Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2014, 17:59   #141
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sommigen verbrassen ook hun eigen inkomen. Voortaan dus geen maandloon meer op de rekening maar voedselbonnen of zo? Ik ontwaar een communistisch trekje in uw betoog.

Onderwijs is in België bijna zo goed als gratis. Lonen worden door de overheid betaald. Wat nog overblijft, zijn kopiekosten, maaltijden, en dergelijke.

Waarom kinderopvang en OV gratis? Botst dat evenwel niet met uw stelling dat de burger gewoon hoort te betalen voor de zaken die hij wil?
Men moet alles doen om kinderen te beschermen,ik heb nooit de stelling geopperd dat de burger voor alles hoort te betalen ,alleen voor sommige dingen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 18:02   #142
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=de vuile muilekoek;7463353]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Enkele jaren terug werden mensen die investeerden in zonnepanelen door velen uitgelachen op allerlei fora,ze zouden kapot zijn na 4 jaar,hun rendement zou praktisch 0 zijn na 6 a 7 jaar.Die certificaten worden dan ook enkel en alleen uitgekeerd voor geproduceerde stroom,kapotte panelen=QUOTE]

Wat er nu van waar is weet ik niet ,maar ik hoorde eens iemand klagen dat ie al 2 jaar bijna aan het wachten was achter zijn beloofde geld van die opbrengst panelen
De meterstand ingeven en binnen de drie maanden staat het geld netjes op de rekening.
De laatste keer duurde dat maar 2 weken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 18:04   #143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lijkt me een ideaal ministerie extra voor Ben Weyts, nu die definitief gebuisd is als mogelijk n-va voorzitter. http://www.demorgen.be/binnenland/de...zijn-a2156686/
Hopelijk spreekt hij wat duidelijker dan Ben.
U heeft het misschien over het hoofd gezien, maar Ben is reeds minister.
Oud 20 december 2014, 18:05   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het openbaar vervoer is een medaille met 2 ongelijk zijden: de keerzijde is véél groter dan de voorzijde.
Met je auto rijden is een vorm van "komfort".
Dat is een medaille met een grooote voorzijde.
Zever in pakskes heeft ook twee kanten.
Oud 20 december 2014, 19:01   #145
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De netbeheerder komt bij u bellen om ze af te zetten?
Hij hoeft gewoonweg de schakelaar van het net af te zetten in de straat.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 19:03   #146
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En premies voor bvb installatie van warmtepompen... Maar de vraag is maar hoeveel deze subsidies/premies bedragen in vergelijking met het zonnepaneelverhaal.
Waarschijnlijk is het er slechts een klein gedeelte van.
Dan zou ik wel eens cijfers willen zien, want in mijn omgeving zijn er alvast een hele grote hoop die ervan geprofiteerd hebben.
Oud 20 december 2014, 19:05   #147
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge kunt ze ook zo gebruiken zonder dat ze uw meter doen terug draaien. Gebruik de geleverde stoom volledig op in de huren dat ze stoom opleveren, al was het om er een bijverwarming mee te voeden of uw tuin mee te verlichten over dag. Ik geef toe dat het minder praktisch is maar 't kan. Zo niet zoeken we samen gemeenschappelijk te eisen dat de maatschappij iedere geleverde Kw aan de volle pot moet vergoeden.
Ik denk ook dat alle eigenaars van zonnepanelen moeten samenspannen tegen dit soort van praktijken.
Als er iets komt verneem ik het graag.
Oud 20 december 2014, 19:09   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dan zou ik wel eens cijfers willen zien, want in mijn omgeving zijn er alvast een hele grote hoop die ervan geprofiteerd hebben.
Maar in vergelijking met de kostprijs van de jaarlijks wederkerende groene stroomcertificaten zullen het toch maar eerder peanuts zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 19:11   #149
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar in vergelijking met de kostprijs van de jaarlijks wederkerende groene stroomcertificaten zullen het toch maar eerder peanuts zijn.
Graag cijfers
Oud 20 december 2014, 19:32   #150
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag cijfers
Zal de boeken van de netbeheerders opvragen, en deze door een boekhouder laten analyseren. Maar in afwachting :
-een subsidie/premie voor vloerisolatie of een warmtepomp zal gemiddeld, eenmalig, een 1000 euro bedragen ;
-de groene stroomcertificaten zullen een jaarlijkse kost van 1000 euro vertegenwoordigen, dacht 20 jaar te betalen.
Maw als er evenveel zijn (wat mij realistisch lijkt) die genieten van een isolatie/warmtepomp premie, dan dat er zonnepanelen geinstalleerd zijn, dan zal de totale som aan premies 5% bedragen van deze aan groene stroomcerticfaten.
Als er dubben zo veel zijn (wat mij onwaarschijnlijk lijk) dan nog zal de totale som aan premies maar 10% bedragen van deze aan groene stroomcertificaten.
Oud 20 december 2014, 19:37   #151
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

BTW en dan hou ik nog een rekening dat de zonnepanelers ook deze isolatie/warmtepomp premies kunnen en zullen aanvragen. En dat ze deze waarschijnlijk in verhouding nog meer zullen aanvragen dan de niet zonnepanelers.
Oud 20 december 2014, 19:38   #152
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
BTW en dan hou ik nog een rekening dat de zonnepanelers ook deze isolatie/warmtepomp premies kunnen en zullen aanvragen. En dat ze deze waarschijnlijk in verhouding nog meer zullen aanvragen dan de niet zonnepanelers.
Aan fantasie hebben we niet veel.

