Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2014, 16:18   #381
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Een sterke reductie van het overheidsapparaat en een sterke reductie van de lasten, dat valt alleen maar toe te juichen. Dat op zich gaat al zorgen voor het minder attractief maken van een bedrijfswagen. Maar tot zolang dat je dat niet hebt, zijn zaken zoals een bedrijfswagen een logisch gevolg. Pleiten om dat a priori af te schaffen, is pleiten voor extra belastingen..
Ik heb dan ook nergens gezegd dat dit nu ineens maar volop belast of afgeschaft moet worden. Ik weet dat er allereerst moet gewerkt worden aan veréénvoudiging, ontvetting en lagere lasten. Ik vrees echter dat we nooit een regering zullen krijgen die competent genoeg blijkt om zoiets te doen. Waardoor we opgescheept zitten met oneerlijke toestanden die alleen maar bijdragen aan de verzuring van de werkende bevolking.

Laatst gewijzigd door JBM : 2 december 2014 om 16:19.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:19   #382
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Opnieuw, je negeert waarom die bedrijfswagens er vandaag zijn.

De facto pleit je gewoon voor een belastingsverhoging. Mij niet gelaten, maar durf dat dan ook met zoveel woorden zeggen.

Extra belastingen dus; easy. Als je beseft waarom er vandaag bedrijfswagens zijn, en je stelt simpelweg afschaffen, dan pleit je de facto voor hogere belastingen.
OK afschaffing bedrijfswagens of veel hogere belasting op bedrijfswagens. Afschaffing elk fiscaal voordeel van rollend materiaal. Geeft dit of is dat gelijk aan belastingverhogingen? OK dan vraag en steun ik deze vorm van belastingverhoging.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:25   #383
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

BDW zegt: het staat niet in het regeerakkoord, dus het gebeurt niet.

Waar ergens staat er vastgelegd dat dingen die niet in het regeerakkoord staan niet besproken kunnen worden?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:28   #384
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
OK afschaffing bedrijfswagens of veel hogere belasting op bedrijfswagens. Afschaffing elk fiscaal voordeel van rollend materiaal. Geeft dit of is dat gelijk aan belastingverhogingen? OK dan vraag en steun ik deze vorm van belastingverhoging.
Veel eenvoudiger als je het zo aangeeft.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:30   #385
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik heb dan ook nergens gezegd dat dit nu ineens maar volop belast of afgeschaft moet worden. Ik weet dat er allereerst moet gewerkt worden aan veréénvoudiging, ontvetting en lagere lasten. Ik vrees echter dat we nooit een regering zullen krijgen die competent genoeg blijkt om zoiets te doen. Waardoor we opgescheept zitten met oneerlijke toestanden die alleen maar bijdragen aan de verzuring van de werkende bevolking.
De voorstellen die hier circuleren gaan voor niet minder verzuring zorgen; au contraire, de middenklasse die vandaag al uitgeknepen wordt als een citroen, gaat nog meer mogen ophoesten met de voorstellen die hier rondgaan. Als je die groep nog wat meer wil verzuren...
Oud 2 december 2014, 16:31   #386
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
BDW zegt: het staat niet in het regeerakkoord, dus het gebeurt niet.

Waar ergens staat er vastgelegd dat dingen die niet in het regeerakkoord staan niet besproken kunnen worden?

Er staat inderdaad niets in de weg voor de liberalen en N-VA om het einde van de connectie tussen landbouwvoertuigen en rode mazout op tafel te leggen.

Laatst gewijzigd door hamac : 2 december 2014 om 16:34.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:37   #387
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deze regering gaat daarom vallen vroeger of later, door CD&V die stekkerman gaat spelen. Ofwel kiest ze voor de zelfmoord en verliest ze haar linkervleugel (de rechter is ze al kwijt aan NVA), ofwel zegt ze nu duidelijk: tax shift of wij trappen het af.

En dan zullen VLD en NVA neen zeggen en zit Michel bij de koning.
Er bevinden zich nog veel aandeelhouders onder het CD&V-publiek.
Oud 2 december 2014, 16:39   #388
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die zijn al geschoren door de val van dexia.

En neen, ik vind niet dat we hun moeten compenseren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:44   #389
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die zijn al geschoren door de val van dexia.

En neen, ik vind niet dat we hun moeten compenseren.
Dat was de trigger, niet de oorzaak en/of verantwoordelijke voor het scheren.

