Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 23:24   #1201
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk mag dat wel, zolang het maar bij woorden blijft.
Wat het dus niet doet. En daarom,...kunnen we dat niet toelaten.

Je klinkt overigens wat onnozel voor mij. Ik leg uit:

Stel je voor dat ik zou zeggen: "vrije meningsuiting mag, zolang het maar bij woorden blijft en niet in daden wordt omgezet".

Geef toe,...

De mening dat andere meningen niet kunnen, beperkt de vrije meningsuiting. Daarom kan men die mening niet toelaten onder het mom van vrije meningsuiting.

Iedereen mag zeggen wat ie wil, uitgezonderd dat anderen moeten zwijgen. Laat staan, het zwijgen opleggen, zoals een welbepaalde godsdienst, in de voor haar gezaghebbende geschriften leert en laat uitvoeren.

Dat kan niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 januari 2015 om 23:47.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 00:08   #1202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat wel, zolang het maar bij woorden blijft.
De cartoonisten hielden het nochtans bij woorden (en tekeningen).
Hun moordenaars gebruikten geen woorden maar geweld.
Oud 9 januari 2015, 00:22   #1203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie ogen en verstand in zijn kop heeft kan niet anders dan toegeven dat wat er in Parijs gebeurde het gevolg is van wat in de gezaghebbende schriften staat, wat er �*lle moslims van jongsaf wordt ingelepeld, en wat door de meest beïnvloedbaren wordt uitgevoerd.

In dezelfde gezaghebbende boeken staat nog iets waar de naïevelingen maar beter rekening mee kunnen kunnen houden, namelijk dit:

Citaat:
Takiyya vindt haar oorsprong in de Koran als een praktisch principe en komt er op neer dat liegen onder zeer bepaalde omstandigheden niet bestraft hoefde te worden, enigszins vergelijkbaar met het “leugentje om bestwil.” Het oorspronkelijke concept gaat alleen over het verhullen van het geloof dat iemand belijdt, hij mocht dit geloof verbergen als uitkomen voor zijn geloof hem in gevaar zou kunnen brengen. Later is takiyya breder uitgelegd, volgens sommige moslims is het zelfs altijd toegestaan om te liegen als degene tegen wie gelogen wordt een niet-moslim is.
Oud 9 januari 2015, 00:31   #1204
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/attachment....1&d=1420759862

eerst nog wat vrije meningsuiting:

Parijs, hoofdstad van de vrije meningsuiting

Mohamed-puntenslijpers uitverkocht in Frankrijk
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  puntenslijpermop.png‎
Bekeken: 147
Grootte:  64,0 KB
ID: 96783  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door N-Vb : 9 januari 2015 om 00:34.
N-Vb is offline  
Oud 9 januari 2015, 00:40   #1205
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/attachment....1&d=1420760399

Parijs, hoofdstad van de vrije meningsuiting
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  eifel.jpg‎
Bekeken: 153
Grootte:  36,9 KB
ID: 96786  

Laatst gewijzigd door N-Vb : 9 januari 2015 om 00:40.
N-Vb is offline  
Oud 9 januari 2015, 00:59   #1206
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Parijs dient daders te produceren. Ik heb de indruk echter dat men die daders niet levend zal vatten.

De Franse overheidsradio heeft het continu over deze groffe moorden. Het enigste land in het midden oosten land dat ik daarbij vernoemd hoor is echter eigenaardig genoeg Iran. Men beschuldigt niet. Enkel de associatie probeert men te leggen in hoofde van de luisteraar. Yemen heb ik nog niet vernoemd gehoord op de radio.

Een beetje zoals Bush met Irak tijden 9/11? In ieder geval vind ik dat men de propaganda voor een keer achterwege had kunnen laten op RFI.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  B6yjmYoCYAAeutQ.jpg‎
Bekeken: 67
Grootte:  33,2 KB
ID: 96787  

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:03   #1207
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat het dus niet doet. En daarom,...kunnen we dat niet toelaten.

Je klinkt overigens wat onnozel voor mij. Ik leg uit:

Stel je voor dat ik zou zeggen: "vrije meningsuiting mag, zolang het maar bij woorden blijft en niet in daden wordt omgezet".

Geef toe,...

De mening dat andere meningen niet kunnen, beperkt de vrije meningsuiting. Daarom kan men die mening niet toelaten onder het mom van vrije meningsuiting.

Iedereen mag zeggen wat ie wil, uitgezonderd dat anderen moeten zwijgen. Laat staan, het zwijgen opleggen, zoals een welbepaalde godsdienst, in de voor haar gezaghebbende geschriften leert en laat uitvoeren.

