Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2014, 16:27   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1966 Bekijk bericht
AFGUNSTIGEN IN NOORD EN ZUID, IN OOST EN WEST ZEKER NIET VERGETEN TE TEKENEN !!!

Vertegenwoordigers die elke dag op de baan zitten krijgen vanaf 2016 een tram, bus, treinabonnement ! Gejuich bij de afgunstigen !

Enkel de apparatics (1000-den politici en topambenaren en alle aanhangsels van koningshuis en adel) zullen in sovjetstijl en met dank aan de afgunstigen de enige zijn die niet zullen zelf hun auto moeten betalen. Gejuich alom gejuich !
Heeft niks met afgunst te maken. Eerder met een eindeloze irritatie en frustratie van in het land met de meeste en langste files ter wereld te wonen om nog maar te zwijgen van de milieueffecten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:28   #42
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
1000 euro per maand zal er beter op trekken.....Reken maar eens uit voor een middenklasser van ongeveer 30000 euro.

Als je dat bedrag telt bij het loon van veel werknemers dan is de conclusie dat er hier veel overbetaalt worden.
Bwa, erg ver zal Eduard er niet naast zitten.
Als je de afschrijving op 5 jaar rekent (zoals de meeste leasingmaatschappijen doen), dan kom je op 30.000/5/12 = 500€/mnd. Daar moet dan nog verzekering bij, en benzine, maar dat laatste hangt van het individueel gebruik.

En de restwaarde na 5 jaar moet nog in rekening gebracht worden. Leasingmaatschappijen verkopen die wagens van 5 jaar oud nog voor een pittige prijs. Ik heb daar eens naar geinformeerd toen ik op pensioen ging, en dat viel aardig tegen. Als ik me goed herinner was dat ca. 60% v.d. nieuwwaarde.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:30   #43
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Heeft niks met afgunst te maken. Eerder met een eindeloze irritatie en frustratie van in het land met de meeste en langste files ter wereld te wonen om nog maar te zwijgen van de milieueffecten.
Daar hebben je bedrijfswagens niks mee te maken; mensen die vandaag ene traject doen met een bedrijfswagen, doen dat morgen met hun eigen wagen. Het openbaar vervoer dekt immers hun noden niet.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:33   #44
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Helaas kan het niet.
dus....
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:40   #45
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat hangt af van hoe je dat berekent; typisch zal je aan een 700€ tot 1000€ per maand zitten. Mij ook niet gelaten als de werkgever dat netto op mijn loon bijstort als een soort onkostenvergoeding. Als ie dat moet bijstorten aan de normaal geldende tarieven, dan hou ik van de 1000€ die het hem kost, met moeite 300€ over.

Bedrijfswagens mogen dan veel mensen hun ogen uitsteken, en ze mogen daar dan wel honderduit over janken dat veel mensen die niet voor hun werk nodig hebben, dat blijft voorbij gaan aan het fundamentele punt achter bedrijfswagens: ze zijn een van de weinige manieren om in BE een fundamenteel voordeel aan je werkgever te geven, zonder dat deze daarop kapot belast wordt en zonder dat je daar als werkgever een veelvoud voor moet ophoesten.
Dan kunnen ze dat systeem van bedrijfswagens toch vervangen door een equivalent stukje bruto waarop geen lasten verschuldigd zijn? Het kost de Staat dan nog steeds evenveel als nu, maar niet iedereen die NU met een bedrijfswagen rijdt, zal in dat systeem nog steeds (moeten/willen) kiezen voor een privé auto (denk maar aan de secretaresse of de leidinggevende met een bedrijfswagen). Resultaat: minder files, minder vervuiling, minder uitstoot, minder ongevallen, minder schadegevallen, lagere verzekeringspremies,... Dus toch een winstsituatie voor de samenleving op het einde van de... euh... rit.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:42   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bwa, erg ver zal Eduard er niet naast zitten.
Als je de afschrijving op 5 jaar rekent (zoals de meeste leasingmaatschappijen doen), dan kom je op 30.000/5/12 = 500€/mnd. Daar moet dan nog verzekering bij, en benzine, maar dat laatste hangt van het individueel gebruik.