Graag cijfers
Oud 20 december 2014, 19:50   #153
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Netto zal hij nog altijd winst maken.
En wie er nu nog instapt moet goed gek zijn.
Het feest is uit, alleen de ravage moet nog opgekuist worden van deze volgens u "geavanceerde" technologie.
Ik lach mij te pletter
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 20:42   #154
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
48 jaar heeft die brave man gewerkt, nooit ziek geweest geen dag gedopt.
Oei,ik heb al een dag of 12 gedopt in 25 jaar
Oud 20 december 2014, 20:50   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan fantasie hebben we niet veel.

Graag cijfers
Vraagt ze aan de netbeheerder.
Oud 20 december 2014, 20:51   #156
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zal de boeken van de netbeheerders opvragen, en deze door een boekhouder laten analyseren. Maar in afwachting :
-een subsidie/premie voor vloerisolatie of een warmtepomp zal gemiddeld, eenmalig, een 1000 euro bedragen ;
-de groene stroomcertificaten zullen een jaarlijkse kost van 1000 euro vertegenwoordigen, dacht 20 jaar te betalen.
Maw als er evenveel zijn (wat mij realistisch lijkt) die genieten van een isolatie/warmtepomp premie, dan dat er zonnepanelen geinstalleerd zijn, dan zal de totale som aan premies 5% bedragen van deze aan groene stroomcerticfaten.
Als er dubben zo veel zijn (wat mij onwaarschijnlijk lijk) dan nog zal de totale som aan premies maar 10% bedragen van deze aan groene stroomcertificaten.
Ik heb een kleine installatie,produceer ongeveer 2400 kw per jaar wat mij 700 a 1050 euro per jaar oplevert aan certificaten,ik mocht verspreid over 2 jaar 4800 euro inbrengen bij de belastingen.Om ze te bekostigen kreeg ik een goedkope hypoticaire groene lening die ik mag inbrengen in wat nu de woonbonus heet.
12000 euro inleggen en op 20 jaar zeker 35 a 40 duizend euro terug,ik weet het ze waren stoned toen ze dat goedkeurden.
Oud 20 december 2014, 20:54   #157
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb een kleine installatie,produceer ongeveer 2400 kw per jaar wat mij 700 a 1050 euro per jaar oplevert aan certificaten,ik mocht verspreid over 2 jaar 4800 euro inbrengen bij de belastingen.Om ze te bekostigen kreeg ik een goedkope hypoticaire groene lening die ik mag inbrengen in wat nu de woonbonus heet.
12000 euro inleggen en op 20 jaar zeker 35 a 40 duizend euro terug,ik weet het ze waren stoned toen ze dat goedkeurden.
Uiteindelijk komt boontje altijd om zijn loontje. Zij die te laat aan de laagste prijs voor groene stroomcertificaten maar toch nog aan 4 euro/ wp geinstalleerd hebben zullen nooit uit de kosten geraken ( zoals ikzelf)...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 22:32   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet alles doen om kinderen te beschermen,ik heb nooit de stelling geopperd dat de burger voor alles hoort te betalen ,alleen voor sommige dingen.
En waarom dat onderscheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 22:55   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is U gegund. Ze moeten mijn inziens inderdaad stoned geweest zijn.
Oud 20 december 2014, 23:26   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dus u levert elektriciteit aan het net via de distributeur aan de prijs, die een ander betaalt voor de afname. Mocht u een reguliere elektriciteitsproducent zijn dan kreeg u voor elke Kwh, die u leverde 1/4 van de waarde die u nu als particulier panneleneigenaar krijgt. Met andere woorden dit is een 300% toeslag op de normale productieprijs. U krijgt dus 4 x de volle pot die Electrabel krijgt voor zijn volle pot.
.
U kunt rekenen en ik kan rekenen. Maar ook u had daar kunnen gebruik van maken. Dat de overheid schijnbaar niet kan rekenen is mijn fout niet. Zo hebben ze het mij verkocht en zo zal het wezen. Contract verbreken kost geld, ook voor de overheid. Dat is wat ze te wachten staat wanneer ze nu hun staar intrekken.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2014 om 23:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be