Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 januari 2015, 14:39   #1421
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik had natuurlijk ook kunnen schrijven dat je vergelijking totaal van de pot gerukt was en te achterlijk om dood te slaan. Dat enkel een mongool een vergelijking gaat maken tussen een te vernietigen kippestal van 10.000 stuks en de moslims als groep.

Maar ik verkies mijn eerste versie.
Je kan de kippen ook inenten... Prik in de kippebillen en klaar...
Dat hadden ze eerder moeten doen ipv de kippen te aaien...
manta is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:40   #1422
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dus als ik mijn eigen religie opricht waarbij ik mijn kinderen oorlelletjes afsnijd als eeuwig en onomkeerbaar symbool van hun lidmaatschap, dan is dat 'Godsdienstvrijheid' te noemen? Nee. Het is juist het tegenovergestelde. Het is het ontnemen van de vrijheid van mijn kinderen zelf een religie te kunnen kiezen (buiten het feit dat het een onnodige verminking is en om die reden al strafbaar dient te zijn).
Vrijheid van godsdienst betekent iets anders, hoor, geen enkele vrijheid is absoluut. En ik heb niet vaak voorstellen gezien/gehoord/gelezen om het Jodendom te verbieden omdat zij besnijdenissen beveelt.
Oud 9 januari 2015, 14:47   #1423
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de mensen die achter het "je suis Charlie" vaandel lopen hypocrieten en meelopers. Er moeten altijd vreselijke dingen gebeuren alvorens mensen gemobiliseerd worden en dan heb je grote hordes meelopers die zogezegd ook opkomen voor rechtvaardigheid en andere goede zaken.
Niets aan de hand volgens Hollande.
Er zijn maar een handvol extremisten die nauwelijks of geen steun vinden onder de islamitische gemeenschap. Islam is vrede.
Meent hij dat nu ernstig of is hij zijn toekomstige carri�*re als stand-up comedian aan het voorbereiden ?
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:49   #1424
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Geef jij dan eens een meer treffende vergelijking.

Bovendien heb ik niet gezegd dat men de kippenstal moet vernietigen. Maar dit is inderdaad wel, wat men doorgaans doet, om verdere besmettingen tegen te gaan. Dan is er niemand die zegt dat men niet mag generaliseren of veralgemenen. Het gaat immers om de veiligheid, uiteindelijk ook van mensen.

Ik maakte ook de vergelijking met 10 miljoen mensen, waarvan er tien ebola hebben en je weet niet welke. Wat ga je dan doen?

Maar ook deze vergelijking zal voor jou -om God weet welke reden- niet opgaan.

Daarom, vraag ik jou om zelf eens een treffende vergelijking te maken.

Maar dat zal je niet doen. We weten beiden waarom.

Paulus.
Er valt helemaal niets te vergelijken. Als er een misdaad is dient de politie die te beteugelen. We hebben hier te maken met moord, met terrorisme. Het lijkt mij dat de franse politie door inzet van vele duizenden manschappen de twee daders behoorlijk snel gevonden heeft en nu enkel nog de slotfase dient op te lossen. De GIGN weet wel hoe ze dat moet aanpakken.
Je vergelijking tussen een preventief af te maken stal en een hele populatie omwille van hun religie is gewoon ziekelijk.
Pandareus is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:52   #1425
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er zijn maar een handvol extremisten die nauwelijks of geen steun vinden onder de islamitische gemeenschap. Islam is vrede.
Meent hij dat nu ernstig of is hij zijn toekomstige carri�*re als stand-up comedian aan het voorbereiden ?
Waarom zou hij ongelijk hebben? Omdat jij en anderen dat zeggen?
Oud 9 januari 2015, 14:52   #1426
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever zegt hetzelfde hoor.
Oud 9 januari 2015, 14:57   #1427
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat mensen met kennis van zaken dat zeggen.
Veel meer kennis dan Hollande.
Hollande is een broekschijter die de werkelijkheid niet kan , mag of wil onder ogen zien.
Het is een president van mijn kloten , die misschien graag op knape TV-presentatrices zit , meer niet en dat alles blijkt ook uit de peilingen.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:00   #1428
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De Wever zegt hetzelfde hoor.

Ik denk toch dat Bdw omtrent dat "nauwelijks of geen steun onder de moslimgemeenschap" meer de experts dienaangaande volgt.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:01   #1429
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
e.
Hollande is een broekschijter die de werkelijkheid niet kan , mag of wil onder ogen zien.
Ben jij hier zelf niet de broekschijter?

Drie gewapende strijders, en je bent hélemaal in paniek. Vlaamse cultuur?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:02   #1430
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er valt helemaal niets te vergelijken. Als er een misdaad is dient de politie die te beteugelen. We hebben hier te maken met moord, met terrorisme. Het lijkt mij dat de franse politie door inzet van vele duizenden manschappen de twee daders behoorlijk snel gevonden heeft en nu enkel nog de slotfase dient op te lossen. De GIGN weet wel hoe ze dat moet aanpakken.
Je vergelijking tussen een preventief af te maken stal en een hele populatie omwille van hun religie is gewoon ziekelijk.
Zoals voorspeld: Geen vergelijking dus. Genoteerd.

U denkt waarschijnlijk dat moslimterroristen vanzelf zo geboren worden of zo, en zich toevallig net zo gedragen, zoals de conservatieve interpretatie van de Koran en de Hadith het voorschrijft.

