![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, daarom ook schreef ik al eerder dat leerlingen met een lage kennis Nederland bijgewerkt kunnen worden, maar dat dit hen minimum één jaar uit het reguliere onderwijs haalt.
En niet iedereen is daartoe bereid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Sinds dat de Walen en Francofonen geen Nederlands meer leren op school, nemen de spanningen tussen Vlamingen en Walen alleen maar toe. Als het zo doorgaat barst Belgie in stukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Daardoor nemen geen spanningen toe, de meeste Vlamingen zijn bereid Frans te spreken met Walen, en sommigen zelfs graag. 3. Er zijn geen intermenselijke spanningen tussen Vlamingen en Walen op zich. Er zijn enkel politieke problemen. Ik zeg het niet graag want ergens mag ik je wel, maar wat kraamt ge toch weer en hoopje onzin uit. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2014 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie naar een Franstalige school in Brussel gaat, leert wel Nederlands. Dat is zelfs bij wet verplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als ik aan zo iemand in Brussel de weg vraag zal hij me dat niet kunnen zeggen in het Nederlands, als hij me al verstaat. Het schijnt dat de lessen Nederlands daar de boeluurtjes vormen tijdens dewelke de klas op stelten gezet wordt..
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2014 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. en 3. Akkoord met u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ziet u die return on investment trouwens? Is dat een aanvoelen of zijn daar concrete gegevens over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of is het wel één %...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees nog eens.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 december 2014 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het Vlaams onderwijs in Brussel krijgt immers ook heel veel anderstalige kinderen binnen. Geen Nederlands. Geen Frans. Wel iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |