozen!) cash geld die ze verdeeld hebben toen ze vertrok.
En zij heeft dat in dozen thuis onder bed staan??? Allez gij. Trouwens een zelfstandige die nu nog hopen zwart geld verdient is in het zakendoen van de jaren 50/60 blijven hangen.
Citaat:
Een collega wil een huis kopen,zijn vriendin werkt part-time als poetsvrouw en is kapster als zelfstandig bijberoep.Ze krijgen geen lening wegens te laag inkomen,haar kapsalon draaide na aftrek van allerlei kosten zelfs verlies!Volgens hem kan de lening geen probleem zijn want hun werkelijk inkomen ligt 2000 euro hoger dan officieel bekend.Het probleem is volgens hem niet het zwart geld,maar het feit dat je de notariskosten niet meer cash mag betalen.
Domme mensen die geen verstand hebben van zelfstandige zijn. Ge moet toch weten dat zwartgeld enkel goed is om, voor wie dat graag doet, eens lekker te gaan eten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2014, 11:08   #114
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En zij heeft dat in dozen thuis onder bed staan??? Allez gij. Trouwens een zelfstandige die nu nog hopen zwart geld verdient is in het zakendoen van de jaren 50/60 blijven hangen.
Niet onder het bed maar in een kast in de living.
Oud 29 november 2014, 11:10   #115
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Domme mensen die geen verstand hebben van zelfstandige zijn. Ge moet toch weten dat zwartgeld enkel goed is om, voor wie dat graag doet, eens lekker te gaan eten.
Dat doen ze ook zeer veel,maar de gedachte om jaarlijks duizenden euro's belasting te moeten betalen maakt hun misselijk,dus liever cash op zolder.
Oud 29 november 2014, 11:47   #116
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doen ze ook zeer veel,maar de gedachte om jaarlijks duizenden euro's belasting te moeten betalen maakt hun misselijk,dus liever cash op zolder.
Isoleert dat goed?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2014, 21:24   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Isoleert dat goed?
Lijkt me toch een beter idee dan ze aan de belasting te geven.
Elk zijn mening natuurlijk.

En ja papier isoleert goed.
Het is geweekt papier dat ze in de spouw spuiten als isolatie.
Muizen zijn er gek op.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 november 2014 om 21:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 10:18   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA Porsche Driverte Bekijk bericht
Waarom dat 'gspuis' in dienst houden als het aan 1/5 van hun loon ook kan!

Zet het leger in en schiet met scherp.... weer wat 'kosten' uitgespaard!
Zó 'n domme parlee hebben we hier nog niet gehad.

NVA P D = (debiel)²
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 10:32   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA Porsche Driverte Bekijk bericht
Waarom dat 'gspuis' in dienst houden als het aan 1/5 van hun loon ook kan!

Zet het leger in en schiet met scherp.... weer wat 'kosten' uitgespaard!
Je doet het niet goed.
Het valt teveel op.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be