Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2014, 14:38   #821
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Mens, als jij de insteek van die post niet snapt of als jij niet weet hoe je vorige posts opzoekt, is dat jouw probleem. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gebrek aan talent voor begrijpend lezen of uw tekortkomingen op ICT-gebied en ik ben nog minder van plan om je daarbij te gaan opleiden.
Dat u inhoudelijk niets bijdraag tot de discussie lijkt voor u geen belemmering te zijn nog wat verder gal te spuien, fijne dag nog hoor !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 14:40   #822
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je post was meer dan duidelijk hoor, ze is aan het zeiken.
" Ze" is wat??
Oud 2 december 2014, 14:43   #823
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Laat me eerst zeggen dat niets wat ik in mijn vorige post schreef als als steek onder water aan uw persoon bedoeld was.

Maar ik vind het inderdaad wel een ander verhaal wanneer jongeren die de leiding nemen over nog jongere kinderen samen op kamp gaan. Dat zijn dan allen kinderen en jongeren die samen opgroeien in die jeugdbeweging. Wat toch een vertrouwens- en kameraadschappelijke band creëert.

Buiten de context van een jeugdbeweging kan ik wel begrijpen dat er wel wat argwanend wordt gereageerd. Maar ook daar zou het mits een aantal maatregelen moeten kunnen, zeker bij heel jonge kinderen.
Inderdaad, dat is een ander verhaal, maar tot heden heeft niemand uitgelegd waarom bij twaalf tot dertienjarigen de kop om de deur moet, er moet worden binnengesprongen...bij jongere kinderen onder tien jaar kan ik dat ook begrijpen maar niet bij deze leeftijdsgroep.
Oud 2 december 2014, 14:51   #824
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En of u het nu graag hoort of niet, je zou ervan versteld staan hoeveel jongere kinderen, maar dan bedoel ik nog tot 9 of 10 jaar, effectief niet weten hoe ze zich goed moeten wassen.
Freespirit. En of jij dit nu wilt horen of niet: dit is niet jou probleem, beste kinderloze jeugdwerker.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:19   #825
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat u inhoudelijk niets bijdraag tot de discussie lijkt voor u geen belemmering te zijn nog wat verder gal te spuien, fijne dag nog hoor !
Ja, als je alleen maar naar de plaat voor je kop kijkt, zie je natuurlijk geen inhoudelijke argumenten van iemand anders. Dat lijkt me nogal evident. Nogmaals: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat u blijkbaar niet in staat bent een conclusie te trekken uit mijn post. Nu, dat kunnen de meeste van die moedertjes die zonodig met kindjelief in de gazet moeten gaan medelijden opwekken met één of ander triestig verhaaltje en een zielige foto, ook niet. Ik maak me géén illusies.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 16:21   #826
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. En of jij dit nu wilt horen of niet: dit is niet jou probleem, beste kinderloze jeugdwerker.
Ah, dus het feit dat er kinderen die de basisbeginselen van persoonlijke hygiëne niet kennen meezijn op een kamp, is niet het probleem van de leiding van dat kamp? Allé, dat wordt nog geestig volgende zomer op al die kampen dan!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 18:45   #827
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is een ander verhaal, maar tot heden heeft niemand uitgelegd waarom bij twaalf tot dertienjarigen de kop om de deur moet, er moet worden binnengesprongen...bij jongere kinderen onder tien jaar kan ik dat ook begrijpen maar niet bij deze leeftijdsgroep.
Tja, dat is wel een reëel probleem voor toezicht he. Als je binnenspringt omdat er teveel kabaal uit de doucheruimte komt, en achteraf beweren die mannekens dat je daar enkel was om naar hun flietertje te komen staren, ... Hoe ga je dat ooit bewijzen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 20:19   #828
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Laat me eerst zeggen dat niets wat ik in mijn vorige post schreef als als steek onder water aan uw persoon bedoeld was.

