![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik verwijs naar het feit dat de NVA de CD&V een njet verkocht, aanvaardt u het niet, terwijl u heel goed weet dat dit toch zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen verklaren dat ik een aantal zaken begrijp vanuit zaken die ik met bepaalde personen heb meegemaakt. Dat is mijn mening. Iedereen oordeelt op zaken die hij weet/kent. Ik kan er nu eenmaal niet aan doen dat u bepaalde zaken niet hebt meegemaakt die een bepaald licht laten schijnen op zaken. Mijn mening is daarop gebaseerd, u hoeft het daar niet mee eens te zijn, dat is uw goed recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nogmaals : jij beweert dat De Wever voor 2/12 gezegd heeft dat de vermogenswinstbelasting er niet komt. Wat je beweert, moet je ook kunnen staven. Als jij nu vindt dat ik maar moet bewijzen dat hij het niet gezegd heeft, maak je jezelf alleen maar belachelijk en hoor je duidelijk niet op een discussieforum thuis. Anders kunnen we hier de grootste onozelheden beginnen verkondigen en die zijn dan waar tot een ander het tegendeel kan bewijzen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En dan is er de vermogenswinstbelasting, in het kader van de fameuze tax shift. Wel, Peeters wil ook dat bij de begrotingscontrole in het voorjaar er meteen werk gemaakt wordt van de zogenaamde "fiscale hervorming", en dat het dus bespreekbaar wordt. Afgelopen weekend opende ook Bart De Wever (N-VA) de deur: "Er kan zeker over gepraat worden", zei hij in de Zevende Dag. Het beeld als zou de N-VA enkel de partij van de rijken zijn, dat wilde hij toch even bijstellen. Alleen stipte hij nog eens aan wat de N-VA al lang zegt: als je over vermogenswinst praat, moet je ook over vermogensverlies praten en dan kortingen geven. Een bijzonder moeilijk technisch voetnootje dus, maar goed, ondertussen is wel gezegd dat er over gepraat kan worden. newsmonkey.be/article/26710 Duidelijk of niet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft de NVA Johan Van Overveldt toen hij zei 'Misschien' op een bepaald moment teruggeroepen? Ja. Wie maakt zich hier belachelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarna aan mij vragen om iets te gaan staven, is flauwekul. Je beantwoordt gewoon een vraag met een vraag omdat je er niet meer uitgeraakt. Nu ja, iedereen op dit forum kan lezen wat je hier hebt neer geschreven, dus is het ook voor iedereen duidelijk dat je vooral hete lucht blaast en niet het lef hebt om toe te geven dat je een flater begin met je bewering. Jammer dat het Flair forum niet meer bestaat. Dat was misschien meer iets voor jou geweest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Als men geen argumenten meer heeft en feiten niet kan ontkrachten, met name het terugfluiten van CD&V en een eigen minister, dan moet inderdaad schelden en de tegenstander belachelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus U hebt me de les niet te spellen. Ik zal maar niet meer verwachten dat U ooit nog uw bewering zal staven, zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Verslag van de hoorzitting kamercommissie 18-11-2014, website De Redactie:
De vermogenswinstbelasting staat niet met zoveel woorden in het regeerakkoord, maar volgens CD&V zou de maatregel het draagvlak voor de besparingsmaatregelen vergroten bij de bevolking. Om die reden willen de christendemocraten de tax shift, die wel duidelijk afgesproken is, dan ook concreet maken. Daar willen N-VA en Open VLD dan weer niet van weten, omdat ze toch weer een belastingverhoging vermoeden in de tax shift. De hoorzitting werd gisteravond om 18.30 uur geschorst, en wordt vandaag hervat Natuurlijk heeft De Wever daar zelf niets gezegd, hij zit niet in de kamer, maar we mogen er toch vanuit gaan dat zijn kamerleden / ministers en hij op een lijn zitten, of is de NVA een Mexicaans leger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() [quote=schietboog;7458029]Wanneer men de draad naleest, blijkt dat U me belachelijk noemt.
Dus U hebt me de les niet te spellen. Ik zal maar niet meer verwachten dat U ooit nog uw bewering zal staven, zeker ?[/ Overigens hebt u een discussie in deze draad binnen gebracht die hier oorspronkelijk niet was: u hebt reacties van mij in de ene draad vermengd in die van een andere. Van vervuiling gesproken. Voor de rest mag u verwachten wat u wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Verslag van de welles/nietes in de regering, website De Redactie, 18-11
De hamvraag was evenwel opnieuw: komt er nu een vermogenswinstbelasting of niet? De voorbije dagen en weken waren daarover allerlei meningen te horen. CD&V is de grote voorstander van de belasting binnen de coalitie. De N-VA en Open VLD zijn niet gewonnen voor het idee. Zij wijzen erop dat de maatregel niet in het regeerakkoord staat, en de uitvoering daarvan moet de prioriteit zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() De redactie 9-11
Extra bijdragen van vermogenden staan niet vermeld in het regeerakkoord", benadrukt vicepremier Jan Jambon (N-VA) in "De zevende dag". De budgettaire sanering zal dan ook enkel worden gedaan met besparingen en niet met nieuwe lasten, aldus de minister van Binnenlandse Zaken. We mogen er toch nog vanuit gaan dat Jambon het standpunt van zijn partij en dus ook zijn voorzitter vertolkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() De Redactie 8-11
"Een vermogenswinstbelasting kan voor ons niet omdat die ook de kleine belegger zou treffen", klinkt het nog op het kabinet van Financiën. We mogen er vanuit gaan dat Van Overveldt het standpunt van zijn partij en dus ook van zijn voorzitter vertolkt? Of moeten we gaan beweren dat de nva-ministers maar wat rondkletsen? Dat zouden we toch niet durven. Laatst gewijzigd door hagel : 17 december 2014 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit alles let niet om over de vermogenswinstbelasting een nieuw voorstel te doen in overleg tot een accoord binnen de regeringspartijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog steeds Vlaamsgezind, en anti-belgisch.
Dus?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vergeet ook niet: "pro-regering" reacties zijn soms eigenlijk niet meer dan pro-N-VA reacties of anti-vakbond reacties. Mensen voelen zich snel persoonlik aangevallen wanneer "hun" partij of beweging onder vuur komt te liggen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |