Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 januari 2015, 13:41   #1401
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vergelijking gaat niet op, maar het is wél de oplossing voor een gelijkaardig probleem.

Het verschil tussen beide problemen is dat �*lle kippen "vernietigd" MOETEN worden als er drie met vogelgriep gevonden worden in een stal, maar dat alle moslims mogen blijven als er aanslagen worden gepleegd door hun soortgenoten. Zelfs de vogels die duidelijk met een zeer besmettelijke en dodelijke...euh...."griep" besmet zijn.
Tegen vanavond zullen we wel live beelden kunnen zien op het televisiejournaal hoe die 2 soortgenoten met een zeer besmettelijke en dodelijke "griep" aan hun einde zijn gekomen. Nog een kwestie van uren.
Pandareus is nu online  
Oud 9 januari 2015, 13:41   #1402
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moslims krijgen net als alle andere burgers hun rechten enkel via de wet en wat de overheid toelaat. Als de overheid dat toelaat om met een doek op een pasfoto te staan, dan is dat maar zo. (domme beslissing, maar dat is het punt niet).
Jammer genoeg zijn er bij ons nog geen mensen die via vonnis hebben afgedwongen dat ze hun pastavergiet mogen aanhouden op pasfoto's zoals in andere landen al wel gebeurde.

Het punt was of ze andere rechten en plichten hebben dan wij in ons land. Niet hoe ze aan die rechten komen wat jij daar nu van maakt.

En dat hebben ze weldegelijk.

Ik gaf al voorbeelden daarvan.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:42   #1403
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En hierdoor ben je geen voorstander meer van de vrijheid van godsdienst/meningsuiting (en nog anderen).

Dus...
Dat ben ik wel.

En je mag er gerust van uitgaan dat ik beter dan wie ook weet waar ikzelf voor sta.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:44   #1404
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als dit niet bestraft wordt, moeten we deze uitspraak en die van Paulus misschien eens ergens zetten waar iedereen ze kan lezen.
Ik denk dat paulus zich een beetje laat meeslepen door zijn emoties...
Ofwel heb ik zonet een oproep tot massamoord gelezen, verpakt in een vergelijking.
Pandareus is nu online  
Oud 9 januari 2015, 13:46   #1405
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel heb ik zonet een oproep tot massamoord gelezen, verpakt in een vergelijking.
Bij Paulus heb ik eerlijk gezegd niks verkeerds gezien, eerder een onbewust totaal verkeerde vergelijking.

Een andere post van een andere forum(st)er, daarentegen, laat weinig aan de verbeelding over. Maar nogmaals, ik gun haar het recht om dat te doen.
Oud 9 januari 2015, 13:47   #1406
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie ogen en verstand in zijn kop heeft kan niet anders dan toegeven dat wat er in Parijs gebeurde het gevolg is van wat in de gezaghebbende schriften staat, wat er �*lle moslims van jongsaf wordt ingelepeld, en wat door de meest beïnvloedbaren wordt uitgevoerd.

In dezelfde gezaghebbende boeken staat nog iets waar de naïevelingen maar beter rekening mee kunnen kunnen houden, namelijk dit:
Indien men écht voor multicultuur zou zijn zou men het onderwijs van dit soort van samenlevingsondermijnende voorschriften in zogenaamde 'heilige' boeken ook aanpakken (of het nu door de staat gefinancierd wordt of niet). Maar tegenwoordig is multicultuur synoniem voor lassaiz faire en dan dient het niet te verwonderen dat mensen het verwerpen.

Hetzelfde met het verminken van kinderen als lidmaatschap van een Godsdienst. Dat is tegen de Godsdientvrijheid van het individu want onomkeerbaar. En dat past dus niet in een écht multiculturele samenleving die de Godsdienstvrijheid van het individu respecteert en de rechten van kinderen verdedigt ook al behoren ze tot een religie met gewoonten en voorrechten die niet passen in de samenleving. Als u of ik een stuk van ons kind zouden afsnijden zouden we veroordeeld worden. En wij leren aan onze kinderen aan niet te liegen ongeacht tegen wie. Wij erkennen wel het recht van het individu om van religie te veranderen. Wij zijn de echte oprechte multiculturelen. Waarvan misbruik gemaakt wordt.

