Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2014, 22:00   #21
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Moest ik van U zijn ja_an, doe de moeite om eerst eens naar het programma te kijken om U te vergewissen waar de essentie ligt.
Niet in de teksten die U zo ijverig heeft zitten opzoeken, maar bij de realiteit.

Deze gangsterpraktijken rond de homolatie van het CE keurmelk (or whatever...) zijn trouwens beaamt door een europarlementslid..of is zij dan ook een domme kloot??
Ik denk dat ons inzicht op dezelfde materie gewoon verschilt.
Uw inzicht is typisch belgisch..rond de pot draaien rond details en lettertjes, terwijl ik eerder het geheel probleem viseer, zoals ook de programmamakers hebben willen doen.

Soit...ik hoop dat U nooit een "matje" tegen op hol geslagen spieren nodig zal hebben dat U de rest van de dagen ellendige pijn bezorgd...gewoon omdat europa de moeite niet doet om te kijken of die dingen het waard zijn om op de europese markt te komen.
Anders zal je ongewijfeld regelmatig aan mij en mijn domme kloot mailtjes terugdenken
Misschien moet u wat kritischer kijken naar zulke reportages, i.p.v. al schuimbekkend tegen de EU te fulmineren.

Ik heb al een stuk van die reportage gezien.

Er wordt gezegd dat CE een kwaliteitsmerk is, wat het NIET is.

Er wordt gesproken over notified bodies, zonder dat er gezegd wordt dat notified bodies moeten gecontroleerd worden door de lidstaten niet door de EU.

Ik heb nog niet verder gekeken, maar ik hoop dat er toch wordt gesproken over de herziening van de wetgeving inzake medical devices.

Voor de info zie hier.

Kortom, voor degelijke informatie over de EU moet men niet bij de VRT zijn en vermoedelijk ook niet bij de NPO. Dat kost allemaal teveel moeite en geld om te vertrekken van een studie van de juiste taakverdeling tussen de verschillende niveaus en actoren.

Een correcte weergave van de feiten staat een goed verhaal in de weg, niet?
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 23:08   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We mogen niet zozeer schieten op de "uitgevers" van "keurmerken" of "labels",maar vooral moeten we schieten op diegenen die ze misbruiken....

Ondertussen echter toch volgende bedenking:
Het is een heel ironische en eigenlijk op langere termijn onhoudbare situatie dat een regio in de wereld die aan het de-industrialiseren is en binnenkort,zoals zoveel ontwikkelingslanden,niet meer in staat zal zijn een bout en een moer in serieproduktie te nemen,de pretentie heeft om aan de MAKERS op deze planeet te zeggen wat ze moeten doen....

Iets om over na te denken....

Dikke 2! Alhoewel er over de grootsen onder die MAKERS 'soms' ook wel het een en ander gezegd kan worden.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 december 2014 om 23:09.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 23:18   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Misschien moet u wat kritischer kijken naar zulke reportages, i.p.v. al schuimbekkend tegen de EU te fulmineren.

Ik heb al een stuk van die reportage gezien.

Er wordt gezegd dat CE een kwaliteitsmerk is, wat het NIET is.

Er wordt gesproken over notified bodies, zonder dat er gezegd wordt dat notified bodies moeten gecontroleerd worden door de lidstaten niet door de EU.

Ik heb nog niet verder gekeken, maar ik hoop dat er toch wordt gesproken over de herziening van de wetgeving inzake medical devices.

Voor de info zie hier.

Kortom, voor degelijke informatie over de EU moet men niet bij de VRT zijn en vermoedelijk ook niet bij de NPO. Dat kost allemaal teveel moeite en geld om te vertrekken van een studie van de juiste taakverdeling tussen de verschillende niveaus en actoren.

Een correcte weergave van de feiten staat een goed verhaal in de weg, niet?

Toch erg democratisch deze EU, wanneer het zelfs nationale omroepen duidelijk teveel moeite en geld kost om deze materie te doorgronden. Wat zou het de gewone man kosten om zijn product met CE-certificaat aan de man te kunnen brengen. Laat ze in Brussel daar nu eens een duidelijk antwoord op geven. Wie moet in feite de moeite doen? Wie wordt waarvoor en door wie betaald? Juist!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:01   #24
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat zou het de gewone man kosten om zijn product met CE-certificaat aan de man te kunnen brengen. Laat ze in Brussel daar nu eens een duidelijk antwoord op geven. Wie moet in feite de moeite doen? Wie wordt waarvoor en door wie betaald? Juist!
Die autocertifiëring kost €0

Als je implantaten op de markt wil brengen heb je best een technisch dossier achter de hand, dat kost natuurlijk wel weer iets. Maar als u als 'gewone man' van plan bent om zo'n dingen in uw garage te fabriceren, is het misschien maar goed dat die drempel er is.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:05   #25
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen echter toch volgende bedenking:
Het is een heel ironische en eigenlijk op langere termijn onhoudbare situatie dat een regio in de wereld die aan het de-industrialiseren is en binnenkort,zoals zoveel ontwikkelingslanden,niet meer in staat zal zijn een bout en een moer in serieproduktie te nemen,de pretentie heeft om aan de MAKERS op deze planeet te zeggen wat ze moeten doen....
Als ik in de Gamma een boormachien ga kopen, wens ik dat dat niet in mijn gezicht ontploft als ik het gebruik. Is dat pretentie?

Ik sprak overlaatst in India met iemand die in een fabriek voor motorhelmen werkt. Daar hebben ze een lijn voor Azië, en een lijn voor Europa, want die voor Europa moeten aan veel meer normen voldoen. Ik weet niet of u zelf met de motor rijdt maar ik zou u aanraden niet te opteren voor een helmpje volgens de normen van de MAKERS...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 18:16   #26
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
dat zou allemaal zeer erg zijn moest het CE label een keurmerk zijn, maar dat is het dus niet.
het zou fijn zijn moesten mensen begrijpen waarover ze klagen, maar dat is blijkbaar een constante bij de anti-eu razers : het is europees en dus slecht, maar wat er juist achterzit en waarom, daarvoor moet je je informeren, dat is vele bruggen te ver en niet zo leuk als klagen.
Daarom is niet alles slecht wat de EU in wetten vastlegt. Ik heb nog de tijd gekend dat Belgische producten die uitgevoerd werden naar Noorwegen een Nemco-keuring moesten hebben; die naar Zweden een Semco- en naar Denemarken een Demco-keuring. Dat is nu volledig voorbije tijd.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 23:24   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als ik in de Gamma een boormachien ga kopen, wens ik dat dat niet in mijn gezicht ontploft als ik het gebruik. Is dat pretentie?

Ik sprak overlaatst in India met iemand die in een fabriek voor motorhelmen werkt. Daar hebben ze een lijn voor Azië, en een lijn voor Europa, want die voor Europa moeten aan veel meer normen voldoen. Ik weet niet of u zelf met de motor rijdt maar ik zou u aanraden niet te opteren voor een helmpje volgens de normen van de MAKERS...
Prima, maar u gelooft echt in een technische EU-keuring en veiligheidstest voor alle producten die in de EU verkocht worden? En dat voor alle varianten waarin het product wordt aangeboden en voor alle latere wijzigingen en verbeteringen van het product en zijn onderdelen? Dit is m.i. een non-issue.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be