Dát weet CD&V en haar gelieerde zuil maar al te goed.
Oud 2 december 2014, 16:48   #390
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Veel eenvoudiger als je het zo aangeeft.
En dat scheelt voor mij ook een mooi jaarloon van een gemiddelde werknemer. Dus ik snij hier met wat ik zeg ook heel diep in mijn vel. Maar ik vind het fiscaal systeem en de VAA regel nu eenmaal achterhaald. En ik pleit onrechtstreeks ook voor veel hogere belastingen dat wat nu aan de bevolking wordt gevraagd. maar het is simpel : ofwel gaan we de broeksriem heel hard aanspannen ofwel gaan we naar een Grieks scenario. En als dit dan ten koste gaat van de welvaart? Als de middenklasse zo in armoede wordt geduwd dan is dat maar zo.

Nu armoede is wel maar een woord. Zolang er overal twee wagens voor mooie huizen staan. Zolang de winkels maar blijven dure dingen blijven verkopen. Zolang mensen maar steeds de nieuwste TV met homecinema, de nieuwste iPhone en andere gadgets blijven kopen. Zolang de brasseries en restaurants bomvol blijven zitten. Zolang de reisbureaus op volle toeren blijven draaien enzovoort. Kom dan niet zagen en ga dan niet staken omdat ze eens een indexsprong van amper 2% gaan doen. Kom dan niet zagen dat het leven onhoudbaar wordt. Kom dan niet zagen dat je te weinig verdient. Kom dan niet zagen omdat je enkele jaren meer moet gaan werken (weer een groot woord : werken). Wees blij dat er sommige politiekers de moed hebben om te proberen met onpopulaire maatregelen België terug op de rails te krijgen (en ik spreek nu over België en niet Vlaanderen). Wat de regering nu doet is nog maar een flauw afkooksel van wat ik zou doen moest ik beslissingen kunnen nemen. En de regering van nu moet dat doen omdat ze het jaren geleden vertikt hebben om het toen al te doen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:51   #391
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voorstellen die hier circuleren gaan voor niet minder verzuring zorgen; au contraire, de middenklasse die vandaag al uitgeknepen wordt als een citroen, gaat nog meer mogen ophoesten met de voorstellen die hier rondgaan. Als je die groep nog wat meer wil verzuren...
De middenklasse ???
De gewone arbeiders die in het totaal voor meer dan 50 % uitgeknepen worden zijn het BEU en tonen dat volgende weken nog een paar keren.
De groep v.d. middenklasse zal weer een beetje meer verzuren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:55   #392
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat scheelt voor mij ook een mooi jaarloon van een gemiddelde werknemer. Dus ik snij hier met wat ik zeg ook heel diep in mijn vel. Maar ik vind het fiscaal systeem en de VAA regel nu eenmaal achterhaald. En ik pleit onrechtstreeks ook voor veel hogere belastingen dat wat nu aan de bevolking wordt gevraagd. maar het is simpel : ofwel gaan we de broeksriem heel hard aanspannen ofwel gaan we naar een Grieks scenario. En als dit dan ten koste gaat van de welvaart? Als de middenklasse zo in armoede wordt geduwd dan is dat maar zo.

Nu armoede is wel maar een woord. Zolang er overal twee wagens voor mooie huizen staan. Zolang de winkels maar blijven dure dingen blijven verkopen. Zolang mensen maar steeds de nieuwste TV met homecinema, de nieuwste iPhone en andere gadgets blijven kopen. Zolang de brasseries en restaurants bomvol blijven zitten. Zolang de reisbureaus op volle toeren blijven draaien enzovoort. Kom dan niet zagen en ga dan niet staken omdat ze eens een indexsprong van amper 2% gaan doen. Kom dan niet zagen dat het leven onhoudbaar wordt. Kom dan niet zagen dat je te weinig verdient. Kom dan niet zagen omdat je enkele jaren meer moet gaan werken (weer een groot woord : werken). Wees blij dat er sommige politiekers de moed hebben om te proberen met onpopulaire maatregelen België terug op de rails te krijgen (en ik spreek nu over België en niet Vlaanderen). Wat de regering nu doet is nog maar een flauw afkooksel van wat ik zou doen moest ik beslissingen kunnen nemen. En de regering van nu moet dat doen omdat ze het jaren geleden vertikt hebben om het toen al te doen.
Belgie is ontspoord en komt NOOIT meer op de rails tenzij er confederalisme ingevoerd wordt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 17:04   #393
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

Wat deze regering doet is verre van genoeg. Nog extra belastingen heffen is daarentegen iets wat ze niet moeten gaan doen. Niet op arbeid, niet op kapitaal, niet op iets anders.
Oud 2 december 2014, 17:06   #394
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De middenklasse ???
Ja, de middenklasse. Er zijn massa's middenklassers voor wie zo'n wagen vandaag een fundamenteel deel uitmaakt van hun verloning; en dat zijn lang niet allemaal topmanagers of investment bankers. Nuja, dat illustreert nog maar eens het gifgroen afgunstige aardje van de doorsnee Belg.

