Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2014, 12:33   #301
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 20.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eentje gehad ? Ik wel. Je rijdt er mee zoveel je wilt omdat het je toch niks kost.

Erg milieubewust is het niet. Ik pakte voor alles de auto. Nu plan ik alles gerichter en vermijd autogebruik als het kan.
Er is geen alternatief. Einde discussie..... Er is niets efficiënter als een auto.
__________________
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:34   #302
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Er is geen alternatief. Einde discussie..... Er is niets efficiënter als een auto.
Om in de file te staan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:35   #303
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Weten de afgunstigen wel waar ze aan beginnen?

Buiten het inkomstenverlies voor de overheid die het afschaffen van de bedrijfswagens met zich mee zou brengen en de mogelijke negatieve impact op het milieu door de logische veroudering van het totale wagenpark, zou er misschien wel eens iets in gang gezet kunnen worden waar ze spijt van krijgen.
Er worden wel meer voordelen uitgereikt dan bedrijfswagens alleen.

Als de afgunstigen zich weer eens roeren omdat zij die niet X keer meer, maar Y*X keer meer bijdragen aan de pot iets terugkrijgen en het afgunstniveau weer wat stijgt, dan moet ik spontaan denken aan 'het infuus' waar men al eens naar verwijst.
Want deze afgunstigen krijgen in verhouding véél meer terug van de staat dan wat ze zelf in de pot hebben gestoken.
Maar ja, dat valt onder een andere noemer he. Iets met solidariteit en sterkste schouders en zo.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:35   #304
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als in in Brussel moet zijn op vergadering pak ik niet de auto. Garantie een half uur tot een uur te laat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:37   #305
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eentje gehad ? Ik wel. Je rijdt er mee zoveel je wilt omdat het je toch niks kost.

Erg milieubewust is het niet. Ik pakte voor alles de auto. Nu plan ik alles gerichter en vermijd autogebruik als het kan.
We hebben hier ook een bedrijfswagen.
Ik heb me, niettegenstaande dat het luxe-bak is, nog nooit kunnen betrappen op "awel, nu ga ik eens wat kilometerkes op de teller plaatsen se".
Noch kan ik me geen verplaatsing voorstellen die we anders niet zou gedaan hebben.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:37   #306
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 20.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om in de file te staan.
Nog steeds sneller als een trein, bus, fiets of wat dan ook. Als er iets sneller was voor korte afstanden als een auto nam iedereen dat vervoer wel. Een vliegtuig voor lange afstanden....
__________________
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:44   #307
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De mensen die hun wagens echt nodig hebben (techniekers, etc..) mogen die zelfs vaak niet mee naar huis nemen en er ook niet prive mee rijden.

Alweer: het gaat hier over salariswagens.
Kuch ...
Er zijn tegenwoordig al veel vrachtwagenchauffeurs die met die camion (groot en klein) naar huis moeten/mogen ... dat spaart een parkeerplaats op het bedrijf zeker ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:45   #308
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De mensen die hun wagens echt nodig hebben (techniekers, etc..) mogen die zelfs vaak niet mee naar huis nemen en er ook niet prive mee rijden.

Alweer: het gaat hier over salariswagens.
T'is te zien natuurlijk wat het beste uitkomt, wat het goedkoopst is wat het meest efficient is; Een vertegenwoordiger die limburg doet en de zetel zit in Oost Vlaandere, zal wel zijn auto bij hem houden.

Gasten die het land rondrijden zijn beter uit om te starten van thuis, en thuis te landen, die verliezen de pendeltijd niet woonwerkverkeer bestaat daar niet meer.