Maar ik vind het inderdaad wel een ander verhaal wanneer jongeren die de leiding nemen over nog jongere kinderen samen op kamp gaan. Dat zijn dan allen kinderen en jongeren die samen opgroeien in die jeugdbeweging. Wat toch een vertrouwens- en kameraadschappelijke band creëert.

Buiten de context van een jeugdbeweging kan ik wel begrijpen dat er wel wat argwanend wordt gereageerd. Maar ook daar zou het mits een aantal maatregelen moeten kunnen, zeker bij heel jonge kinderen.
Ik begrijp u inderdaad wel ergens.

Maar is het niet triestig geworden dat ouders er a priori van zouden uitgaan dat er potentiële pedo's en kindermisbruikers mee zouden gaan als leiding op kamp ? Vroeger was het zo dat ouders (en hun kinderen) vaak te naïef en goedgelovig waren, nu is het echter andersom. We moeten erop letten dat er geen constante paranoïde sfeer ontstaat, dat zal onze samenleving in haar geheel op termijn zeker geen goed doen !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2014, 20:21   #829
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Omdat we graag in die paranoide angst leven om erover te zeuren en te puffen maar er verder niks met kunnen of niks met willen doen? Want dat vraagt effectief oplossingen en bijsturing van eigen persoon (karakter, visie,..)

En ondertussen 41 pagina's
Inderdaad erg en triestig dat we over zoiets banaals als 'kinderen/jongeren die douchen op kamp' al meer dan 41 pagina's hebben moeten volschrijven ! Maar enkele forummers willen daar blijkbaar een groot spel rond maken, waardoor het ook meer 'gewicht' en 'lading' krijgt dan het in feite waard is.
Oud 2 december 2014, 20:24   #830
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alice, u blijft helaas ook in rondjes draaien en draagt al geruime tijd niets zinnigs meer bij tot de discussie.

Blijkbaar bent u enorm gepikeerd door dit onderwerp, ik geef wel toe dat ik 'onnozel' ben daar op te willen reageren, maar dat is sterker dan mezelf.

U kan uw frustraties misschien beter van u afgooien door eens een blokje rond te gaan lopen of door nog eens goed van bil te gaan met uw wederhelft. Want aan uw verkrompen reacties te zien, is een goede portie seks bij u precies al lang geleden !
Oud 2 december 2014, 20:28   #831
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tja, dat is wel een reëel probleem voor toezicht he. Als je binnenspringt omdat er teveel kabaal uit de doucheruimte komt, en achteraf beweren die mannekens dat je daar enkel was om naar hun flietertje te komen staren, ... Hoe ga je dat ooit bewijzen?
Gelukkig denken de meeste kinderen niet zo, wij hebben het op kamp in feite geen enkele keer meegemaakt.

Daarom ook dat er nooit één begeleider alleen mag zijn met de kinderen in de doucheruimte. Als je meerdere begeleiders hebt, kunnen ze elkaars 'getuigen' zijn, moesten er ooit loze beschuldigingen worden geuit.

Ben nu eens serieus, zou een werkelijke begeleider met ziekte en slechte intenties zijn kans wagen onder het toeziend oog van talloze andere kinderen en zijn collega-begeleiders !? Me dunkt niet, zulk roofdier zal wel zijn andere momenten weten te kiezen, wanneer hij discreet met zijn potentieel slachtoffer alleen kan zijn. Als er één plaats is, waar kinderen niet misbruikt kunnen worden, dan zal het wel die doucheruimte zijn.
Oud 2 december 2014, 20:33   #832
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is wel degelijk ons probleem ! Als kinderen uren in de wind stinken en de rest heeft daar last van, dan wordt dat dus wel ons probleem.

Of een ander voorbeeld: via het douchetoezicht hebben wij in het verleden ook al (kleinere) kinderen met teken kunnen opsporen, die konden dan veilig verwijderd worden en waar nodig de wonde ontsmet. Als je dat niet dedecteert, riskeer je op termijn de ziekte van lyme en andere infecties. Denk je dat de ouders dat dan liever zouden hebben ? Krijgen we weer 'nalatigheid' aan ons been !

