![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Al bij al is het een zoveelste artikel waar ik spontaan met begin te lachen en ik dan tot groot jolijt van de buren luid scandeer: Ridi Pagliacci ridi!!! ![]() Laat mijn laatste zin een duidelijk bewijs zijn van wat Politici tegenwoordig doen (lees: altijd gedaan hebben), onzin verkopen, de mensen wat wijs maken en verder niets. ![]() Laat ons land maar verder volstromen, geen mens die er mee inzit. (sarcasme) Graag reactie ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2015 om 08:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je een paar zaken niet snapt. Wat het concept asiel is bv, en voor welke redenen men dat toekent. Economische migranten of gelukzoekers mag men terugsturen, maar hoe kun je nu in alle ernst mensen die echt vervolging ondergaan of vluchten omwille van genocidaire religioten die hen willen onthoofden op hetzelfde niveau zetten ? Waarom zeg je "slim gezien van die landen" ? Denk je echt dat de syrische bevolking die het tot voor het uitbreken van de oorlog relatief goed had zat te wachten om naar hier te komen ? Landen als Jordanïe of Libanon overspoelen met vluchtelingen die daar in ondermaatse faciliteiten zitten en jij komt ermee spotten dat Syrïe dat "goed gezien heeft" ? Nog iets : snap je eigenlijk wel dat als theo francken de lijst met veilige landen wil uitbreiden, dat dit als gevolg heeft dat hij asielzoekers uit die landen veel sneller en via een kortere procedure kan weigeren en laten terugsturen ? Nu duurt dat voor veel van die landen nog te lang, terwijl het aantal echt bevonden asielaanvragen van daaruit extreem laag is. Dit zijn dus eigenlijk geen asielzoekers maar economische migranten. Je zou dan zeggen : universalia gaat dat goed vinden, maar zelfs daar klaag je over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet geloofwaardig. Zoethoudertjes zijn dat en intussen laten ze er maar meer en meer binnen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2015 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, het is vreselijk wat er overal ter wereld gebeurt (niet alleen in Syrie), maar het is niet realistisch om al die miserie naar Belgie te importeren. Het zijn nog steeds souvereine landen waar ze die miserie kennen en het is aan die souvereine landen om het op te lossen. Hulp naar daar sturen is mogelijk en gebeurt ook, maar die hulp moet ook aanvaard worden. Als men daar persé Islamitische regimes wenst is het hun eigen keuze om verder onderdrukt en uitgeperst te worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ISIS nu relatief goeie succes boekt, dat het volk blij met hun is. In Syrië wonen zo,n 22, 85 miljoen mensen. |
|
![]() |
![]() |