Men hoeft niet multicultuur te verwerpen. Het effectief toepassen en verdedigen van mensenrechten is voldoende om de basis van onverdraagzaamheid en superioriteitsgevoelens van bepaalde groepen in de samenleving onschadelijk te maken op termijn. Maar laf en hypocriet als de politiek is durft ze dit niet aan, waardoor een lassaiz faire multiculturalisme (voornamelijk verdedigt door links en de liberalen) door religies gebruikt kan worden om monoculturele praktijken te introduceren.

Bij het minste voorstel in die richting van een échte lange termijn oplossing in overeenstemming met de mensenrechten beginnen moslims zich achter de joden te verschuilen (die even goed de leugen verdedigen tegen goyim of kinderen verminken). Men merkt die houding zelfs bij zogezegd gematigde moslims op dit forum. Alzo voelt men zich onaantastbaar. Alzo zal men nooit integreren. Alzo blijft men zich blijven superieur voelen. Alzo zal Europa verdeeld en zwak blijven.

het is uiteindelijk onze eigen hypocresie die dit extremisme mogelijk maakt. Zowel thuis als in andere landen waar we achter controle en grondstoffen aangaan op niet al te vriendelijke wijze, en dit al heel wat generaties. Alzo verdienen we uiteindelijk niet beter.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2015 om 13:54.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:47   #1407
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u wat "floeperen" is?

Dat is wat u nu doet.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:47   #1408
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Nieuwe gijzelneming aan Porte de Vincennes in Parijs.
Niet zeker maar het lijkt te gaan tussen de neven dit maal?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 januari 2015 om 13:50.
Jay-P. is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:47   #1409
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het punt was of ze andere rechten en plichten hebben dan wij in ons land. Niet hoe ze aan die rechten komen wat jij daar nu van maakt.

En dat hebben ze weldegelijk.

Ik gaf al voorbeelden daarvan.

Paulus.
Neen die hebben ze niet. Of denk jij dat er om bij jouw voorbeeld te blijven een gemeentelijk reglement bestaat dat zegt dat moslims na 22u geluidsoverlast mogen maken ?
Pandareus is nu online  
Oud 9 januari 2015, 13:50   #1410
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Dit lijkt me wel van toepassing:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=51

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:50   #1411
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
'Je ne suis pas Charlie': weduwe Charb hekelt hypocrisie na moord op haar man

Een paar jaar geleden was de toon van links: "ze moeten maar niet uitdagen".
Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de mensen die achter het "je suis Charlie" vaandel lopen hypocrieten en meelopers. Er moeten altijd vreselijke dingen gebeuren alvorens mensen gemobiliseerd worden en dan heb je grote hordes meelopers die zogezegd ook opkomen voor rechtvaardigheid en andere goede zaken.
Hypochonder is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:51   #1412
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Weet u wat "floeperen" is?

Dat is wat u nu doet.

Paulus.
Ik had natuurlijk ook kunnen schrijven dat je vergelijking totaal van de pot gerukt was en te achterlijk om dood te slaan. Dat enkel een mongool een vergelijking gaat maken tussen een te vernietigen kippestal van 10.000 stuks en de moslims als groep.

Maar ik verkies mijn eerste versie.
Pandareus is nu online  
Oud 9 januari 2015, 13:52   #1413
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Hypochonder , da's er boenk op !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 januari 2015 om 13:52.
cookie monster is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:53   #1414
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen vanavond zullen we wel live beelden kunnen zien op het televisiejournaal hoe die 2 soortgenoten met een zeer besmettelijke en dodelijke "griep" aan hun einde zijn gekomen. Nog een kwestie van uren.
Tja, dat hun martelaarsdood tientallen, zoniet honderden nieuwe besmettingen met zich mee zal brengen, vertel je er natuurlijk niet bij.

Hopen dat ze levend gepakt worden...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 9 januari 2015, 13:57   #1415
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Tja, dat hun martelaarsdood tientallen, zoniet honderden nieuwe besmettingen met zich mee zal brengen, vertel je er natuurlijk niet bij.