Dat kan niet.

Paulus.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik mag vinden en zeggen dat Geert Wilders zijn bek moet houden, omdat er in mijn ogen niets zinnigs uit komt. Zolang ik hem maar geen geweld aan doe, daar zou de grens moeten liggen.

Voor de rest moet vrijheid van meningsuiting absoluut zijn, niemand maar dan ook echt niemand gaat mij het zwijgen opleggen.
Nietzsche is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:04   #1208
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De cartoonisten hielden het nochtans bij woorden (en tekeningen).
Hun moordenaars gebruikten geen woorden maar geweld.
Dat is duidelijk ja.
Nietzsche is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:12   #1209
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Obama is geschokt en dergelijke mbt de moorden in Parijs. Echter op hetzelfde moment heeft hij Peña Nieto op bezoek en op geen enkel moment geeft hij een kritiek over de Ayotzinapa zaak (43 vemiste studenten) waar de Mexicaanse overheid niet vrijuit gaat. integendeel. Obama betuigt zijn zelfs zijn steun aan Peña Nieto. Teleurstelling in Mexico en Latijns America. Maar ja. Vrienden mogen nu net iets meer. Mexico verkoopt zijn economie uit. Meer moet dat niet zijn.

En op RFI, sectie Latijns America, gaat men toch wel niet juist in Colombia iemand halen op de persvrijheid te verdedigen...in Frankrijk, in verband met de aanval op Charlie hebdo. Colombia, waar al sinds decennia journalisten vermoord worden als ze iets te veel kritiek op overheid geven, waar de zelfcensuur zowat geïnstitutionaliseerd is...en toch worden er nog elk jaar journalisten vermoord. Waarover je nooit iets hoort op RFI. Ook nu niet. Integendeel geeft men de indruk dat landen als Ecuador een groot probleem zouden zijn op gebied van persvrijheid en Colombia een of ander voorbeeld op gebied van persvrijheid. Cynisme ten top. Het onwetend publiek slikt toch alles. Een reportage overplaatst ging weer grof te keer op gebied van verkeerde voorstelling van zaken in dat verband. Het scheelde niet veel op men had de moorden in Colombia in Ecuador geplaatst. Kwestie van omdraaien van de realiteit. De vrienden zijn per definitie de 'goeden'. Desnoods liegen we om dat aan te tonen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2015 om 01:20.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:23   #1210
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
. Dat men dus niet komt vertellen dat dit niet de islam is of er niks mee te maken heeft.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1016
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1025
De islam heeft er alles mee te maken !
Die moordenaars volgden gewoon hun heilig boek.
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:26   #1211
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Obama is geschokt en dergelijke mbt de moorden in Parijs. Echter op hetzelfde moment heeft hij Peña Nieto op bezoek en op geen enkel moment geeft hij een kritiek over de Ayotzinapa zaak (43 vemiste studenten) waar de Mexicaanse overheid niet vrijuit gaat. integendeel. Obama betuigt zijn zelfs zijn steun aan Peña Nieto. Teleurstelling in Mexico en Latijns America. Maar ja. Vrienden mogen nu net iets meer. Mexico verkoopt zijn economie uit. Meer moet dat niet zijn.

En op RFI, sectie Latijns America, gaat men toch wel niet juist in Colombia iemand halen op de persvrijheid te verdedigen...in Frankrijk, in verband met de aanval op Charlie hebdo. Colombia, waar al sinds decennia journalisten vermoord worden als ze iets te veel kritiek op overheid geven, waar de zelfcensuur zowat geïnstitutionaliseerd is...en toch worden er nog elk jaar journalisten vermoord. Waarover je nooit iets hoort op RFI. Ook nu niet. Integendeel geeft men de indruk dat landen als Ecuador een groot probleem zouden zijn op gebied van persvrijheid en Colombia een of ander voorbeeld op gebied van persvrijheid. Cynisme ten top. Het onwetend publiek slikt toch alles. Een reportage overplaatst ging weer grof te keer op gebied van verkeerde voorstelling van zaken in dat verband. Het scheelde niet veel op men had de moorden in Colombia in Ecuador geplaatst. Kwestie van omdraaien van de realiteit. De vrienden zijn per definitie de 'goeden'. Desnoods liegen we om dat aan te tonen.
Iedereen weet wel dat diplomatiek om eigenbelang draait, echt waar.
Nietzsche is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:29   #1212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Iedereen die hem beledigde vermoorden en laten vermoorden ?
En toch presteerde vandaag een geestelijke moslim leider het zijn betoog te openen met '' Mohammed, de profeet van de vrede ......... ''