Gingen de kinderen in het bos spelen, vroegen we aan de iets oudere kinderen op zichzelf of elkaar te 'controleren'. Bij jongere kinderen is dat echter minder evident. Tenminste een vluchtige controle is dan toch wel aangewezen. En vaak zie je die beestjes pas tijens of na het douchen, dat is nu eenmaal een feit.
Oud 2 december 2014, 20:36   #833
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe dat ging met moslimjongetjes, zag u allemaal door "uw kop om de hoek te steken"?
Ik reageer waar ik op wil, wanneer het trouwens over dit soort onderwerpen gaat, bent u meestal degene die de topic opstart hoor.
Maar ik begreep uit uw post dat u geen kinderen heeft, misschien ontgaat u daarom dat je bij de leeftijd van twaalf of dertien, beter je kop niet zomaar om de hoek steekt?
Dat is inderdaad uw goed recht ... 'zalig zijn de armen van geest'. Wel even opmerken dat ik het niet ben die al meerdere keren deze post van begin 2008 (!) van onder het stof heeft gehaald.

Ik heb me wel voorgenomen minder op alle absurditeiten en aantijgingen te gaan reageren, mijn tijd is daarvoor te kostbaar. Helaas is dat soms sterker dan mezelf.
Oud 3 december 2014, 12:22   #834
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, als je alleen maar naar de plaat voor je kop kijkt, zie je natuurlijk geen inhoudelijke argumenten van iemand anders. Dat lijkt me nogal evident. Nogmaals: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat u blijkbaar niet in staat bent een conclusie te trekken uit mijn post. Nu, dat kunnen de meeste van die moedertjes die zonodig met kindjelief in de gazet moeten gaan medelijden opwekken met één of ander triestig verhaaltje en een zielige foto, ook niet. Ik maak me géén illusies.
En waar staat hier een inhoudelijk argument? Is dat " een plaat voor je kop" of" moedertjes die zonodig met kindlief in een krant willen"?
Leg het maar uit hoor, verlicht me met uw wijsheden!
Oud 3 december 2014, 12:31   #835
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad uw goed recht ... 'zalig zijn de armen van geest'. Wel even opmerken dat ik het niet ben die al meerdere keren deze post van begin 2008 (!) van onder het stof heeft gehaald.

Ik heb me wel voorgenomen minder op alle absurditeiten en aantijgingen te gaan reageren, mijn tijd is daarvoor te kostbaar. Helaas is dat soms sterker dan mezelf.
Wil je nu zeggen dat ik " arm van geest ben" omdat ik wijs op hiaten in uw redeneringen?
Ik haal uw post evenmin van onder het stof, maar het lijkt me het goed recht van medeforummers; toch?
Ondertussen wacht ik nog op uw toelichting, waarom u denkt dat twaalf - dertienjarigen toezich nodig hebben zoals u dit invult, kop om de hoek en binnenspringen.

Volgens mij, en daar reageert u vreemd genoeg dan niet op, is dat helemaal niet nodig, omdat kinderen juist op die leeftijd nogal gevoelig zijn voor vreemden/volwassenen die hun privacy niet respecteren, pedagogisch is wat u doet dan ook niet te verdedigen.
Omdat u een oudere man bent, die blijkbaar het prettig vind mee op kamp te gaan, niet dat daar per definitie iets mis mee is, daar beschuldig ik u niet van, wel van gebrek aan inzich in de leefwereld van kinderen, jongere begeleiders zullen daar meer op aansluiten.

Bovendien voert u nogal vaak excuses aan die nergens op slaan, een kamp is geen gezinsvervangend insituut, u hoeft kinderen niet bij te brengen hoe ze zich moeten wassen, hoogstens kunt u indien er werkelijk problematische situaties zijn, dit opnemen met de ouders.
Oud 3 december 2014, 12:33   #836
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zo kan verkomen dat die kleine iets breekt of ander ongeval heeft, dan zullen de meeste ouders mij net dankbaar zijn ! Ik zal dat dan ook 'open' aan de ouders melden. Het betreft dan trouwens een noodsituatie.