Hopen dat ze levend gepakt worden...
De doodstraf houdt deze mensen niet tegen.
Het liefst sterven ze een martelaarsdood.
Oppakken en levenslang laten zitten in een gevangenis, is de beste straf.
cato is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:12   #1416
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had natuurlijk ook kunnen schrijven dat je vergelijking totaal van de pot gerukt was en te achterlijk om dood te slaan. Dat enkel een mongool een vergelijking gaat maken tussen een te vernietigen kippestal van 10.000 stuks en de moslims als groep.

Maar ik verkies mijn eerste versie.
Geef jij dan eens een meer treffende vergelijking.

Bovendien heb ik niet gezegd dat men de kippenstal moet vernietigen. Maar dit is inderdaad wel, wat men doorgaans doet, om verdere besmettingen tegen te gaan. Dan is er niemand die zegt dat men niet mag generaliseren of veralgemenen. Het gaat immers om de veiligheid, uiteindelijk ook van mensen.

Ik maakte ook de vergelijking met 10 miljoen mensen, waarvan er tien ebola hebben en je weet niet welke. Wat ga je dan doen?

Maar ook deze vergelijking zal voor jou -om God weet welke reden- niet opgaan.

Daarom, vraag ik jou om zelf eens een treffende vergelijking te maken.

Maar dat zal je niet doen. We weten beiden waarom.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 januari 2015 om 14:29.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:21   #1417
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
'Je ne suis pas Charlie': weduwe Charb hekelt hypocrisie na moord op haar man

Een paar jaar geleden was de toon van links: "ze moeten maar niet uitdagen".
De weduwe heeft overschot aan gelijk.

De ettelijke keren dat ze aangeklaagd werden voor islamofobie e.d. stond niemand ter linkerzijde met 'n bordje of T-shirt: "Je suis Charlie".

Niemand!
SDX is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:21   #1418
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitgesproken Bekijk bericht
Is eist de aanslag op ...
zonet stond dit te lezen op de website van hln.be

Ze dreigen met nog meer aanslagen. Moeten er nog pampers zijn?
Ik wist niet dat IS gepamperd werd... Afijn, je kan uiteraard bommen als pampers beschouwen, hè.
Oud 9 januari 2015, 14:30   #1419
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de mensen die achter het "je suis Charlie" vaandel lopen hypocrieten en meelopers. Er moeten altijd vreselijke dingen gebeuren alvorens mensen gemobiliseerd worden en dan heb je grote hordes meelopers die zogezegd ook opkomen voor rechtvaardigheid en andere goede zaken.
Inderdaad.

Nu ineens voelen ze zich verbonden met de slachtoffers.

Nu willen ze met z'n allen de vrije meningsuiting en persvrijheid verdedigen, terwijl ze te lafhartig zijn - zelfs nu nog - om Charlie's voorbeeld te volgen.
Nee, je bent - nog steeds - islamofoob indien je ook maar iets in die richting zou proberen.

Angst om niet PC te zijn en angst voor terreur heeft nog steeds de overhand en d�*t is/was de hele opzet van deze en andere aanslagen; 't zwijgen opleggen, kritiek smoren.

In deze zijn deze doorgedraaide terroristen de handlangers van poco-links!

Hypocrieter kan niet.
SDX is offline  
Oud 9 januari 2015, 14:36   #1420
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En hierdoor ben je geen voorstander meer van de vrijheid van godsdienst/meningsuiting (en nog anderen).

Dus...
Dus als ik mijn eigen religie opricht waarbij ik mijn kinderen oorlelletjes afsnijd als eeuwig en onomkeerbaar symbool van hun lidmaatschap, dan is dat 'Godsdienstvrijheid' te noemen? Nee. Het is juist het tegenovergestelde. Het is het ontnemen van de vrijheid van mijn kinderen zelf een religie te kunnen kiezen (buiten het feit dat het een onnodige verminking is en om die reden al strafbaar dient te zijn).

Website
Johan Bollen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be