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 januari 2015 om 01:30.
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:32   #1213
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch presteerde vandaag een geestelijke moslim leider het zijn betoog te openen met '' Mohammed, de profeet van de vrede ......... ''
Mss. even verwijzen naar post 1211 van Knuppel.
Ze maken ons wijs wat ze willen, het mag van hun allah.
Rizzz is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:33   #1214
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een rechtvaardige strijd in de ogen van de meeste moslims.
Mafia leden die elkaar uitmoorden vinden dat ook normaal
Risico van het vak zeggen ze dan.
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:35   #1215
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen weet wel dat diplomatiek om eigenbelang draait, echt waar.
Men heeft in het algemeen amper een idee van de mate waarin men belogen wordt via de media. Op de kabel of in de krant (in België) zijn er gewoon geen alternatieven dan de westerse propaganda. Op internet gelukkig wel. Tot nu toe.

25 jaar buiten Europa heeft me geleerd dat de leugen zo goed als systematisch is en heel ver gaat.

Ik hoop dat Charlie Hebdo mag blijven bestaan en niet gecensureerd wordt...van geen enkele kant, en pluralistisch mag zijn in de toekomst.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:35   #1216
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mafia leden die elkaar uitmoorden vinden dat ook normaal
Risico van het vak zeggen ze dan.
Jij hebt contact met maffia leden?
Nietzsche is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:37   #1217
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Men heeft in het algemeen amper een idee van de mate waarin men belogen wordt via de media. Op de kabel of in de krant (in België) zijn er gewoon geen alternatieven dan de westerse propaganda. Op internet gelukkig wel. Tot nu toe.

25 jaar buiten Europa heeft me geleerd dat de leugen zo goed als systematisch is en heel ver gaat.

Ik hoop dat Charlie Hebdo mag blijven bestaan en niet gecensureerd wordt...van geen enkele kant, en pluralistisch mag zijn in de toekomst.
Ik denk dat vrijwel iedereen dat doorheeft. Men zal niet exact weten hoe en wat, maar iedereen met een gemiddeld IQ snapt dat er veel achter de schermen gebeurd.

Dat Obama dan ook met een dubbele tong spreekt is nogal evident. Wanneer wereldleiders niet meer aan henzelf denken, dan hebben we vrede op aarde.
Nietzsche is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:38   #1218
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid. Uitgezonderd voor godsdiensten die tegen vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid zijn.

Paulus.
Kort en krachtig !!
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 01:38   #1219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik mag vinden en zeggen dat Geert Wilders zijn bek moet houden, omdat er in mijn ogen niets zinnigs uit komt. Zolang ik hem maar geen geweld aan doe, daar zou de grens moeten liggen.

Voor de rest moet vrijheid van meningsuiting absoluut zijn, niemand maar dan ook echt niemand gaat mij het zwijgen opleggen.
Neen JIJ wil het niet begrijpen.
JIJ mag zeggen dat Wilders zijn bek moet houden omdat JIJ vindt dat er niets zinnigs uitkomt.
Ik mag hetzelfde zeggen van jou, maar Wilders hoeft zich daarom niets van jou aan te trekken en jij niet van mij. Noch Wilders, noch ik dreigen met geweld, noch zijn wij van plan om geweld te plegen.

De grens ligt d�*�*r waar er bedreigingen en geweld aan te pas komen. Daar heb je gelijk in, maar dat bedoelde Paulus ook.
In Parijs WERD die grens overschreden. En grondig overschreden.

Wat impliceert dat als de vrijheid van meningsuiting "voor de rest" absoluut moet zijn?
Oud 9 januari 2015, 01:39   #1220
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen JIJ wil het niet begrijpen.
JIJ mag zeggen dat Wilders zijn bek moet houden omdat JIJ vindt dat er niets zinnigs uitkomt.
Ik mag hetzelfde zeggen van jou, maar Wilders hoeft zich daarom niets van jou aan te trekken en jij niet van mij. Noch Wilders, noch ik dreigen met geweld, noch zijn wij van plan om geweld te plegen.

De grens ligt d�*�*r waar er bedreigingen en geweld aan te pas komen. Daar heb je gelijk in, maar dat bedoelde Paulus ook.
In Parijs WERD die grens overschreden. En grondig overschreden.

Wat impliceert dat als de vrijheid van meningsuiting "voor de rest" absoluut moet zijn?
Wat heeft dit allemaal met de islam te maken?

Of impliceer jij hier nu dat stiekem elke moslim het eens is met de ratten van Parijs?
Nietzsche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be