Ouders die �* priori denken dat de begeleiding met de intentie zit om hun kinderen te bespieden of zelfs misbruiken, die zijn totaal paranoïde en we hebben dus liever dat zulke ouders hun kinderen thuis houden. Want waarom zou je je kinderen vrijwillig mee op kamp sturen als je denkt dat er verschillende pedofiele monsters onders de begeleiding zijn !?
Wat ouders denken zal me een worst wezen.
Toezicht houden bij douchende kinderen kan gewoon niet.

Als ik bij ons zo iemand zie dan heeft ie de flikken op mijn dak.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 12:34   #837
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar als ik het goed begrijp sta jij tijdens kamp altijd naar de jongetjes/meisjes te kijken als ze aan het douchen zijn?
Dan kan toch gewoon niet hé.
Dat deed ik zelfs niet bij mijn eigen kinderen eens ze wat ouder waren.
Oud 3 december 2014, 12:36   #838
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel degelijk ons probleem ! Als kinderen uren in de wind stinken en de rest heeft daar last van, dan wordt dat dus wel ons probleem.

Of een ander voorbeeld: via het douchetoezicht hebben wij in het verleden ook al (kleinere) kinderen met teken kunnen opsporen, die konden dan veilig verwijderd worden en waar nodig de wonde ontsmet. Als je dat niet dedecteert, riskeer je op termijn de ziekte van lyme en andere infecties. Denk je dat de ouders dat dan liever zouden hebben ? Krijgen we weer 'nalatigheid' aan ons been !

Gingen de kinderen in het bos spelen, vroegen we aan de iets oudere kinderen op zichzelf of elkaar te 'controleren'. Bij jongere kinderen is dat echter minder evident. Tenminste een vluchtige controle is dan toch wel aangewezen. En vaak zie je die beestjes pas tijens of na het douchen, dat is nu eenmaal een feit.
Dat is echt een onnozele mening! Wanneer kinderen nadat ze gedouched hebben nog zo zouden stinken, dan is er eerder iets mis met de kleding die ze dragen, en dan is het uw taak om de ouders aan te spreken, niet om " hen te leren hoe je jezelf moet wassen".Dat is eigenlijk grensoverschrijdend gedrag voor een oudere man op kampleiding!

Dat je bij de allerkleinsten vluchtig nagaat of er teken zitten, kan ik nog inkomen, maar ook dat hoeft niet naakt, ik twijfel toch langzamerhand wel wat aan uw pedagogische inzichten.
Oud 3 december 2014, 12:36   #839
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, totaal niet ! Wij werkten met een 'beurtrolsysteem' daarvoor. Twee of drie man voor het douchetoezicht, als je dan met 6 of 8 mannelijke begeleiders was en er waren twaalf overnachtingen (dus in de regel 12 keer douchen) dan had je vier of vijf keer per kampperiode dat toezicht.

Bij de meisjes komen is sowieso uitgesloten, wij hadden afzonderlijke compartimenten voor slapen en sanitair voor de meisjes en de jongens. Enkel mannelijke monitoren toegelaten op de jongensgang tijdens het douchemoment en enkel vrouwelijke op de meisjesgang !

En zoals ik al benadrukte stonden we daar allerminst op te gapen ! Enkel eens binnenspringen wanneer het te druk was of er zich een 'precaire' situatie voordeed.
Dus eigenlijk kon u geen ongevallen voorkomen.
U kon alleen naar lulletjes kijken.
Rare wereld waarin u leeft.
Oud 3 december 2014, 12:37   #840
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ouders denken zal me een worst wezen.
Toezicht houden bij douchende kinderen kan gewoon niet.

Als ik bij ons zo iemand zie dan heeft ie de flikken op mijn dak.
Het kan niet zoals free spirit dat invult, wel een nuance...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be