En de restwaarde na 5 jaar moet nog in rekening gebracht worden. Leasingmaatschappijen verkopen die wagens van 5 jaar oud nog voor een pittige prijs. Ik heb daar eens naar geinformeerd toen ik op pensioen ging, en dat viel aardig tegen. Als ik me goed herinner was dat ca. 60% v.d. nieuwwaarde.
zo heb ik het ook ongeveer uitgerekend.
Ik kwam op ongeveer 600 euro
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:45   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bwa, erg ver zal Eduard er niet naast zitten.
Als je de afschrijving op 5 jaar rekent (zoals de meeste leasingmaatschappijen doen), dan kom je op 30.000/5/12 = 500€/mnd. Daar moet dan nog verzekering bij, en benzine, maar dat laatste hangt van het individueel gebruik.

En de restwaarde na 5 jaar moet nog in rekening gebracht worden. Leasingmaatschappijen verkopen die wagens van 5 jaar oud nog voor een pittige prijs. Ik heb daar eens naar geinformeerd toen ik op pensioen ging, en dat viel aardig tegen. Als ik me goed herinner was dat ca. 60% v.d. nieuwwaarde.
Nieuwe auto van 30000 euro is na 5 jaar nog pakweg 10000 euro waard
20000 euro verloren op 5 jaar (op voorwaarde dat je cash betaalde)
Anders met je 30000 euro pakweg een garage box kopen die je verhuurt aan 100 euro per maand
Brandstof 250 euro per maand
Verzkering All inn + belasting : 1500 euro per jaar
Onderhoudsbeurten :500 euro per jaar + winter en zomerbanden
Reparatiekosten : onlangs koppeling bij Audi 2000 euro.Pak zonder overdrijven 600 euro per jaar vooral als je wat kilometers krijgt.

Ik kom dan op ongeveer 1000 euro per maand......dan tel ik er nog het voordeel niet bij als je af en toe de wagen gebruikt om in het weekend eens naar Frankrijk of Duitsland te gaan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:46   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
zo heb ik het ook ongeveer uitgerekend.
Ik kwam op ongeveer 600 euro
Hangt er beetje vanaf welke auto maar ik denk dat je al lang geen eigen auto meer hebt gehad en al zeker geen factuurke meer hebt moeten betalen bij Audi.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:50   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bwa, erg ver zal Eduard er niet naast zitten.
Als je de afschrijving op 5 jaar rekent (zoals de meeste leasingmaatschappijen doen), dan kom je op 30.000/5/12 = 500€/mnd. Daar moet dan nog verzekering bij, en benzine, maar dat laatste hangt van het individueel gebruik.

En de restwaarde na 5 jaar moet nog in rekening gebracht worden. Leasingmaatschappijen verkopen die wagens van 5 jaar oud nog voor een pittige prijs. Ik heb daar eens naar geinformeerd toen ik op pensioen ging, en dat viel aardig tegen. Als ik me goed herinner was dat ca. 60% v.d. nieuwwaarde.
60 % van de nieuwwaarde zonder de BTW

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 december 2014 om 16:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:50   #50
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er beetje vanaf welke auto maar ik denk dat je al lang geen eigen auto meer hebt gehad en al zeker geen factuurke meer hebt moeten betalen bij Audi.
ik heb nog nooit een factuur bij audi moeten betalen gezien ik niet met een audi rij.

Als ik gewoon kijk hoeveel mijn verbruik is, hoeveel een verzekering zo ongeveer kost voor dergelijke auto, beetje onderhoud en de aankoopprijs meereken over vijf jaar, dan kom ik ongeveer op 600€ per maand.

Uiteraard zal iemand met een A4 full option of een A6 meer betalen.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:51   #51
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
je kan twee dingen doen: ofwel rekenen met wat uw bedrijf betaalt aan leasing voor uw auto, ofwel uitrekenen wat voor u de kost zou zijn om zelf de auto te financieren (+ alles extra qua verzekeringen etc). Ik denk dat beide gevallen voor mij al snel gaat over bvb 600€ netto per maand extra.

Als ik dat krijg zonder dat mijn werkgever opeens meer moet betalen, mogen ze mijn auto komen halen.
Dat is natuurlijk iets wat Sinardet en co zedig verzwijgen met hun "gratis bedrijfswagen".

Als ze dat zouden afschaffen zou belgië ook daar uniek in zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 december 2014 om 16:55.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:52   #52
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dat is natuurlijk iets wat Sinardet en co natuurlijk zedig verzwijgen met hun "gratis bedrijfswagen".

Als ze dat zouden afschaffen zou belgië ook daar uniek in zijn.
waarschijnlijk gaan zij gewoon zeggen: "je krijgt dan het leasingbedrag als extra brutoloon"

Dus...: extra belasting op dat extra stuk brutoloon + extra patronale bijdragen door werkgever.