Vanaf je met twee naar de werf moet, is het natuurlijk moeilijk om de camionet mee te nemen en te gaan beweren dat je tijd wint, de ene moet dan de andere gaan oppikken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2014 om 12:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:45   #309
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als het verloning is, waarom zouden we het dan een speciaal statuut geven ? Is 500 euro bruto voor een arbeider minder waard dan de bedrijfswagen van een kaderlid ?
Hoor je mij zeggen dat je die arbeider niet de mogelijkheid moet geven om 500€ van zijn brutoloon in te wisselen voor een wagen?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:47   #310
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer: De meerderheid van de bedrijfswagens dienen puur als extra loon, en zullen NIET professioneel gebruikt worden (woon-werk = prive volgens de wet).
Klopt
Waarom ga jij dus vragen aan jouw geliefde middenklasse om stevig in te leveren?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:49   #311
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om in de file te staan.
Wil je een tax-shift die het wagengebruik aanpakt?
Schaf alle taksen af en verwerk alles in de benzineprijzen. Desnoods €4/l.

Maar dan zal je de afgunstigen meteen horen tieren dat wagengebruik dan enkel nog weggelegd is voor de 'de rijken' en 'mobiliteit is een basisrecht' en tralala.
En natuurlijk compensatiemaatregelen want 'alleen de rijken kunnen zich een duurdere zuinige wagen aanschaffen en de gewone man ene oudere meer vervuilende'.

'Ik hoef niet te betalen voor de firmawagen van mijn buurman'.
Valt iets voor te zeggen, maar kan snel doorgetrokken worden naar de kostprijs van het openbaar vervoer, kindergeld, ....
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:49   #312
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is evident dat mensen met bedrijfswagens minder gaan overhouden. Zij consumeren en vervuilen, dat is net de essentie van een tax shift.

De lasten op arbeid kunnen dan weer omlaag. Maar de compensatie gaat niet van die orde zijn dat ze hun netto voordeel zien gecompenseerd worden. Dat is ook net het hele doel van deze actie: het hebben van een bedrijfswagen voor prive doeleinden moet ontmoedigd worden.
Het doel van deze actie is vooral het nog maar eens extra belasten van de middenklasse. Mooi zo; en dan achteraf komen janken dat de middenklasse er de brui aan geeft.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:50   #313
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eentje gehad ? Ik wel. Je rijdt er mee zoveel je wilt omdat het je toch niks kost.

Erg milieubewust is het niet. Ik pakte voor alles de auto. Nu plan ik alles gerichter en vermijd autogebruik als het kan.
Echt juist is dat niet, in feite zou ik als baas daar toch een punt van maken dat iemand die denkt 4500km zuiden van portugal te rijden, tijdens de vakantie... is toch wel serieus aan het profiteren. Idemdito als iemand bvb 100.000km per jaar rijdt, terwijl een collega het doet met 45000km per jaar kun je u afvragen of die wel een beetje routeplanning doet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:54   #314
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wil je een tax-shift die het wagengebruik aanpakt?
Schaf alle taksen af en verwerk alles in de benzineprijzen. Desnoods €4/l.

Maar dan zal je de afgunstigen meteen horen tieren dat wagengebruik dan enkel nog weggelegd is voor de 'de rijken' en 'mobiliteit is een basisrecht' en tralala.
En natuurlijk compensatiemaatregelen want 'alleen de rijken kunnen zich een duurdere zuinige wagen aanschaffen en de gewone man ene oudere meer vervuilende'.

'Ik hoef niet te betalen voor de firmawagen van mijn buurman'.
Valt iets voor te zeggen, maar kan snel doorgetrokken worden naar de kostprijs van het openbaar vervoer, kindergeld, ....

