![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wanneer de pers eens zijn nieuws gaat kruide nmet 50% economisch nieuws. Het nieuws zoals je leest op yahoo.finance gekoppeld aan de duizenden bedrijven, en gewogen volgens de economische impac tof belang voor de burger; Fusie van bedrijven, overname van bedrijven, strategische vergaderings beslissingen, strategische investeringen, evolutie van techniek, evolutie van marktaandeel, tewerkstellingsevolutie, nieuwe groeimarkten, nieuwe uitvindingen, nieuwe patenten, nieuwe benoemingen Het lijkt alsof er juist moet geluisterd worden naar de politiek vleugel en de politiek tegenvleugel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat ze eens een objectief debat voeren over het model VRT met subsidies en zonder subsidies. Hoe ze dat gaan aanpakken en wat de gevolgen gaan zijn voor hun product die ze verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Tomas : 6 januari 2015 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Eduard Khil, ik wil je iets off topic vragen: wat heb je met die zanger? Zing je zelf? Overal zie ik dat filmpje opduiken. Als ik die zanger weer eens ergens bezig zie in een van je posts vraag ik me altijd af: waarom post die man dat toch? Je kan toch evengoed iets anders posten. Enfin, ieder zijn meug natuurlijk. Kende u die zanger ergens van? Juist uit nieuwsgierigheid.
Laatst gewijzigd door Tomas : 6 januari 2015 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook persagentschappen zijn niet objectief. We kunnen hoogstens eerlijkheid verlangen in de zin dat ze niet openlijk liegen. Maar informatie weglaten om een bepaalde impressie te geven, dat lijkt de norm te zijn. Kijk wie de eigenaars zijn en je weet wiens stem je hoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat VRT kleurt kun je gewoon merken aan het belang die ze hechten aan politiek, het is buitenproportioneel. En als er een dag geen 'politiek' nieuws is, vervelen ze zich zodanig hard dat ze beginnen over koetjes en kalfjes of over topics dat ze als het ware in hun lade liggen hebben. Ze slagen er dus niet in om bvb positief economisch nieuws te brengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over onze dictators geen slecht woord. Daar doet 'links' in België even goed aan mee. Systeempartijen. Veel succes in het stemhokje nog een echt alternatief te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 januari 2015 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan burgers ook opvoeden om politiek actief te zijn (wat niet hetzelfde is als vragen bolletjes te gaan kleuren eens om de zoveel jaar), om mee te denken over de toekomst. Maar voordat je het weet vraagt de bevolking dan ook meer macht in de vorm van referendums en allerlei directe democratie, en dat ziet het establishment niet zo graag. Diens partijen blijven liever 'de wil van de bevolking' zelf 'vertegenwoordigen'. Zogezegd dan, want eigenlijk bestaat er gewoon een politieke kaste die grotendeels onafhankelijk van de wil van de bevolking haar goesting doet. Het is zo'n beetje als royaltyblaadjes lezen in België. Kijken mag...meedoen niet. Tot en met 'hijos de papa' toe heeft de politieke kaste in België geproduceerd. Echt democratisch gehalte van dat land...laag.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 januari 2015 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat bv. Zwitserland toch een stuk verder staat dan België. En interessant is dat Latijns Amerika zelfs opener maatschappijen begint te vertonen dan 'geconsolideerde' democratieën zoals België. Het is er echt slecht gesteld. De bevolking wordt er amper geïnformeerd. Er is geen debat. Geen gevarieerde pers. Geen medezeggenschap. Het kan stukken beter. Maar niemand schijnt daarmee bezig te zijn want er is geen bewustzijn daaromtrent. Dat komt ervan als je continu te horen krijgt dat het vooral ELDERS slechter is, dat het NIET ANDERS KAN en dergelijke. Mensen beseffen niet eens dat dat een strategie tot controle is en geen presentatie van feiten. Men haalt enkel die feiten aan die in het plaatje passen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 januari 2015 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk kan dat ook maar zit op tegen die verantwoordelijkheid en is meestal teveel bezig met hun eigen miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het eens met uw basisredenering maar zou het niveau toch willen optrekken naar het 4de jaar van de toenmalige "voorbereidende afdeling". Die zijn het die zich namelijk au serieux beginnen te nemen!
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Instituten en mensen die niet met gefundeerde kritiek kunnen omgaan hebben een probleem. Als je als partij de kritiek in de pers keer op keer kan weerleggen en die houden vast aan hun verhaal dan zit je met ongefundeerde kritiek. Als je dat gedeelte van de pers daarop wijst kunnen ze er niet mee overweg. Rare jongens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een voorzitter van een journalistenbond heeft natuurlijk een zekere taak te vervullen ... dus moet je zijn persmededeling met een korrel zout nemen.
Hoe zwak evenwel de inhoud van zijn mededeling is, leid ik af uit zijn laatste zinnen, namelijk deze: "Als je zo uithaalt naar de pers, moet je man en paard noemen" En dat is dikke zever. Mijn antwoord daar op is: "Wie het schoentje past, die trekke het aan." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |