![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Uiteraard fluister je liefdeswoordjes in je moedertaal, het zou onzinnig zijn haar opeens je liefde te verklaren in het Frans! In Oostende zeggen we: die een stok zoekt om een hond te slaan vindt er ene. |
|
|
|
|
|
|
#602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#603 |
|
Vreemdeling
|
[quote=Knuppel;7466934]Daarom dat de Engelsen die hoer op bezoek komen er zich over verwonderen dat zowat iedereen hen in hun taal kan helpen....
De Engelsen die hier komen spreken zelden zuiver Engels. Juist....Vlaamse schilders, toondichters en beeldhouwers kent de wereld niet.... De Vlaamse schilders... kenden hun wereld, ze spraken naast Vlaams Frans. ![]() Kan je ook uitleggen waarom het Frans de taal is van de liefde? Elke taal heeft een woord voor "liefde". Wat niet gezegd kan worden van het Franse woord: guillotine. Ik zou je dat kunnen uitleggen, maar... Laatst gewijzigd door Suzanne 23 : 24 december 2014 om 01:54. |
|
|
|
|
|
#604 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#605 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ten laatste male citeer ik de volledige zin uit mijn betreffende stelling in post 515 : “Ik kan in verband met de kennelijk povere kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen slechts hopen dat de andere vakken met een beetje meer ernst worden gegeven, en dat bijvoorbeeld het Engels dat er wordt onderricht geen volstrekt onnuttig “schoolengels” is, althans niet in die mate dat de jongeren bij het einde van de basisopleiding evenmin in staat zijn om een gesprek te voeren met een Engelstalige.” Dat u het kennelijk absoluut en herhaaldelijk louter bij het door u geciteerd zinsdeel wil houden en alzo een indruk wil wekken die niet overeenstemt met wat ik in werkelijkheid stel, is vreemd (je pèse mes mots, monsieur). Maar mijn goed hart wil niet geheel uitsluiten dat het om een eenvoudig misverstand gaat, genre ik was voor u niet geheel duidelijk door in een discussie over taal en taalonderwijs “andere vakken” te schrijven in plaats van “andere taalvakken”, en u had even de aperte context van de discussie uit het oog verloren en dacht dat ik plots over wiskunde en wetenschappen begon. Ingeval het dergelijk misverstand zou betreffen, kan dit voor mij als afgesloten en geclasseerd beschouwd worden, en laat ik aan u de eer om nu voor de gelegenheid en ter verzoening een kerstlied in te zetten met luider stemme en met de juiste toonhoogte, als het mogelijk is. De taal mag u voor mijn part zelf kiezen : ik beloof u dat ik elke commentaar desbetreffend achterwege zal laten. Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 december 2014 om 02:00. |
|
|
|
|
|
|
#606 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#607 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=575
|
|
|
|
#609 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Varkensoogjes zijn kleine, haast dichtgeknepen oogjes. |
|
|
|
|
|
|
#610 |
|
Lokaal Raadslid
|
Er is wel een bron voor het tegendeel.
Jane Birkin & Serge Gainsbourg, 1968: "Je t'aime... Moi non plus". Al zullen puristen misschien wijzen op de Engelse nationaliteit van de eerste, om deze bron onderuit te halen, terwijl regionalisten mogelijk zullen poneren dat men in Parijs niet echt Frans spreekt... |
|
|
|
|
|
#611 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bedoeling was even duidelijk als die van de Gucht met zijn mestkevers.
|
|
|
#612 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik geef toe. Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 december 2014 om 09:07. |
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#614 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#615 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#616 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#617 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jan heeft gelijk. U kraamt i.v.m. liefde en het Frans werkelijk onzin uit. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om het Frans meer aan het begrip "liefde" vast te klinken dan gelijk welke andere taal. Er worden overigens door sommigen nogal wat items aan de Franse cultuur vastgeknoopt. Wanneer je de zaken dan wat meer van nabij gaat bekijken dan blijkt het helemaal niet waar te zijn. Eén voorbeeldje maar: de zogezegde "Franse" tuinen (met decoratieve, strikt geschoren buxus-haagjes) is in feite van Italiaanse oorsprong en werd ruim toegepast, zowel tijdens de Oudheid door de Romeinen als tijdens de Italiaanse Renaissance. De Fransen hebben tijdens hun herhaalde rooftochten in Italië heel wat ideeën opgedaan.
|
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel dubbelnicks kan een mens hebben?
|
|
|
|
|
#620 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Uw voorbeeld is belachelijk. Die buxus haagjes zijn maar één mineur element van Les Jardins �* la Française. En dat is logisch, het bomen en planten aanbod tussen Italië en Frankrijk verschillen. Rubens was trouwens ook heel erg geïnspireerd door Italië. Dan maakt van hem geen Italiaanse kunstenaar. |
|
|
|
|