![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men het over de 'oorsprong' van de liefdespoëzie heeft dan heeft men het niet over meningen maar over feiten. Die oorsprong in een regio leggen die niet eens die naam had toen de liefdespoëzie elders al lang floreerde elders getuigt van grove geschiedsvervalsing indien het bewust gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Van oudsher' grijpt terug naar het begin van de (liefdes)taal.... 'Frans is de taal van de liefde' is geen persoonlijke mening, maar pretendeert de ultieme waarheid te zijn......
![]() |
![]() |
#723 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vat samen wat u insinueert, namelijk dat het niet erkennen van het Frans als de taal der liefde een gevolg dient te zijn van "anti Franse" gevoelens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan wél rasechte Belgen zoals Fabiola en het Belgisch koningshuis, maar geen rasechte Vlamingen. Zelfs de Vlaamse kunstenaars spraken immers Frans. ![]()
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij ontgaat trouwens wat u bedoelt met "rasechte Vlaming". Mag ik u in dat verband een vraag stellen: ben ik als afstammeling van een Oostenrijkse grootvader zo'n "rasechte Vlaming"? Hoe ziet u het dan dat ik overtuigd Vlaamsgezind ben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: bestaat de Vlaamse meerstemmigheid daardoor niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alsof ik een afweging zou maken in de cultuur van mijn voorouders, aan de ene kant de Vlaamse, aan de andere kant de Oostenrijkse. Mij staan ze allebei nauw aan het hart. Ik voel geen behoefte de een hoger te schatten dan de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik ben niet zoals jij, nietwaar. Ik zit hier niet dag in dag uit iedereen grondig te vervelen met gezemel over de "slechterikken" Willem I, Willem van Oranje, Willem-Alexander. Evenmin met eeuwig geneuzel over ons kleine landje waar het zo veel beter is dan elders, vooral dan "Olland" natuurlijk. Om maar te zwijgen over jouw gemeier over de "Ollanders" die "ons hun taal hebben opgedrongen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het grappig is steeds dat ze het deel ontkennen om het geheel te bevestigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar... de wraakgodin is nabij. Er is nu een beweging op gang gekomen die het niet meer pikt dat we de Hollandse woorden zo maar klakkeloos moeten overnemen hier in Vlaanderen. Het werd ook tijd! En als wij dus zeggen: "ik ga naar de slachter of naar de beenhouwer", dan moeten die Hollandse wijsneuzen ons niet meer komen vertellen dat we horen te zeggen dat we naar 'de slager' moeten gaan. Meer Vlaams of Belgisch Nederlands aub ! (november 2014) Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 december 2014 om 18:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kwestie van stijl. De beste houding op een forum waar de vulgariteit en mediocriteit vaak aanwezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet zo.
Vlaanderen, en zelfs Brussel was Nederlandstalig voor het gewelddadig separatisme van de francofonie in 1830. Het is het Frans dat de Franstalige separatisten de Vlamingen hebben proberen op te dringen. In tegenstelling tot jouw leugens bestaan daar fenomenaal veel bewijzen van. En het scheelde niet veel of ook Limburg was totaal verfranst. Jammer voor jou dat het ook daar mislukte, want jouw liefde geldt duidelijk eerder Franstalig Belgique dan Vlaanderen.
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BXL is al Franstalig van de tijd van Napoleon. Wat nu ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
|
![]() Citaat:
Als d�*t geen stelling poneren is ?????? Een persoonlijke mening schrijft men als 'Volgens mij/voor mij/wat mij betreft/enz....is Frans de taal van de liefde'. Alleen al het gebruik van 'van oudsher' geeft aan dat het een stelling is en geen mening...... Dus is het maar normaal dat er naar argumenten voor deze stelling wordt gevraagd.....
![]() |