Citaat:
De gewone arbeiders die in het totaal voor meer dan 50 % uitgeknepen worden zijn het BEU en tonen dat volgende weken nog een paar keren.
De groep v.d. middenklasse zal weer een beetje meer verzuren.
Doe gerust. Het is die middenklasse die het gros van je belastinginkomsten verzorgt (10% die 50% van de totale belastinginkomsten genereert). Bonne chance om ze gemotiveerd en tevreden te houden.
Oud 2 december 2014, 17:47   #395
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er staat inderdaad niets in de weg voor de liberalen en N-VA om het einde van de connectie tussen landbouwvoertuigen en rode mazout op tafel te leggen.
hmmm.

Landbouwvoertuigen die op de openbare weg rijden mogen dus wel niet met rode mazout rijden, en dat wordt weldegelijk gecontroleerd, weet ik uit goeie bron.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 17:53   #396
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen die mag zijn bestelwagen blijven gebruiken. Zoals iedereen zijn bedrijfswagen mag blijven gebruiken. Mits een juiste belasting en afschaffing van elk fiscaal voordeel. Ik las op een auto geliefd forum dat een gemiddelde bedrijfswagen gelijk staat aan ongeveer 700 euro netto loon/maand. Dus simpel gezegd een bedrijfswagen mag aan de werknemer = de gebruiker voor 700 euro netto/maand belast worden!
hmmm.
Dan moet je de dienstwagens ook aanpakken, moet je zelfs mensen verbieden dat ze wagens meenemen naar huis, moet je best zorgen dat auto's maar 1 zetel hebben, want je zou u afvragen wie ze moeten vervoeren, zelfs een collega pik je niet mee not done
Oud 2 december 2014, 17:54   #397
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Waarom geen bedrijfsfiets geven? Een geavanceerde weliswaar?
de fiskaliteit laat dit toe, het is zelfs redelijk lucratief.
Er bestaat dus geen vaste prijs voor hoeveel een kilometer moet kosten met de fiets, dus je hebt wel speelruimte als het ware

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2014 om 17:54.
Oud 2 december 2014, 17:55   #398
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Wie weet zullen wij nog verplicht worden om aan een niet glasheldere taks shift te doen omdat de huidige maatregelen onvoldoende zullen blijken om he gat in de begroting te vullen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 17:56   #399
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Komt er deze regeerperiode niet. Net zomin als een vermogenswinstbelasting of een bankentaks. En die kaaimantaks zal ook nog wel sneuvelen of tot quasi niks worden herleid.

Electoraal vertaald: Open VLD keert terug naar zijn donkerblauwe wortels, N-VA zet resoluut in op zijn VOKA-vleugel en hoopt dat de economisch rechts gerichte kiezers in voldoende aantal voor hen gaan kiezen. En CD&V zet het project zelfvernietiging verder. Het zal zijn linkervleugel kwijtspelen en aan de rechterkant is er de moordende concurrentie met N-VA en Open VLD.
ja de sossen zitten zich aan het roeren, net alsof een liberale regering zich zou moeten bezighouden met haar krijtlijnen te verleggen. Als ze beslist hebben om bepaalde dingen anders te gaan belasten dan hebben ze dat vastgelegd , dan mag de vakbonden nog zoveel spammen op he tnet, er is gewoon geen enkele moeten of verplichting van wat zij ook maar denken om dat als mogelijke denkpiste te beschowuen. Ze zijn quantité négligable.
Oud 2 december 2014, 18:00   #400
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie is ontspoord en komt NOOIT meer op de rails tenzij er confederalisme ingevoerd wordt.
En daar moet je ook niet meer op rekenen. NVA heeft dit agendapunt van hen al voor vijf jaar in de kast gestoken. En binnen 5 jaar zullen de Nieuwe Vlaamse Arrivisten zich zo vastgebeten hebben aan hun loonzakje dat zij het opnieuw zullen uitstellen.

Wanneer gaan de ex Vlaams belangers die overgestapt zijn naar NVA dat eindelijk een gaan inzien?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be