Het ideale zou he topenbaar vervoer als loonsverhoging bij de netto loon van de ambtenaar gevoegd worden, dus 100euro per jaar
IN een tweede faze, eis je dat het openbaar vervoer niet meer aan de baxter ligt van de overheid dus 0euro steun. Pasop dat staat los van het infrax verhaal dat blijf je betalen.
In een derde faze belast je het energieverbruik van de trein even hard, en voer je een btw van 21% in op het ticket, zodat er met gelijke wapens kan gestreden worden

In een vierde faze zorg je dan dat iedereen zijn kosten om op zijn werk te geraken mag inbrengen, dus het omgekeerde van wat we nu doen. Dus je krijgt niet de auto, maar je pendelt met uw auto / treinabo naar het werk
Je kiest dus zelf als werknemer hoe je op uw werk geraakt en is dit met fiets, auto /trein trek je die vergoeding forfaitair van uw inkomen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:54   #315
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Er is geen alternatief. Einde discussie..... Er is niets efficiënter als een auto.
Auto-verslaafden met oogkleppen op leven inderdaad in de illusie dat er geen efficiënter vervoermiddel dan de auto bestaat. Die illusie komt dan wel voort uit onwetendheid..
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2014 om 13:02.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 12:56   #316
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Klopt
Waarom ga jij dus vragen aan jouw geliefde middenklasse om stevig in te leveren?
Hoeveel symbolische ferrari's staan nog ingeschreven bij bedrijven ? Het zou een interessante parlementaire vraag zijn, waarmee dan verhelderend zou bewezen worden dat het Dirupo verhaal alle bedrijfswagens omgetoverd heeft naar goedkopere wagens... Maar ja, de mensen die geen hebben weten dat natuurlijk iedereen blijft cashen. Je verdient zelfs geld door met een auto te rijden, stel u voor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 13:01   #317
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Euh nee, de auto is vaak bijzonder inefficiënt. Neemt veel plaats in ( op de weg + parkeren ), vervuilt, maakt lawaai, ... Alleen zien auto-verslaafden de bomen niet meer door het bos.
Er zijn verschillende efficiënties. Hij had het over tijd.

Maar goed, laat ons de bedrijfswagens afschaffen onder de noemer van 'iedereen hetzelfde', dan wil ik ook in het boerengat waar ik woon dezelfde mogeliijkheden inzake openbaar vervoer als iemand die in de stad woont (tijdschema's, aantal, ...).
Er zouden hier veel lege bussen door de straat rijden.
Zo zie je maar dat efficiëntie maar een relatief begrip is in deze.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 13:22   #318
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er zijn verschillende efficiënties. Hij had het over tijd.

Maar goed, laat ons de bedrijfswagens afschaffen onder de noemer van 'iedereen hetzelfde', dan wil ik ook in het boerengat waar ik woon dezelfde mogeliijkheden inzake openbaar vervoer als iemand die in de stad woont (tijdschema's, aantal, ...).
Er zouden hier veel lege bussen door de straat rijden.
Zo zie je maar dat efficiëntie maar een relatief begrip is in deze.
Klinkt misschien cru, maar ik ben uit de grote stad weg getrokken kwa werk omdat ik het pendelen beu was (ik stond iedere ochtend vanaf aarschot in de file...).

Misschien moet u dat overwegen of in de stad gaan wonen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 13:25   #319
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Klinkt misschien cru, maar ik ben uit de grote stad weg getrokken kwa werk omdat ik het pendelen beu was (ik stond iedere ochtend vanaf aarschot in de file...).

Misschien moet u dat overwegen of in de stad gaan wonen.
Tja, keuzes hé.

Nochtans stond het ook niet bij de geboorte vast wie later wel en wie niet een bedrijfswagen in het bezit zou krijgen, hoeveel iemand uiteindelijk verdient, ....
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 13:27   #320
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eentje gehad ? Ik wel. Je rijdt er mee zoveel je wilt omdat het je toch niks kost.

Erg milieubewust is het niet. Ik pakte voor alles de auto. Nu plan ik alles gerichter en vermijd autogebruik als het kan.
Dus als ik het goed heb, is een bedrijfswagen/salariswagen minder goed als een privé wagen omdat JIJ er misbruik van maakte en jouw gedrag projecteert naar iedereen die zo'n wagen heeft. Ik zal nog eens proberen: waarom is zo'n auto slechter dan een privé wagen en nu feiten aub.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be