![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: pindasaus & satesaus & satekroket | |||
ik eis de doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Ik ben verzot op pindasaus & satesaus & satekroket |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
niet te freeeeeeeeten |
![]() ![]() ![]() |
4 | 33,33% |
val dood |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ben bereid het eens te proberen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
asjemenou ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik krijg een heel apart gevoel van binnen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Wat zullen we eten 7 dagen lang .... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik verhonger nog liever |
![]() ![]() ![]() |
2 | 16,67% |
in hoge nood , om te overleven , geef ik me over aan dit gerecht |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
de vuilbak ruikt lekkerder |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
kukelekuuuu |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
kotkotkotkodaaaak |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
hatchikideeee ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Yuck Fou |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Ik vind het gewoon lekker |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
joow |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
dada |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
alibaba |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
verrek , krijg nou wat ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve hier al uw favoriete gerechten met pinda- of satésaus te plaatsen , aub
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in een Nederlands frituur beland , dan is pindasaus wel iets wat ik durf te kiezen.
Eigenaardig genoeg vind ik een broodje mexicano met pindasaus wel te vreten. Dat puur om de "patat" te vermijden.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heropgewarmde pindasaus. Beter dan pittasaus van de chef.
Wat niet betekend dat het enigszins goed is.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pindakaas op de boterham. Al de rest "zuigt grote tijd".
Oosters, dan denk ik enkel aan gestoomd en sushi als eetbaar.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik checkte even een paar gangbare 'culianire' sites.
Het verwonderde me enigszins dat ik overal toch een paar verwijzingen naar pindasaus tegenkwam: Njam: 3 recepten. ![]() VTM-koken: 5 recepten met expliciete vermelding in titel. ![]() ![]() Libelle-Lekker: +10 pagina's ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 december 2014 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me wel afvraag ,
wie nog geen pindasaus of recepten heeft gegeten , hoe weet men dan dat het niet smaakt ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 december 2014 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ooit eenmaal een gerecht met pindasaus gegeten bij een vriendin die met een Nederlander samenhokt.Beleefd een minimum opgegeten en vlug de smaak verdoezelen met coca-cola,na een rit van 2,5 uur vlug gestopt aan de frituur bij de kerktoren en "nen grootn me stoofvlees en sauce americain" besteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Elke producent en gebruiker tegen de muur zetten en afknallen.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Satésaus (een soort pindasaus) is in Nederland beland, omdat Indonesië ooit de Nederlandse kolonie Nederlands Indië was.
Na de Indonesische onafhankelijkheid, die trouwens voor Nederland zo vlak na de oorlog, zeker met inachtneming van het land van de Nederlanders aldaar tijdens de Japanse bezetting en een aantal van de Indonesische onafhankelijkheidsstrijder (nauwe banden met Japan), nogal traumatisch was. De banden zijn nog steeds niet echt goed. Het gevolg was wel dat voormalige kolonisten, KNIL militairen etc. de koloniale en de inheemse keuken meenamen. De oude koloniale keuken sloot al nauwer aan bij de Nederlandse keuken. Zo is ook satésaus ingeburgerd geraakt en is men dit uiteindelijk ook met andere zaken zoals friet/frites gaan combineren. Niet iedere combinatie is een succes, maar bij satévlees, rijst en friet/frites vind ik het heerlijk (babi pangang trouwens ook goed). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarbij toon wat respect voor uw Indonesische medemens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ieder mens is uw medemens toch? Daarbij hebben Nederlanders het geïmporteerd in hun keuken (door de door mij genoemde geschiedenis).
Ik hoop dat u niet te bekrompen bent om te zien, dat het oorspronkelijk uit de Indonesische en Maleisische keuken komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kom je daarbij?
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom niet? Iedereen heeft recht op wat respect uit beleefdheid.
Daarbij Indonesiërs zijn geen Nederlanders. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Het hangt ervan af. Ik heb al lekkere pindasaus gegeten, en al minder lekkere. De romige soort is doorgaans iets minder mijn ding... En op frieten moet ik toch ook even slikken. Maar als bijgerecht bij gebakken rijst, of een saté, valt dat best mee.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lopen heel wat mensen rond die geen greintje respect verdienen. Ik ben eerlijk gezegd die respect-mantra een beetje beu. Waarom zouden we a priori-respect moeten hebben voor dieven, oplichters, pedofielen, verkrachters, beurzensnijders, machtswellustelingen, moordenaars, dictators, struikrovers, parasieten, plunderaars, afzetters,..... ? (deze lijst is verre van compleet)..
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben volledig akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |