![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik ben voorstander van: | |||
een vermogensbelasting |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
een vermogenswinstbelasting |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
een vermogensbelasting en een belasting op financiële transacties |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
ik verdien minder dan 300,000 euro per jaar en ondanks dat ben ik tégen een belasting op vermogen(swinst) - hoe bizar dat ook is |
![]() ![]() ![]() |
4 | 44,44% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om veel verwarring te vermijden, ook even hier pollen. Want de laatste tijd wordt er geschipperd met termen en ideeën.
De vermogens(winst)belasting -- en vooral de positie van de hypocriete Krist Peeters -- is wellicht de splijtzwam waardoor deze regering binnenkort valt.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Op dit forum mis ik echt een optievinkje in de gebruikersinstellingen:
0 Polls niet tonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() En dit was nu ne keer echt een goed bedoelde, toch redelijk neutrale poll.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we Hollande eens uitnodigen, en hem vragen naar alle elementen waarop hij zich baseerde om destijds zijn rijkentaks in te voeren; en ook naar alle elementen waarop hij zich baseerde om die nu af te voeren. En we herhalen: nog even geduld. Minister Johan VO komt straks met een pareltje van evenwicht. Maar, in tegenstelling tot Peeters zijn gekwaak in de pers, wil hij dat eerst voorleggen intern de regering. Zoals afgesproken. Een man, een woord. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden is eenvoudig, de vermogenden die hun geld investeren, uitgeven, "laten rollen", of bij de banken plaatsen wat weer gebruikt kan worden voor leningen, die zijn met enorme fortuinen Frankrijk ontvlucht. En de ingevoerde belasting zelf heeft heel weinig opgebracht voor de staatskas. Het is dus economisch totaal verkeerd. Al snap ik wel de symboliek, daar niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() optie 5 : we wachten tot de sossen terug in de regering zitten en na 26 jaar onafgebroken het toch presteren om ze niet in te voeren. Maar wel van een ander eisen dat ze dag op dag wordt ingevoerd.
Diezelfde onbenullen die NU een indexsprong sociaal onaanvaardbaar noemen maar in de 80-er jaren hem zelf uitvoerden ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belgië moet altijd de kampioen zijn in het uitvinden van veel te hoge belastingen.
Ik heb Babytobback, Difloppo en co niet gehoord over Hollande z'n afschaffing. U wel? We zien het ook in het rijbewijs met punten, Duitsland en Frankijk zijn vrij mild (voor kleine overtredingen), hier meteen superboetes.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok laten we dat eens uitrekenen wat de positieve effecten zijn op de economie van een vermogenswinstbelasting.
De overheid herverdeelt het geld, en de economie groeit niet... straf hé
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 januari 2015 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze hebben wel niet de vermogensbelasting afgeschaft, om u maar te helpen uw ideeen op een lijntje te zetten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vermogensbelasting blijft onveranderd.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ten eerste bestaan er al vermogenswinstbelastingen en vermogensbelastingen in dit land. Ten tweede stel jij dat het bizar is dat mensen die minder dan een bepaald bedrag verdienen er toch tegen zijn om deze te verhogen. Uw poll slaat dus eigenlijk helemaal nergens op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar beweer ik het omgekeerde, o groot geweten?
![]() |
![]() |