Tot de volgende aanslag dan maar?

Ik zie echt niet in waarom men dodelijke ideologieën zou moeten tolereren. En als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat het efkens bijsnoeien niet voldoende is. Het kwaad dient met tak en wortel, uit onze samenleving te verdwijnen. Net zoals men ook met het nazisme deed.

Er zijn al genoeg mensen onnodig gestorven, voor de idealen van een gewelddadige ideologie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2015 om 15:08.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:04   #1431
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er dagelijks mensen sterven door mensen die deze ideologie, met name de islam, aanhangen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2015 om 15:06.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:05   #1432
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Ik ben niet zo militaristisch ingesteld, dat klopt.
En? Wat kunnen genieten van de aanslagen ?
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:07   #1433
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

diegene die niet bang is van gewapende strijders, is idioot. Dat is les 1 van elke strijder.
Oud 9 januari 2015, 15:07   #1434
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijheid van godsdienst betekent iets anders, hoor, geen enkele vrijheid is absoluut.
Vrijheid van Godsdienst houdt ook in het recht om van godsdienst te veranderen. Laissez faire multiculturalisten zijn nogal hypocriet ter zake. Onder het mom van het verdedigen van andere culturen laten ze het schenden van hun eigen mensenrechten principes toe. Maar ze kijken liever de ander kant op dan hun eigen hypocrisie en de ontwrichtende gevolgen ervan voor de maatschappij onder ogen te zien.

Citaat:
En ik heb niet vaak voorstellen gezien/gehoord/gelezen om het Jodendom te verbieden omdat zij besnijdenissen beveelt.
Waar heeft u dat gelezen? In ieder geval niet van mij. Ik stel helemaal geen deportaties, verboden op religies en dergelijke voor. Ik stel voor dat we een gemeenschappelijke basis bouwen voor een SAMENleving in Europa gebaseerd op de rechten van het individu, die prioritair gezien worden als die van een of andere georganiseerde religie.

Multiculturelen die monoculturele praktijken verdedigen, is dat niet zoals marxisten die religie verdedigen of nazi's die de democratie verdedigen?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2015 om 15:08.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:09   #1435
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee heeft hij totaal gelijk of gelooft u echt dat alle Moslims ter wereld die afschuwelijke daad niet verwerpen? Ah maar ja, u steunt het Vlaams Belang. Daarmee is alles gezegd. Foert met uw racisme en uw clichés!
Everytime is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:10   #1436
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals voorspeld: Geen vergelijking dus. Genoteerd.

U denkt waarschijnlijk dat moslimterroristen vanzelf zo geboren worden of zo, en zich toevallig net zo gedragen, zoals de conservatieve interpretatie van de Koran en de Hadith het voorschrijft.

Tot de volgende aanslag dan maar?

Ik zie echt niet in waarom men dodelijke ideologieën zou moeten tolereren. En als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat het efkens bijsnoeien niet voldoende is. Het kwaad dient met tak en wortel, uit onze samenleving te verdwijnen. Net zoals men ook met het nazisme deed.

Er zijn al genoeg mensen onnodig gestorven, voor de idealen van een gewelddadige ideologie.

Paulus.
Èn door de laksheid van alweer anderen die weigeren 't gewelddadige van die ideologie te zien.
SDX is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:14   #1437
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Daarmee heeft hij totaal gelijk of gelooft u echt dat alle Moslims ter wereld die afschuwelijke daad niet verwerpen? Ah maar ja, u steunt het Vlaams Belang. Daarmee is alles gezegd. Foert met uw racisme en uw clichés!
Elke is een groot woord, natuurlijk is dat niet, maar zeer veel wel, onaanvaardbaar veel.
En dan komt het verhaal van de kist en de appelen. Vanaf hoeveel rotte appelen per kist sorteren we niet meer en gooien we ineens de hele kist weg, want op een gegeven ogenblik is het economisch niet meer rendabel om te blijven sorteren , nietwaar ?
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:15   #1438
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alle moslims ter wereld die deze daad verwerpen, verwerpen tegelijkertijd de daden van hun profeet die exact hetzelfde deed met degenen die hem bespotten en/of bekritiseerden., zij 't niet met kalashnikovs maar met de toen voorhanden wapens.

Wat 'n pijnlijke spreidstand moet dat zijn.

Ah, maar dat wist je niet misschien?
SDX is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:15   #1439
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Omdat er dagelijks mensen sterven door mensen die deze ideologie, met name de islam, aanhangen.

Paulus.
Er zijn er al zat in de ontkenning fase dat het ook maar iets met de Islam heeft te maken.

Vele politici en consorten roepen dat dus de schaapjes blaten dat na.
Alleen BDW durft zich uit te spreken. Precies de man waar ik het niet van had verwacht.
mettewie is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:17   #1440
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Alle moslims ter wereld die deze daad verwerpen, verwerpen tegelijkertijd de daden van hun profeet die exact hetzelfde deed met degenen die hem bespotten en/of bekritiseerden., zij 't niet met kalashnikovs maar met de toen voorhanden wapens.

Wat 'n pijnlijke spreidstand moet dat zijn.

Ah, maar dat wist je niet misschien?
Niet alle Moslims leren de Koran, zeveraar! Dat is gewoon een gratis haat tegenover de Moslims vanwege u en Pericles!
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be