![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je klinkt overigens wat onnozel voor mij. Ik leg uit: Stel je voor dat ik zou zeggen: "vrije meningsuiting mag, zolang het maar bij woorden blijft en niet in daden wordt omgezet". Geef toe,... De mening dat andere meningen niet kunnen, beperkt de vrije meningsuiting. Daarom kan men die mening niet toelaten onder het mom van vrije meningsuiting. Iedereen mag zeggen wat ie wil, uitgezonderd dat anderen moeten zwijgen. Laat staan, het zwijgen opleggen, zoals een welbepaalde godsdienst, in de voor haar gezaghebbende geschriften leert en laat uitvoeren. Dat kan niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 januari 2015 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
#1202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun moordenaars gebruikten geen woorden maar geweld.
![]() |
#1203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie ogen en verstand in zijn kop heeft kan niet anders dan toegeven dat wat er in Parijs gebeurde het gevolg is van wat in de gezaghebbende schriften staat, wat er �*lle moslims van jongsaf wordt ingelepeld, en wat door de meest beïnvloedbaren wordt uitgevoerd.
In dezelfde gezaghebbende boeken staat nog iets waar de naïevelingen maar beter rekening mee kunnen kunnen houden, namelijk dit: Citaat:
![]() |
#1204 |
Minister-President
|
![]() http://forum.politics.be/attachment....1&d=1420759862
eerst nog wat vrije meningsuiting: Parijs, hoofdstad van de vrije meningsuiting Mohamed-puntenslijpers uitverkocht in Frankrijk Laatst gewijzigd door N-Vb : 9 januari 2015 om 00:34. |
![]() |
![]() |
#1205 |
Minister-President
|
![]() Laatst gewijzigd door N-Vb : 9 januari 2015 om 00:40. |
![]() |
![]() |
#1206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parijs dient daders te produceren. Ik heb de indruk echter dat men die daders niet levend zal vatten.
De Franse overheidsradio heeft het continu over deze groffe moorden. Het enigste land in het midden oosten land dat ik daarbij vernoemd hoor is echter eigenaardig genoeg Iran. Men beschuldigt niet. Enkel de associatie probeert men te leggen in hoofde van de luisteraar. Yemen heb ik nog niet vernoemd gehoord op de radio. Een beetje zoals Bush met Irak tijden 9/11? In ieder geval vind ik dat men de propaganda voor een keer achterwege had kunnen laten op RFI. |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet vrijheid van meningsuiting absoluut zijn, niemand maar dan ook echt niemand gaat mij het zwijgen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
#1208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Obama is geschokt en dergelijke mbt de moorden in Parijs. Echter op hetzelfde moment heeft hij Peña Nieto op bezoek en op geen enkel moment geeft hij een kritiek over de Ayotzinapa zaak (43 vemiste studenten) waar de Mexicaanse overheid niet vrijuit gaat. integendeel. Obama betuigt zijn zelfs zijn steun aan Peña Nieto. Teleurstelling in Mexico en Latijns America. Maar ja. Vrienden mogen nu net iets meer. Mexico verkoopt zijn economie uit. Meer moet dat niet zijn.
En op RFI, sectie Latijns America, gaat men toch wel niet juist in Colombia iemand halen op de persvrijheid te verdedigen...in Frankrijk, in verband met de aanval op Charlie hebdo. Colombia, waar al sinds decennia journalisten vermoord worden als ze iets te veel kritiek op overheid geven, waar de zelfcensuur zowat geïnstitutionaliseerd is...en toch worden er nog elk jaar journalisten vermoord. Waarover je nooit iets hoort op RFI. Ook nu niet. Integendeel geeft men de indruk dat landen als Ecuador een groot probleem zouden zijn op gebied van persvrijheid en Colombia een of ander voorbeeld op gebied van persvrijheid. Cynisme ten top. Het onwetend publiek slikt toch alles. Een reportage overplaatst ging weer grof te keer op gebied van verkeerde voorstelling van zaken in dat verband. Het scheelde niet veel op men had de moorden in Colombia in Ecuador geplaatst. Kwestie van omdraaien van de realiteit. De vrienden zijn per definitie de 'goeden'. Desnoods liegen we om dat aan te tonen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2015 om 01:20. |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die moordenaars volgden gewoon hun heilig boek. |
|
![]() |
![]() |
#1211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch presteerde vandaag een geestelijke moslim leider het zijn betoog te openen met '' Mohammed, de profeet van de vrede ......... ''
Laatst gewijzigd door daiwa : 9 januari 2015 om 01:30. |
![]() |
![]() |
#1213 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
25 jaar buiten Europa heeft me geleerd dat de leugen zo goed als systematisch is en heel ver gaat. Ik hoop dat Charlie Hebdo mag blijven bestaan en niet gecensureerd wordt...van geen enkele kant, en pluralistisch mag zijn in de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
#1216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Obama dan ook met een dubbele tong spreekt is nogal evident. Wanneer wereldleiders niet meer aan henzelf denken, dan hebben we vrede op aarde. |
|
![]() |
![]() |
#1218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ mag zeggen dat Wilders zijn bek moet houden omdat JIJ vindt dat er niets zinnigs uitkomt. Ik mag hetzelfde zeggen van jou, maar Wilders hoeft zich daarom niets van jou aan te trekken en jij niet van mij. Noch Wilders, noch ik dreigen met geweld, noch zijn wij van plan om geweld te plegen. De grens ligt d�*�*r waar er bedreigingen en geweld aan te pas komen. Daar heb je gelijk in, maar dat bedoelde Paulus ook. In Parijs WERD die grens overschreden. En grondig overschreden. Wat impliceert dat als de vrijheid van meningsuiting "voor de rest" absoluut moet zijn?
![]() |
#1220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of impliceer jij hier nu dat stiekem elke moslim het eens is met de ratten van Parijs? |
|
![]() |