En géén auto minder op de straat want iedereen die nu een bedrijfswagen heeft, zal er zowiezo ene kopen voor zijn privé.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:52   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik heb nog nooit een factuur bij audi moeten betalen gezien ik niet met een audi rij.

Als ik gewoon kijk hoeveel mijn verbruik is, hoeveel een verzekering zo ongeveer kost voor dergelijke auto, beetje onderhoud en de aankoopprijs meereken over vijf jaar, dan kom ik ongeveer op 600€ per maand.

Uiteraard zal iemand met een A4 full option of een A6 meer betalen.
Als je het hebt over een auto van pakweg 15000 euro of ietsje meer zou dat kunnen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:56   #54
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarschijnlijk gaan zij gewoon zeggen: "je krijgt dan het leasingbedrag als extra brutoloon"

Dus...: extra belasting op dat extra stuk brutoloon + extra patronale bijdragen door werkgever.

En géén auto minder op de straat want iedereen die nu een bedrijfswagen heeft, zal er zowiezo ene kopen voor zijn privé.
Nee, allemaal de stinkbus op.

Dat is pas goed voor het lulieu
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 16:58   #55
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarschijnlijk gaan zij gewoon zeggen: "je krijgt dan het leasingbedrag als extra brutoloon"

Dus...: extra belasting op dat extra stuk brutoloon + extra patronale bijdragen door werkgever.

En géén auto minder op de straat want iedereen die nu een bedrijfswagen heeft, zal er zowiezo ene kopen voor zijn privé.
Of ze zouden ook kunnen zeggen: "Een stuk dat je werkgever je morgen moet extra geven als brutoloon, ten bedrage van dat leasingbedrag, wordt voortaan vrijgesteld van het betalen van sociale bijdragen ('win' voor de werkgever) en bedrijfsvoorheffing ('win' voor de werknemer)".
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 17:00   #56
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Of ze zouden ook kunnen zeggen: "Een stuk dat je werkgever je morgen moet extra geven als brutoloon, ten bedrage van dat leasingbedrag, wordt voortaan vrijgesteld van het betalen van sociale bijdragen ('win' voor de werkgever) en bedrijfsvoorheffing ('win' voor de werknemer)".
en weet je wat ik dan zou voorstellen bij mijn werkgever? Dat ze snel voordat de omschakeling gebeurt voor mij een Audi R8 leasen in ruil voor wat inleveren op mijn brutoloon, en daarna dan overschakelen naar een vrijgestelde bruto/nettoverhoging op mijn maandloon
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 17:02   #57
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarschijnlijk gaan zij gewoon zeggen: "je krijgt dan het leasingbedrag als extra brutoloon"

Dus...: extra belasting op dat extra stuk brutoloon + extra patronale bijdragen door werkgever.

En géén auto minder op de straat want iedereen die nu een bedrijfswagen heeft, zal er zowiezo ene kopen voor zijn privé.
Maar wel een besparing bijna even groot als wat de overheid uitgeeft aan het openbaar vervoer. Afhankelijk van de bron kosten de bedrijfswagens de overheid tussen de 2,5 en de 4 miljard euro per jaar.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 17:03   #58
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Nee, allemaal de stinkbus op.

Dat is pas goed voor het lulieu
ik heb het eens bekeken hoe lang ik er over zou doen met het openbaar vervoer naar mijn werk. Volgens googlemaps is het met de auto 12 min en met het openbaar vervoer 58min
En dat op voorwaarde dat ik geen busconnectie mis of dat ze staken hé
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 17:04   #59
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Maar wel een extra belasting bijna even groot als wat de overheid uitgeeft aan het openbaar vervoer.
even gecorrigeerd voor u
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 17:11   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik heb het eens bekeken hoe lang ik er over zou doen met het openbaar vervoer naar mijn werk. Volgens googlemaps is het met de auto 12 min en met het openbaar vervoer 58min
En dat op voorwaarde dat ik geen busconnectie mis of dat ze staken hé
Maar geen stress...je ziet nog eens iets...je maakt nog eens kennis met je medemens....je staat nog een beetje in de buitenlucht... je ruikt de herfst...je voelt de winterkoude nog eens aan den lijve....en komt fris aan op het werk....komt daar nog bij dat je toch tijd zat hebt
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be