![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Banneling
|
Ohja en er zijn mensen die hun bestelwagen nodig hebben voor hun beroep of wat denkt ge dat de sanitair uw stront pot gaat komen repareren met zijn velo ...
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Banneling
|
onnozelaars genoeg hier in fucking Belgium
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Staatssecretaris
|
Neen die mag zijn bestelwagen blijven gebruiken. Zoals iedereen zijn bedrijfswagen mag blijven gebruiken. Mits een juiste belasting en afschaffing van elk fiscaal voordeel. Ik las op een auto geliefd forum dat een gemiddelde bedrijfswagen gelijk staat aan ongeveer 700 euro netto loon/maand. Dus simpel gezegd een bedrijfswagen mag aan de werknemer = de gebruiker voor 700 euro netto/maand belast worden!
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar ik vind wel dat bedrijfswagens op dit moment zorgen voor een oneerlijke behandeling tussen werknemers. Afgaande op wat er in dit topic gezegd werd mogen we de waarde van het voordeel van zo'n wagen schatten tussen de 500 en 1000 euro per maand. De lasten die hier bij de werknemer op gehoffen worden zijn echter belachelijk laag in vergelijking met wat men betaalt op brutoloon. Wat niet wil zeggen dat ik zomaar vind dat iedereen met bedrijfswagen nu maar ineens enkele honderden euros meer belastingen moet ophoesten. Ik veronderstel dat slimmere mensen dan ik wel een oplossing voor deze oneerlijke situatie kunnen uitwerken. Laatst gewijzigd door JBM : 2 december 2014 om 13:58. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Minister
|
Woon-werk hier duurt zowat een half uurtje met de wagen voor een goeie 30km; het OV duurt 2h. Efficiënt?
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
wij gebruiken zo veel als mogelijk het meest efficiente vervoermiddel. Voor een meeting in putteke brussel gebruik ik het openbaar vervoer. Voor een bezoekje aan de zoo van antwerpen de trein. Voor in het dorp de fiets. Schooldagen worden de kinderen met de auto afgezet en rij ik door naar mijn werk (nog eens 30 km). Moest dat met het openbaar vervoer gebeuren ben ik 2u30 min onderweg om op mijn werk te geraken. Met de auto 40 minuten. Meest tijdsefficient.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#329 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Werkgever = geen fiscale aftrek meer mogelijk. Werknemer = belasten aan een veel hogere VAA dan nu (factor maal tien tot maal twintig). |
||
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Want de ene werknemer (die met bedrijfswagen) betaalt amper bijdragen op een netto voordeel van tussen de 500 en 1000 euro terwijl de andere een veelvoud van die bijdragen moet leveren om aan hetzelfde netto voordeel te komen, maar dan in geld. |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Banneling
|
En wat met werkende mensen die hun klein kinderen af halen na hun werk aan school zijn die dan ook auto verslaafden? velen kunnen hun auto niet missen anders valt hun leven in een knoop ...
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Gouverneur
|
Mensen beseffen niet dat, hoeveel technologie we ook hebben, we via een navelstreng aan zuivere lucht en zuiver water hangen. De meesten zien niet het verband tussen wat op hun bord komt en wat moest groeien dankzij voedzame stoffen in de bodems, die ook meer en meer vervuild raken.
|
|
|
|
|
|
#334 | ||
|
Minister
|
Citaat:
De facto pleit je gewoon voor een belastingsverhoging. Mij niet gelaten, maar durf dat dan ook met zoveel woorden zeggen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#335 | ||
|
|
Citaat:
Dat die grote solidairen naar verhouding veel minder terugkrijgen van de overheid laten we volledig buiten beschouwing? Zijn plafonds op de uitkeringen (ziekte, werkloosheid, pensioen, ...) dan een eerlijke behandeling tussen werknemers? O wacht, soiidariteit is altijd eerlijk, nietwaar? Citaat:
Ach, mij niet gelaten.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 december 2014 om 14:06. |
||
|
|
|
|
|
#336 |
|
|
Reflecteer uw eigen instelling aub niet op anderen.
|
|
|
#337 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik wijs enkel op het feit dat de ene werknemer aanzienlijk minder belastingen betaalt op zijn loon dan een andere. Dat is oneerlijk want er is geen enkele goede reden voor. Heeft met solidariteit geen reet te maken. Als jij slechts 20% van je inkomen moet afgeven aan de staat en ik 30% (even ervan uitgaand dat we beiden dezelfde burgerlijke staat e.d. zouden hebben), is dat fundamenteel oneerlijk. |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het staat elkeen van de mensen die vandaag geen bedrijfswagen in hun verloning hebben steken vrij om te vragen een stuk van hun loonkost te vervangen door een wagen. Voor de werkgever zal het effect hetzelfde zijn in het totale kostenplaatje, voor de werknemer gaat het voordeel enorm zijn. Met denk aan de fiscaliteit in België. Wil je over oneerlijk spreken, dan ga je in de eerste plaats het daarover mogen hebben. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Minister
|
|
|