![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bewijs van goed gedrag en zeden is iets dat volkomen normaal is in het omgaan met kinderen.
Zo'n bewijs is niet meer en niet minder dan een papierke waarop staat dat u wel of niet veroordeeld bent voor bepaalde feiten. In feite zeggen die niets over de persoon, het kan ook zijn dat ze u nog nooit gepakt hebben met dingen die het daglicht niet mogen zien (niet dat dit bij mij het geval is hé). |
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En volwassenen ook, wat ik al een hele uitzondering vindt die zijn reden heeft bij de eigen overtuiging of de schaamte om jezelf naakt te laten zien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt iets over zijn irritatie bij de discussie. Blijkbaar ontgaat hem wel, dat een jongere die zelf altijd deelnam aan kampen en op basis van leeftijd doorgroeit naar leiding, een andere zaak is dan een oudere vrijgezel die zich opgeeft als vrijwilliger; en het ene excuus na het andere heeft voor toezicht en controle waar een aantal forummers bedenkingen bij plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wij dwingen geenszins kinderen om 'publiek naakt te lopen'. Een douchegebeuren op kamp beschouw ik niet als 'publiek', het is besloten. En van dwang is er ook geen sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk in totaal een domme opmerking die u hier maakt, zegt meer over u dan over mij. Ik associeer dit topic niet met seksualiteit, u (en enkele anderen) doen hier niet anders ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen waren we al ouder hoor, dan de leeftijd die u opnoemt. Bosklassen liepen bij ons tot in het zesde studiejaar, dus op het laatste was ik toch al elf �* twaalf jaar. Ik kan me niet voorstellen dat een van de kinderen toen aanstoot nam aan dat toezicht door de leerkracht. De leerkracht ging overigens ook mee met ons op zwemles, kleedde zich gewoon om in de kleedruimte van de jongens (daar zou ik mij in het huidige klimaat ook niet meer aan wagen). Niemand maakte daar een probleem van. Noch de kinderen, noch de ouders, noch de collega's van die leerkracht, noch de directie. Waarom maken we het tegenwoordig allemaal zo gecompliceerd en beladen ? Uiteraard zijn er gruwelijke vormen van kindermisbruik gebeurd, maar dat werd zeker niet versterkt door deze 'lossere' houding aangaande naakt zijn. Nu wordt elke (mannelijke) begeleider door sommige mensen potentieel aanzien als een 'risico'. Volgens mij is dit de grens van waakzaamheid en gezonde achterdocht ver voorbij en neigt dit naar paniekzaaierij en hysterie. Dat is althans mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig dat u met uw houding er zelf mee voor zorgt dat begeleiders op spitsroeden moeten lopen. Maar ik vrees dat u dat niet kan of wil inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 |
Minister-President
|
![]() En is dat niet triestig, dat kinderen al zo mentaal belast worden dat ze schroom hebben om gewoon functioneel in hun blootje met leeftijdsgenoten te gaan douchen ? Hoever moeten we daaraan toegeven ? Zoals ik al zei: er bestaat niet zoiets als een aangeboren 'schaamtegevoel', dat is steeds 'aangeleerd'. In concreto: gaan we allemaal zo belachelijk doen, omdat er bepaalde adepten van een 'woestijngodsdienst' die gewoonte hebben en daarmee het denkbeeld van onze jongeren besmetten ? Het is ver gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, ik vind werken en omgaan met kinderen en jongeren leuk, en daar is ook verdomd niets mis mee ! Het is eigenlijk hemeltergend dat sommigen daar vanalles achter gaan zoeken, dat zegt meer over die mensen dan over mezelf. Het is ook triestig dat men functioneel naakt van kinderen niet kan onderscheiden van een mogelijke 'seksualisering' van kinderen, eigenlijk is het ziekelijk bijvoorbeeld dat douchen te associëren met (pedo)seksualiteit ! Ik heb me voorgenomen dat dit mijn laatste post in deze thread is, verder erover doorbomen heeft toch geen zin meer, ik heb alles gezegd wat ik moest zeggen. Dat een handvol zieligaards het nodig vindt telkens op mijn persoon af te geven, ga ik niet meer aan mijn hart laten komen. Ik hoop alvast dat geen enkele jeugdwerker, begeleider, opvoeder, leerkracht of andere mensen die werken met kinderen/jongeren nooit tegen jullie kar rijden, want dan beklaag ik hen als ze jullie paranoïde grillen en opgeklopte en ongefundeerde hysterie moeten ondergaan. Ik heb gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou iemand met uw pedagogische " inzichten" alvast niet mee willen op een kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat echt niet enkel over moslimkinderen en zelfs dan dient uw kamp niet om die opvoeding ter discussie te stellen, kinderen komen daar niet voor, niemand zit te wachten op uw lezing over aangeleerde schaamtegevoelens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jeugd werking zit helemaal niet met een probleem, maar u wel blijkbaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 |
Banneling
|
![]() Ola, opletten met dit soort uitspraken! Het heeft mij ook al een waarschuwing opgeleverd van de moderatie. Iemand zonder bewijs tot 'pedofiel' bombarderen is blijkbaar géén probleem.
|
![]() |
![]() |