![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zal daar eens een draadje over openen in het subforum rond "milieu". Voor de geïnteresseerden: see you there? We kunnen samen wat rond dit nog steeds in de taboesfeer gelegen onderwerp uitwijden. (Akkoord met mix van hernieuwbare bronnen op grid-schaal.)
Laatst gewijzigd door C2C : 11 december 2014 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Zal maar al beginnen opzoeken rond "short rotation coppice" voor de biomassa, gekoppeld aan verbeterde cooking stoves. Maar ook dat is al zo passé. Er moet echt iets gedaan worden aan dat probleem rond energie voor het koken in Kinshasa. Wie een realistisch voorstel heeft, krijgt van mijn twee kerstballen.
Laatst gewijzigd door C2C : 11 december 2014 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het echte probleem in Kinshasa de aanwas van de bevolking. Congo heeft meer dan genoeg hydropower, maar elke dag groeit Kin aan met duizenden mensen, die allemaal elentriek pikken. En de leidingen kunnen dat niet aan. Waardoor voortdurend blackouts, waardoor houtskool. Ambetant.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn negerinnen die geilen op kleine stroomstoten op hun kut
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar U vroeg 2000Watt gedurende 2 uur. Citaat:
Kwestie van koken met zonne-energie. Zoals in deze draad gegeven, waarom extra -dure- omzettingen doen als het rechtstreeks kan. Het moet zelfs niet met een dure, kwetsbare paraboolspiegel, het kan ook prima met goedkopere kunststof fresnell lenzen. https://www.youtube.com/watch?v=XFw7U7V1Hok Je kan dan alleen koken bij zonnig weer, maar het is wel meegenomen.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beft wel moeilijk met zo'n taser tussen de kiezen.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) een verbeterde cooking stove 2) wat gebruik ik als energie Op 1) ken ik iemand die al jaren afreist naar landen waar ze met dat probleem zitten. Hij heeft een soort cooking stove ontwikkeld die ze daar met hun bescheiden middelen kunnen maken. Op 2) weet ik niet wat hij daarover denkt of doet. Maar ik kan morgen eens zijn email opvragen en dan kan je misschien eens met hem van gedachten wisselen.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Met één cartouche kunt ge ongeveer vijf uur koken.
![]() Prettige dag verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stroomstoot op je hersenen...zou je helpen.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rest de vraag, waarom een cartouche kopen als takken gratis zijn?
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Stoute Jos : 12 december 2014 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Er wordt zo'n 3 �* 4 uur intensief gekookt, elke dag. Het butaan/propaan mengsel dat je hier voorstelt, het flesje van 190g (5 uur koken), kost $10. Extreem véél te duur dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Zonne-energie moet op één of andere manier opgeslagen worden voor later gebruik - ofwel in gesmolten zouten, in biomassa, ofwel in een ander soort batterijen. Biomassa is en blijft met héél grote voorsprong de eenvoudigste manier.
Laatst gewijzigd door C2C : 12 december 2014 om 10:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verzameld hout wordt meestal verbrand op een te lage temperatuur(gele vlam,rook,slecht rendement) kan verbeterd worden door geforceerde luchttoevoer , de Woodstove, een compact kooktoestel van Philips, bestemd voor gebruik in de derde wereld. ... is de uitstoot minimaal en levert het kacheltje enorm veel rendement. ... Zo'n onderdeel is dan ongevoelig voor corrosie of hoge temperaturen
Laatst gewijzigd door jogo : 12 december 2014 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie het vind om gratis te koken mag het ons ook eens laten weten.
Een kookplaat verbruikt ongeveer tussen de 6000 en 7000 wat per uur. En dan staat de oven nog niet aan.
![]() |
#37 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Grand Inga zou een methode zijn om massaal zonne-energie op te slaan, want uiteindelijk, da's regenwater dat de Kongo-stroom afkomt, en die regen is door de zon verdampt water. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Wat nu? Kleine kernreactoren die in de grond verzinkt worden? De Grand Inga lijkt me geweldig, maar de weerstand van ecologisten daartegen is enorm. Blijft wel het probleem van de transmissie. Congo verkoopt nu al Inga-stroom aan Brazzaville, en verwaarloost zijn eigen stedelijke bevolking. Bizar. Met de Grand Inga kan dat veranderen. Maar wie wil 10 miljard dollar investeren in een land dat toch bekend staat voor zijn falende projecten en corruptie? Moeilijk vraagstuk. Maar iedereen die in hernieuwbare energie geïnteresseerd is zou een case study moeten maken rond een heel arm ontwikkelingsland, want daar kan je goed nagaan hoe moeilijk deze hernieuwbare bronnen echt te introduceren zijn, gegeven de extreme armoede. Hier in Europa kunnen we met allerlei incentives, wetjes, budgetjes en subsidies ons idealisme half realiseren. Maar doe dat eens in een land als Congo. Onbegonnen werk?
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een bedreiging jongetje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |