![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2015 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal niet. Ik ben zelfs heel concreet. U kunt toch lezen, neem ik aan. Regelmatig worden er woorden toegevoegd aan de Nederlandse 'standaardtaal'. Wie bepaalt dit? Van de andere kant worden er dan weer woorden beschouwd als 'niet correct Nederlands'. Zoals het dagdagelijks gebruikte woord 'overlaatst'. Maar het woord 'koekwous' zou dan wél tot de standaardtaal behoren?In wiens naam besluit men dit? Welnu, die mensen die zoiets dwaas besluiten en/of bepalen, dat is deze fameuze 'men'. Weet u wie het is? Zeg het ons. Ik weet het niet. Trouwens ik aanvaard de besluiten van deze taalklungelaars ook niet meer. Want ze bakken er niet veel van. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2015 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Oosten heeft niet altijd gelijk. Maar v�*�*k.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2015 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe dat. En als u niet akkoord gaat, zeg het me. Dan kunnen we -maar dan sereen- (en daar druk ik op) een discussie aangaan. Daarvoor dient dit forum.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2015 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je slechthorend bent, dan is een iets andere taal, dan de taal die je gewoon bent, best vermoeiend. Een ondertiteling kan je dan zeer goed gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is nu eens uw neus ergens willen tussen steken met wat flauw gezever. En zeer onverdraagzaam bovendien.
Laatst gewijzigd door quercus : 3 januari 2015 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bevestigt dus dat u het niet weet. Dan vraag ik mij waarom u voortdurend de beschuldigende vinger uitsteekt naar de "Ollanders", de Taalunie, enzovoort? U kunt schijnbaar die vermaledijde "men" niet concreet aanwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gelukkig maar! Ook al omdat - iets wat heel weinigen weten - GG eigenlijk de opvatting genegen was dat die "Vlaemsche tale" eigenlijk alleen goed was als taal van het volk, maar dat het Frans de taal hoorde te blijven voor de hogere opleidingen. Het Frans als taal van een toplaag stelde hij niet in vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vraagt me wie de 'men' is . Niet? Ik antwoord (voor de tweede maal) op uw vraag. 'Men' is onbepaald. En dus weet ik het niet. Maar dat er mensen zijn die beslissen welke woorden nu al dan niet tot Nederlandse standaardtaal behoren, is een feit. Anders zouden die lijst niet bestaan. Er moeten toch iemand of een groep daarover een besluit nemen. Niet? De 'officiële' woordenschat komt toch niet uit de lucht vallen. Of wel? Welnu, deze personen die beslissen wat nu tot de standaardtaal en welke woorden niet, dat is de 'men'. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen, Van den Berghe. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2015 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gáát niet over slechthorenden. Waarom zou anders in hetzelfde programma de commentaarstem niet ondertiteld worden? En de rest wél? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn nu "deze personen die beslissen wat nu tot de standaardtaal en welk woorden niet"? Namen? Organisaties? Overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft bestaat er geen standaardtaal, behalve AN als referentietaal gebruikt wordt. Je leert maar de woorden gebruiken waarvoor ze bedoelt worden, er is geen ander argument voor nodig..of het is gesproken in het algemeen, duidelijke worden die met zinscontructies te maken hebben maar perfect verstaanbaar is binnen de context van de bedoelde zin..iets anders van maken kan ik niet... Als ik zeg, "Het sneeuwt" dan weet je als vanzelfsprekend dat er ook daadwerkelijk sneeuw valt !..zo zie ik dat ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 3 januari 2015 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HO beweert evenwel dat er mensen zijn die bepalen wat wel of niet tot de standaardtaal behoort. "Men". Of ik nu "beenhauwer" of "beenhouwer" schrijf, is en blijft geen standaardtaal. Spelling is slechts een uiterlijk aspect. De taal verandert immers niet door een spellingswijziging. |
|
![]() |
![]() |