![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Urgerma...#Nominalsystem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar ook binnen de randstad zijn behoorlijke verschillen.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
hoeft geen werkelijkheid te zijn. Ik ken hedendaagse taalkundigen die een totaal andere mening hebben over de toegedichte naamvallen ,zoals hier beschreven. Over tegengestelde meningen blijft het inderdaad moeilijk discussiëren. Laatst gewijzigd door cato : 5 december 2014 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over who the fuck hebt gij het dan wel....? Citaat:
Men doet begod niet anders op dit forum.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 december 2014 om 23:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Deze discussie is zeer technisch, gericht op de structuren van talen, met wetenschappelijke details. Er zijn nog genoeg andere onderwerpen om te discussiëren, dan over wel of niet naamvallen in het Nederlands. Er zijn nog discussies genoeg om meningen te geven , zonder wetenschapper te zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag een paar namen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, het is een algemeen aanvaard gegeven dat er ook in andere talen, buiten de Romaanse groep, naamvallen bestaan. De oudste teksten en glossen die tot ons zijn gekomen, wijzen daarop. Als we naar de Europese talen kijken, dan zien we dat er ook naamvallen voorkomen in bijvoorbeeld de Slavische talen. Sedert enige tijd ben ik Slovaaks aan het leren, waardoor ik u kan verzekeren dat de naamvallen in die taal een taaie en moeilijke brok zijn om te slikken. Waar komen die wel vandaan? Uitgevonden door latinisten? Komaan, zeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Nederlandse taal. ![]() Laatst gewijzigd door cato : 6 december 2014 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Nederlandse taal. ![]() Laatst gewijzigd door cato : 6 december 2014 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Nederlandse taal. ![]() Laatst gewijzigd door cato : 6 december 2014 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het onderwerp is dat naamvallen niet behoren tot de Germaans taal en zeker niet tot het Nederlands ,Engels ,Fries etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Cato, nogmaals, de humanisten hebben het Duits idd. opgesmukt met de zg. passivsätze. Dat bestond in het prestigieuze Latijn en het Duits zou daarvoor niet mogen onderdoen, was het aanvoelen.
Gij verwart dat echter met de uitvinding van de naamvallen in het Nederlands en Duits. Het is een feit dat de Middelnederlandse dialekten naamvallen kenden. Welnu, die dateren van ver voor de renaissance, toen de humanisten met hun bewondering voor het Latijn ten tonele verschenen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 december 2014 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke professoren? Wat hebt ge dan gestudeerd ? Hebt ge dat horen zeggen tijdens een kollege ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |